Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-01, 14:54 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
Witam,

Mam kuriozalne pytanie - jak nawiercić kolektor w M50B20 ?. Widziałem zdjęcia w galerii 525ix i prawie wszystko jest jasne. Pozostają trzy pytania :
1. Pod jakim kątem powinny być wkręcone dysze (oczywistą sprawą jest że nie "pod wiatr").
2. jak długie powinny być ?. Z zdjęć tego ix'a wychodzi że "nie wystają" - ale może to tylko złudzenie.

3. Czy nawiercone centralnie w kanale ssącym (tzn. dokładnie "pod" wtryskiwaczem benzynowym

Z góry dzięki za odpowiedź !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-01, 15:37 
zalozyciel

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 19698
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 276 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
2. nie wystają bo są wypiłowane od spodu :)
3. jest bliżej niż wtryskiwacz pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-02, 15:15 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
Na początek dzięki za poprzednie odpowiedzi, teraz garść kolejnych pytań :)


Dzisiaj pierwsze próby nowych pozycji wkrętek. Jako że stary kolektor idzie na straty to na nim się bawiłem. Udało mi się uzyskać mniej więcej taki kąt jak na zdjęciu "kat_wkretek.jpg".

Pytania :
1. Czy kat jest ok ?. Czy ma w ogóle sens umieszczanie ich pod innym kątem niż kąt prosty do płaszczyzny kanału ssącego kolektora ?
2. Jeśli sensowne jest umieszczenie pod kątem takim jak pokazałem to czy gwint wystający w takim wymiarze jak na zdjęciu "gwint.jpg" to nie problem ?. Czym uszczelnić gwint znajdujący się w ściance ?
3. Czy istnieją dłuższe wkrętki niż te na zdjęciu "wkrętka.jpg" ?. Tak bym spokojnie przeszedł przez ściankę kolektora i później spiłował co wyjdzie po drugiej stronie ?. Czy ma sensu używanie dłużej wkrętki ?


Załączniki:
Komentarz: od drugiej strony
od_drugiej_strony.jpg
od_drugiej_strony.jpg [ 63.21 KiB | Przeglądane 782 razy ]
Komentarz: gwint
gwint.jpg
gwint.jpg [ 88.27 KiB | Przeglądane 782 razy ]
Komentarz: wkretka
wkretka.jpg
wkretka.jpg [ 29.87 KiB | Przeglądane 782 razy ]
Komentarz: kąt pod jakim są wkrętki
kat_wkretek.jpg
kat_wkretek.jpg [ 62.64 KiB | Przeglądane 782 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-03, 01:49 
zalozyciel

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 19698
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 276 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
kup inne wkrętki - ze stożkiem - bo te się nie nadają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-31, 12:43 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
Cześć,

Trochę mnie zeszło co by zrobić "adapter" pod kolektor i wyszło mi takie cudo jak na zdjęciu. Kolejne pytanko.
Czy można zrobić wkrętki jak zaznaczyłem na zdjęciu ?. Tzn. "z boku" kanału ssącego, czy musowo w osi ?. I drugie pytanie - która wersja wężyków ? "Niebieska" czy Czerwona ?. I jeszcze jedna sprawa ? Czy dopasowanie wężyków +/- 1 cm (no max. 1.5 cm) jest ok ?. Czy kąbinować coś więcej ?

Z góry dzięki za pomoc !


Załączniki:
Komentarz: Ta blacha będzie przykręcona jeszcze w jednym miejscu :)
DSC_0846.JPG
DSC_0846.JPG [ 896.4 KiB | Przeglądane 678 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-31, 13:06 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3645
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomógł: 98 razy

Auto: Mazda MX-5
Elektronika: STAG 300 plus
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: żółte
Pojemność: 1800
Moc: 136KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W
Rok Produkcji: 2000
a nie łatwiej zamówić końcówki od Sylwii i rozmieścić wtryskiwacze w odpowiednich miejscach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-31, 13:54 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
A są dostępne końcówki do keihin'ow by montować je pojedyńczo ?.Jeśli tak to masz może jakiegoś linka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-31, 14:00 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 3645
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomógł: 98 razy

Auto: Mazda MX-5
Elektronika: STAG 300 plus
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: Scorpion ST
Dysze: żółte
Pojemność: 1800
Moc: 136KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W
Rok Produkcji: 2000
bmw-e46-330i-hana-gold-stag-t19827.html
tu masz przykład na Keihiny też będą pasować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-03-31, 14:03 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
Oki,

Znalazłem topic na forum,ale jakoś nie widzi mi się montowanie trójników do węży i "zawieszanie" tej konstrukcji .... Raczej zostanę przy tym co wymyśliłem tylko proszę o radę co do nawiertu i długości wężyków :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-04-01, 10:18 

Dołączył(a): 2012-01-31, 12:55
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 320i
Elektronika: OMVL Dream XXI
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: IG1
Dysze: niebieskie
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M50
Rok Produkcji: 1992
Panowie,

Poradźcie czy może to tak wyglądać ;-). Jutro chciałbym powoli zabierać się za skręcanie tego w całość....Jednak bez opinii ekspertów (których tutaj nie brakuje) wolał bym tego nie robić.
Pomysł z montażem od góry nie podoba mi się bo będzie na wierzchu przewód zasilający listwy (od przodu silnika) - a gdy wtryski są pod spodem a IG1 koło pompy abs (finalnie wyląduje tutaj IG1 zamias AC-R01) nie będzie nic widać :).

Z góry dzięki za kilka słówopinii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E36, 320, M50 - nawiercanie kolektora
PostLink | Napisane: 2012-04-08, 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-03-27, 10:27
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E36 328i Touring
Pojemność: 2793
Moc: 193
Rok Produkcji: 1996
Cześć,
w tej chwili sam zmagam się z montażem instalacji w swoim Touring'u 328i i mam pytanie odnośnie montażu dysz w kolektorze.
Czy mogą one wystawać do wewnątrz (ok. 6-8mm)? Są wkręcone pod kątem 45 stopni w kierunku przepływu, ukośnie, pomiędzy ścianką boczną i górną (na tygodniu zamieszczę fotki). Czy ich obecność w przelocie nie będzie powodować zbędnych/niekorzystnych turbulencji? Na korzyść jest to, że są bliżej środka przelotu, niż gdyby miały być spiłowane do płaszczyzny ścianki wewnętrznej, co przyczynia się do lepszego mieszania gazu z powietrzem. A może się mylę? Czy nie lepiej jest je spiłować zupełnie płasko w stosunku do ścianki?
Posiadam podobne dysze, tyle że z dłuższym gwintem: http://nagaz24.pl/dysza-sekwencyjna-w-kolektor,s,3463,p,pl.html.

Z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO