Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 11:36 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
No właśnie jest to mega dziwne, zwłaszcza że oba dokumenty to są oficjalne manuale icoma.
Wolałbym mieć regulator z imbusem, u mnie chyba jest w środku sprężynka I bolec, po wymianie bolca wszystko pomierze I dam znać. Instalacje miałem w de zakladaną, więc podejrzewam że oni z takiej instrukcji korzystali.

15 lat na tej instalacji? Myślałem, że ta instalacja to 10-12 lat max jest na rynku. Ale dobrze wiedzieć, że ci nie zniszczyła głowicy i zaworów,:)
Te 380k wszystko w gazie?
Mam jeszcze pytanko do ciebie Doriano10.
Jak dobieralem się do kalibratorow czy zeby ten bolec zmienić to mam czasem tak, że gaz leci 15-20s i pusto mogę grzebać, a innym razem gaz leciał cały czas.
Kiedy ten zawór dopływu gazu powinien się zamykać, zawsze wtedy gdy auto nie chodzi na gazie? Czy to wskazuje że u mnie coś jest z tym elektrozaworem nie tak?
Regulator mam zwykły, a w butli pod klapką brak manualnego zaworu żeby zakręcić gaz.
Jak mogę na 100 % odciąć gaz żeby właśnie dostać się do regulatora ciśnienia, czy wymienić wtryskiwacz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 14:12 

Dołączył(a): 2016-09-22, 21:25
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: Icom
Pojemność: 2.0
Moc: 170
Rok Produkcji: 2000
Jak odepniesz wtyczkę od elektrozaworu przy zbiorniku to powinno zamknąć dopływ gazu , możesz potem odpalić samochód żeby wypalił się gaz w przewodach. Moja instalacja była zakładana w 2002 teraz mam przejechane 320 tyś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 106
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
A i zapomniałem napisać,po wyjęciu kolektora dolotowego okazało się,że owszem nawiercili się bardzo blisko zaworów,ale dysze zamiast być skierowane na zawory ssące,były prawie pionowo u dół.Normalnie ręce opadają.Już poprawiłem i jestem ciekaw jak teraz będzie bangalać.Ale to dopiero na wiosnę.Gaz był montowany w 2005,to trochę oszukałem.Auto przyjechało z przebiegiem 166kkm i od razu miał montowaną instalację,to wychodzi jakieś 200kkm na gazie.Co do zaworu to nie mam pojęcia.Napisz albo zadzwoń do Przemka(croma1) z Jastrzębia,na pewno podpowie co i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 15:12 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
200k to ładnie na gazie.
A wymieniales te słomki?
Filter ten w pompie to chyba tylko przy wymianie pompy się wymienia. Za to ten między zaworem tankowania, a butlą można chyba łatwo wymienić?
Tankuje mi się normlanie, ale może prewencyjne warto byłoby ten filtr zmienić?
Z tym zamknięciem gazu, jak mi klucz przyjdzie spróbuję tak zwyczajnie spuścic ciśnienie przez regulator, bo tak jakby się czasem zamykał czasem nie.
A jak coś będę dzwonił do cromy1.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 11:35 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam ponownie
Wczoraj wymieniłem pompę. Ta stara po podpięciu na krótko wydawała z siebie odgłosy jakby miała paść.
Po wymianie pompy też mam problem z ciśnieniem.
Ciśnienie w instalacji po podłączeniu manometru ( silnik wyłączony) 5,5 bara.
Ciśnienie przy pracy na benzynie, po wyłączeniu silnika 11,5 bara
Ciśnienie pracy na LPG 12,5 bara.

Czy ktoś może podpowiedźieć o co tu chodzi?
Generalnie podczas jazdy i mocniejszym depnięciu na gaz silnik dostaje drgawek. Wolne obroty czasami są też nierówne czasami schodzą poniżej 500.
Po nocy stania samochód z trudem odpala, tak jakby go zalewało.
Przy starej pompie nie miałem takich cyrków.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 17:02 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
I jeszcze małe uaktualnienie.
Nie ma różnicy w ciśnieniu jeżeli w samoregulatorze jest lub nie ma tego bolca.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy pompa Bosch jest w stanie wyrobić te 11,5 - 12,5 bar czy raczej popełniłem jakiś błąd przy montażu?
I jeszcze jedno. Na wielozaworze jest taki "mosiężny walec" z nalepką 27 bar. Co to za element? Czy on może być odpowiedzialny za zbyt wysokie ciśnienie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 20:56 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Hmm, wg mnie jakiś problem z regulacją ciśnienia, bo wg tego co wcześniej było podawane z instrukcji icom ciśnienie przy pracującej pompie może być nawet 12 bar ważne żeby przyrost był te 3 bary.
A to że bez bolca i z bolcem masz takie samo ciśnienie jest już mega dziwne bo dziurka w nim ustawia ten przyrost ciśnienia.
Ten mosiężny walec to wg mnie jakieś zabezpieczenie przed zbyt wysokim ciśnieniem w butli. Obstawiam, że powyżej 27 bar wybija bezpiecznik.
Ja mam 2 problemy:
1. Elektrozawor w butli nie zamyka gazu po wyłączeniu instalacji z centralki czy zgaszeniu auta. Odkryłem to próbując dostać się do tego bolca w regulatorze ciśnienia.
Sterowanie napięciem zmierzyłem jest prawidłowe czyli w chwili załączenia centralki jest +12V na czerwonym kablu, jak tylko wyłączenie instalacje czy zgasze silnik brak napięcia, a elektrozawor milczy.
I teraz pytanie do ludzi co jeżdżą na icom, czy tu słychać otwieranie elektozaworu z tyłu w butli tak jak w sekwencji (w sekwencji są 2 jeden przy reduktorze 2 z tyłu ale oba słychać). Bo ja u siebie tego nigdy nie słyszałem.
Mam auto 2 miesiące i nigdy tego nie zauważyłem.
Dopóki instalacja jest szczelna, a na razie jest bo nigdzie gazem nie śmierdzi to jest ok, ale przy wypadku czy jakimś rozszczelnieniu to chyba mega niebezpieczne?
W ogóle ten zawór działa na zasadzie normalnie zamknięty? Czyli brak napięcia to zamknięty, +12V to otwarty? Słyszałem o tym że się blokują zawory w pozycji zamkniętej I nie otwierają gazu ale w otwartej?
Aha dodam że mam regulator ciśnienia bez elektrozaworu.

2. Drugi problem to nawet jak uda mi się usunąć tą usterkę to próbowałem popuścić tą śrubę gdzie jest ten bolec regulujący ciśnienie i ni cholery, chyba muszę to jakimś WD-40 potraktować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-12, 05:45 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Zastanawiam się czy wąż powrotny jakimś cudem nie jest zapchany....
Jeżeli chodzi o elektrozawór to po kilku, kilkunastu sekundach od wyłączenia silnika słychać takie jakby pierdzenie z okolic butli. Gazownik mi tłumaczył że to właśnie elektrozawór odcina dopływ gazu.
U mnie też nie zawsze to słychać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-12, 11:10 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Zastanawiam się coraz poważniej nad tym czy powrót nie jest zapchany.
Generalnie podczas demontażu starej pompy zauważyłem, że wężyk powrotny przechodził przez filtr i zakończony był taką jakby dyszą i w tej dyszy były jakieś małe metaliczne kawałki. Przetkałem, przedmuchałem i odcinek powrotu od wielozaworu do pompy jest drożny.
Myślę nad tym czy nie sprawdzić całego odcinka powrotu od regulatora ciśnienia do wielozaworu. Tylko zastanawiam się czy jest to jeden odcinek węża czy mogę jeszcze po drodze coś napotkać (łączenia, zawory).
Pytanie do kolegów - czy nie ma czegoś po drodze na powrocie, czy jak odepnę czarny wąż od wielozaworu to będzie leciał gaz ze zbiornika pomimo że butla jest zakręcona (chodzi mi o to czy muszę najpierw spuścić gaz z butli)?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-12, 22:26 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Maka777 ja mam właśnie problem z tym wężem powrotnym, a konkretnie z elektrozaworem, nie zamyka się i dlatego jak odkrece ta śrubę na regulatorze I zawór to gaz leci I leci. Zapytałem gaziarza tu w de czy mogę tak jeździć to mi zasugerował żeby poczekać do zmiany pompy, bo to bardzo dużo roboty trzeba butle rozbierać i kasy też sporo jeśli ma to serwis robić.
Jak stukne gumowym młotkiem to się zamknie a normlanie to przeważnie się nie zamyka.
Wolałbym tak nie jeździć bo mi to brzmi groźnie w sytuacji wypadku.
Moim zdaniem będziesz miał po drodze elektrozawor.
Aha wymieniłem ten bolec ciśnienie znacznie się zmieniło z 3.5 Bar na 2.2 korekty podczas jazdy na gazie nieznacznie się zmieniły ale typ powiedział mi że trzeba pojeździć 500-1000km I wtedy zmierzyć ciśnienie I korekty.
Ale pokazuje to że tym bolcem można sporo zmienić ciśnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-12, 23:46 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Cześć
Ja dzisiaj rozłączyłem wąż powrotny od strony samoregulatora i wielozaworu w butli. Po sprawdzeniu okazało się że jest drożny. Co ciekawe po odłączeniu tego węża od wielozaworu gaz z butli nie leciał. Pozostał więc jeszcze ten zawór na powrocie do sprawdzenia o którym pisałeś. W sobotę go rozbierałem i jest tam w sumie sprężynka i walczyk. Nie jestem tylko pewien czy go dobrze złożyłem bo to by mogło powodować wyższe ciśnienie ale skoro gaz z butli nie leciał to powinno być ok. W sobotę jeszcze raz zajrzę do butli tylko muszę wyjeździć gaz co mi został. Zastanawiam się tylko czy to bezpieczne jeździć z ciśnieniem 12 barów czy lepiej go spuścić...

Fajnie, że udało Ci się obniżyć to ciśnienie. Teraz wiemy, że wymiana tych trzpieni coś daje.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 07:05 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
A powiedz mi ile to roboty żeby się dostać do tego zaworu? Czy łatwo to rozłożyć i złożyć?
Na początek myślę, że udam się do handlarza w berlinie i mu to pokaże, bo mam rok rękojmi, może to pokryje.
Nie chce sam grzebać, bo na gazie az tak się nie znam a też w berlinie nie mam gdzie tego robić ani narzędzi.
Wydaje mi się, że skoro w tabelkach podają 12 bar to możesz wyjezdzic do końca.
Zrobię pomiary parametrów jak już podjeżdżę kilkaset km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 08:46 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Samo spuszczenie gazu (jakieś pół zbiornika) to ponad godzina.
Dostanie się do tego zaworu to w sumie odkręcenie dekla (nawet nie trzeba pompy ruszać) później odkręcenie i sprawdzenie to około 1 godziny zależnie czy śruby i dekiel mocno siedzą. Trochę się trzeba nagimnastykować z odkręceniem węża od tankowania (niebieski) bo jest mało miejsca na ruchy kluczem. I trzeba uważać na kabelki po wyjęciu dekla bo niektóre są bardzo krótkie. No i przydałoby się wymienić nowy o-ring pod dekiel. Ja ostatnio urwałem jeden kabelek od poziomu gazu i miałem przez to trochę więcej roboty.
Mnie wymiana pompy obecnie zajmuje trochę ponad dwie godziny + oczywiście czas na spuszczenie gazu.

U mnie okazało się, że przyczyną szarpania na LPG i przełączania na noPb na zakrętach był mały poziom gazu (wlałem po wymianie tylko 10 litrów na wypadek gdyby coś było nie tak i trzeba by znowu spuszczać).
Dolałem kolejne 10l i pojeździłem dzisiaj trochę. Na początku było OK ale później zaczęło zalewać silnik, pewnie wtryski puszczają bo jest większe ciśnienie gazu a 5 lat już jeżdżą.
Zastanawiam się nad kupnem nowych. W PL trzeba wydać koło 400 pln za nowy a widzę w DE że jest trochę taniej. Mógłbyś polecić jakiś sklep żeby było w miarę tanio i pewnie, może ten co kupowałeś ten bolec do samoregulatora?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 12:54 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Hmm, u siebie najpierw spróbuję z handlarzem, może będzie spoko I pokryje koszty serwisu. Druga rzecz zastanawiam się czy mógłbym dać na zewnątrz na regulatorze ten bypass, bo to wygląda jak kolejny elektozawor, zamiast rozbierać cała butle.
To widzę, że Ty już to ładnie ogarnąles, że tak sprawnie i szybko Ci to idzie. Mi na razie gaz działa więc trochę się dygam tam grzebać, zwłaszcza że dostęp jest kiepski, ale jak mi pompa padnie na pewno sie zbiorę. Wydaje mi się że ten zawór możnaby wyczyścić bo jak stukne młotkiem w butle to zamyka.
Gaz spuszczasz przez zawór do pomiaru ciśnienia? Jakiś wężyk tam podpinasz czy na silnik?
Co do sklepów, tu kupowałem bolec koleś bardzo fajnie opisuje i jest w stanie przez maila pomoc. Ja z nim pisałem po niemiecku, ale myślę że po ang też Kuma.
https://www.autogastec.com/icom-jtg/
Druga stronka I tu jest chyba zawor który potrzebowałbym wymienić:
http://www.icom-ersatzteile.de/product_ ... tank-.html
3 stronka :
https://mobil.lpgparts24.de/category/3138
Generalnie cena 70+€ za wtryskiwacz jest spoko 90-100 to już drogo.
A tak w ogóle skąd jesteś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 13:18 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Hej ja jestem z Kielc
Najpierw proponuję Ci rzeczywiście pogadać z handlarzem, może w DE są bardziej pomocni po sprzedaży niż w PL :)
Z tą wymianą pompy za pierwszym razem to było tak, że jak mi gościu krzyknął za pompę 1200PLN + wymiana to się zawziąłem i tak trochę z musu sam sobie wymieniam. Jakby nie patrzeć to połowa ceny nowej IV gen. Nawet jak trochę krócej pochodzi od tej oryginalnej pompy, którą mi chciał wsadzić to i tak kupno kolejnej i robota jest jeszcze do zaakceptowania.
Tak, gaz spuszczam przez wyjście na manometr + wąż 5m. Tam jest na króciec 1/4'' + opaska więc wszystko ładnie idzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO