Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-01-25, 07:49 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam
Mam problem jak w temacie.
Od tygodnia słychać w kabinie wyraźne buczenie (jakby samolot ze śmigłami tylko oczywiście ciszej ;) ) i tylko przy pracy na gazie.
Na początku myślałem że to coś w silniku ale wszystko pod maską sprawdzone stetoskopem i słychać tam tylko normalne odgłosy.

W momencie przełączenia na noPB nastaje cisza i tak przez całą pracę na benzynie. Odgłos zaczyna być już słyszalny w momencie wciśnięcia przycisku na centralce (nawet jeżeli jeszcze nie pracuje na LPG).
W/g mnie to raczej nie pompa bo przecież pompa od gazu pracuje chyba nawet jak silnik jest przełączony na benzynę tym bardziej, że zmieniałem ją jakieś 9 tkm temu.
Ze zbiornika słychać 'standardowy' odgłos bez względu na to czy silnik pracuje na LPG albo na benzynie.

Ma któryś z kolegów pomysł co to może być? Może jakiś elektrozawór?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-01-25, 12:03 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Dodam jeszcze że samochód na gazie jeździ normalnie, przełącza się tak jak trzeba, przyspiesza jak zwykle, wolne obroty OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-01-25, 19:24 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam ponownie
Małe uaktualnienie. Odkręciłem dekiel na zbiorniku i okazuje się że drgania/buczenia są na wężach przy wielozaworze. Najbardziej drga czarny wąż, później zielony a najmniej niebieski.
Czasami przy przełączeniu na gaz i przy szybkiej jeździe czuć jedno szarpnięcie.
Co jakiś czas wywala mi błąd 0171 - uboga mieszanka, ale nie wiem czy na benzynie też tak jest bo w większości jeżdżę na LPG. Będę musiał trochę pojeździć na noPb.
Czy to jednak może wskazywać na problem z pompą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-07, 22:14 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Ja bym obstawiał padającą pompę.
Mogą na to wskazywać Hałasy z butli /pompy I uboga mieszanka (czyli za niskie ciśnienie).
2 opcja to za niskie ciśnienie, ale nie od pompy. Wtedy 2 możliwości, jeśli jest regulator ze śrubka na imbus to mozna ustawić ciśnienie albo jeśli jest samoregulator to kupić takie bolec, który pozwala ustawić precyzyjnie przyrost ciśnienia na poziomie 3 bar.
http://www.icom-ersatzteile.de/product_info.php?info=p31_druckregelbolzen-fuer-standard-regler-und-regler-mit-unterdruckdose.html
Ja mam inny problem, za bogata mieszanka.
Ja już miałem zmieniać kalibratory, ale koleś ze sklepu, z którego chciałem zamówić zadzwonił do mnie twierdząc że tak można zmniejszyć ilość gazu w mieszance, ale że to zła droga. Przyrost ciśnienia ma być dokładnie 3 bar, ja mam 3.5 i ten bolec pozwoli to osiągnąć.

Na poczatku polecam kupić taki manometr, cena 30 zł a nawet dokładnie pokazuje bez zalewania olejem.
Sprawdzisz ciśnienie i jego przyrost i coś będziesz wiedział.
Trzeba tylko dołożyć oring, albo jak na szybko grubo silikonu, żeby się coś na kształt uszczelki zrobiło.
https://m.ebay.de/orderDetails?itemId=291876541092&txnId=1530945958019&skus=Anzeigebereich%20/%20Skalenteilung:0%20bis%2016%20bar%20/%200,5&varId=590879880675

Możesz jeszcze sprawdzić dając do pieca, przeciągając na obrotach czy przełącza się na benzynę, jeśli tak to pompa na bank.

Niestety jeśli jest tak głośno w aucie to prawdopodobnie ta pompa, ale chyba można tanio zamiennik kupić i nawet samemu wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-08, 02:25 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Dzięki za odpowiedź.
Jechałem samochodem 150 km/h i się nie przełączył na benzynę. Póki co, rzeczywiście sprawdzę manometrem ciśnienie bo to będzie najpewniejsze.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-08, 10:20 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Jazda 150 to stale obroty, bardziej mi chodziło agresywne przyspieszanie.
Moim zdaniem instalacja jest bajecznie prosta, świetny koncept, na minus cena, dlatego najlepiej kupić auto już z tą instalacją i potem ja sprawdzić dokładne. Np w Stanach firma ma duży odzzial I odnosi sukcesy, bo gazuja, karetki, auta flotowe, policyjne, duże vany, silniki v6 v8 (pompa ma wydajność do 500 KM). moje auto chodzi super pomimo tego że jest za bogato (bolec regulujący ciśnienie jest w drodze, mam nadzieję że z nim będzie jeszcze lepiej).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-08, 18:19 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam
Zmierzyłem ciśnienie pompy i wyniki są następujące:
Ciśnienie spoczynkowe po wyłączeniu silnika 4,5 bar
Ciśnienie przy pracy na LPG 6,5 bar
Czy przyrost rzędu 2 bary to nie za mało?

Pamiętam, że jak montowałem tą pompę to ciśnienie wynosiło odpowiednio:
7,5 bara w spoczynku
11 bar przy pracy na LPG

Czy szykować się już do jej wymiany?
Dodam, że na tej pompie zrobiłem 10 000 km w niecały rok. Pompa to Bosch polecana tu na forum 0580 454 002

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-08, 21:15 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
cześć, ja ekspertem nie jestem, mam auto z tą instalacją od 3 miesięcy, ale próbując doprowadzić ją do porządku uczę się jej :)
moim zdaniem jak przyrost ciśnienia na początku był 3,5 bar a teraz jest 2 to winna raczej pompa. to niewiele kilometrów udało się zrobić na tym zamienniku, stosowałeś zasadę, żeby nie wyjeżdżać gazu do zera?
w ogóle trochę sprzeczne informacje mam, w jednych instrukcjach jest, że przyrost ciśnienia ma być między 2.5-3.5 bar, natomiast w Niemcowni mówią, że ma być dokładnie 3 bary przyrostu bo przy takim ciśnieniu wszystko ma śmigać jak w chwili założenia instalacji.
ja u siebie mam ciśnienie 3,5 bar i jest za bogato, jutro spróbuję z tym bolcem regulującym ciśnienie.
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 8-241-4008
Wg tego co tu jest napisane po niemiecku ten bolec może wyregulować ciśnienie ok 1 bara czyli z 2 podnieść na 3, z 4 obniżyć na 3.
Tylko tutaj koleś kilka sprzedaje w różnych rozmiarach, być można też taki dorobić. Standardowy najczęściej występujący regulator ma bolec 1.2 mm.
Może warto spróbować zanim znów pompę wymienisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-09, 05:45 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam
Zawsze miałem gaz w zbiorniku. Nigdy nie wyjeżdżałem do końca. Jak zauważysz, przyrost ciśnienia u mnie również na początku wynosił 3,5 bara i koledzy tu na forum powiedzieli że jest ok. Generalnie norma to 3 bary +/- 0,5. Jeżeli masz za bogato to raczej bym zmienił kalibratory na mniejsze.
Chyba jednak w sobotę wymienię tą pompę. Najlepiej wyjeździć gaz póki ta jeszcze działa niż bawić się w jego spuszczanie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-09, 06:14 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Jeśli miałeś 3.5 na początku I korekte długoterminową taką jak na benzynie to ok. Ale u mnie jest wyraźnie za bogato. Mogą to być 2 rzeczy źle dobrane za duże kalibratory albo zbyt wysokie ciśnienie.
Koleś ze sklepu, gdzie oni też serwisują I montują te instalacje powiedział mi, że w takim przypadku ludzie od razu zmieniają kalibratory, a je się dobiera przy montażu instalacji mierząc przepływ poszczególnych wtryskiwaczy.
Więc zmieniając rozmiar kalibratorów można dostosować mieszankę, ale wtedy np zakładając mniejsze kalibratory, pod obciążeniem wydajność i moc na gazie będzie niższa niż na benzynie. Ja tak to widzę.
Więc na początek spróbuję to ciśnienie ustawić na 3 bary.
U ciebie sytuacja jest inna, bo łatwiej jest obniżyć ciśnienie niż podnieść.
W tej aukcji na ebay koleś pisze, że da się podnieść z 2 na 3 bary, ale jak masz przyrost ciśnienia poniżej 1.5 bara to tylko wymiana pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-09, 08:33 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Tak z ciekawości jeszcze zapytam
Samoregulator ciśnienia masz ten starszy czy ten nowszy z cewką?
Ja mam bez cewki, kiedyś po wymianie pompy próbowałem wyregulować ciśnienie ale po odkręceniu śrubki na regulatorze była tam tylko sprężynka i właśnie ten trzpień.
Nie bardzo wiedziałem jak to wyregulować więc sobie odpuściłem, tym bardziej że na forum, tak jak pisałem ludzie pisali ze 3,5 bara jest OK.
Po wymianie napisz czy coś to pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 07:08 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Też mam ten stary typ.
Właśnie z tego linku na ebay, tam jest 7 bolcy o różnym prześwicie dziurki w środku, większa dziurką mniejsze ciśnienie, mniejsza dziurka większe.
Chyba też są regulatory gdzie jest śrubka z imbusem w środku i wtedy kręcąc nią można to ciśnienie zmienić.
Czekam na klucz numer 20 żeby odkręcić tą śrubę z bolcem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 106
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
Proszę,to informacja z serwisu.
W celu prawidłowego funkcjonowania sytemu, ciśnienia powinny być następujące:
Pm.s. + ∆Pa.m. ≥ Po

Pms = ciśnienie po wyłączeniu silnika.
∆Pa.m.= wzrost ciśnienia przy pracującym silniku na LPG
Po = optymalne ciśnienie pracy

Ciśnienie po wyłączeniu silnika, plus jego przyrost wytworzony przez pompę podczas pracy na gazie, musi być równy lub niewiele większy niż ciśnienie optymalne

Do sprawdzenia ciśnienia optymalnego należy odnieść się do poniższej tabeli.
Pm.s ∆Pa.m Po
3 bar 5,5 bar 8,5 bar
4 bar 4,5 bar 8,5 bar
5 bar 3,5 bar 8,5 bar
6 bar 3,0 bar 9,0 bar
7 bar 2,5 bar 9,5 bar
8 bar 2,5 bar 10,5 bar
9 bar 2,0 bar 11,0 bar
10 bar 2,0 bar 12,0 bar

! Dla ciśnienia Pm.s wyższego niż 10 bar, wzrost ciśnienia ∆Pa.m. będzie zawsze równe 2 bary.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 09:59 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
To chyba zależy z jakiego serwisu :
Der Druckwert der auf dem ausgeschalteten Motor gemessen wurde und
mit dem durch die Pumpe nach dem Umschalten auf Gas erzeugten
Druckzuwachs summiert wurde, muss mit dem optimalen Druck gleich oder
etwas höher sein.
Für die Kalkulation des optimalen Drucks kann man sich auf die nachstehende
Tabelle beziehen.
Pm.s ∆Pa.m Po
3 bar 3,0 bar 6,0 bar
4 bar 3,0 bar 7,0 bar
5 bar 3,0 bar 8,0 bar
6 bar 3,0 bar 9,0 bar
7 bar 3,0 bar 10,0 bar
8 bar 3,0 bar 11,0bar
9 bar 3,0 bar 12,0 bar
10 bar 3,0 bar 13,0 bar

Oficjalna instrukcja montażowa po niemiecku. Konsultowane ze sklepem który sprzedaje graty do icoma i z jednym gazownikiem/serwisem.
Dlatego u siebie próbuje ustawić 3 bary bo jak oni robili instalację na 3 bary to mnie nie dziwi że przy 3.5 mam za bogato.
Znam ta wersję co wkleiłeś, ale dla mnie to nie trzyma się kupy przy 3 barach przyrost 5.5 bara, a przy 10 tylko 2, 3.5 bary różnicy przyrostu?
Nawet na moim przykładzie PM.s mam 4 bary przy pracującej pompie, 7.5 przyrost mam 3.5 bara, już mam wyraźne za bogato, gdybym miał 4.5 bara przyrostu to byłby super ultra bogato.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-10, 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 106
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
simsonavo napisał(a):
To chyba zależy z jakiego serwisu

Fakt.Tylko trochę dziwna sytuacja.Osobiście mam możliwość regulacji ciśnienia śrubą na imbus.Mówiąc szczerze sprawdzałem ciśnienie tak kontrolnie jak mi się przypomniało.Raz miałem przyrost o 5 atm raz o 2,a jeszcze kiedyś w ogóle bez przyrostu tylko stałe 4atm.Auto jeździło normalnie,błędu nie wywalało,pomimo iż komputer wywali mi błąd jeżeli korekty pójdą powyżej +-25.Pompę wymieniałem tylko raz,a instalacja ma chyba z 15 rok.Ostatnio musiałem wywalić silnik,żonka przejechała przez rozlewisko,zassał wodę i stanął na panewce.Zdjąłem głowicę i wszystkie zawory szczelne i nie upalone,a silnik nie robiony od nowości miał nalatane 380kkm.Więc sam przyznasz że to trochę dziwne z tymi ciśnieniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO