Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 14:16 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Wkrętki czyli ten element który jest wkręcany w silnik a konkrtnie do kazdego cylindra... ?

Mnie martwią dwie rzeczy co do instalacja:
1)wtryskiwacze ustawione są tyłem i wężyki przez to są długie i zakręcają o 180stopni
2)wtryskiwacze nie są rozdzielone tylko są w kości....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-30, 23:10 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Co udało mi się ustalić-na Clipie wyszły błedy z wypadaniem zapłonu-chyba na 4 cylindrze. Nastepnego dnia silnik zaczął mi kichać aż mi wywaliło uszczelnienie skrzyni korbowej. A własnie jechalem na wymiane świec-swiece wymienione i jest juz OK bo nie kicha. Ale i tak wymienie cewke na tym cylindrze.

Podczas jazdy zauważyłem ostatnio ze po kilku minutach zawieszają się odczyty z OBD. Tzn np obroty pozostają na 3500obr/min, sygnaly z sond lambda i korekty LTFT i STFT. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wraca do normy. Zastanawiam się że może to jest jedna z przyczyn duzego spalania. Byc moze te zawieszone wartości są brane przez komputer gazowy jako aktualne i dostosowuje do nich swoją pracę-jak myślicie?

Pojechałem miedzy innymi z tym problemem do gazownika. On rozwiązał problem wyłaczając całkowicie zczytywanie danych z OBD-komunikacje. Stwierdził ze to nie jest do niczego potrzebne i bez tego tez jest dobrze. Mam wrażenie że to chyba nie tak powinno wyglądać-mam racje?

Do tego podczas jazdy na trasie zauwazylem ze korekty są na poziomie do około "10". Ale jeśli jechałem przez dłuzszy czas na trasie i zatrzymuj się to korekty rosną do "50". Po kilku minutach zmniejszają się do "10". Jednak jeśli znowu zaczne jechać to wtedy podczas jazdy pojawią się one na "50". Po kilku minutach jazdy osiągną znowu okolice "10". Moje pytanie-czy to normalne? Dlaczego jest taka duza różnica korekt pomiedzy wolnymi obrotami a jazdą z dużą prędkością?

Sprawdzałem też świece-wszystkie były suche i nie okopcone. Ale były stare i napewno wymagały wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-31, 17:46 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
tommmik napisał(a):
Wkrętki czyli ten element który jest wkręcany w silnik a konkrtnie do kazdego cylindra... ?
Tak - o ten element chodzi. Zależnie od konstrukcji silnika/kolektora, mogą być wkręcane w kolektor przy linii styku z głowicą, lub w samą głowicę. Jednak istotne jest, by w drodze powietrza do cylindra były w tej samej odległości, co wtryski benzynowe i były ukierunkowane zgodnie z pędem tego powietrza (podobnie jak wtryski PB), by nie było efektu takiego, że przy sporym wietrze w kanale, powietrze utrudnia wydostawanie się gazu.

tommmik napisał(a):
Mnie martwią dwie rzeczy co do instalacja:
1)wtryskiwacze ustawione są tyłem i wężyki przez to są długie i zakręcają o 180stopni
Samo ustawienie wtryskiwaczy nie jest krytyczne - ogólnie lepiej dla nich jest, gdy pracują w pionie (dłuższa żywotność).
Inną kwestią jest to, że wymuszają w ten sposób nieoptymalną długość wężyków, które przy okazji mocnego zakręcania, mogą być załamane i przez to mieć ograniczoną drożność.


tommmik napisał(a):
2)wtryskiwacze nie są rozdzielone tylko są w kości....
To też nie jest żadnym błędem w sztuce przy silniku R4, jeśli nie skutkuje wężykami o różnej długości.


tommmik napisał(a):
Nastepnego dnia silnik zaczął mi kichać aż mi wywaliło uszczelnienie skrzyni korbowej. A własnie jechalem na wymiane świec-swiece wymienione i jest juz OK bo nie kicha. Ale i tak wymienie cewke na tym cylindrze.
[...] Sprawdzałem też świece- [...] były stare i napewno wymagały wymiany.
A czy od początku nie mówiłem Ci żebyś sprawdził (i doprowadził do porządku) pracę silnika na podstawowym paliwie, a nie czepiał się samej regulacji instalacji gazowej? W tym chyba ze dwa razy mówiłem Ci o świecach, które (jak powszechnie wiadomo) przy zasilaniu gazowym muszą być w nienagannej kondycji.
O ile zasilanie benzynowe nieco lepiej znosi niedomagania układu WN (co nie znaczy, że nie trzeba o niego dbać), o tyle gaz szybciej zauważa padające świece, kable czy cewki.


tommmik napisał(a):
Podczas jazdy zauważyłem ostatnio ze po kilku minutach zawieszają się odczyty z OBD. Tzn np obroty pozostają na 3500obr/min, sygnaly z sond lambda i korekty LTFT i STFT. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wraca do normy. Zastanawiam się że może to jest jedna z przyczyn duzego spalania. Byc moze te zawieszone wartości są brane przez komputer gazowy jako aktualne i dostosowuje do nich swoją pracę-jak myślicie?

Pojechałem miedzy innymi z tym problemem do gazownika. On rozwiązał problem wyłaczając całkowicie zczytywanie danych z OBD-komunikacje. Stwierdził ze to nie jest do niczego potrzebne i bez tego tez jest dobrze. Mam wrażenie że to chyba nie tak powinno wyglądać-mam racje?
Odczyty danych z OBD, a adaptacja sterownika LPG na ich podstawie, to dwie różne rzeczy. Ale rzeczywiście - jesli komunikacja po kilku minutach ustaje, to ani odczytów, ani adaptacji na ich podstawie być nie może.
To po raz kolejny może być potwierdzeniem tego, co cały czas mówię - być może masz coś ze sterownikiem silnika i na benzynie jego spalanie również jest niesatysfakcjonujące. Czy Clip też tracił komunikację?


tommmik napisał(a):
Do tego podczas jazdy na trasie zauwazylem ze korekty są na poziomie do około "10". Ale jeśli jechałem przez dłuzszy czas na trasie i zatrzymuj się to korekty rosną do "50". Po kilku minutach zmniejszają się do "10". Jednak jeśli znowu zaczne jechać to wtedy podczas jazdy pojawią się one na "50". Po kilku minutach jazdy osiągną znowu okolice "10". Moje pytanie-czy to normalne? Dlaczego jest taka duza różnica korekt pomiedzy wolnymi obrotami a jazdą z dużą prędkością?
Trudno powiedzieć. Jeśli masz sterowanie silnika na podstwie MAP (nie MAF) sensora, to najpewniej masz tam też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Jak masz dostęp do Clipa, to zerknij jeszcze jakie wartości przyjmują jego wskazania (czy realne - szybka jazda = temperatura na zewnątrz, postój - kilka, kilkanaście stopni więcej). Być może kabelek się odłączył, albo czujnik wyleciał z kanału i podaje wartości z czapy.
Przy okazji zobacz też jaką temperaturę silnika (ECT) widzi ECU, bo do niej jest zwykle inny czujnik niż ten, co napędza wskaźnik na desce rozdzielczej.


Ale nadal nie sprawdziłeś podstawowej kwestii (albo ja nie doczytałem) - czy na benzynie te korekty też się tak zmieniają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-02, 22:41 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Może na samym początku dodam że przebywam za granicą i moje możliwości diagnozy,wymiany czesci itd są troszke ograniczone. Spiesze z odpowiedzią:
-jeżeli chodzi o świece to ja oczywiscie nie mówilem nigdy ze one są dobre, swiece zostaly zakupiony jak tylko przypomnialem sobie ze ich nie wymieniałem. Niestety z wymianą musialem chwile zaczekac.
-jesli chodzi o clipa to nie mam do niego dostępu. Ale clipem u gazownika udalo sie skasowac wszystkie błedy i wszystko bylo OK.
-dostępu do clipa nie mam ale temperatury silnika moge odczytywac z NEVO któy jest połączony z OBD. Sprawdzałem podczas jazdy z duzą prędkością jak się zmienia temperatura reduktora-jest calkiem ok i zmiany są dość niskie porównując postój i 130km/h (max 10stopni). Jezeli chodzi o temperature silnika to tez jest raczej na dobrym poziomie-porównywalem nawet z temp w takim samym aucie.

Dodam ze po tych wszystkich zabiegach znowu przejechałem dosc duzy dystans no i spalanie w identycznych warunkach na gazie najpierw 11.7/100km przy 130km/h -jazda po autostradzie. Po tankowaniu właczyłem opcje "Połacz automatyczne z OBD" i spalanie wyniosło około 10litrów.
Jezeli chodzi o testy na benzynie-niestety nie udalo mi się ich wykonać ze względu na pogode i to że przebywam za granicą gdzie jest ona dodatkowo bardzo droga. Ale jak bede mial tylko mozliwosc-pod koniec tego miesiaca to zrobie test przez 300km na benzynie. A jeżeli mówisz zebym sprawdzil czy korekty LTFT i STFT zmieniają sie podczas jazdy i postoju na benzynie to jeszcze to sprawdze.

Generalnie dwa pytanie do znawców tematu:
-czy samo włączenie opcji "połącz automatycznie z OBD"-postawienie tam ptaka powoduje to ze komputer LPG opiera sie jakos na odczytach z OBD?
-po raz drugi podczas jazdy na autostradzie zdażyła się taka sytuacja ze gaz wyłącza się bez żadnego piknięcia itp. Kontrolka od gazu kompletnie gaśnie tak jakby nie bylo zasilania. Klikanie w kontrolke od gazu nic nie daje. Dopiero zgaszenie silnika i ponowne odpalenie powoduja właczenie gazu spowrotem. Zaczynam sie zastanawiać czy byc moze nie jesst uszkodzony sam komputer gazowy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-09, 23:37 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Mineło kilka dni i pojawiły się kolejne wnioski i kolejne pytania. Udało mi się ustalić że bez przerwy pojawia się błąd widoczny na screenach poniżej. Wypadanie zapłonu na 4-tym cylindrze. Swiece wymienione, cewka na tym cylindrze założona od innego auta, potem zamienione cewki w cylindrach 1 i 4. Caly czas bład-wypadanie zapłony na 4-tym cylindrze. Kasuje bład i po chwili się pojawia. Ustaliłem ze problem nie wystepuje na benzynie. Na gazie pojawia się juz po chwili jazdy-jak widac zawsze na wolnych obrotach. Tutaj pytanie do was-co w takim razie moze byc nie tak jak powinno z gazem na tym 4-tym cylindrze? Uszkodzony wtryskiwacz gazowy? W wolnej chwili zamienie jeszcze wtryskiwacze miejscami...


Załączniki:
zapłon (6).jpg
zapłon (6).jpg [ 61.52 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
zapłon (5).jpg
zapłon (5).jpg [ 78.68 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
zapłon (4).jpg
zapłon (4).jpg [ 61.47 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
zapłon (3).jpg
zapłon (3).jpg [ 55.15 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
zapłon (2).jpg
zapłon (2).jpg [ 79.4 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
zapłon (1).jpg
zapłon (1).jpg [ 94.33 KiB | Przeglądane 1507 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-13, 11:27 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
Zamiana wtryskiwaczy miejscami da Ci szybką weryfikację samego wtryskiwacza i od tego zacznij. Jeśli błąd podąży za wtryskiem, to masz winnego.

Ale na liście podejrzanych (co pisałem chyba już kilka razy), są jeszcze dwa istotne elementy gazowe:
- wężyki (np. załamane, czy rozwarstwione wewnątrz i niedrożne)
- wkrętki (o nich też już poematy pisałem).

Jeśli jednak Twój problem dotyczy głównie wolnych obrotów, to na 90% stawiam wtryski, potem wkrętki, a na samym końcu wężyki (gdyby wężyki nie wyrabiały, to przy dużym zapotrzebowaniu na gaz, a nie w idlu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-15, 09:04 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Tak Emenems-checkengine pali sie tylko i wyłacznie na wolnych obrotach. Chciałbym zamienić wtryskiwacze miejscami ale jest do nich strasznie cięzki dostęp i nie wiem czy mi się to uda w najblizszym czasie .... Postaram się to zrobic i dam znac...

Zrobie moze test wtryskiwaczy z poziomu aplikacji KME-moze cos mi powie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-15, 20:55 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
DObra byłem i zamieniłem wtryskiwacze na 3 i 4 cylindrze miejscami.

Przy okazji tej operacji okazało się....wąż gumowy idący z 4 cylindra był podłączony do 3 wtryskiwacza w kolejności w listwie. Natomiast wąż idący z 3 cylindra był podłączony do ostatniego wtryskiwacza w listwie-czwartego.

Zaraz wrzuce fotki jak to wygląd ale tak sie zastanawiam czy to napewno jest pomylka.... Czy moge w jakiś sposób to przetestowac?

Wrzuciłem fotki jak to wyglądało przed moją ingerencją i po niej. ZDjecia prosze przeglądać od dołu... Oznaczylem na zdjeciach numery cylindrów a takze sposób w jaki szły przewody gumowe.
I dodam jeszcze kilka kwesti i problemów które teraz sie pojawiły....
-auto na obecnych parametrach pracuje poprawnie ale wolne obroty są troche nierówne. Po autosetupie który sie nie powiódł auto zaczelo gasnac od razu po przełączaniu na gaz. Musialem przywrócić starą konfiguracje.
-próbowałem zrobic autosetup i test wtryskiwaczy-wyniki poniżej
-zrobilem test-przełaczałem wtryskiwacze po kolei z benzyny na gaz. Pierwszy i drugi przełacza się w miare płynnie. Natomiast przełączenie 3 wtryskiwacza powoduje znaczne obnizenie obrotów-przez kilka sekund. A przełączenie 4 wtryskiwacza ze obroty się znacznie podnoszą na kilka sekund.
-ustawiłem przełaczanie na gaz z odstępem co 5 sekund kazdy wtryskiwacz-auto dosc ciezko przechodzilo na gaz-obroty spadały kiedy 3 cylinder sie właczał-natomiast kiedy ustawiłem przełaczanie wszystkich wtryskiwaczy na gaz w tym samym momencie to przełacza sie calkiem nie najgorzej....

Co dalej z tym robic? auto pracuje na wolnych obrotach nie równo, no i jak sie upewnic czy te wtryskiwacze są teraz dobrze podłączone? Czy na wtyczkach są jakies oznaczenia opisujeące do którego cylindra powinny prowadzic?


Załączniki:
Komentarz: PRÓBOWAŁEM ZROBIĆ AUTOSETUP
autosetup.jpg
autosetup.jpg [ 230.64 KiB | Przeglądane 1146 razy ]
Komentarz: PRÓBOWAŁEM ZROBIĆ TEST WTRYSKIWACZY
test wtryskiwaczy.jpg
test wtryskiwaczy.jpg [ 229.58 KiB | Przeglądane 1146 razy ]
Komentarz: ZAMIENIŁEM PRZEWODY NA 3 I 4 WTRYSKIWACZU. PRZY OKAZJI ZAMIENIŁEM WTRYSKIWACZ 3 I 4 MIEJSCAMI
teraz.jpg
teraz.jpg [ 1.59 MiB | Przeglądane 1146 razy ]
Komentarz: TAK ZROBIŁ GAZOWNIK
zaminieone wstryskiwacze 2.JPG
zaminieone wstryskiwacze 2.JPG [ 1.36 MiB | Przeglądane 1146 razy ]
Komentarz: TAK ZROBIŁ GAZOWNIK
zamienione wtryskiwacze.JPG
zamienione wtryskiwacze.JPG [ 1.17 MiB | Przeglądane 1146 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-15, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Jak przełożyłeś wężyki, to teraz przełóż wtyczki na wtryskiwaczach gazowych, bo pokopałeś pary i przez to będzie tylko gorzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-15, 23:33 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Daro możesz jaśniej.... Albo moze ktos moze napisac jak te pary powinny byc... bo ja nawet nie wiedzialem ze one sie w pary łączą...
Albo jesli ktos moze niech napisze czy to było dobrze czy teraz jest dobrze.
Jak trzeba to jutro sie przywróci tak jak było tylko musze wiedziec co robic.
HELP :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-16, 05:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28379
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2646 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tommmik napisał(a):
Albo moze ktos moze napisac jak te pary powinny byc.

pary widać na schemacie podłączenia, np. żółty - żółto-szary


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-16, 08:57 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Może ktoś objaśnić po co są one połączone w pary?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-16, 09:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28379
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2646 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tommmik, chcesz wyłaczyć wtrysk Pb na przykład na pierwszym cylindrze a sterować otwarciem wtrysku LPG na innym, nie w parze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-16, 09:39 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
A no to rozumiem. Myslalem ze wtryskiwacze gazowe są jakoś w parach. Dobra ale właśnie moim podejrzeniem było to że gazownik się pomylił i było to źle spięte. Mozna to jakos dobrze sprawdzic czy są teraz dobrze czy źle spięte? Wymyśliłem że sprawdzę na dotyk czy się załączają, będę trzymał ręke na wtryskiwaczu i jak przełącze odpowiedni w programie to powinienem poczuc czy się załączył czy nie. CHyba ze jest jakis lepszy sposób....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-04-16, 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
tommmik napisał(a):
I dodam jeszcze kilka kwesti i problemów które teraz sie pojawiły....
-auto na obecnych parametrach pracuje poprawnie ale wolne obroty są troche nierówne. Po autosetupie który sie nie powiódł auto zaczelo gasnac od razu po przełączaniu na gaz. Musialem przywrócić starą konfiguracje.
-próbowałem zrobic autosetup i test wtryskiwaczy-wyniki poniżej
-zrobilem test-przełaczałem wtryskiwacze po kolei z benzyny na gaz. Pierwszy i drugi przełacza się w miare płynnie. Natomiast przełączenie 3 wtryskiwacza powoduje znaczne obnizenie obrotów-przez kilka sekund. A przełączenie 4 wtryskiwacza ze obroty się znacznie podnoszą na kilka sekund.
-ustawiłem przełaczanie na gaz z odstępem co 5 sekund kazdy wtryskiwacz-auto dosc ciezko przechodzilo na gaz-obroty spadały kiedy 3 cylinder sie właczał-natomiast kiedy ustawiłem przełaczanie wszystkich wtryskiwaczy na gaz w tym samym momencie to przełacza sie calkiem nie najgorzej....

To wszystko co wyżej dzieje się z powodu przełożenia wężyków między 3 i 4 wtryskiwaczem gazowym bez jednoczesnego przełożenia wtyczek. Wtryskiwacze gazowe są łączone w pary z wtryskiwaczami benzynowymi i teraz jak przełącza 3 cylinder na gaz to silnik chodzi na 2 cylindrach: 1 i 2, bo tu nic nie grzebałeś. 3 ma odcinaną benzynę ale gaz idzie do 4 cylindra, który nie ma odcinanej w tym momencie benzyny. Efekt tego taki, że 3 cylinder chodzi na samym powietrzu a 4 na benzynie i gazie równocześnie co daje efekt zalewania i też nie pracuje. Przy ustawieniu opcji wszystkie na raz tego kłopotu nie ma ale jeśli silnik w Twoim aucie potrafi korygować dawkę dla każdego cylindra z osobna to na gazie to będzie szalało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO