Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-28, 15:40 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
Witam! Kupiłem właśnie 206 z zamontowanym gazem firmy KME.
Wcześniej miałem Staga4 w Peugeocie i wszystko ogarniałem przy gazie samemu.

teraz pora by nauczyć się strojenia kolejnej instalacji...

Auto ma 177 koni i przyśpiesza ładnie w całym zakresie obrotów na każdym biegu.
jednak czasem zdarza mu się zgasnąć podczas toczenia się na luzie do świateł lub podczas parkowania szczególnie gdy klima chłodzi.

jednak pewnie jeśli specjaliści rzucą okiem na screeny to się okaże że mapy są słabe.
trochę czytałem już o regulacji KME jednak chcę pokazać jak to wygląda teraz zanim tam na grzebię.

KME DIEGO 3G reduktor: KME SILVER wtryskiwacze KME HORIZON

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Tu jest info o dyszach... nie wiem jakie faktycznie są w aucie.

Obrazek

Obrazek

jakieś sugestie co można by tam jeszcze włączyć lub zmienić...
no i pewnie czeka mnie kalibracja od podstaw.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-28, 15:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 19698
Lokalizacja: Lublin-Snopków 609258834

Pomógł: 1963 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
swietlik, Według mnie jako jestem od Staga to powiem że jest w miare oki,tylko należało by zgrać OSC podczas tego toczenia jak gaśnie wtedy by było wiadomo,może reduktor szwankuje lub wtryskiwacze bo to drugie to dola półka.
swietlik napisał(a):
Auto ma 177 koni

A jaki tam siedzi motor ze ma taką moc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-28, 16:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20044
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1172 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
podciśnienie podejrzanie wysokie, może łapie lewe powietrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-28, 16:18 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
jest to silnik 2.0 16V tylko francuzii dodali trochę bajerów :D
zmienne fazy rozrządu, olbrzymia przepustnica, olbrzymi układ wydechowy z kolektorem 4-1 i średnicy ponad 2,5 cala.

a co do lewego powietrza. to w tym aucie jest tak pogmatwany układ dolotowy że szok...
z względu na moc jaką dysponuje. dolot powietrza przed filtrem dzieli się na dwa...
jeden jest normalny zwykła rura w nadkole. a drugi przewód ma przepustnice sterowaną podciśnieniem. na końcu przewodu jest tak jak by to powiedzieć elektryczne turbo :D
jeszcze nie rozpracowałem kiedy to działa i w jakich warunkach, jedni piszą że na wolnych obrotach aby nie brakowało mu powietrza a inni że całkiem odwrotnie przy wysokich obrotach...
wszystko tam jest szczelne i sprawne chyba :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-29, 06:16 

Dołączył(a): 2013-07-15, 17:53
Posty: 195
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 5 razy

Auto: Golf IV
Elektronika: Kme-Nevo
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: Kme Tur
Pojemność: 2.0
Kod Silnika: AQY
Marcin L napisał(a):
podciśnienie podejrzanie wysokie, może łapie lewe powietrze


Do jakiej górnej wartości powinno być prawidłowe podciśnienie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-29, 06:40 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
no auto kręci się do 7500 obrotów :)

no a jakieś rady co do mapy i kalibracji?

podcisnienia nie sprawdziłem tak szczegółowo w całym zakresie obrotów..

ale sprawdziłem ciśnienie jak się kształtuje przy mocnym przyspieszeniu i nie spada poniżej 1 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-29, 06:57 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
swietlik napisał(a):
no auto kręci się do 7500 obrotów :)
To i tak trochę nisko, jak na spodziewane 177 KM, ale niech i tak Ci będzie ;)

swietlik napisał(a):
no a jakieś rady co do mapy i kalibracji?
Mapy wyglądają dobrze, nawet bardzo dobrze, ale nie ma pewności, że odwzorowują aktualną sytuację.

DIEGO zbiera po 127 punktów dla każdej z map i potem już nie zbiera niczego.
Jeśli te mapy zebrane były zaraz po regulacji, a potem coś się rozregulowało, to one nie będą oddawać faktycznej sytuacji.

Na początek zacznij od skasowania obu map i zebrania ich od początku w tych samych warunkach (żeby temperatura i wilgotność powietrza nie zmieniły się między zbieraniem obu map).
Zacznij od tego, że dobrze wygrzejesz silnik (jak wskazówka temperatury wskaże normalną temperaturę roboczą, to przełącz na benzynę i jeszcze przejedź kilka km, by ustabilizowała się temperatura np. elementów dolotu powietrza), wtedy skasuj mapę benzyny i jeździj tak, by uzbierać minimum 60-70 punktów benzynowych (nad obrazkiem z punktami map masz napisane ile punktów z danej mapy masz aktualnie zebranych - u Ciebie w obu przypadkach jest full - czyli 127).
Potem przełącz na gaz, przejedź kilka km (żeby silnik przyzwyczaił się do gazu i korekty się ustabilizowały), następnie skasuj mapę gazu i ją 'pozbieraj' też przynajmniej w 60-70 punktach. Najlepiej jeździć z laptopem, to wtedy widać w jakim zakresie brakuje jeszcze punktów.

Kasowaniem map się nie przejmuj - one nie wpływają na żadne ustawienia. Mapy są tylko do celów kontrolnych i nie zmieniają żadnych parametrów pracy instalacji.


bojann5 - (pod)ciśnienie kolektora w idlu, zwykle mieści się w zakresie 0.3-0.4 bar. Tu jest nieco ponad, co może rzeczywiście sugerować jakąś anomalię (np. wspomniane lewe powietrze), albo być oznaką szczególnych warunków pracy motoru (np. zasilanie silnika dużą dawką recyrkulowanych spalin).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-29, 08:57 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
a punkty dla biegu jałowego P1 P2?
z tego co wyczytałem to one ustawiają się po przez autokalibracje... jeszcze nie robiłem autokalibracji...
jednak każdy pisze że samemu ręcznie poprawia te punkty. tylko jak je ręcznie ustawić.

auto teraz nie gaśnie bo jest chłodno klimy nie mam włączonej... i jeździ dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-05-30, 14:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4809
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 449 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
swietlik napisał(a):
a punkty dla biegu jałowego P1 P2?
Wyłącz tę funkcję, nie jest Ci do niczego potrzebna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2014-06-11, 19:44 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
danishow, dzięki za radę...
Po wyłączeniu tej funkcji auto chodzi elegancko... przestało gasnąć w upalne dni przy włączonej klimatyzacji. I odpala od razu... a wcześniej czasem miał problem z odpaleniem i dłużej kręcił.

A co do dziwnych wartości podciśnienia
Marcin L napisał(a):
podciśnienie podejrzanie wysokie, może łapie lewe powietrze

To Kolega Marcin L też miał rację
po tym jak dwa razy w trasie wyskoczył mi błąd mieszanki spalin P0170 (Zbyt uboga mieszanka) postanowiłem poszukać gdzie jest problem. Pomyślałem też że GAZ z kiepskiej stacji zalałem i dlatego może tak być... ale powodem mogło być też lewe powietrze....
No i rozebrałem dolot. I spadł przewód podciśnienia sterujący gruszką podciśnienia otwierającą drugi przewód dolotowy do filtra powietrza.

Nie miałem chwili jeszcze aby podłączyć go pod program i zobaczyć czy wartości podciśnienia są w normie. Dam znać jak podłącze go.



nie mam pojęcia kiedy ten przewód mógł spaść bo być może jak robiłem screeny to wszystko było jak powinno a spadł niedawno.. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2015-10-10, 21:05 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
Witam ponownie!

I odgrzewam temat z moim 206.

Autko dobrze się spisuje na LPG w trasie spalanie schodzi nawet do 7 litrów :D

Ale ostatnio zabrałem się za ponowne kalibrowanie instalacji i zabawy z programem DIEGO.

I ujżałem komunikat że wtryskiwacze wymagają wymiany.
wcale mnie nie dziwi ten fakt bo mają już sporo najechane kilometrów no i głośno pracują.

I teraz pytanie moje.

Jakie wtryskiwacze kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2015-10-10, 22:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4809
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 449 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
Polecam polskie Barracudy i do tego adaptery/trójniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2015-10-10, 23:49 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
interesuje mnie coś co łatwo i szybko wymienie w własnym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2015-10-11, 07:31 

Dołączył(a): 2010-06-05, 18:28
Posty: 1760
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 41 razy

Auto: Suzuki SX4
Elektronika: DiegoG3
Wtryskiwacze: BARRACUDA
Reduktor: KME SILVER FZ 1.10
Dysze: BRAK(4,1)
Pojemność: 1998
Moc: 140
Kod Silnika: J20A
Rok Produkcji: 2007
Wbrew pozorom baracudy łatwo się wymienia - może je w domu zamontować na szynę i jako listwa podłączyć do wkrętek jak każdą inną listwę. Ale oczywiście montaż na trójnikach - każdy wtrysk do swojego dolotu na pewno będzie bardziej prawidłowy. No a potem kalibracja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 206 RC KME DIEGO 3G - Kalibracja
PostLink | Napisane: 2015-10-11, 10:52 

Dołączył(a): 2014-05-28, 14:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 206 RC
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Rail HORIZON IG3
Reduktor: KME SILVER
Dysze: 2,4
Pojemność: 2000
Moc: 177
Kod Silnika: ew10j4s
Rok Produkcji: 2003
A pytanie jeszcze mam... bo w obecną listę RAIL HORIZON IG3.

z jednej strony wchodzi przewód gazowy a po drógiej stronie listwy jest wkręcony jakiś czujnik / temperatury? / ciśnienia? /

No i chciał bym kupić coś co wyciągnę i wszystko będzie mi pasować bez kombinowania. w sensie że ten czujnik wkręce w te samo miejsce i wtyczki wtrysków będą pasować bez przejściówek i kombinowania.

No i potem oczywiście kalibracja.

Wiem że najprościej kupić po prostu te samą listwę która mam. Ciężko było ją znaleźć nie wiem czemu jest tak trudno dostępna ale znalazłem coś.

http://www.agsiedlik.pl/produkt,2445,li ... encja.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO