Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2009-02-22, 17:18 

Dołączył(a): 2008-05-11, 18:40
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk/Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Maxima QX
Elektronika: SEC
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: 2.8@1.55B
Pojemność: 2988
Moc: 193+ KM
Kod Nadwozia: A32
Kod Silnika: VQ30DE
Rok Produkcji: 1998
Witam,

Od niedawna występuje u mnie błąd czujnika temperatury reduktora, oznaczony w SEC jako "czujnik temperatury rozwarty" czy coś w tym stylu. Wygląda to w ten sposób, że nagle odczytywana temperatura reduktora leci na łeb na szyję, raz widziałem nawet -60 stopni. Równocześnie obroty lekko spadają i wówczas instalka przełącza się na benzynę. Potem temperatura chwilę skacze, aż w końcu wraca do normy. Czasem tak wariuje przez parę sekund, czasem kilkanaście.

Problem występuje tylko w czasie nagrzewania się silnika, przez jakieś 10-15 minut. Nigdy nie zdarzyło mi się to na gorącym silniku. Poza tym przełącza się na benzynę jedynie w czasie postoju, na wolnych obrotach.

Co może być przyczyną? Czujnik temperatury w reduktorze wariuje? Z tego co widziałem siedzi solidnie, kabelki też dobrze się trzymają. A może sterownik ma problemy jak jest zimno?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-22, 22:26 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17902
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1066 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Jak spada na minus 30 to przerwa w obwodzie, jak zewrzesz to będziesz miał plus 90 st C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-24, 16:23 

Dołączył(a): 2008-05-11, 18:40
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk/Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Maxima QX
Elektronika: SEC
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: 2.8@1.55B
Pojemność: 2988
Moc: 193+ KM
Kod Nadwozia: A32
Kod Silnika: VQ30DE
Rok Produkcji: 1998
Czyli raczej problem fizycznego rozwarcia obwodu.

Jeszcze takie pytanie. Czy w takich czujnikach istnieje możliwość tego typu awarii? Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane i zastanawiam się czy to coś w czujniku, czy raczej sprawdzać złącza i kabelki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-24, 22:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
takie objawy może dawać "zimny lut" , czyli niedokładnie przylutowany kabelek do czujnika. Uzyj lutownicy i przelutuj te złącza , sprawdź też czy poruszanie kabelkami nie powoduje takiego szaleństwa wskazań. To banalna usterka i forum tu nie pomoże. Czujnik to kawałek ceramicznej płytki z ptzylutowanymi końcówkami, ale jest zalany żywicą i raczej nie daje takichj objawów tylko dziłała OK albo wcale nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-25, 08:53 

Dołączył(a): 2008-05-11, 18:40
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk/Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Maxima QX
Elektronika: SEC
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: 2.8@1.55B
Pojemność: 2988
Moc: 193+ KM
Kod Nadwozia: A32
Kod Silnika: VQ30DE
Rok Produkcji: 1998
hydrol napisał(a):
Czujnik to kawałek ceramicznej płytki z ptzylutowanymi końcówkami, ale jest zalany żywicą i raczej nie daje takichj objawów tylko dziłała OK albo wcale nie.

O taką konkretną odpowiedź mi chodziło :) Mogę spokojnie skupić się na lutach.
Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-01-11, 11:02 

Dołączył(a): 2009-10-23, 10:01
Posty: 153
Lokalizacja: Kielce

Pomógł: 5 razy

Auto: Toyota Camry / Mazda 626
Elektronika: Lecho SEC / Koltec Necam
Wtryskiwacze: MJ/--
Reduktor: IG1SM / Alaska AT09
Dysze: 2,5/--
Pojemność: 3.0/1.8
Moc: 190/90
Kod Silnika: 1MZ-FE / FP
Rok Produkcji: 1995/1997
Odświeżę temat, mianowicie u mnie występuje następujący problem, auto mam w garażu nieogrzewanym, a temp. jaka tam panuje to ok -2 stopnie C. Ostatnio po nocy zanim odpaliłem auto, podpiąłem instalację pod kompa, a ten mi pokazuje temp. reduktora +27 stopni C :-?
Ktoś ma jakiś pomysł?
Auto jak miało ustawione przełączanie przy obrotach 1500rpm to po odpaleniu prawie od razu przełączało na gaz i gasło, co jest naturalne, bo reduktor jest zimny. Aktualnie w zwiazku z tym problemem mam ustaione przełączenie na gaz przy 2000rpm, żeby się nie przełączał zaraz po odpaleniu (obroty na "ssaniu" 1800rpm).
Ponadto nadmienię, że jak silnik osiągnie normalną temp. to i reduktor ma już normalną temp. ok 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-01-11, 12:02 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17902
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1066 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Po długim postoju wszystkie temp. powinny być prawie zgodne z temp. otoczenia i tak dobierz czujniki żeby tak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-01-11, 12:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20281
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1190 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
Albo wsadzony niewłaściwy czujnik albo wybrany niewłaściwy w ustawieniach - innych opcji nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-01-17, 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-23, 09:26
Posty: 119
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 0 razy

Auto: VOLVO XC70
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1T
Pojemność: 2435
Moc: 200KM
Rok Produkcji: 2001
Miałem podobny problem z czujnikiem temp. Najpierw zwariował przy podłączeniu pod kompa i pokazywał temp wody 150 stopni, po porannym odpaleniu i pierwszych 5 metrach przejazdu przerzuca mi na gaz i tak przy każdym odpaleniu. Po jakimś czasie wszystko ok, potem historia się powtórzyła. Gazownik najprawdopodobniej (bo nie wiem co robił) wymienił czujnik temp. Na razie ok, zobaczymy jak dalej. Te historiie tworzyły sie najprawdopodobniej przy dłuższym postoju na mrozie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-01-18, 15:28 

Dołączył(a): 2010-01-02, 22:01
Posty: 660
Lokalizacja: bialystok

Pomógł: 14 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: agis mini
Wtryskiwacze: hana
Reduktor: ares
Dysze: zielona
Pojemność: 2000
Moc: 140
Kod Silnika: RFJ
Rok Produkcji: 2006
czujnik masz w reduktorze najprawdopodobniej i na czujniku jest wytłoczone jaki czujnik S lub K/N i taki powinien być w ustawieniach jeśli dalej będzie żle czujnik do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2018-04-01, 21:44 

Dołączył(a): 2015-06-09, 13:54
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: hana
Pojemność: 1800T
Moc: 180
Kod Silnika: AUQ
Rok Produkcji: 2002
Witam podłącze się pod temat mam podobny problem z temperaturą parownika AC-r01 czerwonym gdyż który czujnik bym nie ustawił maksymalnie pokazuje ok 40s. przy temp płynu 95s. Czujnik podmieniałem na sprawny ale nic to nie dało wskazania dalej takie same. Gdzie szukać przyczyny takiego zamieszania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2018-04-01, 21:58 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13189
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1009 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/acw01
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
dziobi42, masz STAGa sterownik? Musi działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2018-04-01, 22:10 

Dołączył(a): 2015-06-09, 13:54
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: hana
Pojemność: 1800T
Moc: 180
Kod Silnika: AUQ
Rok Produkcji: 2002
Tak sterownik stag 4plus. Myślałem że po wymianie czujnika wszystko wróci do normy ale niestety jest bez zmian


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2018-04-01, 22:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13189
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1009 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/acw01
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
szukaj przyczyn w kabelkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd czujnika temperatury
PostLink | Napisane: 2018-04-02, 17:05 

Dołączył(a): 2015-06-09, 13:54
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: hana
Pojemność: 1800T
Moc: 180
Kod Silnika: AUQ
Rok Produkcji: 2002
Ok będę szukał tam przyczyny. Dzięki za pomoc dam znać jak się z tym uporam


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO