Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-26, 13:47
Posty: 309
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 40 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Stag 300 ISA-2 Off ;)
Wtryskiwacze: Hana 2000.
Reduktor: AC R-01
Pojemność: 1.8T
Moc: 193,2KM
Kod Nadwozia: 3BG
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2003
Chalski widać nie miałeś styczności z 1.8T.
Wyraziłem się chyba jasno:
Karolex napisał(a):
O innych się nie wypowiadam bo nie miałem tak dużo do czynienia.

Przepływka w tym silniku jest o tyle specyficzna, że nie lubi czyszczenia musi być odpowiednio dobrana po nr bo z takiego samego silnika, ale inny rocznik i inny nr już mogą być problemy, ponadto te silniki nie lubią przepływomierza zamiennika tylko oryginał najczęściej z ASO, który mało nie kosztuje.
Przekonał się o tym już nie jeden i jeszcze przekona.
chalski napisał(a):
A oswieć nas tu specjalisto

Tak na marginesie to, ani moja profesja ani wykształcenie nie jest nawet 1 promil związane z mechaniką czy elektroniką i mało mnie to obchodzi co siedzi w Volvo czy innym aucie. Mam takie jakie mam i nim się interesuję, aby mieć pojęcie o nim i ewentualnie pomóc innym użytkownikom, którzy niestety trafiają na takich fachowców jak co niektórzy na tym forum, którzy mają warsztaty i uważają się za fachowców, a pytania na poziomie przedszkola.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4737
Lokalizacja: Koszalin/Kołobrzeg

Pomógł: 119 razy

Pojemność: 1584
Moc: 98
Kod Nadwozia: CS3W
Kod Silnika: 4G18
Rok Produkcji: 2007
Karolex, w większości posta się z tobą zgadzam.

natomiast co do warsztatów i fachowców.


jesteśmy na forum LPG i tu są fachowcy od LPG , mechanicy siedzą na innym forum. ja jestem zdania że gazownik nie powinien pakować łap do niesprawnego samochodu. jeśli chcą pomóc klientowi usprawnić auto przed montażem to należny tylko pochwalić że zasięgają wcześniej języka w temacie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 09:28 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 576
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 3 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
Karolex napisał(a):
Przepływka w tym silniku jest o tyle specyficzna, że nie lubi czyszczenia musi być odpowiednio dobrana po nr bo z takiego samego silnika, ale inny rocznik i inny nr już mogą być problemy, ponadto te silniki nie lubią przepływomierza zamiennika tylko oryginał najczęściej z ASO, który mało nie kosztuje.

Marcin L napisał(a):
Ja kiedys wyczyscilem i nie zepsulem

Swoja potraktowalem patyczkiem kosmetycznym i byla do utylizacji ;(.
Zastanawiajace bylo pozniej to, ze na przeplywce ori Bosha od 1.9TDi 110PS mialem identyczne parametry jak na sprawnej w 1.8T AWT. Roznica byla w spalaniu, na niekorzysc od TDi. 3 uzywki ori byly tez do kosza, sprawdzila sie tylko nowa kupiona po nr VIN.
Na rynku sa jeszcze zamienniki pierburga, ale jak sie wglebi w temat, to sie okaze ze ten sam lizak zastepuje wersje w dieslu i w benie.

chalski napisał(a):
Dolot szczelny

Przy nieszczelnym to raczej ubogo by sie robilo.

Poza tym dalsza rozmowa bez logow autora nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 10:25 

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 7397
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.

Pomógł: 133 razy

Auto: Volvo V70 2,4 LPT / V40 2
Elektronika: Omegas / LPG TECH 224
Wtryskiwacze: MED / MED
Reduktor: IG1 Turbo / AC R01 black
Dysze: białe / białe
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 160
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T2
Rok Produkcji: 1998 (model 99) / 2000
snafu napisał(a):
przepływomierzy HFM-5 nie czyści się mechanicznie, chemicznie tez nie jest zalecane

Obrazek
Element pomiarowy jest w tunelu i zazwyczaj wystarczy go oczyścić z kurzu - jeśli jest to kurz z olejem to zazwyczaj czyszczenie nie wiele daje.
Obrazek
Z tego co widzę po zdjęciach wujka g. to ten typ przepływomierzy - taka sama budowa jest również w Volviakach od MY 1999 więc żadna to nowość.
Nie raz taki przepływomierz czyściłem i wszystkie żyją, ale oczywiście lepiej będzie dla ASO jak się pójdzie i u nich kupi. Tym bardziej że te przepływki robi Bosch.
Pierburgi rzeczywiście zbyt dobrze nie działają

Karolex napisał(a):
Chalski widać nie miałeś styczności z 1.8T.

Coś tam z 1,8t miałem do czynienia, choć za fachowca się nie uważam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 10:38 

Dołączył(a): 2008-09-30, 14:21
Posty: 136
Lokalizacja: radomsko

Pomógł: 3 razy

Auto: Audi A4 B5 1.8T/Lancia Y
Elektronika: Diego G3 / diego g3
Wtryskiwacze: ac w01 bfc / rail 2 ohm
Reduktor: silver/ alaska at 09
Dysze: b. dysz / 2.1mm
Pojemność: 1800 / 1200
Moc: ~190 / 86
Kod Nadwozia: B5 / ...
Kod Silnika: awt/ ...
Rok Produkcji: 2001/ 1998
No niestety Panowie z 1.8t mają racje przerobiło to już wielu użytkowników forów vagowych czyszczenie raczej niewiele daje, a napewno nie mechaniczne, można spróbować płukać go w izopropanolu, przeważnie pomaga na krótka mete, dlatego ważny jest dobór przepływki po numerach, w 1.8t były rózne przepływki do aut z sonda wąskopasmową i szerokopasmowa i raczej nie są zamienne, zamienniki to też szkoda tracić czas i pieniądze, lepiej poszukac używki z gwarancją w postaci logów albo nową. 1.8t jest bardzo czuły na odczyty z przepływki, w starszych aeb wyliczane jest na podstawie jej pomiarów doładowanie, w nowszych też jest to główny element z którego wyliczane jest obciązenie.
Co do głównego wątku tematu autor niech zrobi logi jak pisał Karol i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 10:45 

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 7397
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.

Pomógł: 133 razy

Auto: Volvo V70 2,4 LPT / V40 2
Elektronika: Omegas / LPG TECH 224
Wtryskiwacze: MED / MED
Reduktor: IG1 Turbo / AC R01 black
Dysze: białe / białe
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 160
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T2
Rok Produkcji: 1998 (model 99) / 2000
bolek napisał(a):
w 1.8t były rózne przepływki do aut z sonda wąskopasmową i szerokopasmowa i raczej nie są zamienne


No tutaj to nie dziwota

Jeśli chodzi o czyszczenie mechaniczne - nie mówię o skrobaniu nożem czy drapaniu wykałaczką - po prostu po moczeniu w alkoholu wystarczy kilka razy delikatnie potrzeć (miękki pędzelek, patyk do uszu) element pomiarowy i jeszcze raz pod ciśnieniem alkohol


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 10:49 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3551
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomógł: 93 razy

Auto: Mazda MX-5
Elektronika: STAG 300 plus
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: żółte
Pojemność: 1800
Moc: 136KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W
Rok Produkcji: 2000
Cytuj:
lepiej poszukac używki z gwarancją w postaci logów albo nową.


HFM-5 jest przewidziany na przebieg rzędu 150 000 km więc znalezienie sprawnej używki bądź takiej która pośmiga jeszcze któryś rok graniczy z cudem :P

Cytuj:
Nie raz taki przepływomierz czyściłem i wszystkie żyją


a sprawdzałeś jego wskazania przed i po czyszczeniu ?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 10:53 

Dołączył(a): 2008-09-30, 14:21
Posty: 136
Lokalizacja: radomsko

Pomógł: 3 razy

Auto: Audi A4 B5 1.8T/Lancia Y
Elektronika: Diego G3 / diego g3
Wtryskiwacze: ac w01 bfc / rail 2 ohm
Reduktor: silver/ alaska at 09
Dysze: b. dysz / 2.1mm
Pojemność: 1800 / 1200
Moc: ~190 / 86
Kod Nadwozia: B5 / ...
Kod Silnika: awt/ ...
Rok Produkcji: 2001/ 1998
Dziwota czy nie wejdz na allegro i poszukaj przepływki, w większości opisach naciapane że pasuje do wszystkich 1.8t od rocznika 95-01 r. czy dalej, bez znaczenia jaki silnik a ktoś nieświadomy przeczyta i myśli że tak jest i dziwi się potem że auto "nie ma mocy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 11:09 

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 7397
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.

Pomógł: 133 razy

Auto: Volvo V70 2,4 LPT / V40 2
Elektronika: Omegas / LPG TECH 224
Wtryskiwacze: MED / MED
Reduktor: IG1 Turbo / AC R01 black
Dysze: białe / białe
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 160
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T2
Rok Produkcji: 1998 (model 99) / 2000
snafu napisał(a):
a sprawdzałeś jego wskazania przed i po czyszczeniu ??

Tak, nigdy nie było tak że po czyszczeniu zdechła, albo była poprawa (jak brudna to zazwyczaj zaniża wskazania) albo nie było zmian - wtedy oczywiście do wymiany.
Jedyna "trudność" to wyjęcie wkładu z obudowy - konieczny torx z dziurą lub kombinerki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-26, 13:47
Posty: 309
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 40 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Stag 300 ISA-2 Off ;)
Wtryskiwacze: Hana 2000.
Reduktor: AC R-01
Pojemność: 1.8T
Moc: 193,2KM
Kod Nadwozia: 3BG
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2003
holipa napisał(a):
ja jestem zdania że gazownik nie powinien pakować łap do niesprawnego samochodu. jeśli chcą pomóc klientowi usprawnić auto przed montażem to należny tylko pochwalić że zasięgają wcześniej języka w temacie :D

Ja też jestem takiego zdania, ale mało który powie w oczy klientowi, że ma małe pojęcie o danym aucie.
Przeważnie jest tekst: " Wszystko będzie działać jak ta lala, proszę zostawić auto"
Klient auto zostawia, a fachowiec co? Drapie się po głowie i szuka pomocy w internecie, a po montażu LPG loteria. Sam jestem przykładem jednego tu z lepszych forumowych monterów. Błędy jakie popełnił wynikały najprawdopodobniej z niewiedzy i nieznajomości silnika.
chalski napisał(a):
Nie raz taki przepływomierz czyściłem i wszystkie żyją,

Wyczyść kiedyś w 1.8T najlepiej takim po 2000r. a może wspomnisz moje słowa. ;)

Nie ma się co spierać bo wątek odchodzi od tematu. Autor zrobi logi to się oceni. Bez logów to wróżenie z fusów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 11:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3551
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomógł: 93 razy

Auto: Mazda MX-5
Elektronika: STAG 300 plus
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: żółte
Pojemność: 1800
Moc: 136KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W
Rok Produkcji: 2000
chalski napisał(a):
Jedyna "trudność" to wyjęcie wkładu z obudowy - konieczny torx z dziurą lub kombinerki.


torx z dziurą ale 5 ramienny

w przypadku diesla jeszcze można pokusić się o czyszczenie ale jeśli chodzi o benzynowca to nigdy nie przywrócisz mu prawidłowych wskazań


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 12:24 

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 7397
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.

Pomógł: 133 razy

Auto: Volvo V70 2,4 LPT / V40 2
Elektronika: Omegas / LPG TECH 224
Wtryskiwacze: MED / MED
Reduktor: IG1 Turbo / AC R01 black
Dysze: białe / białe
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 160
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T2
Rok Produkcji: 1998 (model 99) / 2000
snafu napisał(a):
torx z dziurą ale 5 ramienny

Już nie pamiętam - wystarczy ruszyć kombinerkami dalej już idzie palcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-28, 21:46 
zalozyciel

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 19079
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 248 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Mikaell napisał(a):
Nie jesteśmy mocni w VAGach :(, a mamy takiego gazować.
Co jakiś czas wywala mu błąd za bogatej mieszanki.
Państwa mechanik czyścił przepustnicę:) i jakieś podobne akcje.
Z ramki wyszło 1550rpm, 53kmh, stft 1%, ltft -22%.
Sonda WBO wydaje się działać, przebieg coś ok 160k km.
Jakaś typowa usterka? Gdzie szukać przyczyny?



a z ramki wyczytałeś albo kojarzysz może obciążenie i temp silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-29, 13:30 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 16 razy

Auto: Volvo 945/Toyota Previa
Elektronika: Stag 300 ISA2/LpgTech214
Wtryskiwacze: WGS blue/ Hana gre
Reduktor: ACR01/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2300/2400
Moc: 165/132
Kod Nadwozia: 945/TCR11
Kod Silnika: B230FT/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1997/1997
Dzięki wielkie wszystkim kontrybutorom!
Ale się rozwinęło:).
Właściciele auta wiedzą, że skoro nie jest dobrze na benzynie to tak samo (lub gorzej) będzie na gazie. Staram się ich naprowadzić, a przy okazji samemu douczyć, bo wygląda na to, że chyba choć mało wiem, to i tak więcej niż ich mechanik, który przypominam wyczyścił przepustnicę jako remedium na błąd za bogatej mieszanki.
Logów nie zrobię, bo jakoś nas to tej pory VAGi omijały i nie mamy (jeszcze?) diagnostyki do nich.

@Nikodem.
Niestety nie mam danych z ramki, ztcp silnik był nagrzany, obciążenia nie pamiętam, ale raczej nie było wysokie.

Dziękuję wszystkim i pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 2006 BFB - błąd za bogatej mieszanki
PostLink | Napisane: 2013-12-29, 16:11 

Dołączył(a): 2010-05-16, 14:50
Posty: 563
Lokalizacja: z południa

Pomógł: 8 razy

Auto: Audi a czy
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: Hana Blue
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 1800
Moc: 253@390
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: K03s
Rok Produkcji: 1999
Tak jak Karolex zauważył trafnie , czyszczenie Przeplywomierza w 1.8T się nie sprawdza.
Zawsze Kończy się to w dwojaki sposób :
1.Przepływka po czyszczeniu pokazuje więcej (nadal jednak za mało w stosunku do prawidłowych wskazań) przez okolo 2tyg do miesiąca czasu (dużo zalezy od przebiegów) - potem jest jeszcze gorzej niż było.
2.Pada odrazu po czyszczniu na pysk.

W obu przypadkach kończy się to zakupem nowego przepływomierza.

Niestety 1.8t są baaardzo czułe na nawet minimalne odchyłki w tym temacie i nie będą jeździć tak jak fabryka nakazała na zaniżającej czy zawyżającej przepływce, gdyż sygnał obciązenia jest przekłamany a to pociąga za sobą różne konsekwencje, które się na siebie nakładają i auto nie jezdzi i nie spala tak jak powinno.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mzloty, snafu i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO