Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 19:37 

Dołączył(a): 2010-02-23, 12:15
Posty: 39
Lokalizacja: częstochowa

Pomógł: 5 razy

Auto: Skoda Fabia 1.4MPI
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: AT 09
Pojemność: 1.4
Moc: 60
Kod Silnika: AZE
Rok Produkcji: 2001
R_O_Y napisał(a):
Obstawiłem Mapsensor ale dobrze, że zerknąłem na forum bo to do diabła też nie TO.

Ale skąd wiesz, że nie to? U kolegów wyżej jest błąd zasilania, a u Ciebie:
R_O_Y napisał(a):
Komputer wyłącza LPG i sygnalizuje niskie ciśnienie gazu (komunikat pojawia się w liście błędów)

Co moim zdaniem wskazuje właśnie na map sensor. 165zł + przesyłka z allegro. Wymiana jest prosta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
u mnie na razie spokój. potraktowałem Kontaktem wszystkie, ale to dosłownie wszystkie styki, począwszy od zaworu na butli, przez styki bezpieczników, wtyczkę czujnika temperatury gazu, oczko na akumulatorze, a skończywszy na cewce reduktora. od 2 stycznia kiedy napisałem o problemie nic się nie wydarzyło. w moim przypadku nie udało się namierzyć błędu przez program diagnostyczny. zero błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-14, 14:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28844
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2698 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
R_O_Y napisał(a):
Komputer wyłącza LPG i sygnalizuje niskie ciśnienie gazu (komunikat pojawia się w liście błędów) ALE manometr niezmiennie pokazuje 1,2bar...
Moje wnioski:
1. Postawiłem na reduktor - regeneracja nic nie dała.
jak się popełnia takie błędy logiczne to naprawa trwa długo i kosztuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-14, 21:47 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Harry_man napisał(a):
Ale skąd wiesz, że nie to? U kolegów wyżej jest błąd zasilania, a u Ciebie:

Po prostu kolego przeczytałem trzy posty kolegi pipus, napisał wyraźnie: namierzyłem błąd niskie ciśnienie gazu, wymieniłem mapsensor i jest ok, kolejny post - niestety problem jest nadal. To właśnie mówi mi że wydanie 165PLN na mapa to BŁĄD.

Panie Mirosław gdzie ten błąd logiczny? W komputerze komunikat złapałem natychmiast więc postawiłem na reduktor i go zregenerowałem, a jak się okazało, że błąd nadal się pojawia to wkręciłem manometr i wtedy dopiero się przekonałem że komputer sygnalizuje niskie ciśnienie gazu a ciśnienie jest OK. Regeneracja kosztowała mnie kilkadziesiąt złotych za zestaw regeneracyjny i 2 godziny z życia jak na 5 lat eksploatacji i 80kkm można sobie na to pozwolić.
To tyle, może nie przywiązałem wagi do chronologii pisząc posta - przepraszam.

Tak wygląda screen z programu w chwilę po wystąpieniu błędu.
Obrazek

Widać wyraźnie, że sygnał z mapsensora pokazuje ciśnienie 0bar a manometr wpięty między filtr fazy lotnej a listwę wtryskową pokazuje 1,2bar.

P.S.
Błąd niskiego ciśnienia pojawia się w błędach aktualnych i trzeba go faktycznie złapać na gorącym, błąd resetuje się po wyłączeniu zapłonu, natomiast błąd brak zasilania pojawia się w zapamiętanych i świeci nawet po wyłączeniu zapłonu. Zresztą pojawia się z chwilą wyłączenia tegoż zapłonu - w sumie to żaden błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-17, 18:06 

Dołączył(a): 2014-01-17, 17:42
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: ESGi
Reduktor: Stefanelli
Pojemność: 1998
Moc: 136KM
Rok Produkcji: 1999
Witam Was serdecznie... dopiero co się zarejestrowałem na forum i już widzę że się natknąłem na mój problem :// ehhh.
Mam te same objawy co Wy koledzy, a przy kupnie auta ( dwa tygodnie temu ) pan mi powiedział że zmniejszył sobie ciśnienie na reduktorze aby auto mniej paliło i że wystarczy podłączyć gaz i wyregulować ( podwyższyc ciśnienie ) i z głowy :) ...ale jednak widze że to większa bajka z tym jest ;/

A mam podobnie jak Wy, nacisne mocniej pedał gazu to czasem przełacza się na Pb lub przy jeździe powyżej 110km/h również czasem się przełączy na Pb, nie wiem może i to u mnie wystarczy zrobić, ale myślę że powód będzie ten sam co Wasz :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-17, 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
Rodriguez3 napisał(a):
pan mi powiedział że zmniejszył sobie ciśnienie na reduktorze aby auto mniej paliło i że wystarczy podłączyć gaz i wyregulować ( podwyższyc ciśnienie ) i z głowy

jak sprzedający mówi podczas sprzadaży co należy zrobić aby auto było sprawne, to należy mu podziękować za poradę i poszukać następnego samochodu ;)
z tego co piszesz, autem jeździł raczej chytry lisek więc na początek zacznij od wymiany filtrów, a najlepiej zrobisz jak podjedziesz na gruntowny przegląd instalacji :)


Ostatnio edytowano 2014-01-17, 20:20 przez boch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-17, 18:39 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Witam!

I co temat zamarł? Brak pomysłów co może być uszkodzone?

cd. przemyśleń: W mojej instalacji jest tak, że kiedy błąd wystąpi , czy może na chwilę przed jego zasygnalizowaniem faktycznie czuć pod pedałem gazu jakby lekki brak mocy, jakieś takie zamulenie czy nawet szarpnięcie. Wskazywało by to faktycznie na jakiś problem z np. brakiem gazu, ale na 100% manometr niezmiennie pokazuje ciśnienie w normie. Czyżby było tak, że komputer przelicza czasy dla poszczególnych wtrysków na podstawie odczytu ciśnienia (???) i każdy błędny odczyt tego ciśnienia powoduje złą pracę silnika. Na samym początku jak wyskakiwał mi ten błąd to obserwowałem wskaźnik poziomu gazu i zaobserwowałem taki objaw, że czasami wskaźnik z 2 zielonych nagle wskazywał rezerwę teraz to się raczej nie zdarza, a jak wiadomo wskaźnik ilości gazu jest elektroniczną nakładką na manometr w wielozaworze więc nie powinno to mieć bezpośredniego związku z ciśnieniem za reduktorem.

Jeśli chodzi o skasowanie tego błędu to na samym początku wystarczyło przełączyć centralkę na Pb i wrócić na LPG i było OK, teraz też tak jest ale czasami trzeba sto razy kliknąć żeby się przełączył a czasami wystarczy raz - bywa różnie. Czasami mam tak, że gdy uporczywie przez kilka km nie chce się przełączyć, zatrzymuję się i odłączam mapsensor, po podłączeniu zaskakuje natychmiast.

Mógłbym oczywiście kupić ten mapsensor ale skłaniam się bardziej ku teorii, że problem jest w komputerze i chciałbym podjąć próbę otwarcia go, może wewnątrz jest jakiś problem elektroniczny, jakiś zimny lut, któryś element uległ przegrzaniu itp. Pytanie - czy ktoś otwierał już obudowę komputera? Jest dostęp do elektroniki czy jest zalakowana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-17, 18:49 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Rodriguez3 napisał(a):
(...) pan mi powiedział że zmniejszył sobie ciśnienie na reduktorze aby auto mniej paliło (...)


Ciśnienie na reduktorze nie ma bezpośredniego wpływu na wysokość spalania, jego odpowiednia wartość jest jednak potrzebna dla poprawnej pracy wtryskiwaczy (elektrozaworów). Jeżeli samochód przełącza się na Pb tylko w sytuacjach kiedy jest duże zapotrzebowanie na gaz (wysokie obroty, przyśpieszanie lub duża prędkość) to proponuję sprawdzić w pierwszej kolejności filtry, dopiero później zająć się reduktorem czyli kontrolą ciśnienia i samą sprawnością reduktora. Problem który opisujemy w tym wątku, mój problem, dotyczy spontanicznego przełączania się na Pb i sygnalizowania tego błędem niskiego ciśnienia gazu. Dzieje się tak zarówno przy obciążeniu silnika jak i zupełnie bez obciążenia (np. bieg jałowy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-17, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
R_O_Y napisał(a):
Co można jeszcze zrobić? Może uderzyć do producenta z zapytaniem co może powodować taki problem? Jeśli dostanę gwarancję, że wymiana komputera za 450 rozwiąże problem na kolejne 5 lat to idę na to ale jeśli się okaże, że wyrzucę pieniądze w błoto to załamka.

kontakt: esgi@o2.pl
nie są jednak zbyt wylewni ;) co do sterownika, mam wrażenie jakby podrożały...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-18, 18:16 

Dołączył(a): 2014-01-17, 17:42
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: ESGi
Reduktor: Stefanelli
Pojemność: 1998
Moc: 136KM
Rok Produkcji: 1999
Witam,
Powiem Wam, że własnie odebrałem auto od mechanika z wymienionymi części i rozrządem, no i problem miałem taki że na gaz się nie chciał przełączyć. Z problemem pojechałem od razu do gazownika żeby to rozwiązać.
Ale na szczscie się okazalo że kabelek się odlutował ( wyrwał się ) i wszystko powróciło do normy.
A teraz co do diagnostyki, koleś nic nie mówił o błędach, a jak zapytałem się o ciśnienie to powiedział że jest 1,1 bara, więc ok chyba. Od tam tej pory jak na razie na benzyne się nie przełaczał jeszcze, ale to może dlatego że mam do pełna zatankowany gaz, bo zauwazyłem że wtedy mniej się przełącza na Pb niż jak jest prawie pusta lub w połowie.

Dodatku nie wiem jak Wy macie, ale ja jeszcze zaobserwowałem przy jeździe prostej na rownym odcinku drogi ze stałą prędkością, że auto z lekka przyhamowywuje, to coś chyba związane z tym ciśnieniem właśnie ;//

A gazownik jak tylko otworzył maske i spojrzał na wtryski to stwierdził że jest coś do poprawy. Mówił coś o 2-óch omach, które trzeba by było zmienić bo w tych są jakieś inne tłoczki ( za duże chyba ) i inne czasy wtrysku, itp. Nie znam się do końca, ale z tym ESGI widze że większa bajka się szykuje tak jak u was.
A co do tego przełaczania na Pb, to wina reduktora. Ja mam stefanelli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-20, 23:11 

Dołączył(a): 2012-11-25, 01:14
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: FORD Escort
Elektronika: ESGI 2
Reduktor: Tomasetto AT-09 Alaska
Pojemność: 1800
Moc: 116
Rok Produkcji: 1997
Witam!

Poprawiłem trochę mapę (pojeździłem z lapkiem po mieście) i ustawiłem krzywą tak, że niemal pokrywa się z mapą benzynową. Odczuwalnie jest jakby trochę słabszy, tzn nie mułowaty ale przed korektą był bardziej "wyrywny". Mam nadzieję, że po tej kosmetyce będzie przynajmniej mniej palił bo dobijałem już 14-15/100. Dziś zrobiłem trochę dłuższą trasę (mimo trudnych warunków) i błędy nadal się zdarzają trudno też dokładnie wytaksować ile pali jak z każdych 100km jest przynajmniej 10km na Pb poza rannym odpalaniem oczywiście. Zaobserwowałem takie coś: jak błąd wystąpi i natychmiast przełączę na PB i wrócę na gaz to zaskoczy natychmiast ale po 2-3 sekundach znów błąd i kolejne przełączenia nic już nie wnoszą, słychać tylko klaśnięcia elektrozaworów ale wtryskiwacze milczą (u mnie akurat nieco je słychać jak nie gra radio) i można sobie tak przełączać dłuuuuuugo. Kiedyś się wpieniłem i mówie sobie zmęczę ten komputer podda się i się przełączy - błąd po ponad 5km i 1500 próbie ja się poddałem.
Teraz widzę co pomaga - gdy pojawi się błąd, to daje mu wybrzmieć - wszystkie pięć piknięć buzera odczekuję jeszcze kilka sekund i przełączam centralkę - to działa. Tego typu usterka bardzo mi wskazuje na jakiś zimny lut być może w samym komputerze lub może jakiś wyschnięty kondensator nie trzyma parametrów, komputer pracuje w komorze silnika a tam przyjaźnie nie jest.

Dobrze by było żeby się kolega pipus wypowiedział czy zamontował mapsensor od ESGI czy pozostał przy tym no name i wreszcie pozbył się problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-30, 13:36 

Dołączył(a): 2014-01-17, 17:42
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: ESGi
Reduktor: Stefanelli
Pojemność: 1998
Moc: 136KM
Rok Produkcji: 1999
Kolego, podrzuciłbyś link do pogramu ESGI? Bo najpierw to bym chciał tak samo właśnie zmapować PB i LPG no i samemu sie pobawić niż ma to mi robić gazownik od siedmiu boleści... I takie zapytanie, ile będzie mnie kosztował kabelek odpowiedni do tego programu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-01-30, 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
chyba inne programy są do ESGI i do ESGI2. którą wersję sterownika ESGI posiadasz? do ESGI2 soft znajdziesz tutaj

http://www.autogas-lpg.co.uk/content/12-Download-ESGI

kabelek z 25 zeta. przeszukaj portale aukcyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-04-03, 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
po 3 miesiącach problem powrócił jak przysłowiowy bumerang. objawy identyczne jak poprzednio czyli po kolejnym uruchomieniu auta (np. po 20 minutach) sterownik LPG momentalnie przerzuca na benzynę przy zbiorniku pełnym gazu. tak jak 3 miechy temu pomaga wyłączenie centralki, zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie - niekoniecznie za pierwszym razem, czasami trzeba to zrobić trzykrotnie. zjawisko jest dość częste więc jest szansa diagnostyką problem wyjaśnić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: esgi przelacza na pb
PostLink | Napisane: 2014-04-03, 14:22 

Dołączył(a): 2014-03-21, 16:28
Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 0 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: ESGI V2
Wtryskiwacze: Valtek żółte
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 2498 V6
Moc: 170
Witam was, dołączę się do tematu choć podobny sam założyłem. Mam właśnie to samo, jest dzień że wszystko w porządku, ale np dzisiaj powrót z pracy to tragedia, prawie pełna butla gazu a tu ciągle rozłącza na PB, zauważyłem też że nie ma znaczenia czy na biegu jałowym, czy innych biegach, obojętnie na jakie prędkości. Chciałem wymienić map sensor ale jak tak czytam ten temat to właśnie nasuwa mi się myśl o rozebraniu sterownika i zobaczenia czy może coś nawet gołym okiem widać. Dodam że auto na benzynie działa bez najmniejszego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO