Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-19, 00:03 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Witam

Prosze o pomoc. Instalacja jak w moim podpisie założona około 3 miesiecy temu. Spalanie dość spore-miasto 13litrów, trasa 10/11. Ostatnio właczyłem tryb adaptacji na bieżąco z ODB (MOSA) ale jeszcze sie podwyzszylo. Właczyłem adaptacje na obroty no i teraz mam spalanie 15 litrów.
Ogólnie autko chodzi całkiem dobrze tylko chciałbym aby paliło jakoś normalniej.

Dzisiaj:
-przywróciłem ustawienia jak po załozeniu gazu, skasowałem mapke gazu i benzyny. -Zebralem mape benzyny z kompem podłączonym
-potem gazu-oblicz nastawy, kasowanie mapy gazu i powone zbieranie mapy gazu-tak dwa razy.

No i teraz martwią mnie duże czasy na benzynie i gazie. Niby powinny byc nie wieksze niz 0.2. A u mnie są 1.0. Na gazie 4,5 /na benzynie 3,5.

Do tego gazownik mi mówil ze najwazniejsze aby korekty długoterminowe i krótkoterminowe nie byly wiecej niż chyba 7%. U mnie jak widać na obrazkach niżej do dzisiaj były:
STFT 17,2%
LTFT 42%
Ogólnie troche nie czaje o co chodzi z tymi korektami-może ktoś przybliżyć albo przekierować do jakies artykułu wyjąśniającego to? Zauważyłem że te dane pojawiają sie dopiero po dłuższej jeździe na danym ustawieniu.

No i jak zbliżyć do siebie czasy Tb/Tg?

Przedstawiam screeny z tego jak wyglądało to przed dzisiejszą zmianą:
**Pierwsze dwa obrazki

A tak wygląda to po dzisiejszym strojeniu.
**Trzebi obrazek

Jeśli trzeba wrzucić jakies screeny, zrobić jakies zmiany to chętnie to zrobie. Prosiłbym aby mnie ktos naprowadził na trop co poprawić.


Załączniki:
teraz.gif
teraz.gif [ 89.43 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
wczesniej (2).gif
wczesniej (2).gif [ 3.01 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
wczesniej (1).gif
wczesniej (1).gif [ 26.94 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-19, 16:12 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
Pojeździj trochę na benzynie - niech się korekty ustabilizują, to będzie wiadomo do czego dążyć.

Pojeździj na tyle dużo, by 'złapać' realne spalanie miejskie i pozamiejskie.
Tylko z tym samym stylem jazdy co na LPG - bo często jest tak, że nagle auto pali znacznie więcej gazu (a wedle właścicieli - duuuużo za dużo), bo wiedząc, że jest tanio - jeździ się nieekonomicznie (czytaj: szybciej, ostrzej).

Przejedź więc jakiś konkretny dystans i zmierz realne spalanie (nie z komputerka pokładowego) na miarodajnym odcinku. Wtedy będzie można odnieść się do spalania gazu (rozumiem, że to co podałeś, to realne spalanie, a nie odczytane z deski rozdzielczej?).

Przy dobrze wyregulowanej instalacji, spalanie LPG powinno być o około 15-20% wyższe niż PB i tego nie przeskoczysz (no - chyba, że wolisz, by silnik palił trochę gazu i troche zaworów ;) ).

U mnie silnik F3R przy tym samym (niekoniecznie ekonomicznym) stylu jazdy spala w mieście jakieś 10.5-11L benzyny i 13.5L gazu (oczywiście na 100km).
Zweryfikuj więc swoje spalanie benzyny, to będzie można coś więcej myśleć.

A jak już załączasz zrzuty ekranu, to warto jeszcze mapy podłączyć (F10) - coś po nich będzie też można wnioskować/powiedzieć/ocenić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-19, 18:24 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Ile na tej benzynie powinienem pojeździć?
Oczyiwsicie piszę o realnym/obliczonych wartosciach sredniego spalania.
Poprzednie moje dwa auta o pojemnosci 1.6 paliły 10litrów gazu w miescie. Wiec liczylem sie ze spalaniem przy 2litrach na poziomie 12 litrów miasto. Ten ostatnio nawet na trasie-autostradzie jadąc caly czas 130km/h (6 biegowa skrzynia) spalił około 12. Cos moim zdaniem jest nie tak

Martwią mnie te korekty LTFT i STFT.
Jeśli mowa o spalaniu zaworów-w moich poprzednich dwóch autach też niektórzy twierdzili ze skoro mi tak mało pali tzn ze spala zawory a każdym jeździłem 5 lat wiec ogólnie mi to nie przeszkadza. Tzn wole iść bardziej w strone oszczędności niż bogatości. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-21, 18:31 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
OK. Pojeździłem troche i dzisiaj sprawdziłem jak to wygląda. Wrzucam screnshoty z programu. Widze ze korekty są juz znacznie mniejsze -LTFT 3,1. Chociaz po przełaczeniu na benzyne i powrocie byla juz 7.0 jednak spadła potem spowrotem. Czy to znaczy ze powieniem cos poprawic?

Do tego jak widac na obrazku-niby komputer odczytuje parametry z kompa benzynowego po obd ale jak chcę odczytać błąd/zamrożoną ramke to program myśli i nie moze jej odczytać. Macie pomysł co to moze byc? Czy zły montaz? Instalacja jeszcze na gwarancji wiec moge to zglosić....

Co dalej moge regulowac...powinienem znowu przeliczyc mape i skasowac mape gazu? Prosze o ocene:


Załączniki:
ScreenHunter_17 Mar. 21 18.03.jpg
ScreenHunter_17 Mar. 21 18.03.jpg [ 236.69 KiB | Przeglądane 5236 razy ]
nie moze odzytac bledu.jpg
nie moze odzytac bledu.jpg [ 217.01 KiB | Przeglądane 5236 razy ]
odczty obd.jpg
odczty obd.jpg [ 279.2 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
jest blad.jpg
jest blad.jpg [ 198.49 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
ScreenHunter_16 Mar. 21 18.00.jpg
ScreenHunter_16 Mar. 21 18.00.jpg [ 285.7 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
na benzynie.jpg
na benzynie.jpg [ 342.91 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
ScreenHunter_15 Mar. 21 17.57.jpg
ScreenHunter_15 Mar. 21 17.57.jpg [ 362.53 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
ScreenHunter_14 Mar. 21 17.57.jpg
ScreenHunter_14 Mar. 21 17.57.jpg [ 346.53 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
wykres z przyspieszania na 2 biegu.jpg
wykres z przyspieszania na 2 biegu.jpg [ 301.87 KiB | Przeglądane 5237 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-22, 17:59 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
tommmik napisał(a):
Ile na tej benzynie powinienem pojeździć?
Aż się korekty ustablizują (przestaną się zmieniać) - wtedy zobaczysz jakie one są i czy nadal będą Cię niepokoić.

tommmik napisał(a):
Oczyiwsicie piszę o realnym/obliczonych wartosciach sredniego spalania.
Poprzednie moje dwa auta o pojemnosci 1.6 paliły 10litrów gazu w miescie. Wiec liczylem sie ze spalaniem przy 2litrach na poziomie 12 litrów miasto.
No to jeszcze (po ustabilizowaniu korekt) sprawdzisz ile Ci rzeczywiście pali benzyny i czy nie trzeba przypadkiem zająć się układem zasilania podstawowego.
Mapki gazowe są we względnym porządku - jest nieco bogato na gazie, ale nie ma to większego znaczenia na spalanie, bo tę kwestię załatwiają właśnie korekty (odchyłka nie jest duża - mieści się w zakresie korekcji, więc ECU 'widzi', że jest ciut za bogato - po odczycie z sondy lambda - i odpowiednio zubaża dawkę paliwa).


tommmik napisał(a):
Ten ostatnio nawet na trasie-autostradzie jadąc caly czas 130km/h (6 biegowa skrzynia) spalił około 12. Cos moim zdaniem jest nie tak
Termostat sprawny?
Wbrew pozorom - on ma istotny wpływ na spalanie.
Za zimny silnik = gorsze spalanie paliwa.
ECU widzi nieprzepalony tlen z powietrza i wzbogaca mieszankę tak, by nie było niespożytkowanego tlenu w spalinach (to on właśnie wypala zawory i gniazda).
Zobacz czy silnik dogrzewa się do roboczej temperatury, która powinna zostać na stałym poziomie - niezależnie czy jest -20*C, czy +30*C (zakładając, że jedziesz, a nie stoisz).

tommmik napisał(a):
Martwią mnie te korekty LTFT i STFT.
Więc sprawdź jakie są na samej beznynie.

tommmik napisał(a):
Jeśli mowa o spalaniu zaworów-w moich poprzednich dwóch autach też niektórzy twierdzili ze skoro mi tak mało pali tzn ze spala zawory a każdym jeździłem 5 lat wiec ogólnie mi to nie przeszkadza. Tzn wole iść bardziej w strone oszczędności niż bogatości. :)
W IV gen. nie za bardzo masz możliwość balansowania pomiędzy spalaniem gazu, a zaworów.
Taką możliwość dawały instalki ze śrubą.
W IV gen. za dobór optymalnych warunków spalania odpowiedzialny jest benzynowy ECU - sterownik gazowy mu tylko w tym nie powinien przeszkadzać.
Jeśli lekko zubożysz skład mieszanki na LPG, to sterownik silnika to zauważy i odpowiednio ją wzbogaci (do osiągnięcia zadanych wartości) - jeśli tylko pozwolą na to maksymalne wartości korekt.
Gdy limity korekt będą przekroczone, to prawdopodobnie zapali się kontrolka MIL (Check Engine) i wtedy rzeczywiście możesz uzyskać mniejsze spalanie gazu, jednak z pracą na benzynie możesz mieć problem (ogólnie z przełączaniem między paliwami, bo optymalne korekty dla każdego z nich będą znacznie się różniły).

Sprawdź więc dokładnie ile Ci spala benzyny przy tym samym stylu jazdy (na jakimś dłuższym odcinku, a nie na 30-50km, bo błąd pomiarowy wtedy jest bardzo duży) i zobacz czy korekty STFT/LTFT podczas jazdy na samej benzynie mają jakąś tendencję zmian, czy stoją w miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-23, 23:38 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Dzieki za odpowiedz.

Termostat raczej sprawny poniewaz temperatura silnika wg.wskaźnika zawsze jest w tym samym miejscu.

Caly czas nie ogarniam tych korekt LTFT/STFT. Lada dzien będę wybierał się w podróz 1000km po autostradzie. Czy moge tą przejażdzke jakos wykorzystac do regulacji? Zakładam scenariusz ze przejade np.100km na benzynie ale na co mam wtedy patrzec? Rozumiem że podczas jazdy na benzynie mam patrzec czy korekty LTFT/STFT są na tym samym poziomie? Czy po przełączeniu na gaz powinny byc takie same? Czy powinienm znowu kasowac mape benzyny? Mozesz krótko napisać mi taki scenariusz?

Dodatkowo dodam że zauważyłem jak ostatnio jeździłem na benzynie że auto troche gorzej chodzi na tej benzynie. Mam wrażenie że jest troche przymulone aż do 2500obr/min-wtedy dopiero zaczyna pracowac normalnie. Wczesniej kiedy nie bylo gazu w aucie nie zauważyłem takiego efektu.

No i czy mozecie doradzic co z odczytem błedów z komputera benzynowego poprzez ten program? Nie powinien czytac tych błedów?

No i jeśli mówisz ze mieszanka jest troche za bogata to jak moge ją zubożyć? Przesuwając tą linie w góre? W których punktach jest za bogata?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-26, 22:25 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
tommmik napisał(a):
Dzieki za odpowiedz.
Jest od tego przycisk - zielony... nie trzeba pisać ;)

tommmik napisał(a):
Termostat raczej sprawny poniewaz temperatura silnika wg.wskaźnika zawsze jest w tym samym miejscu.
Ale na zimnym silniku oczywiście wskazuje, że jest zimny? ;)

tommmik napisał(a):
Caly czas nie ogarniam tych korekt LTFT/STFT.
LTFT - Long Time Fuel Trimm - korekta długotermiowa
STFT - Short Time Fuel Trimm - korekta krótkoterminowa.

Ogólna zasada jest taka, że jak silnikowi nie pasuje mieszanka (a dokładniej skład spalin - zawartość tlenu, pośrednio AFR) względem dawek zapisanych w fabrycznej mapie, to sobie koryguje (wzbogaca/zubaża) mieszankę, to osiągnięcia założonego efektu (odczytywanego przez sondę lambda).
Wartość tych korekt (względem mapy) zapamiętuje sobie jako korekty krótkoterminowe (STFT). Jeśli korekta krótkoterminowa utrzymuje swoją tendencję przez długi czas (np. stale jest na minusie - powiedzmy od -10 do -15), to jej duża część jest przepisywana do korekty długoterminowej (jeśli w podanym przykładzie przepiszemy -7 do LTFT, to STFT będzie oscylowało w zakresie -3 do -8).
Dawkowanie paliwa wygląda wtedy tak, że ECU z mapy odczytuje sobie wartość jaka wyszła 'laboratoryjnie' i przemnaża ją przez obie korekty (tzn. daje dawkę podstawową - z mapy, którą KORYGUJE o sumę korekt LTFT/STFT).
Jeśli więc STFT=10, a LTFT=-10, to użyta zostanie podstawowa (odczytana z mapy) dawka paliwa.


tommmik napisał(a):
Lada dzien będę wybierał się w podróz 1000km po autostradzie. Czy moge tą przejażdzke jakos wykorzystac [...]?
Możesz. Przede wszystkim do sprawdzenia spalania benzyny na dłuższym odcinku o stałych warunkach jazdy.
tommmik napisał(a):
Mozesz krótko napisać mi taki scenariusz?
Tankujesz benzynę 'pod korek', przejeżdżasz powiedzmy jakieś 300km (im więcej - tym dokładniejszy pomiar) - potem znów tankujesz pod korek, a spalanie wyliczasz następująco:
(L/km)*100, gdzie:
L - ilość benzyny w litrach, jaka weszła przy drugim tankowaniu 'pod korek',
km - dystans w kilometrach, między tymi dwoma pomiarowymi tankowaniami.

Potem jeszcze kawałek przejeżdżasz na benzynie, by wypalić jej nadmiar sięgający pod korek.

Podczas pomiaru spalania benzyny sprawdź czy korekty mają jakąś tendencję zmian, względem tych wypracowanych na gazie.

Podobną próbę/pomiar spalania robisz z gazem - wyniki porównujesz.

tommmik napisał(a):
Zakładam scenariusz ze przejade np.100km na benzynie
100km, to trochę mało, biorąc pod uwagę:
- błąd pomiarowy (nie masz gwarancji, że podczas obu tankowań auto równo stanie i nie pozostanie w zbiorniku jakaś bańka/poduszka powietrza),
- korekty, które być może są skopane przez LPG i potrzebują czasu/kilometrów na ustabilizowanie się.


tommmik napisał(a):
ale na co mam wtedy patrzec? Rozumiem że podczas jazdy na benzynie mam patrzec czy korekty LTFT/STFT są na tym samym poziomie?
Tak - obserwuj ich zmiany. Ale nie chodzi tu w żadnym wypadku o ich wzajemne wyrównanie. Każda z nich poniekąd 'żyje własnym życiem' (z dokładnością do tego, że długo występujące wartości w STFT są po pewnym czasie przepisywane do LTFT)



tommmik napisał(a):
Czy po przełączeniu na gaz powinny byc takie same?
Tak, generalnie - niezależnie od rodzaju paliwa - korekty powinny być takie same - by silnik (a w zasadzie ECU) nie wiedział na jakim paliwie jedzie.
Wtedy będziesz miał bardzo płynne przełączanie miedzy paliwami i ogólnie - same plusy :)


tommmik napisał(a):
Dodatkowo dodam że zauważyłem jak ostatnio jeździłem na benzynie że auto troche gorzej chodzi na tej benzynie. Mam wrażenie że jest troche przymulone aż do 2500obr/min-wtedy dopiero zaczyna pracowac normalnie. Wczesniej kiedy nie bylo gazu w aucie nie zauważyłem takiego efektu.
Może (choć nie musi) to być skutkiem źle wyregulowanego gazu.
Generalnie w mapkach tragedii nie ma - można powiedzieć, że jest w miarę OK i raczej w ewentualnych nieprawidłowościach montażu dopatrywałbym się zawyżonego (jak sądzisz) spalania. Jednak najpierw konieczne byłoby dokładne zweryfikowanie go na benzynie (i to po przyzwyczajeniu się silnika do jego podstawowego paliwa - czyli po ustabilizowaniu się korekt).



tommmik napisał(a):
No i jeśli mówisz ze mieszanka jest troche za bogata to jak moge ją zubożyć? Przesuwając tą linie w góre? W których punktach jest za bogata?
Nie napisałem że "mieszanka jest za bogata", a jedynie, że "jest ciut bogato" - co było skrótem myślowym wskazującym na to, że sterownik LPG w pewnym zakresie daje troszkę więcej gazu, niż spodziewałby się tego benzynowy ECU, ale to ten właśnie ECU - za sprawą sondy badającej skład spalin - dba o to, by mieszanka miała skład optymalny (by nie było niespożytkowanego tlenu - bardzo gorącego tlenu w spalinach, który chętnie reaguje z zaworami i ich gniazdami).

To, że benzynowy ECU reaguje na skład mieszanki LPG widać po mapach - gdyby tego nie robił (nie chciało mu się, miałby padniętą sondę), to mapki zawsze, niezależnie od ustawień byłyby pokryte.

Mało prawdopodobne jest (nie wiem czy w ogóle możliwe), by sonda padła w taki sposób, że o trochę przekłamuje i np. zawsze wydaje jej się, że jest za ubogo (zwłaszcza na gazie) i w ten sposób wymusza na ECU duże wzbogacanie mieszanki.

Wykręć świece (przed tą dłuższą jazdą na benzynie), obejrzyj jaki mają nalot, czy wszystkie są jednakowe...
Jeśli rzeczywiście byłoby za bogato, to powinny być okopcone (wszystkie, lub część z nich).

Zrób fotki spod maski - zwłaszcza wkrętki i wtryskiwacze. Może tutaj jest coś 'nie halo'.
Możesz pojedynczo przełączać wtryskiwacze LPG i obserwować zachowanie silnika (czasy wtrysków PB, korekty - szczególnie STFT) - może któryś wtryskiwacz jest przytkany, więc reszta musi przelewać, by sonda nie widziała nieprzepalonego tlenu... Zrób tak, że ręcznie przłącz wszystkie na PB (podczas pracy na LPG) i kolejno, pojedynczo załączaj wtryskiwacze gazowe. Zobacz, czy po włączeniu któregoś konkretnego, czasy benzyny (średnie) nie lecą w górę...


Generalnie zapomnij o tym, że w sekwencji (przy sprawnym układzie benzynowym - sonda lambda itd.) jak zmniejszysz dawkę gazu o 10%, to spalanie spadnie Ci o 10% (możliwe wręcz, że się zwiększy). Jak Ty mu obetniesz dawkę gazu, to benzynowy ECU to zauważy (po wskazaniach sondy) i odpowiednio sobie wzbogaci dawkę benzyny - a przez takie działanie - również dawkę gazu (bo sterownik LPG to zauważy i na podstawie tej dawki PB, przeliczy sobie dawkę LPG).


Mam nadzieję, choć że trochę Ci wyjaśniłem i powstrzymałem przed modyfikacją (popsuciem) ustawień LPG, bez pewności, że pozostałe elementy (zasilanie benzynowe, montaż instalacji gazowej) są w porządku...

ps. pamiętaj, by sprawdzić te świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-27, 14:47 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Tak na zimny silniku wskazuje ze jest zimny.

Kogo w dzisiejszych czasach stać żeby zatankować benzyne pod korek i jeździć 300km na benzynie jeśli ma gaz.... Mi się to w życiu nie zdarzyło. Ale się poświęce. Chociaz jazda z dodatkowymi 50kg benzyny nie jest zalecana.....

Cytuj:

Podczas pomiaru spalania benzyny sprawdź czy korekty mają jakąś tendencję zmian, względem tych wypracowanych na gazie.


Dobrze ale jeśli będę jechał 300km na tej benzynie to jak często mam sprawdzać czy mi się zmieniają korekty? co 50km spojrzec czy np patrzec przez 20 minut?

Ponieważ jadę cały czas autostradą to zrobię symulacje przy 130km na 6 biegu-tempomat włączony więc warunki praktycznie identyczne będą pomiędzy pomiarami gazu i benzyny.

Czy przed testem mam kasowac mape benzyny/gazu czy zostawiam tak jak jest?

Świece będę akurat wymieniał na nowe przed podróżą, to może po przejechaniu tego dystansu sprawdze jak wyglądają.

Możesz powiedzieć jeszcze cos na temat mojego problemu braku możliwości odczytania błedów z kompa benzynowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-27, 14:49 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Wieczorkiem wrzuce screeny jak to wygląda po tygodniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-27, 21:51 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
Dodatkowe pytanie-na zdjeciu ponizej widac ze mam mozliwosc wlaczenia automatycznego laczenia sie z komputerem benzynowym. Rozumiem ze wylaczenie tej opcji powoduje calkowite oparcie sie na wskazaniach i sterowaniu przez komputer gazowy? Rozumiem ze wlaczenie komunikacji pomiedzy obd a komputerem lpg jest obecnie zalecane?

Wrzucam zdjecia wtryskiwaczy-montaz. Dodam ze wtryskiwacze są jeden obok drugiego w takiej kości. Do tego są ulozone tyłem do silnika przez co wężyk wychodząc z wtryskiwacza musi od razu się zagiąć o 90stopni. Przez co droga do silnika jest wydłuzona.Wtryskiwacze są w lewej części pod tym srebrnym/metalowym czymś.

Wrzucam filmik z youtuba jaki dzisiaj nagralem podczas jazdy po miescie na benyznie i gazie. Jak widac korekty STFT/LTFT podczas jazdy sa dosc spore i mocno zmienne-tak mi sie wydaje-czy to jest normalne?
Na filmiku widac prędkosc/obroty itd....


Załączniki:
instalacja (1).jpg
instalacja (1).jpg [ 1.66 MiB | Przeglądane 5095 razy ]
instalacja (2).jpg
instalacja (2).jpg [ 1.59 MiB | Przeglądane 5095 razy ]
ScreenHunter_21 Mar. 27 18.10.jpg
ScreenHunter_21 Mar. 27 18.10.jpg [ 282.23 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
ScreenHunter_21 Mar. 27 18.09.jpg
ScreenHunter_21 Mar. 27 18.09.jpg [ 256.75 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
ScreenHunter_20 Mar. 27 18.09.jpg
ScreenHunter_20 Mar. 27 18.09.jpg [ 338.95 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
ScreenHunter_19 Mar. 27 18.09.jpg
ScreenHunter_19 Mar. 27 18.09.jpg [ 336.09 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 00:19 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
tommmik napisał(a):
Dodatkowe pytanie-na zdjeciu ponizej widac ze mam mozliwosc wlaczenia automatycznego laczenia sie z komputerem benzynowym. Rozumiem ze wylaczenie tej opcji powoduje calkowite oparcie sie na wskazaniach i sterowaniu przez komputer gazowy?
Nie - to nie tak.
Normalnie (w założeniach IVej generacji) sterownik gazowy opiera się na dawkowaniu benzyny przez ECU silnika (który to nie powinien się w żadnym przypadku zorientować, że jedzie na innym paliwie). Po to się właśnie zbiera mapki benzynowe i gazowe (a tak naprawdę, to obie dotyczą czasów wtrysku benzyny - z tym, że raz podczas jazdy na benzynie, a drugim razem - na gazie), by je porównać i tak zestroić instalację, by w każdym zakresie obciążeń/obrotów, sterownik benzynowy chciał silnik karmić tą samą dawką benzyny (ma on myśleć, że podaje mu PB) - niezależnie od tego, na jakim paliwie jedziesz.

Z tego, co gdzieśtam zasłyszałem/zaczytałem, to chyba tylko TECH ma możliwość pracy niemal StandAlone (jeśli dobrze kojarzę, to z wtryskiwaczy PB może on brać tylko moment wtrysku, a dawkę ustawiać sobie całkiem niezależnie).

Jednak cała reszta instalacji (i tenże TECH w podstawowym trybie) opiera się na sterowaniu silnika za pomocą jego kontrolera (ECU/ECM).

tommmik napisał(a):
Rozumiem ze wlaczenie komunikacji pomiedzy obd a komputerem lpg jest obecnie zalecane?
Są dwie szkoły - ta "za", jak i ta "przeciw".

Generalnie połączenie z OBD to taki dodatkowy kanał przepływu informacji do sterownika LPG, by on nie musiał się 'domyślać', że ten benzynowy widzi niewłaściwy skład mieszanki (po czasach benzynowych porównywanych podczas jazdy na PB i LPG), tylko dostaje gotową informację od benzynowego ECU w postaci "Jest mi o 12% za bogato". Co z tym zrobi sterownik LPG, to zależy od wieeeelu ustawień.

tommmik napisał(a):
Wrzucam zdjecia wtryskiwaczy-montaz.
Za wiele to nie widać - poza tym, że węże Parkera... Ale widać taki dostęp.
W poprawności instalacji bardzo istotna jest równa długość wężyków od wtryskiwaczy do wkrętek (dobrze jak są możliwie krótkie, ale przede wszystkim równe) i jednakowa ich odległość (oraz zbliżony kąt) do wtryskiwaczy benzynowych - tutaj też dobrze, by były możliwie blisko, ale przede wszystkim w jednej linii i pod jednakowym kątem (w żadnym przypadku 'pod wiatr').
Jak możesz, to zweryfikuj czy tak jest, bo to może być przyczyna Twojego problemu, a nie ustawienia.

No i obejrzyj te świece - na nich będziesz miał gotową odpowiedź czy nie jest za bogato (a jeśli tak, to na których cylindrach).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 08:09 

Dołączył(a): 2012-04-12, 07:45
Posty: 1728
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 56 razy

Auto: Logan MCV / Atu+
Elektronika: LR LC03 / Optima ECO+
Wtryskiwacze: GIRS12 / Barracuda
Reduktor: LI10 / Shark
Pojemność: 900 / 1600
Moc: 90 / 84
Kod Silnika: H4B / GSI
Rok Produkcji: 2016 / 1999
tommmik napisał(a):
Jak widac korekty STFT/LTFT podczas jazdy sa dosc spore i mocno zmienne-tak mi sie wydaje-czy to jest normalne?


Tak, są różne korekty dla biegu jałowego i dla różnych obciążeń/obrotów silnika. Ogólnie nowoczesne silniki mają kilka lub kilkanaście "różnych" korekt LTFT i powiązanych z nimi STFT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 10:02 

Dołączył(a): 2013-02-15, 13:38
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: KME NEVO PRO
Wtryskiwacze: HANNAH
Reduktor: SILVER
Pojemność: 2000
Moc: 135
Rok Produkcji: 2004
emenems napisał(a):
W poprawności instalacji bardzo istotna jest równa długość wężyków od wtryskiwaczy do wkrętek (dobrze jak są możliwie krótkie, ale przede wszystkim równe) i jednakowa ich odległość (oraz zbliżony kąt) do wtryskiwaczy benzynowych - tutaj też dobrze, by były możliwie blisko, ale przede wszystkim w jednej linii i pod jednakowym kątem (w żadnym przypadku 'pod wiatr').


No to właśnie wtryskiwacze są pod wiatr takze tak jak pisałem wczesniej, wylot z wtryskiwacza jest w stronę chłodnicy/przodu samochodu. Następnie wężyk zakręca o 180 stopni i wchodzi do silnika....

Wyjaśnijcie mi jeszcze prosze kwestie róznicy i sprawdzania korekt podczas jazdy. Rozumiem że to czy korekty LTFT/STFT sie zmieniają mam sprawdzac w jednakowych warunkach tzn np jadąć 130 na 6-biegu? Na benzynie i potem na gazie?


Ostatnio edytowano 2013-03-28, 10:22 przez tommmik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 10:22 

Dołączył(a): 2012-04-12, 07:45
Posty: 1728
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 56 razy

Auto: Logan MCV / Atu+
Elektronika: LR LC03 / Optima ECO+
Wtryskiwacze: GIRS12 / Barracuda
Reduktor: LI10 / Shark
Pojemność: 900 / 1600
Moc: 90 / 84
Kod Silnika: H4B / GSI
Rok Produkcji: 2016 / 1999
Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Duze spalanie,duza róznica tb/tg,korekty ltft/stft, mapa
PostLink | Napisane: 2013-03-28, 12:23 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 164 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
tommmik napisał(a):
emenems napisał(a):
W poprawności instalacji bardzo istotna jest równa długość wężyków od wtryskiwaczy do wkrętek (dobrze jak są możliwie krótkie, ale przede wszystkim równe) i jednakowa ich odległość (oraz zbliżony kąt) do wtryskiwaczy benzynowych - tutaj też dobrze, by były możliwie blisko, ale przede wszystkim w jednej linii i pod jednakowym kątem (w żadnym przypadku 'pod wiatr').
No to właśnie wtryskiwacze są pod wiatr takze tak jak pisałem wczesniej, wylot z wtryskiwacza jest w stronę chłodnicy/przodu samochodu. Następnie wężyk zakręca o 180 stopni i wchodzi do silnika....
Nie chodzi o same wtryskiwacze gazowe, a o wkrętki - by nie były 'pod wiatr', ale ten wiatr w kolektorze dolotowym (a nie pod maską) - czyli ogólnie pod zbliżonym kątem, co wtryski benzynowe (równolegle do nich), bo one zwykle ustawione są 'z wiatrem' panującym w kolektorze.

Jak masz wężyki zawinięte o 180*, to jest duża szansa, że któryś jest załamany.
Długości też nie wyszły przez to optymalne (są dłuższe niż mogłyby być, gdyby nie było nawrotki), a czy są równe, to pewnie by trzeba zdjąć kolektor, aby sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO