Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 15:20 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Cześć

GolfIII1.8 mono. Instalka II gen. Bingo M , reduktor Tomasetto. Instalka ma 5 lat.

Generalnie instalacja działa bardzo dobrze poza mały wyjątkiem, gdy bardzo gwałtownie wcisnę gaz do dechy to mam ubogo. Auto wtedy zamul, ciężko wchodzi na obroty. Ewidentnie brakuje gazu. Mam zamontowany ledowy miernik napięcia sondy na stałe. Wiedzę jak ładnie sonda faluje na jałowym, na wyższych obrotach, jedynie gdy depnę bardzo gwałtownie potrafi nawet lekko szarpnąći mija z 3-5 sek zanim wejdzie na obroty. Sonda wtedy pokazuje 0,1V .

Zmieniłem filtry, wyczyściłęm krokowca (był prawie czysty). Mazut z parownika spuszczony (było malutko), przewody parownik-mixer czyściuteńkie były.

Co radzicie zrobić ? Niegdyś miałem interface do bingo ale padł. Teraz mam tylko do dyspozycji na stałe zamontowany miernik napięcia sondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 15:44 

Dołączył(a): 2009-08-23, 17:56
Posty: 850
Lokalizacja: Białystok/ Zambrów

Pomógł: 60 razy

Auto: Audi 80
Elektronika: Nevo pro
Wtryskiwacze: WGs
Reduktor: shark 1200
Pojemność: 2000
Moc: 90
Kod Silnika: ABT
Rok Produkcji: 1995
Waz od reduktora do miksera nie jest okrutnie długi? Jeśli nie to daj zrzuty z bingo pewnie reduktor do regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 16:27 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Wąż nie jest długi

Właśnie nie mam jak się podłączyć bo padł mi interface. Mam jedynie wskaźnik lambdy 1-0V.
Tak się właśnie zastanawiałem czy nie poluzować delikatnie membrany od reduktora. Wtedy zakres oscylacji sobdy zmieni polożenie ? Membrany mogą już być twarde, mineło 5 lat. Jazda na zimnym reduktorze była w tym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 18:00 

Dołączył(a): 2009-07-13, 13:45
Posty: 2052
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 77 razy
ZBANOWANY

Auto: VW Polo 6N2
Elektronika: Stag4 Qbox Basic
Wtryskiwacze: OMLV Reg Fast
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1290
Moc: 60
Kod Silnika: AUB
Rok Produkcji: 2001
szosiu: Poluzowanie nieco membrany całkiem wskazane.One tak zaraz nie twardnieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 18:29 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1625
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
od dawna masz ten wskaźnik lambdy? czy wcześniej przy pełnym wdepnięciu gazu ładnie szło i co pokazywała lambda? no i pytanie jak to sie zmienia gdy jest zimny-ciepły a kiedy już bardzo gorący
wiekszość reduktorów ma zalecenie by regulacji dokonywać nawet co 1000km coś w tym jest
z drugiej strony 5 lat dla membran reduktora to już sporo, więc pewnie tak czy siak warto by było go zregenerować, najprawdopodobniej membrana I stopnia jest już znacząco sztywna

na mazut nie masz co patrzeć bo jakość gazu znacząco się już od kilku lat poprawiła , na pewno coś się odkłada ale na szczęscie nie takie ilości jak kiedyś.

co do wskażnika, obawiam się że 1 dioda nie pokazuje 0,1V a poniżej tego progu, więc generalnie to już bardzo ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:04 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
dzięki za odpowiedź

diodowy wskaźnik lambdy mam od roku,wtedy prawde powiedziawszy nie zwracałem uwagi jak zachowuje sie sonda przy nagłym deptaniu. Ale czuje że w tamtym roku jeszcze lepiej ciągnął gdy go depnąłem. Teraz poszarpuje tak jakby go coś trzymało lub sie zastanawia i wtedy lambda zero, po 2-3-5 sek idzie jak strzała i sonda zaczyna pracować. Teraz wymienilem filtry i jest mała różnica w mocy. Przed wymianą filtrów sonda lubiała czasem przesiadywać na ubogiej na wolnych obrotach. Teraz jest ok na wolnych.

Reduktor nie regulowany od 2 lat.

Gdy jest ciepły też ma tą zamułę,gdy gorący tak samo, na zupełnie zimnym nie deptałem jeszcze :)

A co do diodowego wskaźnika, masz racje 1 dioda oznacza że wskaźnik jest pod napęciem wogóle, a druga dioda to 0,1V , gdy nagle i ostro deptam jest w cholere ubogo a po chwili juz oscyluje.

Ja już myślałem że tak ma poprostu ma być bo to primitywna instalka, ale jednak przy deptanie ma raczej wzbogadać sądzę teraz. TPS mam podłączony, generalnie instalka zakladana u naprawdę ogarniętego gaziarza. To mój kolega ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:07 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 273 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Ale przy gwałtownym depnięciu sonda nie powinna oscylować, tylko iść na bogato na stałe :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:10 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1625
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
nie do końca na stałe, nie wiem jak tam jest poustawiane,
czasem na stałe - może oznaczać za bogato, tym bardziej że bingo będzie próbowało zubożyć i na gazie to jest dobra tendencja, ale trzeba by było posiłkować się dodatkowym sprzętem.
ogólnie jeżeli było dobrze jest gorzej na początek regulacja reduktora
jeżeli mało pomoże - regeneracja
tendencyjnie przy zimnym reduktorze przy dodawaniu gazu będzie bogaciej, wyższa temperatura - powinno być normanie : wdepniecie - chwila bogato i potem oscylacje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:22 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
dzięki Panowie za rady :) Po za tym podejrzewam że krokowy przy deptaniu idzie ostro do góry (wzbogacanie) ale redukto nie wyrabia z gazem. Spróbuje odkrecić nieco srubę od membrany , tylko o ile ? 1/4 obrotu to dużo ? w lewo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:24 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
dodam że wcześniej lubiał zgasnąć przy przełaczaniu z Pb na LPG, teraz tego nie robi,czyli jakby potwierdza się to ,ze reduktor zaczął dawać mniej gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:33 

Dołączył(a): 2009-08-23, 17:56
Posty: 850
Lokalizacja: Białystok/ Zambrów

Pomógł: 60 razy

Auto: Audi 80
Elektronika: Nevo pro
Wtryskiwacze: WGs
Reduktor: shark 1200
Pojemność: 2000
Moc: 90
Kod Silnika: ABT
Rok Produkcji: 1995
Masz wskaznik wiec wykorzystaj go. Wykręć śrubę o 1/4 i przejedz sie jesli nie pomoze, sprobuj jeszcze. Jednak na wiele sie to nie zda jesli ktos zaznaczył w bingo pwa i mozna pokiełbasic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:49 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
ok, tak zrobię, jeśli bedzie dalej lipa podjade dopiero do gaziarza. Na sztywno PWA?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 19:55 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 273 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
f385 napisał(a):
nie do końca na stałe, nie wiem jak tam jest poustawiane,
czasem na stałe - może oznaczać za bogato, tym bardziej że bingo będzie próbowało zubożyć i na gazie to jest dobra tendencja, ale trzeba by było posiłkować się dodatkowym sprzętem.

Może źle się wyraziłem - gwałtowne i głębokie ma dawać mieszankę bogatą - tak jest w każdym silniku - od gaźnikowego po wtrysk bezpośredni. Jeśli LPG (nawet II generacja) jest źle zestrojone, to szkoda silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 20:07 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
U mnie myśle wpływu na głowice to nie miało bo sonda cały czas pływa gdy jeżdzę normalnie a deptam rzadko lub wcale i tylko przy deptaniu jest ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: II gen , ubogo przy depnięciu
PostLink | Napisane: 2015-03-02, 20:11 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 127

Pomógł: 4 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
mam jeszcze pytanie: załóżmy że po odkręceniu bedzie już ok przy przyśpieszaniu ale spiepszą się za to wolne obroty , to regulować wtedy wolne obroty (oscylacja sondy) baypasem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO