Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czyszczenie wtrysków Vialle
PostLink | Napisane: 2010-10-18, 22:25 

Dołączył(a): 2010-10-18, 21:49
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów

Pomógł: 0 razy

Auto: Bmw e36
Elektronika: Vialle
Wtryskiwacze: Viale
Reduktor: brak
Pojemność: 1800
Moc: 115
Rok Produkcji: 1997
Witam.
Mam takie pytanie- kupiłem niedawno e36 z fabryczną instalacją Vialle która jest rozłączona ponieważ poprzedni właściciel miał problem z instalacją (falujące obroty od 500 do 1000 obr/min na gazie) i mechanik rozłączył mu instalacje żeby nie zatrzeć pompy gdyż stwierdził, że to wina wtrysków. I moje pytanie- czy to żeczywiście może być wina wtrysków i w jakie sposób można to sprawdzić. I jak można je wyczyścić bo czytałem gdzieś że można ale nie wiem jakimi środkami, bo napewno można spróbować w wanience ultradźwiękowej..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czyszczenie wtrysków Vialle
PostLink | Napisane: 2010-10-19, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Dąbek napisał(a):
Witam.
Mam takie pytanie- kupiłem niedawno e36 z fabryczną instalacją Vialle która jest rozłączona ponieważ poprzedni właściciel miał problem z instalacją (falujące obroty od 500 do 1000 obr/min na gazie) i mechanik rozłączył mu instalacje żeby nie zatrzeć pompy gdyż stwierdził, że to wina wtrysków. I moje pytanie- czy to żeczywiście może być wina wtrysków i w jakie sposób można to sprawdzić. I jak można je wyczyścić bo czytałem gdzieś że można ale nie wiem jakimi środkami, bo napewno można spróbować w wanience ultradźwiękowej..


Uszkodzone wtryski nie powodują falowania obrotów.Powodują zwiększenie dawki gazu(nieszczelność na iglicy i jej gnieździe)-wtryskiwacz "leje".A rozłączanie instalacji zeby nie zatrzeć pompy????!!!!!Po co???Jakaś bzdura.
Tak naprawdę trzeba by było uruchomić tą instalację i podpiać się z diagnostyką i popatrzeć.
Czyszczenie wtryskiwaczy w ultradźwiękach przynosi taki sam efekt jak matowanie lakieru na samochodzie papierem z zeszytu w pieciolinię :mrgreen:
Moim zdaniem problem nie tkwi w samych wtryskach(jezeli sa uszkodzone silnik wogóle nie będzie pracował lub nie będzie chodził na wszystkich cylindrach).Może być pompa,regulator ciśnienia,wszelkie nieszczelności układu.....itp.
Trzeba by było przyjrzec się temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-20, 22:47 

Dołączył(a): 2010-10-18, 21:49
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów

Pomógł: 0 razy

Auto: Bmw e36
Elektronika: Vialle
Wtryskiwacze: Viale
Reduktor: brak
Pojemność: 1800
Moc: 115
Rok Produkcji: 1997
Tak mi mówił poprzedni właściciel, w co do końca nie wierzyłem i dlatego piszę. Ja stawiałem na pompę bo zdawało mi się że to jest wina ciśnienia..
Żeby podpiąć się do tej instalacji potrzebny jest jakiś specjalny komp? Gdzie można to zrobić? I co samemu można sprawdzić, żeby dojść co jest przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czyszczenie wtrysków Vialle
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 08:46 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
AArti napisał(a):

Uszkodzone wtryski nie powodują falowania obrotów.Powodują zwiększenie dawki gazu(nieszczelność na iglicy i jej gnieździe)-wtryskiwacz "leje".


a jak leje to obroty nie mogą falować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
caniggia napisał(a):
a jak leje to obroty nie mogą falować?


Nie,nie mogą-jak leją wtryski(przynajmniej w LPi) silnik najnormalniej zalewa gazem,nie może spalić dużej ilości paliwa i powstaje efekt nie palenia na wszystkie cylindry-jezeli np. leją dwa wtryski-silnik z LPi zgaśnie zaraz po przełączeniu się na gaz,a jeżeli leje tylko jeden-silnik bedzie pracował na 3 cylindrach(jeżeli wszystkich ma 4 :-D ).

[ Dodano: 2010-10-21, 12:36 ]
Dąbek napisał(a):
Żeby podpiąć się do tej instalacji potrzebny jest jakiś specjalny komp? Gdzie można to zrobić? I co samemu można sprawdzić, żeby dojść co jest przyczyną?


1) Warszawa, Pruszków :-D -tu można zdiagnozować
2) do diagnostyki Kabel Vialle+soft Vialle
3)samemu raczej nie sprawdzisz

Silnik po dłuższym postoju Odpala normalnie,czy trzeba go pokręcić dłuzej?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 11:43 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
to wszystko zalezy jak leje... jak otwarty na maxa, to chyba jasne ze nie bedzie pracowal, ale jak lekko przepuszcza, to bedzie falowal najczesciej, ponieważ co cykl jeden cylinder bedzie bardziej bogaty, czyli bedzie zwiekszal predkosc, po czym pozostale 3 beda go hamowac.

tak samo dzieje sie z wtryskami pb, wtryskami lpg zwykłymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 18:35 

Dołączył(a): 2010-10-18, 21:49
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów

Pomógł: 0 razy

Auto: Bmw e36
Elektronika: Vialle
Wtryskiwacze: Viale
Reduktor: brak
Pojemność: 1800
Moc: 115
Rok Produkcji: 1997
AArti
Silnik odpala jak najbardziej poprawnie, "od pierwszego" jak wiadomo odpala na Pb. Podłącze tą rozłączoną pompę i sam sprawdzę jakie są objawy po przełączeniu na gaz, wtedy wszystko będzie jasne. A jaki jest koszt diagnozy tej instalacji? Prowadzisz jakiś warsztat czy robisz to prywatnie?

caniggia
A w jaki sposób można sprawdzić czy to rzeczywiście wtryski? Jest jakiś sposób?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 19:02 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
jakby byl dostep do softu, to najprosciej wylaczanie wtrysku lpg i zalaczanie pb zamiast niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
caniggia napisał(a):
to wszystko zalezy jak leje... jak otwarty na maxa, to chyba jasne ze nie bedzie pracowal, ale jak lekko przepuszcza, to bedzie falowal najczesciej, ponieważ co cykl jeden cylinder bedzie bardziej bogaty, czyli bedzie zwiekszal predkosc, po czym pozostale 3 beda go hamowac.

tak samo dzieje sie z wtryskami pb, wtryskami lpg zwykłymi.


Chyba nie wiesz o czym piszesz?!Wtryski lejące(nieważne mocno czy nie ) nie będą wpływały na falowanie obrotów-mają wpływ na "kwadraturę"(duszenie się ,krztuszenie itp)pracy silnika lub jego całkowita niezdolność do niej.
Jeżeli wtryski leją kazdy cylinder dostaje wieksza dawkę.a przy fazie samego wtryśnięcia podlewa jeszcze dodatkową ilością paliwa - i nie ma mocnych-silnik albo gaśnie,albo próbuje policzyć sobie kolejność pracy oraz ilość swoich cylindrów :lol:
Poza tym diagnostyka Vialle nie ma opcji odłączania poszczególnych wtrysków-można za to monitorować wskazania czasów wtryskiwaczy,dawkę jaką podają i to co ważne-wykresik sondy lambda.

[ Dodano: 2010-10-21, 22:24 ]
Dąbek
Mi chodziło o odpalanie silnika,ale wtedy kiedy silnik jest eksploatowany na gazie.A to,że odpala na benzynie to wiem.Jezeli masz uwalone wtryskiwacze gazowe i odpalasz silnik po dłuzszym postoju(lub krótkim-zalezy od stopnia uszkodzenia wtrysków) to trzeba dosyć długo krecić rozrusznikiem.Silnik zwsze odpala na benzynie,ale kiedy wtryski puszczają,gaz zbiera się w kolektorze ssacym i silnik ma ciężko spalić dwa paliwa na raz.
Żeby sprawdzić czy wtryski instalacja musi działać.
Co do prywaty-nie uprawiam-wszystko zgodnie z literą prawa cywilnego i podatkowego :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:28 

Dołączył(a): 2010-10-18, 21:49
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów

Pomógł: 0 razy

Auto: Bmw e36
Elektronika: Vialle
Wtryskiwacze: Viale
Reduktor: brak
Pojemność: 1800
Moc: 115
Rok Produkcji: 1997
W takim razie AArti ile kosztuje diagnostyka tej instalacji? Dodam że poprzedni właściciel wspominał coś, że jeśli przyszło by mu jechać gdzieś w trasę to podłączył by pompę i jechał na gazie, a na takich odcinkach jak on jeździł wolał to robić na Pb z obawy na pompę. Ale czy to jest prawda tego niewiem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Jakieś bzdury ktoś Ci wmawiał.Uwazaj tylko na bezpieczniki od instalacji gazowej-sa 4 sztuki i mają być nie większe niż 15A.
A co do reszty-proponuję kontakt na PRIV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:39 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
AArti napisał(a):

Jeżeli wtryski leją kazdy cylinder dostaje wieksza dawkę.a przy fazie samego wtryśnięcia podlewa jeszcze dodatkową ilością paliwa - i nie ma mocnych-silnik albo gaśnie,albo próbuje policzyć sobie kolejność pracy oraz ilość swoich cylindrów :lol:


no max, wymiękłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:44 

Dołączył(a): 2010-10-18, 21:49
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów

Pomógł: 0 razy

Auto: Bmw e36
Elektronika: Vialle
Wtryskiwacze: Viale
Reduktor: brak
Pojemność: 1800
Moc: 115
Rok Produkcji: 1997
Tak też właśnie myślałem, że jakieś bzdury mu mechanik naopowiadał bo wyglądał na totalnego laika i do końca nie wierzyłem w to co mówił bo wcześniej poczytałem trochę na forach. A gdzie znajdują się te bezpieczniki? Gdzie ich szukać bo może coś przy nich kombinowali jak próbowali rozkminić czemu tak się dzieje i wolę sprawdzić :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-20, 21:10
Posty: 196
Lokalizacja: Pruszków

Pomógł: 8 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Dysze: brak
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kod Silnika: AFN
Bezpieczniki powinienies mieć w okolicach komputera gazowego(aluminiowy z napisem GENTEC) i są one albo w czarnej skrzyneczce o wym.około 5cmX3,5cm,albo w rzędzie jeden za drugim na gołej wiążce z 8-mioma czerwonym grubymi kablami.
Jak będizesz miał problem ze zlokalizowaniem-wrzuć foto komory silnika(tylko w miarę czytelne) :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-10-21, 21:58 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
ok, wysile się.

tak wiec silnik 4 cyl dziala na podstawie odczytow z sondy jak to AArti zauważył,
wszystko jest git, dopokiwszystkie wtryski rowno dzialaja, kazdy tlok jest poruszany tą samą energią. jak jeden wtrysk zacznie lać, jeden z tlokow dostaje bogatsza mieszanke, wiec przyspiesza, sonda automatycznie odczytuje za bogato, sciaga mieszanke, ale sciaga ją na następne wtryki, które w tej chwili mają za ubogo spowalniając - i tak w kółko.

tak więc, na początek wykręć wszystkie wtryskiwacze i zanieś do firmy która zajmuje się profesjonalnie czyszczeniem wtryskiwaczy PB i nie słuchaj kolegi AArti, bo nawyraźniej nie wie co mówi.


Ostatnio edytowano 2010-10-21, 22:30 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO