Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Odp: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-02-28, 20:23 

Dołączył(a): 2011-07-19, 10:51
Posty: 73
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Pomógł: 2 razy

Auto: Subaru Legacy / Swift
Elektronika: Agis P12 / BingoS4
Wtryskiwacze: Barracuda / Brak
Reduktor: Gurtner Czarny / At-07
Dysze: Brak / Brak
Pojemność: 2000 / 1000
Moc: 165 / 53
Rok Produkcji: 2006 / 1998
gieniek napisał(a):
To juz wiem dlaczego w miescie nie moge wyjezdzic calego gazu i zostaje mi ok 1/3 butli, bo ponizej tej wartosci ciagle przelacza sie na gaz. W trasie jest duzo lepiej (pewnie dlatego ze jazda jest bardziej rownomierna), chociaz jak jest mało gazu to tez zdaza sie przejscie na benzyne.

Dziwne ja mam napęd na 4 koła więc auto przy gwałtownym ruszaniu fajnie spod tyłka ucieka i gaz wyjeżdżam do końca więc to raczej nie wina źle zamontowanej butli

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-03-01, 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3069
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 379 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Może niewłaściwy wielozawór przez co rurka zasysająca gaz nie sięga do dna butli. Przy tak zamontowanej butli raczej tyle gazu nie powinno zostać przecież nie za każdym razem rusza się z piskiem spod świateł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-04, 20:55 

Dołączył(a): 2015-07-31, 23:18
Posty: 437
Lokalizacja: B-stok

Pomógł: 5 razy

Auto: GOLF 4
Elektronika: TECH 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2,3
Pojemność: 1598
Moc: 105
Wielozawór zawsze z tyłu butli. Na gorąco sitko z niebieskiej rurki zsunąć aby ssało całą powierzchnią, potem wygiąć rurkę na końcu aby sitko leżało a nie stało w pionie. Wydłużyć miedź połączoną z niebieską rurką, na tyle aby sitko zostało dociśnięte do dna zbiornika. Wydłużyć dźwignię pływaka(nowy drut lub przedłużanie złączkami na 230V), tak aby rezerwa zapalała się przy ~5 litrach, a odcinało tankowanie przy 80% napełnienia.
Najlepiej zrobić za długą dźwignię i móc regulować jej zakres pracy poprzez odginanie od osi obrotu.
W ten sposób nasz zbiornik gazowy będzie odpowiadał "jakością" zbiornika benzynowego.

Niestety fabryki wielozaworów jak i zbiorników o to nie dbają, podobnie warsztaty montujące. Wiadomo, względy ekonomiczne. Wniosek - sam nie zrobisz, nie będziesz miał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-15, 07:06 

Dołączył(a): 2015-08-10, 08:46
Posty: 21

Pomógł: 1 razy

Auto: Omega B
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Elpigaz Cometa I
Pojemność: 3000
Moc: 211
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: X30
Rok Produkcji: 1998
Mam pytanie, czy moja butla jest poprawnie zamontowana?
Mam ten problem, że przy połowie butli potrafi mi rozłączyć gaz, po czym po chwili znowu mam 3-4kropki, znowu przyspieszam, hamuję gwałtownie i znowu rozłącza. Z pełną butlą problem nie występuje.

Zdjęcie:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-15, 23:56 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1627
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
wszysko zależy jak umieszczone są elementy wielozaworu
rozłączanie przy połowie zbiornika to coś nie tak
jednak przy tej pozycji i wielkości zbiornika pewne problemy przy końcówce gazu występują (lekkie przechylenie w stronę wielozaworu pomaga)

chyba musisz wyjeździć maksymalnie gaz i zobaczyć cóż tam jest nie tak, pewnie coś tam przy montażu nie wyszło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-16, 09:03 

Dołączył(a): 2015-08-10, 08:46
Posty: 21

Pomógł: 1 razy

Auto: Omega B
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Elpigaz Cometa I
Pojemność: 3000
Moc: 211
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: X30
Rok Produkcji: 1998
Możesz mnie pokierować co konkretnie mogło pójść nie tak i co mam sprawdzić?
Ewentualnie czy obrócenie butli nie poziomo a pionowo i zamontowanie jej po prawej stronie auta wielozaworem do zewnątrz sprawi, że problem zniknie? Taki montaż jaki mam i tak jest mi nie na rękę- nie przewiozę za wiele w kombiaku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-16, 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4420
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 131 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Nie dość że zje..ny bagażnik tym zbiornikiem to jeszcze nie za wielki. Toroida większego byś zmieścił w miejsce koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-16, 11:31 

Dołączył(a): 2015-08-10, 08:46
Posty: 21

Pomógł: 1 razy

Auto: Omega B
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Elpigaz Cometa I
Pojemność: 3000
Moc: 211
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: X30
Rok Produkcji: 1998
zico napisał(a):
Nie dość że zje..ny bagażnik tym zbiornikiem to jeszcze nie za wielki. Toroida większego byś zmieścił w miejsce koła.


Miałem nie kupować auta bo ma jako butlę walec zamontowany w poprzek bagażnika? Zachowaj takie uwagi dla siebie- ja zadaję konkretne pytania, nie interesuje mnie opinia na temat praktyczności i estetyki- gdybym to ja wybierał jaka butla ma być zainstalowana to zamontowałbym butlę w koło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-17, 11:36 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1627
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
tak jak napisałem trzeba wyjeździć gaz, zobaczyć co tam fachowcy wymyślili
możliwe że ktoś rurki pomylił, albo wielozawór jest do innego zbiornika

na wielozaworze powinny być symbole do jakich zbiorników ma zastosowanie - średnica walca i kąt

jeżeli chcesz do końca wyjeżdżać gaz, zbiornik powinnien lekko być przechylony, tak by najniższym punktem zbiornika było miejsce końcówki smoka zasysającego gaz, oczywiście końcówka możliwie najbliżej dna

jeżeli wskazania gazu mają być miarodajne, to pływak również powinien opuszczać się w tym miejscu do samego dna, im wyżej najniższa pozycja pływaka, tym możliwa do stwierdzenia rezerwa gazu będzie większa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-17, 14:06 

Dołączył(a): 2015-08-10, 08:46
Posty: 21

Pomógł: 1 razy

Auto: Omega B
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Elpigaz Cometa I
Pojemność: 3000
Moc: 211
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: X30
Rok Produkcji: 1998
Na wielozaworze mam oznaczenie D315-30, na butli również mam D315.
Jak rozpoznać czy ktoś nie pomylił rurek jak już wyjmę wielozawór na zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-17, 17:42 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1627
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
tam akurat jest jedna rurka pewnie poszła trochę do góry zamiast w kierunku dna.
jak wyciągniesz wielozawór, sprawdź w jakiej pozycji odcina wielozawór (dmuchając w otwór wlewu i podnosząc pływak)

możesz zrobić sobie jakiś przyrząd, do którego przyłożysz wielozawór , zaznaczysz sobie w jakiej pozycji pływaka odbija,
jeżeli będziesz kombinować by pływach schodził do samego dna, później będziesz miał łatwiej ustawić moment odbicia w podobnej pozycji

może się też okazać że może masz ułamaną (komuś źle się wsadzało wielozawór), lub podmienioną rurkę zasysającą gaz (smoka)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-08-17, 17:51 

Dołączył(a): 2015-08-10, 08:46
Posty: 21

Pomógł: 1 razy

Auto: Omega B
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Elpigaz Cometa I
Pojemność: 3000
Moc: 211
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: X30
Rok Produkcji: 1998
Ok w razie czego mam drugi identyczny wielozawór z innej butli- ten drugi działał bez zarzutu, więc po prostu podmienię je i sprawdzę czy to jego wina :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2015-12-05, 00:03 

Dołączył(a): 2014-06-23, 14:46
Posty: 26

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Matrix mj-xj
Dysze: 2,1mm
Pojemność: 1.6,16v
Rok Produkcji: 2002
Witam.
W moim aucie instalację mam od 2005r. butla w kole zaworem do przodu czyli od strony foteli i nic się nigdy nie działo. Zbiornik 42l.gazu wchodzi 33l.
Teraz muszę wymienić (10 lat), i pewno wymienię sam gdyż , gazowiec za wymianę razem ze zbiornikiem chce 450zeta .
Kupię tej samej firmy tylko większą 47l.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 15:04 

Dołączył(a): 2012-10-24, 12:32
Posty: 51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: LPG-Tech 224
Wtryskiwacze: Hana H2000 red
Reduktor: AC R01
Dysze: 1,9mm
Pojemność: 1761
Moc: 112
Kod Nadwozia: 8B
Kod Silnika: XU7JP4(LFY)
Rok Produkcji: 1996
Witam,
Właśnie przekręciłem butlę bo tez miałem do jazdy na wstecznym.
Wyszła przy okazji nieciekawa rzecz. "ktoś" urzęduje w dziupli na wielozawór, lub pod butlą (mam toroidalną). W otworze przez który wychodzi miedź i kable znalazłem mięso mielone! Poza tym pod butla jest mokro.
Macie jakiś sposób na zatkanie tego otworu? Pomyślałem najpierw o gąbce ale wodę będzie pić i przyczyniać się do korozji, wiec odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Butla do jazdy na wstecznym
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 16:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24662
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2103 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pepssii napisał(a):
Pomyślałem najpierw o gąbce

tylko siatka, ten otwór nie może być szczelnie zatkany


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO