Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 22:03 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1357
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 120 razy

Auto: Ford Mondeo MK2
Elektronika: Lecho maxi lambda
Reduktor: BRC tecno
Pojemność: 1796
Moc: 115
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: RKH
Rok Produkcji: 1997
szosiu napisał(a):
U mnie aktualnie próg TPS jest ustawione na 0,2 V

Powinien być ustawiony ciut powyżej wartości, jaka występuje przy nie wciśniętym pedale gazu. Sterownik ma wiedzieć, kiedy wciskasz pedał gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 10:30 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Przy puszczonym pedale mam 0,0V. Wciśnięty do podłogi daje 4,4V. Obecnie mam próg TPS ustawiony na 0,2V czy tak zostawić ? To mi będzie wzbogacać bardzo często nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 10:51 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1357
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 120 razy

Auto: Ford Mondeo MK2
Elektronika: Lecho maxi lambda
Reduktor: BRC tecno
Pojemność: 1796
Moc: 115
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: RKH
Rok Produkcji: 1997
Tak zostaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 11:04 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Dzięki Darmodziej. A ile % ustawić skok aktuatora ? Niektórzy dają 30%, inni 50% a ja mam aktualnie 100% :) Ja i tak narazie wszelkie dodatki powylaczam, po regulacji i testach będę włączał tps i zabawe prędkościami aktuatora w celu zmniejszenia jego kroków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 11:45 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1357
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 120 razy

Auto: Ford Mondeo MK2
Elektronika: Lecho maxi lambda
Reduktor: BRC tecno
Pojemność: 1796
Moc: 115
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: RKH
Rok Produkcji: 1997
szosiu napisał(a):
A ile % ustawić skok aktuatora ?

Ja nie znam tego sterownika, więc w tej kwestii nie doradzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 16:15 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Mam nowy parownik , przejechane jakieś 500 km Czy jest możliwe że w tym czasie parownik się układa i dlatego co chwile zmieniaja się ustawienia czułości ? Na bardzo rozgrzanym silniku robi się ubogo na wolnych obrotach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 20:07 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
szosiu napisał(a):
Mam nowy parownik , przejechane jakieś 500 km Czy jest możliwe że w tym czasie parownik się układa i dlatego co chwile zmieniaja się ustawienia czułości ? Na bardzo rozgrzanym silniku robi się ubogo na wolnych obrotach


możliwe ale w Twoim przypadku to jest wina miksera który działa tylko na dwóch dziurkach najbliższych dolotowi
po rozgrzaniu miksera zdecydowanie mniej gazu trafia do przepustnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-28, 17:34 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Dlaczego jego wina? Czy po kolorze świec poznam uboga mieszanke na danym cylindrze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-28, 17:41 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
jest prosta metoda
najpierw taśmą malarską zaklej 2 otwory najdalej od dolotu
odpal, ustaw reduktor

potem odklej te otwory a zaklej najbliższe dolotu

jeżeli gazu w zwężce jest wystarczająco nic się nie powinno zmienić

tak świece przy sporych różnicach dawki , będą się znacząco różnić

tu masz mikser kupiony kilkanaście lat temu
oprócz przestrzeni w zwężce, sama obudowa ma wydrążony kanał

dobrze dobrany mikser działa tak jak w I generacji , przy powolnym dodawaniu gazu czy puszczaniu aktuator powinien prawie nie zmieniać swojego położenia

oczywiście na zimnym silniku troszkę to będzie inaczej i tu zaczynają się różnice pomiędzy I a II generacją
mylne jest myślenie że aktuator ma zastąpić dobranie miksera


Załączniki:
IMG_2182.JPG
IMG_2182.JPG [ 103.18 KiB | Przeglądane 398 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-29, 21:23 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Oj zgadzam się z Tobą. U mnie przełom. Zostawiłem ten mikser 36 ale wywalilem ta szeroką podkladke z pomiędzy miksera i wtrysku. Nauka 84 kroki. Następnie regulacja, bypas zakrecony, kroki zablokowanie na 0. Czułością tylko wolne obroty regulowalem a wartością PWA regulowalem przy 3000obr. Dla obu celem było znalenienie wartości sondy 0,5V. Następnie puściłem widełki kroków na 30% wartości PWA i wygląda to tak:
1. W całym zakresie krokowy lata przecinając linie PWA
2. Finalne PWA to 76
3. Na jałowych krokowy lata rzadko 72-85, często 74-80
4. Przy 1500 obr lata 69-76
5. Przy 2000 obr lata 73-80
6. Przy 2500 obr lata 72-78
7. Przy 3000 obr lata 73-80
8. Przy 3500 obr lata 74-77
9. Przy 4000 obr lata 74-77
10. Przy 4500 obr lata 73-77
11. Przy 5000 obr lata 69-78

Podczas jazdy jest moc, przy bardzo szybkim wciśnięciu pedalu w podłogę przy niskich obrotach na ułamek sekundy jest ubogo ale prawie natychmiast pojawia sie oscylacja. Te mini dziurę rozwiazalem włączając tps. Moc ma teraz jak na benzynie wg mnie. Gdy jadę wolno na niskich obrotach i depne to odrazu jest bogato a po 2 sek pojawia się oscylacja. Ciągnie auto ładnie. Nie ma falowania obrotów na jałowym. Proszę o opinie czy może tak zostać?

Jutro pojezdze z laptopem i napiszę co robił krokowy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-29, 21:36 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
no z mikserem widzę znaczący postęp
napiszę krótko jak sam stroję mikser (nawiercam otwory) to nigdy nie jestem pewien czy nie będzie lepiej dopóki nie zrobię kroku za daleko i widzę że może być gorzej :) biorąc pod uwagę że po przejściu z jałowych na wolne aktuator spada to jest git, tylko pytanie czy to już jest jak się maksymalnie silnik nagrzeje bo na zimnym zawsze mieszanka ma tendencje być bogatszą

wracając do miksera, jak chcę jeździć sportowo to na zimne okresy mam inny mikser niż na gorące (niewielka różnica w otworach, ale przy depnięciu mam jednak odczuwalną różnicę)

pomyśl na przyszłość by zrobić sobie mikser z wydrążonym kanałem
chyba że będziesz w okolicy to Ci coś pożyczę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-29, 22:29 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Dzięki f385 :) silnik miałem nagrzany do temp pracy. Brałem pod uwagę tylko czas gdy wentylator chłodnicy był wyłączony. Zobaczę ile będzie to palić. Niebawem lukne na świece czy są identyczne. Co do miksera, mało mam czasu na testy a teraz jeszcze zima.

Miałeś na myśli z jałowych na wysokie ? U mnie przy wyjściu z jałowych jest nieco bagatszej ale prawie nic w porownaniu z calym zakresem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 16:07 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Ok więc tak. Zrobiłem jazdę próbną z kumplem. Trasa była głównie pod górkę. PWA 76. Bez tpsu przy lekkim peptaniu aktuator szedl do nax 85. Podczas całej wycieczki aktuator zszedł do 68. Linia PWA jest cały czas przecinania. Sonda faluje szybko i równo. Przy tpsie, niskich obrotach i pedale w podlodze szedl na 85-90. Jest git ? Bawiłem się prędkością aktuatora w celu zmniejszenia liczby kroków. Ale nie zauważyłem żadnej różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 23:22 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2017-01-03, 21:23 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
szosiu napisał(a):
Bawiłem się prędkością aktuatora w celu zmniejszenia liczby kroków. Ale nie zauważyłem żadnej różnicy


trochę dziwne
jeżeli faktycznie mikser będziesz miał dobrze zestrojony
możesz pokusić się o spłaszczenie wykresu lambdy właśnie zmniejszając prędkość,

inna sprawa że bez żadnych dodatkowych funkcji puszczając gaz lambda powinna być uboga a wciskając pedał będzie lekko bogato i może zaraz falować
ja starałem się np ustawiać że po wdepnięciu gazu lambda szła na ok 0,6v bo miałem wtedy najlepsze przyśpieszenie
ale nie jest to zasadą że tak wszędzie się da i że tak będzie działało

jak ustawisz wszystko dobrze to w zasadzie odpalasz zimny silnik i już po chwili normalnie gaz będzie pracował
mam np ustawione 1500 obr rosnąco odpalam w automacie i przy rozruchu wchodzi na te 1500 i automatycznie przełącza się na gaz, chyba że jest gorąco to przełączam od razu na gaz
ogólnie warto pojeździć troszkę na benzynie i sprawdzić jakie sonda ma zachowanie na benzynie, jak sie zachowuje przy przyśpieszaniu, przy zwalnianiu potem sprawdzić jak to jest na gazie. Najlepiej mieć kogoś kto będzie jechał tak jak mu powiemy, kiedy dodawać gaz..... kiedy ostro przyśpieszyć...

to jest taka zabawa której jednak warto się poświecić, by w przyszłości mieć świadomość że jest super...
inna sprawa że jak przyjdą upały warto to powtórzyć


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO