Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 17:14 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Dzisiaj dostałem 8x hana niebieska, 2 szt mają oznaczenie 1,3ohm, 6szt 1,9ohm, już miałem odesłać, ale coś mnie tknęło, zmierzyłem, okazało się, że wszystkie są 1,3ohm!
5szt było 1,4ohm, 3szt 1,3ohm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 18:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18919
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1081 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
ja profilaktycznie sprawdzam oporność każdego wtrysku który wpadnie mi w ręce ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
1,3Ω to jakiś nowy model wtryskiwaczy, czy zaczęły im wychodzić z niższą opornością i żeby się nie zmarnowały stworzyli nowy typ. Myślałem, że są 3Ω i 1,9Ω.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 20:12 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Daro71 napisał(a):
1,3Ω to jakiś nowy model wtryskiwaczy, czy zaczęły im wychodzić z niższą opornością i żeby się nie zmarnowały stworzyli nowy typ. Myślałem, że są 3Ω i 1,9Ω.


hanka zielona ma skok tłoczka ok 0,4mm, natomiast hanka niebieska ma skok tłoczka ok 0,7mm, aby była tak samo szybka, mocniejsza cewka, takie moje zdanie.


Ostatnio edytowano 2011-09-29, 21:28 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 20:30 

Dołączył(a): 2010-12-07, 17:10
Posty: 225
Lokalizacja: Trzebinia

Pomógł: 8 razy

Auto: Honda Accord coupe V6
Elektronika: stag 300 premium
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: IG1 M&C
Dysze: niebieskie
Pojemność: 3200
Moc: 260
Kod Nadwozia: CG2
Kod Silnika: J32A2
Rok Produkcji: wóz 1998, napęd 2003
A czym grozi pomieszanie oporności ?

(bo na logikę - może mylną - sterownik podaje napięcie na czas, wynikiem mogą być różne prądy na poszczególnych wtryskiwaczach).


Ostatnio edytowano 2011-09-29, 20:31 przez wojtekS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 20:44 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no grozi tym, że inny czas otwarcia, inny wydatek itp itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 21:04 

Dołączył(a): 2010-12-07, 17:10
Posty: 225
Lokalizacja: Trzebinia

Pomógł: 8 razy

Auto: Honda Accord coupe V6
Elektronika: stag 300 premium
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: IG1 M&C
Dysze: niebieskie
Pojemność: 3200
Moc: 260
Kod Nadwozia: CG2
Kod Silnika: J32A2
Rok Produkcji: wóz 1998, napęd 2003
A sterownik patrzy na prąd, czy na napięcie ?

Bo jeżeli hipotetycznie miałbym w dwucylindrowym silniku jeden wtryskiwacz, który przy zasilaniu 10V pobiera prąd przy otwarciu 1A a drugi, który równiez przy 10V pobiera 10A - to co się dzieje ? Sterowanie jest chyba wciąż napięciem i czasem jego trwania - prąd pobierany jest pochodną jedynie oporności (?).

Pytam, bo kojarzę coś, że przy zakładaniu han trochę mnie zdziwiły różne oporności - aż sobie w weekend ponownie zmierzę, bo nie pametam, czy to było rzędu 1.3 - 1.5 ohm czy więcej, ale pamiętam, że jakieś różnice były...

Z drugiej strony auto działa bdb, i na jałowym i w czasie jazdy itd.

Na gównianych wcześniejszych valtekach można było bez róznicy zamieniac wtyczki np. pomiędzy wtryskiwaczem nr 4 i 6 - co obrazuje "precyzje" ich działania - teraz już nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-09-29, 21:22 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
wojtekS napisał(a):
Bo jeżeli hipotetycznie miałbym w dwucylindrowym silniku jeden wtryskiwacz, który przy zasilaniu 10V pobiera prąd przy otwarciu 1A a drugi, który równiez przy 10V pobiera 10A - to co się dzieje ? Sterowanie jest chyba wciąż napięciem i czasem jego trwania - prąd pobierany jest pochodną jedynie oporności (?).


tak, tylko załóż sobie w w/w przypadku że oba wtryski mają taką samą konstrukcję, taki sam tłoczek, tylko właśnie inne cewki, cewka pobierająca 10A zadziała dużo większą siłą na tłoczek, przez co szybciej on się otworzy, po drugie po otwarciu podtrzymanie otwarcia jest PWM, czyli nie jest to stałe napięcie, a impulsy, inne będą potrzebne aby otrzymać tłoczek w górze z cewką pobierającą 1A a inne z 10A, w takich strajnych przypadkach gdybyś w programie wybrał tłoczek taz z 10A, a założył ten z 1A, to pewnie by się otwarł tylko na początku, po czym zamknął, bo PWM mogłoby mieć zły sygnał.

Dlatego muszą być wszystkie takie same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 518
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes 124 coupe
Elektronika: AGIS OBD/CAN
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: 2x Zavoli N
Dysze: Brak
Pojemność: 3200
Moc: 220
Kod Nadwozia: CE
Kod Silnika: M104
Rok Produkcji: 1993
Odkąd pamiętam Hana niebieska miała oporność 1,3 Ohm .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-04, 21:51 

Dołączył(a): 2009-08-21, 07:29
Posty: 15
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: STAG-4 PLUS
Wtryskiwacze: Hana czerwone
Reduktor: AC R02
Pojemność: 1900
Moc: 105
Kod Silnika: M43
Rok Produkcji: 1999
Panowie nie chcę się mądrzyć ale pomiar zwykłym miernikiem uniwersalnym wyskalowanym najczęściej na najniższym zakresie 200 Ohm jest bezsensowny i jest obarczony zbyt dużym błędem pomiarowym. Żeby poprawnie zmierzyć małe rezystancje na poziomie 1-10 Ohm potrzebny jest mostek np. thomsona. Jeżeli stosujecie do pomiaru mostki to przepraszam za wtrącenie jeśli używacie natomiast mierników uniwersalnych to nie sugerujcie się zbyt mocno tymi odchyleniami bo mogą być to po prostu błędy pomiaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-04, 22:26 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Nie no swietnie, z kosmosu musiałby być miernik aby się mylić pomiędzy 1,3 a 1,9 ohm (odejmując oczywiście oporność przewodów). Mierniki z castoramy mają wystarczającą dokładność aby to zmierzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-04, 22:57 

Dołączył(a): 2010-06-16, 18:07
Posty: 489
Lokalizacja: wrocław

Pomógł: 1 razy

Auto: Seat Ibiza
Elektronika: TECH 214
Wtryskiwacze: Matrix HD344
Reduktor: Vega-i 1.2Bar
Dysze: 2.2mm
Pojemność: 1.6
Moc: 75
Kod Silnika: ALM
Rok Produkcji: 1998
Raczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-05, 07:36 

Dołączył(a): 2009-08-21, 07:29
Posty: 15
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW
Elektronika: STAG-4 PLUS
Wtryskiwacze: Hana czerwone
Reduktor: AC R02
Pojemność: 1900
Moc: 105
Kod Silnika: M43
Rok Produkcji: 1999
Jeśli tak uważacie to nie było tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-05, 13:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25210
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2174 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
;-)


Ostatnio edytowano 2012-01-05, 13:13 przez Mirosław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hana 2000 oznaczenia - Uwaga
PostLink | Napisane: 2012-01-05, 13:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25210
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2174 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
lipas napisał(a):
Jeśli tak uważacie to nie było tematu.
Jeżeli pomiar chciałbyś wykonać dokładniej to można połączyć cztery sztuki w szereg i zmierzyć całość. Bardziej na wynik pomiaru wpływa temperatura wtryskiwacza niż jakość miernika o ile dysponuje on wystarczającą rozdzielczością.
Miernik można wyskalować wstępnie na oporniku wzorcowym.
Z użyciem do tego mostka masz oczywiście rację, ale dla wtryskiwaczy nie jest on konieczny. Ważniejszym przyrządem jest tester wydajności wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO