Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2014-06-08, 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4330
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
markmajst5er napisał(a):
A odległość to gdzieś około 40-50km i trochę gazu jeszcze zostaje.

U mnie przy normalnie założonym zbiorniku to max 5km jak się delikatnie obchodzę z pedałem gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2014-06-14, 21:53 

Dołączył(a): 2011-01-28, 15:28
Posty: 226
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 6 razy

Auto: omega
Elektronika: kme nevo+
Wtryskiwacze: matrix hs
Reduktor: gold
Pojemność: 3175
Moc: 218
Kod Nadwozia: B-fl
Kod Silnika: y32se
Rok Produkcji: 2002
u mnie podobnie, od pierwszego przełączenia max 10km
wysysa co do "kropelki"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-11, 22:15 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 177
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
Jak poprawnie montuje się butlę zewnętrzną z wielozaworem 0st? W którym kierunku wielozawór? Nigdy nie widziałem żeby był z tyłu, ale auta nie widziałem na kanale.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-12, 06:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-23, 15:44
Posty: 3278
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 160 razy

Auto: Megane Grandtour mk3 ph3
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1558
Moc: 110
Kod Silnika: K4M 868
Rok Produkcji: 2015
fold, ja miałem do jazdy "po rondzie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-12, 07:44 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 177
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
deku napisał(a):
fold, ja miałem do jazdy "po rondzie"

rozumiem żart, ale dalej nie wiem czy tak jest poprawnie :D
wielozawór z lewej bądź z prawej byle nie z przodu ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-12, 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4330
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Tak jak pozwolą na to możliwości, jak najbardziej z tyłu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-13, 16:17 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
bardzo ciekawy pomysł z tą rurką,

ale ja męczyłem się trochę czasu by wskazania z butli na temat ilości gazu były bardzo dokładne pod koniec, bo męczyło mnie że "rezerwa" to było jakieś 20 litrów na których mogłem przejechać 200 do 400km (ładna mi rezerwa)

więc jednak lepiej jak pływak również będzie tam gdzie właśnie powinien znajdować się gaz.

nachyliłem troszke butlę by dodatkowo sprowokować gaz do znalezienia się przy rurce i pływaku, dokładnie ustawiłem rurkę i pływak i efekt mam taki że...
na początku minie wiele kilometrów zanim mi zgaśnie pierwsza dioda... 100km później gaśnie 2, 80km później 3.. i od tego momentu mam 50 km na zatankowanie....
i powiem Wam, że warto nad czymś takim popracować bo jadę 100km na stację z gazem (oczywiście nie po sam gaz tylko przy okazji) i mogę se tak to wykalkulować żeby móc zatankować tyle ile wchodzi do zbiornika... a gaz mam np 50gr tańszy (i lepszy) niż w mojej okolicy.

wracajac do tematu : przełożyć samemu czy zlecić?
wszystko można zrobić samemu, ale jak się coś zleci prawdziwemu fachowcowi będzie to trwało dużo krócej, będzie mniej bolało, i będzie lepiej... a wydane pieniądze... no cóż .. są po to by je wydawać- niestety często robiąc samemu bez odpowiedniej wiedzy , wychodzi po prostu drożej.
jedyna uwaga.. jak gazownik mówi coś co nam się nie podoba... szukamy innego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-13, 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4330
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
f385 napisał(a):
jedyna uwaga.. jak gazownik mówi coś co nam się nie podoba... szukamy innego


Tu jest problem wielu osób. Bo zazwyczaj najgorsi druciarze opowiadają klientom to co chcą usłyszeć a nie jak jest faktycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-14, 21:01 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
no nie do końca, bo są sprawy i rzeczy o których "kowale" nie słyszeli, ja niestety nie trafiłem na nikogo kto by powiedział że wskaźnik ilości gazu mógłby pokazać coś sensownego.. a jak życie pokazuje, można, tylko trzeba chcieć.
najgorsze jest to że wielu twierdzi że po założeniu gazu silnik dostanie w przysłowiową "dupę"
twierdząc że to wszystko przez gaz :) a przecież nic tak nie szkodzi silnikowi jak ludzka głupota :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-14, 21:18 

Dołączył(a): 2013-12-06, 15:14
Posty: 1193
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 16 razy

Auto: peugeot 206
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Barracudy bez dysz
Reduktor: AC r01 czerwony
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2000
Z tym wskaźnikiem to różnie bywa. Ja nigdy go na poważnie nie brałem choćby dlatego że mam butlę pod kątem gaz zawsze w 1 miejsce spływa przez co przekłamuje. Moja rezerwa to była tak połowa zbiornika. Teraz się wgl zepsuł czujnik. Dostał zimą w dupę i przestał działać. Jakoś mi to nie przeszkadza bo i tak patrzę na ilość KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-14, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4330
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
f385 napisał(a):
nie trafiłem na nikogo kto by powiedział że wskaźnik ilości gazu mógłby pokazać coś sensownego

No i bardzo dobrze że na kłamcę nie trafiłeś. Bo i tak te wskazania nigdy nie będą wystarczająco sensowne i powtarzalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-14, 22:14 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
zico - z całym szacunkiem ale nie przeczytałeś całego postu

trochę się nad tym napracowałem ale rezultat jest wyjątkowo fajny
zgodzę się że problemem jest jeżdżenie po nierównościach, wjeżdżanie i zjeżdżanie z górek, ale i tak jestem w stanie dosyć dokładnie określić kiedy mi się skończy gaz, temat ten męczył mnie z 2 powodów
1. tankując gaz chcę wykorzystać pojemność zbiornika gazu (a starałem się użyć jak najwiekszego)
2. normalnie jeżdżąc (mogę jeździć ekonomicznie i sportowo)
na trasie jadąc ekonomicznie mogę spalić ok 5 l /100km jeżdżąc dynamicznie spalam 9-10lgazu/100km więc pzy 42 litrach gazu było naprawdę ciężko określić kiedy się skończy
niestety często robię różne eksperymenty... a wtedy nie jestem w stanie zupełnie przeliczyć ilości km na zużycie gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-01-15, 14:52 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
gogollo napisał(a):
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc z technicznego punktu widzenia dlaczego wielozawor nie moze byc od strony przodu auta tylko musi byc z tylu??

niestety ciśnienie w butli i ciśnienie potrzebne do reduktora powoduje że gaz musimy traktować jak ciecz
i za każdym razem kiedy smok nie jest zanużony w gazie stanu ciekłego podaje opary. co w żaden sposób nie wpływa pozytywnie na nasze autka

generalnie butla powinna być na płaszczyżnie (kąt ok 0 stopni)
można troszkę to zmienić , tym bardziej że większość aut ma problem, że pod dużym obciążeniem tył idzie bardziej w dół (wspmniana xantia ma hydrauliczne zawiszenie i mówiąc ładnie trzyma poziom)
specyfika różnych aut powoduje, że w każdym przypadku warto się zastanowić nad sposobem montażu.
Ja w przypadku zbiornika montowanego we wnęce koła zapasowego fiata uno dodatkowo podniosłem przód zbiornika, bo gdy sie jedzie samemu, bez obciążenia z resztką gazu i benzyny tył po prostu jest w najwyższym położeniu, więc dla takiego położenia zrobiłem wszystko (w ramach rozsądku) by miejsce smoka i pływaka było najniżej) dodatkowo trzeba troszkę ustawić pływak by tankować 80% pojemności.
no i ważna uwaga tankujemy gaz bez pasażerów, obciążenie auta zmienia kąt położenia butli.

wsponinając o zbiornikach pod autem warto troszkę popracować wcześniej nad czujnikiem pełnego wskazania - o tyle o ile ze szkiełka jesteśmy wstanie dużo wywnioskować o tyle przeniesienie tego na elektronikę kończy się tym że wiemy czy mamy pełno czy może trochę więcej niż połowę.... bez sensu zupełnie.
jedną z metod jest przekręcenie oczka do takiej pozycji kiedy ostatnia dioda wskazuje moment przed najniższym położenim pływaka (oczywiście zamiast fabrycznych uszek trzymających oczko trzeba zrobić swoje.. najłatwiej z drutu) w ten sposób zbliżymy się do najmniejszego możliwego wskazania.
Jka ktoś chce mieć ideał to powinien popracować jeszcze nad pływakiem (ale to już dla tych bardziej w temacie) mi się udało określić poziom niecałych 5 litrów z poziomu 42 a poziom slabszego ciśnienia starcza mi zaledwie na 1 km (więc wiem że jak mam za słabe ciśnienie to szkoda już męczyć auto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-02-27, 14:03 

Dołączył(a): 2014-08-10, 11:38
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e39 530iA
Elektronika: Stag
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Gold
Pojemność: 3000
Moc: 231
Rok Produkcji: 2002
To juz wiem dlaczego w miescie nie moge wyjezdzic calego gazu i zostaje mi ok 1/3 butli, bo ponizej tej wartosci ciagle przelacza sie na gaz. W trasie jest duzo lepiej (pewnie dlatego ze jazda jest bardziej rownomierna), chociaz jak jest mało gazu to tez zdaza sie przejscie na benzyne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-02-27, 14:22 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
gieniek napisał(a):
o juz wiem dlaczego w miescie nie moge wyjezdzic calego gazu i zostaje mi ok 1/3 butli,


:)

powiedz że gaz zamontował Ci kolega za darmo i w sumie nie będzie się do czego przyczepić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO