Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 18:41 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
Cześć,

żeby się streścić - niedawno po konsultacji tutaj przesiadłem się z czerwonych han na AC W03.

Poprzednia konfiguracja:
- Hana red, 1.26 bar, wężyki 11cm
- Nigdy checka, odchyłka czasem do 10% dochodziła (i może nieco więcej - CVVT)

Obecna:
- AC W03, rozwiercone samodzielnie na 2.8, 0.95 bar, wężyki 9.5cm

Jakieś 2-2.5 tysięcy po wymianie wywaliło mi P0133 w trasie. Skasowałem, szybkie ustalanie mnożnika na trasie i OK - kolejne 1000km. Potem bywało różnie - 250km, 50km.

Następnie los tak się złożył, że musiałem na benzynie przejechać jakieś 900km i - zero błędu (nawet w oczekujących).

Od tamtego czasu drobne korekty mnożnika i checka nie było, ale widziałem już dwa razy w oczekujących P0133. Ostatni dzisiaj po 250km (od drobnej korekty).

Błąd wyskakiwał w okolicy następujących zdarzeń - jazda po górach (długie wzniesienia+teren niezabudowany), jazda na wzniesienie, małe pagórki + serpentyny, jazda na niskich obrotach na V biegu (to odkryłem dzisiaj - pilnowałem co kilkanaście km zwracając uwagę co charakterystycznego będzie na drodze).

Czy jest możliwe, że dysze są za małe? Sugeruję się nieco tym, że przy dużym obciążeniu to się dzieje (ale pewności nie mogę nigdy mieć). Tylko i tak są spore - 2.8. Chociaż auto waży 1600kg prawie.

Macie jakieś pomysły? Czytałem już trochę o tym błędzie i "to może być wszystko", tylko że ludziom po prostu ciągle wyskakiwał. A tutaj mam punkt zaczepienia mały - wymiana wtrysków, (prawdopodobnie) duże obciążenie oraz to, że sporadycznie.

W załączniku mapa z dzisiaj (zawiera korektę końcowych punktów na ostatnich 10km zrobioną, więc poprawił się wykres przy długich czasach, ale ogólnie też nie był tragiczny).


Załączniki:
dzis.png
dzis.png [ 52.63 KiB | Przeglądane 466 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 18:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20290
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1190 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
czy byla regulacja wg obd i afr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 18:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 20056
Lokalizacja: Lublin-Snopków 609258834

Pomógł: 2043 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
dexter, Jak spartoliłeś regulację to nie zganiaj na wtryskiwacze. Użyj skanera OBD patrząc na korekty w CL, a w OL sondy AFRa i błędy się nie pojawią. Mapki są dla turystów którzy i tak błądzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 20:29 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
Cóż, zostanie mi chyba wybranie się do warsztatu, który będzie to umiał w ten sposób zrobić, bo temat mnie na tym etapie chyba przerósł nieco.

Chociaż może z obd bym dał radę. Spróbuję po powrocie.

Hany były pod tym względem łatwiejsze, przy nich regulowałem ładnych kilka razy (najptostrzą metodą) i nawet jak niedbale (mea culpa) nieco to było ok. Chyba, że to właśnie ich wada i pod koniec życia nie były precyzyjne.

Tak czy siak - dzięki, Panowie, za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 20:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28396
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2648 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
dexter napisał(a):
Hany były pod tym względem łatwiejsze,

raczej miałeś więcej szczęścia
zaktualizuj Qboxa, ma bardzo dobrze "wpisane" w program swoje wtryski, musi się udać
podnieś nieco ciśnienie na reduktorze, prawdopodobnie masz końcówkę mnożnika źle ustawioną
posiłkuj się w tym zakresie wskazaniami sondy auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 20:56 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
No właśnie ta końcówka mi też się nigdy nie podoba (z tego co widziałem zawsze nad Pb jest). Sterownik mam w wersji sprzed może miesiąca, więc tam są AC W03. I powiem, że po autokalibracji przy zbieraniu map te wykresy całkiem dobrze się pokrywają. Może potem za dużo grzebię.

Pokombinuję jeszcze trochę sam, może się czegoś nauczę. Tylko na spokojnie już może, jak wrócę z wyjazdu.

A jak nie to poszukam jakiegoś dobregp gaziarza (wiem, że o nich trudno).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 21:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20290
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1190 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
skad jestes ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-25, 13:26
Posty: 209
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 26 razy

Auto: VW BORA
Elektronika: Stag QNEXT+
Wtryskiwacze: Hana 2000 RED
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1J6
Kod Silnika: AQY
Rok Produkcji: 2000
A korekty po obr ruszałeś, czy tylko mnożnikiem się bawisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 11:13 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
@Marcin L: okolice Krakowa.

@j4rek: zawsze tylko mnożnik

Dzisiaj na ciśnieniu 1.08 (na samej autokalibracji chciałem sprawdzić jak się ułoży) po 120km w pending pojawił się P0133. LTFT wynosi 0.0-0.8%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 11:37 

Dołączył(a): 2009-03-05, 18:21
Posty: 512
Lokalizacja: Grabówka

Pomógł: 13 razy

Auto: Toyota Land Cruiser
Kod Nadwozia: J120
Rok Produkcji: 2005
Ja tam bym układ zapłonowy skontrolował na początku a nie machał mnożnikiem góra/dół


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 12:06 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1900

Pomógł: 211 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
dexter, jak zaświeci check'a sprawdź parametry zamrożonej ramki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 12:10 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28396
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2648 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
w tym sterowniku nie odpowiadają one dokładnie momentowi w jakim zalicza problem, jest opóźnienie
trzeba dysponować zapisem z jazdy, żeby to przeanalizować np. Crecorderem

te silniki, taki błąd zaliczają nawet na benzynie - bez uzasadnienia, taki typ
terapia, która dawała efekt to wymiana oprogramowania, wszelkie środki "naprawcze" silnika nie skutkowały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 12:40 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
W sumie racja, ogólnie też mogłem zbyt odważnie powiązać fakt wymiany wtrysków (a teraz od 8 miesięcy jest okres kiedy robię kilkaset km dziennie). Równie dobrze nawet sonda może padać. Poczekam na checka, sprawdzę zamrożoną ramkę, popróbuję z ustawianiem mnożnika wspomagając się STFT. Odezwę się, jak będę miał jakieś ciekawe dane. Może coś więcej powiedzą.

Dzięki wszystkim za rady!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-08, 19:25 

Dołączył(a): 2017-06-19, 10:46
Posty: 84
Lokalizacja: Starogard Gdański

Pomógł: 1 razy

Auto: Hyundai Tucson JM
Elektronika: Stag QBOX Plus
Wtryskiwacze: Hana H2002red, bez dysz
Reduktor: ACR01 250km
Dysze: brak
Pojemność: 1997
Moc: 143
Kod Nadwozia: JM
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2011
Hyundai/KIA chyba miał kampanie serwisową na to. Wywalało na benzynie, na LPG szybciej pojawia. W ASO próbowali wymienić czujnik powierza, chyba przepływomierz. Ale potem zmienili typ czujnika i soft w późniejszych modelach.
Żeby nic nie wymieniać i unikać usterki: to tylko zmiana softu na EURO II, omijając drugą lambdę.
Można też stosować autokasację błędu.
Niektórym udawało to zwalczyć przez wymianę wtrysków, lambdy lub tego czujnika od powietrza. Czujnik na podmianę ma być oryginalny. Nagranie wykresu pracy lambdy na gazie i na benzynie może być pomocne.
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AC W03 - sporadyczny P0133
PostLink | Napisane: 2018-06-09, 18:39 

Dołączył(a): 2016-03-09, 21:22
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Stag Q-BOX Basic
Wtryskiwacze: AC W03 2,8m
Reduktor: AC R01
Dysze: 2,8mm
Pojemność: 1975
Moc: 142
Kod Silnika: G4GC
Rok Produkcji: 2006
Bardzo ciekawe, co piszecie o tym problemie. Dziwne tylko, że wcześniej się nie pojawiło, ale to ma też wytłumaczenie - w takim trybie nie odbywałem jeszcze jazdy (bardzo długie odcinki na obrotach ~2k).

Niewykluczone, że odkryłem to przypadkowo i kiedyś podczas jazdy też się pojawiał, tylko z pending nie przechodził w stored.

Będę się przyglądał póki co temu, co się będzie działo. Fakt jest taki, że od około 800km nie pojawił się błąd (jazda była w PL, dużo bardziej dynamiczna i zróżnicowana pod względem obciążeń/prędkości). A mapy, pomimo, że wiadomo, nieidealne rozwiązanie do regulacji - pokrywają się ładnie.

Odbiegając nieco od tematu LPG (za co przepraszam):
1. Macie więcej informacji na temat tego P0133?
2. Kojarzycie może czym są korekty LTFT i STFT w banku 3? Bo mam bank 1 i 3 tylko dostępny - w 1 są normalne wartości, a w 3 są dość absurdalne (~35% i brak błędów z tym jakichkolwiek). To kwestia tylko niepoprawnego PID w programie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO