Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-01, 19:10
Posty: 46
Lokalizacja: okolice

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: LPGTECH 204
Wtryskiwacze: YETI
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 140
Kod Silnika: 1.8xer
Rok Produkcji: 2006
Może mi ktoś podpowiedzieć ,co znaczy błąd ,,niskie ciśnienie gazu ,,
Po podłączeniu sie do ESGI pokazuje mi niskie ciśnienie gazu na map sensorze i przełącza na PB ,czyli
P1 bar -waha się między 67 a 69
po przełączeniu na gaz spada praktycznie do zera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-11, 07:43 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18131
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1087 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja bym zmienił filtry ,są (powinny być) fazy ciekłej przed reduktorem i fazy lotnej za reduktorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-12, 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-01, 19:10
Posty: 46
Lokalizacja: okolice

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: LPGTECH 204
Wtryskiwacze: YETI
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 140
Kod Silnika: 1.8xer
Rok Produkcji: 2006
zmieniłem filtry i przy adaptacji wyskakuje mi komunikat ,,błędny odczyt MP",może mam źle podłączone podciśnienie .Jednym wężykiem idącym z map-sensora wpiąłem się pod ciśnienie wtryskiwaczy a drugim z reduktora pod wężyk idący chyba też pod jakiś wskaźnik ciśnienia paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-12, 09:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28844
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2698 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
creative napisał(a):
chyba też pod jakiś wskaźnik ciśnienia paliwa


jakie chyba? Powinno być podłączenie pod ciśnienie występujące w kolektorze dolotowym. Palcem po wężykach proszę wędrować by stwierdzić skąd pochodzi "sygnał". Rurka w mapsensorze na pozycji: vacum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-12, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-01, 19:10
Posty: 46
Lokalizacja: okolice

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: LPGTECH 204
Wtryskiwacze: YETI
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 140
Kod Silnika: 1.8xer
Rok Produkcji: 2006
było podpięte pod listwe wtryskową Pb (taka jakby pompka z lewej strony na wtryskach ) a teraz podpiąłem pod wężyk idący od przepustnicy i po podłączeniu się kompem i lekkiej korekcje na reduktorze, mam 1,16 wahające się do 1,20 .
Po kalibracji pojawił się komunikat "Korekta 1,29"
Auto jakby na trzech tłokach chodzi ,przypuszczam że listwa wtryskowa jest już w kiepskim stanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-06-05, 14:46 

Dołączył(a): 2011-07-04, 07:15
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 1 razy

Auto: Xsara Picasso
Elektronika: ESGI 2
Wtryskiwacze: Master
Reduktor: Stefanelli N
Dysze: 1,8
Pojemność: 1600
Moc: 90
Rok Produkcji: 2002
korekta jest ok, sprawdź zatem dlaczego nie pracuje cylinder. Przełącz go na benzynę i poszukaj usterki. Listwę łatwo sprawdzić, wystarczy zamienić ze sobą dwie sekcje i zobaczyć. Jeśli usterka przesunie się na drugi cylinder to masz wtryskiwacz do naprawy. Jeśli nie zmieni się wadliwy cylinder, to usterki szukaj w pobliżu tego cylindra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-11-25, 02:02 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Witam wszystkich.
Założyłem sobie konto na tym portalu ponieważ potrzebuję pomocy ze swoją instalacją LPG. Trafiłem na to forum szukając odpowiedzi na pytanie co mi się popsuło i co muszę wymienić.
Instalację ESGI 2 mam w swoim Escorcie od stycznia 2008, przebieg 90kkm. Warsztat który mi montował ten gaz jest raczej mało gramotny bo jak sam szef przyznał pierwszy raz instalują ESGI. Co też jest dość dziwne chyba im się w miarę udało bo praktycznie bez problemów przejeździłem już dość sporo. Niestety nie mam na tę chwilę kompletnych informacji tj. nie wiem jakie mam dysze, nie wiem nawet jakiego typu wtryskiwacze, ale postaram się to uzupełnić. Nie mam też screenów z programu serwisowego, też to nadrobię.
Problem zaczął się już dość dawno miesiąc może trochę dalej. Objawy: podczas jazdy w bardzo różnych sytuacjach przełącza mi się na Pb "pikając" sekwencję 5 piknięć dioda zaczyna szybko pulsować - objaw identyko jak przy braku gazu. Po wyłączeniu ręcznym centralki na Pb i powrocie na LPG czasami jest OK ale najczęściej muszę się naklikać. Najczęściej takie coś przytrafia mi się jak samochód stoi (korki lub światła) i gdy dodam gazu - klapa 5 pików i dalej na Pb. Długo musiałem się namęczyć żeby w końcu trafić na usterkę i mieć laptopa w samochodzie, bo co ciekawe po zgaszeniu samochodu błąd z listy ginie, trzeba po jego wystąpieniu podpiąć interfejs i lapka bez gaszenia auta. Oczywiście komunikat jak w temacie: "Niskie ciśnienie gazu". Pierwsze podejrzenie filtry ale raczej nie bo wtedy gdy problem się nie pojawia samochód ładnie się zbiera i wszystko jest OK nie występuje spadek mocy, mulenie itp. Dalsze podejrzenia to parownik i tu mógłbym kupić w ciemno zestaw do regeneracji ale zastanawiam się czy to nie będzie jakiś inny problem np. map-sensor lub wielozawór... Awaria map-sensora jest raczej mało prawdopodobna i skłaniam się ku wielozaworowi. Ostatnio zauważyłem że gdy problem się pojawił, 5 pików, to wskaźnik zbiornika pokazał pełny choć już świeciły dwie diody. Po powrocie do normy wskaźnik spadł i świeciła się tylko jedna dioda.
Przepraszam, że się tak rozpisałem ale staram się jak najdokładniej opisać całą usterkę, przeglądnąłem sobie wszystkie wątki dotyczące ESGI i nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania tego problemu.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-11-25, 08:58 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28844
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2698 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
R_O_Y, jak juz tak daleko 'pokojarzyłeś", że wielozawó to oglądałeś złącza elektryczne przy nim? Oraz wcześniejsze gdzie sterowanie rozdziela się też na zawór przy reduktorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-11-25, 14:20 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Powiem tak. Jak najbardziej jestem zainteresowany rozpracowaniem problemu ale jak to mam w zwyczaju chcę to najpierw zrobić teoretycznie.
Jak już wspominałem wygląda mi to na awarię parownika, to tak jak by ten zaworek który dopuszcza gaz między membrany sklejał się i nie dopuszczał kolejnej partii gazu do odparowania. Powoduje to spadek ciśnienia w dolocie do wtrysków gdzie odbywa się pomiar ciśnienia. Pomysł z awarią wielozaworu pojawił się gdy awaria ujawniła się tuż po tankowaniu auta - w chwili alarmu zapaliły się wszystkie 4 diody - zbiornik pełen, a pełen nie był bo po ustąpieniu awarii świeciła się tylko jedna dioda. Jak wiadomo za wskaźnik odpowiada prosty układ manometru z przekazaniem. Pytanie - co blokuje przepływ gazu wywołując spadek ciśnienia przed wtryskami a zarazem wzrost ciśnienia na wielozaworze?
Jeśli chodzi o trop z przewodami, złączkami to raczej nie będzie to, ponieważ wyraźnie słyszę jak klapie elektromagnes na butli więc słyszałbym gdyby rozłączał się w czasie jazdy.
Kiedyś, kilka lat temu mój brat miał taki problem, że coś mu się urwało w butli i nie mógł zatankować gazu. Czy wielozawór może w jakiś sposób blokować przepływ gazu? Jutro pogmeram trochę pod samochodem i zobaczę co tam widać tak organoleptycznie. zrobię też screeny z progu.
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-11-25, 18:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28844
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2698 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
R_O_Y napisał(a):
Czy wielozawór może w jakiś sposób blokować przepływ gazu?

może jak mu ssak się zabije brudem, jest zakończony siatką
zanim go będziesz wyrywał z butli pozbądż się w ramach testu trzpienia w elektrozaworze
wszystkie te próby przeprowadziłbym jednak po zapięciu manometru na zasilaniu wtryskiwaczy, bo się możesz za darmo narobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2012-11-25, 18:40 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
I właśnie chciałbym uniknąć za wszelką cenę zgadywania jeśli to by miało być okupione kosztami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2013-01-10, 13:24 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Witam wszystkich!
Problem z niskim ciśnieniem rzadko ale nadal występuje, do tego doszedł problem z wtryskiwaczami (Valtek 2 ohm szare). Rozebrałem je i przeczyściłem - jest nieco lepiej nie buja tak silnikiem na wolnych obrotach. Zakupiłem zestaw do regeneracji parownika więc zobaczymy jak będzie po wymianie membran czy problem z niskim ciśnieniem zniknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2013-01-25, 17:01 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Po wymianie parownika przez dwa dni było idealnie... Nie było żadnych objawów, nawet lepiej chodził - tak mi się wydawało a trzeciego dnia ponownie pojawił się stary błąd - niskie ciśnienie gazu. Wczoraj wszystko było ok i rano jak jechałem do pracy i po południu jak wracałem a już dziś gdy wracałem z pracy praktycznie cały czas na Pb! Nie pomagały żadne zabiegi przy parowniku, stukanie w niego, bujanie prośby i groźby - NIC, cały czas błąd "niskie ciśnienie gazu".
Zacząłem lookać na wszystko wokół pod maską i moją uwagę przykuł Map-sensor. Obudowa jest jakby pęknięta, dokładnie to po stronie króćca P1 są mikrorysy wzdłuż krawędzi od góry cały lewy narożnik i z tyłu też. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie bo gaz mi tamtędy nie wycieka, a przecież mierzone ciśnienie to około 1bar więc powinno być widać.
Zauważyłem, że problem jeśli występuje to raczej gdy silnik jest zimny, wtedy problem jest cały czas, np. dziś podczas jazdy (10km) silnik już się rozgrzał ale cały czas jak próbowałem przełączać z Pb na gaz to wyskakiwał błąd ale gdy tylko zatrzymałem się na skrzyżowaniu i chwilę postałem kliknąłem i się przełączył dalsze 10km jechałem już na LPG i nie było żadnych objawów. Teraz wymontowałem sensor i lekko go posklejam te mikro-rysy i zamontuję w samochodzie, gdy problem się powtórzy to odkręcę przewód z sensora (P1) i sprawdzę czy gaz przechodzi przez parownik i filtr fazy lotnej. jeśli tak to znaczy że problem może być z samym pomiarem ciśnienia, natomiast jeżeli nie pojawi się gaz oznaczać to będzie, że pomiar jest OK tylko faktycznie gaz nie przechodzi będę szukał dalej.

Co o tym myślicie? Rozbierał już ktoś taki sensor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 22:18 

Dołączył(a): 2013-06-26, 14:30
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Elektronika: esgi2
Ja ze swoją instalacją mam podobnie - jakiś czas temu problem występował sporadycznie, ale w końcu nie dało się przełączyć na LPG. Ponieważ jestem akurat w trasie nie mam możliwości podpięcia się do komputera. Ale po przeczytaniu wątków z forum stwierdziłem, że problemem jest ciśnienie gazu.
Podjechałem do zakładu LPG ale nie pomogli za wiele, bo nie montują ESGI. Udało się jednak wykluczyć czujnik podciśnienia - wymiana nic nie dała...
Zacząłem sprawdzać kable - znalazłem urwany (przeżarty) lut na kablu od czujki temp. przy listwie wtryskowej - zlutowanie nic nie dało.
Idąc dalej zobaczyłem, że EZ na parowniku jest lekko pęknięty i pomyślałem o zalanej cewce - ew. przerwie na cewce. Rozkręciłem - cewka OK. Tłok nie zapieczony ale też coś tam poczyściłem i... BINGO - zaczęło się przełączać...

Narazie nie pojeździłem za wiele ale już się przełącza bezproblemowo... przynajmniej do domu wrócę na gazie :)

Pozdrawiam
LEEYO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd niskie cisnienie gazu
PostLink | Napisane: 2013-06-27, 15:23 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Cieszę się, że mogłem pomóc.

Dziś zmobilizowany przez pytania e-mail kilku użytkowników forum wziąłem się i...

Po podłączeniu do laptopa naprawionego interfejsu okazuje się że przede wszystkim mam totalne problemy z ciśnieniami (zarówno gazu jak i podciśnieniem). To, że gaz na parowniku jest źle domyślałem się ponieważ ustawiłem go "na ślepo" bez interfejsu. Na oscyloskopie w czasie jazdy po mieście waha się między 1,2 a 1,55 (!!!). To źle ale jest do wyregulowania natomiast podciśnienie waha się między 67 a 5 (!!!). Jakie podciśnienie powinno być? Interfejs wskazuje kolorem zielonym zakres od 70 do 200. U mnie tego nie osiąga, przez większość jazdy jest koło 30, najwięcej gdy samochód stoi a silnik pracuje na jałowych obr. Natomiast dno (czyli 5) uzyskuje w chwilę po wciśnięciu pedału gazu głębiej - ruszanie itp. Pierwsze to sobie pomyślałem, że coś jest nieszczelne bo wskaźnik dosłownie niemal chowa się za lewą chorągiewką skali ale gdyby było nieszczelne to by nie wskakiwało na 30 czy 67... W czym tkwi problem?
Plan:
1/ wymienię przewody podciśnienia, posprawdzam szczelność
2/ sprawdzę w jakim stanie znajduje się EZ parownika i przeczyszczę go
3/ wyreguluję ciśnienie gazu na prawidłowe

Zauważyłem, że od dłuższego już czasu zaczął mi więcej palić (12-14 / 100) ale po drodze miałem problemy z hamulcami musiałem wymieniać przewody elastyczne bo już mi nie odpuszczały hamowniki, ale nawet po tych zabiegach pali mi zbyt dużo tzn. więcej niż zwykle (~10 / 100).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO