Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Hahahahaaa-jak wtryski leją to jak można zubożyć mieszankę?????-sonda nie da rady.Przecież nawet jak odłączysz uszkodzony wtrysk-to będzie lał paliwem.Poza tym każdy chyba wie,że sonda lamda zarządza wtryskiem-tzn. w zależności od potrzeby wydłuża czas wtrysku(kiedy mieszanka uboga) i skraca jego czas(kiedy mieszanka bogata) i nijak to się ma do lejących wtrysków-czasy wtrysku nic nie zmienią jak z wtrysku się leje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:19 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24597
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 927 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
AArti napisał(a):
czasy wtrysku nic nie zmienią jak z wtrysku się leje.
oj kolega się chyba powinien mocno doedukować o ty co, jak i dlaczego się dzieje ze sterowaniem, bo jakieś ciekawe teorie opowiadasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:25 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
znowu max...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
"Nieszcelność na przewodach gazowych wtryskiwaczy(LPi)-odczyty z sondy-za ubogo,czasy były tak wydłużone,że korekty sięgnęły powyzej 300%(norma do ok.20%) i sonda i tak nie dała rady wzbogacić".I dokładnie taka sytuacja ma miejsce jeżeli chodzi o lejące wtryski.
Próbował ktoś zakrecić kran,który cieknie...????
Panowie,jak korekty czasów wtrysku mają zadziałać poprawnie w przypadku kiedy wtryski sa niesprawne.Przerabiałem temat lejacych wtrysków kilkakrotnie i uwierzcie mi,że nie występuje falowanie,tylko nierównomierna praca(efekt wypadania zapłonu,poszarpywanie po gaśniecie silnika) no i charakterystyczny smrodzik z katalizatorka :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:38 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
czy Ty wiesz o czym napisałeś teraz? czasy wydłużone o 300% przy lejących wtryskach?

przecież w cytacie który przytoczyłeś chodzi o nieszczelność na przewodach, a więc całkowicie przeciwną sytuacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:39 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24597
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 927 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
coś gdzieś dzwoni, ale gdzie i co ? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:45 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8792
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
AArti napisał(a):
Hahahahaaa-jak wtryski leją to jak można zubożyć mieszankę?????-sonda nie da rady.Przecież nawet jak odłączysz uszkodzony wtrysk-to będzie lał paliwem.Poza tym każdy chyba wie,że sonda lamda zarządza wtryskiem-tzn. w zależności od potrzeby wydłuża czas wtrysku(kiedy mieszanka uboga) i skraca jego czas(kiedy mieszanka bogata) i nijak to się ma do lejących wtrysków-czasy wtrysku nic nie zmienią jak z wtrysku się leje.


mozesz przeczytac co napisales ?? nie bedzie trzeba sie odnosic bo sam przeedytujesz wypowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
No wiem o czym napisałem,wiem.Dotyczy tego samego-tylko zamiast zubożania problem tkwił we wzbogacnaniu-chodziło mi o sedno tematu-jak można sterować czymś co jest niesprawne.
Więc,jeżeli wtryskiwacz leje nawet jak jak zamknięty to skracanie jego czasów otwarcia(żeby zubożyć mieszankę)nic nie da-bo przeciez cały czas dostarcza paliwo do cylindra-czyż nie?!Nie bedę się spierał - temat przerabiałem w praktyce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:48 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24597
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 927 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
AArti, sedno nei w tym, że sterowanie wtryskiem niewiele daje, ale w tym co "widzi" komp beny i co próbuje z tym robić.
Na dodatek prozaiczne powiedzenie - wtrysk leje, ale co - od razu leje 100% non stop, czy może tylko nieco popuszcza, a może nieco więcej ? u Ciebie to tylko system dwójkowy ? 0 i 1 ? czarne - białe ? nie ma szarości ? ;-)

już zaczynasz kumać o czym tu "reszta" do Ciebie rozmawia ? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 22:57 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
AArti napisał(a):
Więc,jeżeli wtryskiwacz leje nawet jak jak zamknięty to skracanie jego czasów otwarcia(żeby zubożyć mieszankę)nic nie da-bo przeciez cały czas dostarcza paliwo do cylindra-czyż nie?!Nie bedę się spierał - temat przerabiałem w praktyce.


po 1 jak jest zamknięty, to nie leje, ale tego się nie bede czepial:)

po drugie jak leje np 5% wiecej niz powinien, to korekta jest jak najbardziej wyrabiajaca, z tym ze silnik nie wie ktory leje i robi kombinacje na wszystkich, oczywiscie nigdy nie trafiając, wiec energia napedzająca tloki jest co chwile inna, stąd jest falowanie.

moze wejdzie to do głowy, co Struna napisał, że nie jest to system 0-1kowy, czyli że jak leje to jakby na maxa otwarty był, choć oczywiście taka sytuacja też jest możliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Struna
Nie podchodzę systemem 0 i 1.Są tez ułamki :-)
A tak na poważnie-z tym laniem 100% to strymień max,natomiast co rozumiesz przez jakies tam lekkie przepuszczanie itp.???10% czy może 12%???
Przeciez doskonale wiadomo jak bardzo delikatnym ustojstwem jest wtryskiwacz(nieważne beznzyna czy gaz-chociaż w LPi są powiedzmy "benzynowe" wtryski) i precyzyjnym.Każde najmniejsze uszkodzenie powoduje jego pracę poza zakresem(dawka).Regulowanie w takim przypadku wartościami czasu(zbyt małe wartości korygujace) na niewiele się zda.Uszczelnie gniazda i iglicy wtrysku to najważniejszy element całego urządzenia.Jest bardzo podatny na uszkodzenia(syf z paliwa,czy korozja itp).Nawet mikro szczelina powoduje zakłócenia z którymi komputer sobie nie poradzi.Co innego w dieslu-tam na półotwrtych pojedzie i będzie pięknie pracował :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 23:10 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24597
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 927 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
AArti napisał(a):
Nawet mikro szczelina powoduje zakłócenia z którymi komputer sobie nie poradzi.
dobra - ja odpadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
caniggia napisał(a):
po 1 jak jest zamknięty, to nie leje, ale tego się nie bede czepial:)


A teraz to pojechałeś.........ulalalalalaaaaaa
Jak iglica jest nieszczelna to na zamkniętym nie bedzie lał????Zastanów się proszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 23:12 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
wtedy nie jest zamknięty... dlatego napisałem że nie będę się czepiał...

AArti napisał(a):
najmniejsze uszkodzenie powoduje jego pracę poza zakresem(dawka).Regulowanie w takim przypadku wartościami czasu(zbyt małe wartości korygujace) na niewiele się zda.


to chyba jest oczywiste, tylko że Ty niedopuszczasz do siebie, że z tego powodu może falować silnik, tylko wypadną zapłony i zgaśnie itp, nawet pewnie przy tych 12% przepuszczania...

ja też odpadam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-22, 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Nie za bardzo przyjmuję do wiadomości,że powodem falowania obrotów silnika są wtryski-tak jak zostało to zdiagnozowane w ciemno i na dodatek kolega dostał radę,żeby wymontować wtryski i oddać je do jakiegoś zakładu,który je sprawdzi/naprawi/zregeneruje/przeczyści lub sam nie wiem co jeszcze z nimi zrobi.
Nie spotkałem takiego przypadku(przynajmniej w Lpi),gdzie uszkodzone wtryski miały wpływ na falowanie obrotów.
Moim zdaniem błędem jest szukanie przyczyn falowania we wtryskach LPi-ktoś kto zna budowę takiego wtryskiwacza(może być nieszczelny w dwóch miejscach na końcówce wtrysku-w skrócie rzecz ujmując) wie o czym mówię,a jeżeli nie-niech się "doteoryzuje".
A dlaczego nie brane jest pod uwagę:uszkodzenie sondy lambda,nieprawidłowe napięcie podawane na sondę,uszkodzenie czujnika przepustnicy,uszkodzenie któregoś z elementów układu zapłonowego,uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu etc?Jak wiadomo niektóre uszkodzenia sterowania silnikiem nie będą powodowały(nie muszą) jakiś nieprawidłowości w pracy silnika na benzynie.Natomiast podczas pracy silnika na lpg wszystkie usterki będą bardzo wyraźnie odczuwalne i zauważalne.Chyba najprościej zobrazuje to usterka zapłonu(któregoś z jego elementów).
Ja osobiście u kolegi,który ma problem(podobno falują obroty-tak usłyszał) sugerowałbym zdiagnozować silnik na benzynie(czy wszystkie parametry i odczyty sa prawidłowe) i jeżeli na benzynie jest ok zabrać się za gaz – a nie zaczynać od końca i w dodatku wróżąc z "fusów" obstawić w ciemno wtryski.
Mogę teraz ja zaryzykować stwierdzenie,że niektórzy z piszących w tym temacie nie chce przyjąć do wiadomości,że mogą być inne przyczyny falowania obrotów niż rzekomo uszkodzone wtryskiwacze.
Ps.Odnośnie gazu i falowania obrotów(biorąc pod uwagę,że układ benzynowy jest w pełni sprawny) potencjalne przyczyny to:
-problemy z sekcjami tłoczącymi pompy
-problem z regulatorem ciśnienia
-nieszczelności na doprowadzeniu paliwa do wtryskiwaczy
-uszkodzenie elektroniki sterujacej pompą
-niedrożne dysze wtryskiwaczy

To tyle jeżeli chodzi o mnie,ale zawsze można te wtryski wymontować i oddać do......... :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO