Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-07, 08:23 

Dołączył(a): 2016-04-18, 07:43
Posty: 54

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda2
Elektronika: LPGTECH-324 ODB.
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: SHARK 1200
Dysze: 2.0
Pojemność: 1,8
Moc: 115
Rok Produkcji: 2005
Witam chcialbym sie dowiedziec czy ten sterownik jest latwy w uzytkowaniu czyli strojenie dawkowanie etc ? macie jakies opinie na temat tego produkru.?


Ostatnio edytowano 2016-11-07, 10:30 przez dtgas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czywarto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-07, 10:10 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26518
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
dtgas napisał(a):
Witam chcialbym sie dowiedziec czy ten sterownik jest latwy w uzytkowaniu czyli strojenie dawkowanie etc ?

bardzo łatwy, ma tylko mapę po obrotach, więc nie trzeba patrzeć też na mnożnik jak w Stagu i nie każe zbierać mapek :lol:
tak bardziej poważnie: jeśli ktoś kto używa tabel w innych systemach/sterownikach swobodnie wystroi Kinga, a jak nie uzywa to nie nadaje się też do strojenia innych systemów :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czywarto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-07, 10:34 

Dołączył(a): 2016-04-18, 07:43
Posty: 54

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda2
Elektronika: LPGTECH-324 ODB.
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: SHARK 1200
Dysze: 2.0
Pojemność: 1,8
Moc: 115
Rok Produkcji: 2005
Mirosław napisał(a):
dtgas napisał(a):
Witam chcialbym sie dowiedziec czy ten sterownik jest latwy w uzytkowaniu czyli strojenie dawkowanie etc ?

bardzo łatwy, ma tylko mapę po obrotach, więc nie trzeba patrzeć też na mnożnik jak w Stagu i nie każe zbierać mapek :lol:
tak bardziej poważnie: jeśli ktoś kto używa tabel w innych systemach/sterownikach swobodnie wystroi Kinga, a jak nie uzywa to nie nadaje się też do strojenia innych systemów :lol:

nie bardzo rozumiem ironie w twoim poscie .
Chodzi mi o autoadaptacje i ew. poprawki w strojeniu czy sa realne do wystrojenia .
Czy wersja bez OBD obsluguje zewnetrzny interfejs.ODB2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-07, 11:05 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1248
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 157 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Autoadaptacja jest prosta, wymaga wykonywania czynności zgodnie z komunikatami programu.
Strojenie jest problematyczne: odbywa się na tabeli współczynnika K (tabela RPM x inj_time) i robi się je poprzez dobór odpowiednich wartości współczynnika w zależności do wartości korekt paliwowych na benzynie i na gazie odczytywanych ze złącza OBD w samochodzie. Trudne dla kogoś, kto nie miał z tym styczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-09, 16:25 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
ale w porównaniu do dtgas to zasada podobna, tylko reszta opcji bardziej "ludzka"

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-09, 20:52 

Dołączył(a): 2016-04-18, 07:43
Posty: 54

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda2
Elektronika: LPGTECH-324 ODB.
Wtryskiwacze: ACW01
Reduktor: SHARK 1200
Dysze: 2.0
Pojemność: 1,8
Moc: 115
Rok Produkcji: 2005
czyli Tech ,Stag czy tez KmeNevo , czy tez coraz bardziej zachwalane za prostote ,przyjazny interfejs zestawy Optima sa przyjazne strojeniu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-09, 21:22 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1248
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 157 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Najbardziej przyjazny strojeniu jest LPG-TECH w trybie algorytmu Tech. Potem z tej czwórki jest STAG, Optima a na końcu KME. Równolegle z nimi są wszystkie z rodziny AEB (w tym King), ale tu jest inne podejście do regulacji, jednak pod względem oprogramowania jest ono bardzo przejrzyste.
W polskich jest ogólnie tak zwane "zbieranie mapek", czyli wizualizacja stanu pracy instalacji na benzynie i na gazie. We włoskich tego nie ma, to inna koncepcja, aczkolwiek znając ogólne zasady strojenia i działania instalacji gazowej, regulacja nie należy do jakichś bardzo trudnych. Przy odpowiedniej wprawie i doświadczeniu można by się pokusić o stwierdzenie, że reguluje się je szybciej niż polskie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-11-10, 13:13 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
cubik2k napisał(a):
można by się pokusić o stwierdzenie, że reguluje się je szybciej niż polskie.

jeśli na łapu-capu, to i owszem.
cubik2k napisał(a):
Najbardziej przyjazny strojeniu jest LPG-TECH w trybie algorytmu Tech.
o ile się trafi z ciśnieniem i dyszami, że suwak po autokalibracji wyjdzie blisko jedynki, jak nie, to już się trzeba korektami po obrotach sporo narobić, no ale ma jakąś wizualizację, więc tu na plus.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-19, 08:51
Posty: 207

Pomógł: 3 razy

Auto: Ford Fusion 1.4 16V
Elektronika: LPG Tech 324/ODB
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Dysze: 2,0
Pojemność: 1400
Moc: 87
Rok Produkcji: 2008
A tak moze z mojej strony dorzuce ,to jeszcze jedno pytanie sa wersje z OBD wiadomo jak podlacze taka wersje to dane bierze w czasie realnym z ODB do wtryskiwaczy i jest jakos tam Ok. natomiast moje pytanie takie czy kalibrujac z zew.OBDII bede mial polaczanie po CAN bo szczerze mowiac nie widzialem ustawienia zewnetrznego interfejsu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-11, 10:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-03-13, 09:25
Posty: 1195
Lokalizacja: Kamil z Koszalina

Pomógł: 131 razy

Auto: Forester 2.5XT
Elektronika: ALEX Optima Nano
Wtryskiwacze: ALEX Napoleon
Reduktor: Domański Niko-S
s@parator napisał(a):
A tak moze z mojej strony dorzuce ,to jeszcze jedno pytanie sa wersje z OBD wiadomo jak podlacze taka wersje to dane bierze w czasie realnym z ODB do wtryskiwaczy i jest jakos tam Ok. natomiast moje pytanie takie czy kalibrujac z zew.OBDII bede mial polaczanie po CAN bo szczerze mowiac nie widzialem ustawienia zewnetrznego interfejsu.



w wersjach z podłączeniem do obd w programie widać korekty, jest również dodatkowa mapa do której takie korekty podglądnięte podczas pracy na benzynie trzeba wprowadzić - jedna lub kilka w zależności od auta
włączenie adaptacji powoduje,że podczas jazdy na lpg sterownik pilnuje wprowadzonych korekt
nie ma opcji wykorzystania w wersji bez obd zewnętrznego skanera by sterownik gazowy zachowywał się jak wersja z obd jeżeli o to chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 20:36 

Dołączył(a): 2016-05-11, 11:31
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: GOLF IV
Elektronika: OMVL DREAM
Reduktor: TOMASETTO
Moc: 75
Rok Produkcji: 1998
A ja ci powiem jedno, nawet nie waż się tego brać!!
Miałem w golfie IV DREAM XXL a teraz mam w audi a4 b5 jakiś syf z ELPIGAZ czyli prawie to samo. Gdzie bym nie pojechał to nikt nie jest w stanie tego obsłużyć, nawet tłumok co to zakładał... Jednie w Rzeszowie do którego mam 65km jest starszy facet co zna się na tym. Na prawdę porażka, jak jest sprawna instalacja to może ktoś by się znalazł ale jak coś się zepsuje to każdy ręce rozkłada.

W Dębicy był taki wielki znawca, pokazałem mu że stare wtryski dream niebieskie wymieniłem na nowe czerwone i mówiłem mu że to jest to samo to on: "A skąd pan wie? Zna pan indukcyjność cewki? Mierzył pan tłoczki ?" i wymieniał tam jakieś rożne parametry fizyczne, Ajnsztajn jebany. A jak się spytałem czy jest w stanie ustawić mapę w DREAM to on mi mówi :
-Przecież tam nie ma mapy.
-Tam widziałem że jest taka tabelka co cyfry się zmienia.
-Aaaaa wie pan to jest ciężko ustawić bo to jest stara instalacja i wogóle....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-06-25, 19:47
Posty: 2155
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 147 razy

Auto: HONDA
Elektronika: TECH ONE
Wtryskiwacze: YETI
Reduktor: ATIKER
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2002
Piszesz, że syf tylko dlatego, że nie znalazłeś nikogo kto by się na tym znał, czy dlatego, że źle się spisywała instalacja?

W 2004 roku założyłem do MICRY K11 DREAM XXI, rok później sprzedałem go znajomej. Nie mam z nią stałego kontaktu, ale jeszcze rok temu dowiedziałem się, że instalacja po przejechaniu dobrze ponad 100 tys. km( w tym czasie ze 2-3 razy zmieniano filtry) działa nadal bez zarzutu. Blacha się sypie, silnik już kolejny pod maską po zerwaniu łańcucha a instalacja LPG wciąż pracuje...

To, że nie ma mapek z kolorowymi kreskami nie oznacza, że instalacja jest zła, tylko że gazownicy nie do końca dobrzy.

Jakbyś troszkę poznał instalacje AEB, to byś wiedział, że większość poprawnie założona i po autokalibracji jeździ już zadowalająco przy dobrych komponentach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-19, 08:51
Posty: 207

Pomógł: 3 razy

Auto: Ford Fusion 1.4 16V
Elektronika: LPG Tech 324/ODB
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Dysze: 2,0
Pojemność: 1400
Moc: 87
Rok Produkcji: 2008
ghost2255 napisał(a):
Jakbyś troszkę poznał instalacje AEB, to byś wiedział, że większość poprawnie założona i po autokalibracji jeździ już zadowalająco przy dobrych komponentach.

Ja powie, tak jakby byl sensowny opis tego pewnie nie jeden uzytkownik by byl zadowolonya ale $$ to jedno a pomoc to drugie.
Forum jest po to by pomagac a jak widac nawet Producent tego sterownika ma w dupie zeby jakis sensowny opis wstawic.
Ja nie jestem na NIE ale ludzie dajcie cos konkretnego a nie kazcie jezdzia do fachwcow po 200-400km.
W koncu serwisy Tu zagladaja ale mamona jest tu podyktowana pewnym osobom prowadzacym serwisy na tym forum.PRYWATA nie oszukujmy sie/
Szaraczek jest w glebokiej dupie.Plac i jedz dewiza fachocow druciarzy z tego forum...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-06-25, 19:47
Posty: 2155
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 147 razy

Auto: HONDA
Elektronika: TECH ONE
Wtryskiwacze: YETI
Reduktor: ATIKER
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2002
Ale przecież wystarczy poczytać- na początek instrukcję do programu, potem forum.
Naprawdę wszystko tu jest.
Przecież nikt nie urodził się z wiedzą o regulacji i montażu LPG.

Tylko najpierw też potrzebna jest wiedza jak działa silnik spalinowy z wtryskiem MPI. Bez tego można sobie co najwyżej rysować mapki w STAGU.

Jak rozumiesz czym jest tabela wpółczynnika K, dotryski, korekta po temp to tam nic więcej nie ma.

Dodatkowo wstępna mapa dla danego wtryskiwacza przeważnie pozwala na sprawną jazdę.

Jak naprawdę szukasz gotowej podpowiedzi, to poszukaj postów kolegi NEPTUN-kilka razy dokładnie tłumaczył jak szybko "opanować" AEB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy warto AEB King MP48
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 22:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26518
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
s@parator napisał(a):
jakby byl sensowny opis tego pewnie nie jeden uzytkownik by byl zadowolonya ale $$ to jedno a pomoc to drugie.

opis jest krótki, mapa w tych sterownikach to jest to samo co mapa po obrotach w Stagu i temu podnych
no ale jak komuś się kończy wiedza na ustawianiu tych linijek zielono niebieskich to faktyczne czarna magia :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO