Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 22:23 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Drodzy koledzy i koleżanki, mam problem z wystrojeniem instalacji w moim samochodzie gdyż tydzień po każdej korekcie u instalatora pojawia się problemem dławienia się silnika (strzela w dolot) przy dużym obciążeniu tj. pedał w podłodze i od 2900 do 3500obr/min silnik się dławi. Dzięki uprzejmości instalatora :D nowe kable i cewka - świece nowe. Próbowałem w ruchu ulicznym dodawać i ujmować w zakresach w których owo dławienie występuje niestety nie przynosi to rezultatu a jedynie wzmaga efekt. Zrobiłem loggi i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie, co powoduje tą padaczkę,jedyne co zauważyłem to to że ciśnienie na reduktorze czasem skacze do 3 a nawet 4 bar przy zejściu z obrotów. Błędów brak zarówno w ECU LPG jak i Benzyny. Ma ktoś pomysł od czego zacząć. Dodatkowo zauważyłem że jeden z wtrysków zaczął wyraźnie głośniej klepać od pozostałych. Do instalatora nie mam zamiaru wracać bo po odebraniu samochodu miałem wypięte połowę podciśnień i odpowietrzenie skrzyni korbowej a kolejne regulacje nie przyniosły poprawy lub przynosiły ją na chwilę, a każda regulacja pozbawia mnie samochodu na tydzień lub więcej. Odwierty w kolektorze wykonane są niemal na szczycie pająka tj. około 8cm od wtryskiwaczy benz. a wtryski połączone są parami z oddzielnym doprowadzeniem do lewej i prawej strony silnika tj. lewej i prawej głowicy. Proszę o wszelkie sugestie od czego mogę zacząć aby doprowadzić instalację do ładu.

Instalacja z nic nie chce przejść autokalibraci - po kilku próbach odpuściłem nie chcąc uszkodzić silnika z uwagi na obroty na postoju i przeciągającą się procedurę.

Loggi z przejazdu na LPG a na samym końcu na chwilę praca na PB na jałowym.


Załączniki:
Komentarz: logg z ECU
romraiderlog_test_20180106_184230.csv [1.73 MiB]
Pobrane 48 razy
Komentarz: logg z Alex48
yrdt6tetdsg.txt [787.31 KiB]
Pobrane 41 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 22:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20290
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1190 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
jeśli jeden wtrysk inaczej pracuje to trzeba zmienić, bo bez tego szkoda czasu i paliwa na regulacje

uzupełnij też skąd jesteś i pokaż zdjęcia spod maski

czy auto było regulowane z sondą afr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 22:44 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Pod maską nie ma co pokazywać a jestem z trójmiasta. No właśnie sprawdzenie tego wtrysku jest problematyczne gdyż Alex48 nie daje możliwości wyłączania wtrysków selektywnie. Pytanie tylko dla czego instalacja nie chce przejść auto-kalibracji ? Jeżeli zmieniałbym wtryski to jakie do tej instalacji były by odpowiednie aby nie było problemu z regulacją? A odnośnie zewnętrznej sondy to jest to moje trzecie subaru które u nich gazowałem i chyba nigdy sondy nie widziało - przynajmniej ja jej nie widziałem a w kilku regulacjach brałem udział. Mało powiedzieć że w tym aucie jest już druga instalacja bo przy strojeniu poprzedniej zakład się poddał (faza ciekła). Nie chce robić nikomu złej reklamy lecz już powoli ręce mi opadają gdyż co jeden zakład to coraz większe spustoszenie mi w samochodzie robi dla tego wolał bym zrobić to samemu lub dostać namiary na kogoś kto nie tylko mówi że się zna lecz będzie wiedział co robi.


Załączniki:
IMG_2732.JPG
IMG_2732.JPG [ 125.01 KiB | Przeglądane 1032 razy ]
IMG_2726.JPG
IMG_2726.JPG [ 134.66 KiB | Przeglądane 1032 razy ]
IMG_2730.JPG
IMG_2730.JPG [ 164.45 KiB | Przeglądane 1032 razy ]
IMG_2725.JPG
IMG_2725.JPG [ 155.88 KiB | Przeglądane 1032 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 13:01 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
Mysle ,ze moglbys sie odezwac do forumowicza o ksywie Ulisses.Pomagal mi mailowo i widac ,ze ma duza wiedze i z tego co mowil nie raz pomagal innym .Byl z 3miasta .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 16:42 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Nie chciałbym nikogo na siłę prosić o pomoc a zależy mi bardziej na opinii kogoś kto miał podobny problem lub ma dzialalność na terenie trójmiasta i jest mi w stanie pomóc bo na eksperymenty nie mam już czasu ani siły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 17:39 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
nie mowie sie na sile prosic tylko odezwac .mozesz szukac tez na liscie polecanych warsztatow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-07, 00:13
Posty: 776
Lokalizacja: Warszawa, South Africa

Pomógł: 22 razy

BestLogin napisał(a):
Drodzy koledzy i koleżanki, mam problem z wystrojeniem instalacji w moim samochodzie gdyż tydzień po każdej korekcie u instalatora pojawia się problemem dławienia się silnika (strzela w dolot) przy dużym obciążeniu tj. pedał w podłodze i od 2900 do 3500obr/min silnik się dławi.


To objawy chyba jednoznacznie świadczą że wydajność całej instalacji jest za małą , prawda?
Strzały w dolot są kiedy mieszanka jest skrajnie uboga. Na instalacji sekwencyjnej to trzeba się bardzo starać żeby strzały wystąpiły. Szacun dla Twojego gazownika.

Wtryskiwacze masz wyjątkowo oryginalne. To pewnie Zavoli Pan, modne były jakieś 10 lat temu.

Jak już montowałeś elektronikę Optima to trzeba było wziąć Sterownik Optima Nano albo Optima Expert a nie to badziewną ze znaczkiem AEB.

Wtryskiwacze powinny być pojedyńcze do Subaru a nie na listwie ale to przy innych Twoich kłopotach szczegół.

Kilka Subaru zrobiłem w swoim życiu i Powiem Ci tyle. Cena instalacji do Subaru to jest cena normalnej instalacji pomnożona przez współczynnik 2-2.5.

Jeżeli zapłaciłeś mniej niż 5000-5500zł za montaż w tej Imprezie to znaczy że dobrze być nie może.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 18:34 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Masz rację ! Zgodnie z sugestia poprosiłem Ulisses o włączenie się do tematu a resztę użytkownik którzy mają doświadczenie z alex48 proszę o sugestie w którą stronę iść tzn czy zmienić tą instalacje na coś innego a może wtryski wywalić i wstawić coś lepszego. Zavoli nie ma w alex48 na liście i nie wiem jaki to ma wpływ na autokalibrację. Co gorsza żaden z wtrysków proponowanych do tego sterownika nie obsługuje 160kW więc tak czy inaczej trzeba szukać alternatywy.

Z tego co zauważyłem to problem jest tym większy im jest zimniejszy silnik tj jak silnik jest w pełni nagrzany to bywa że instalacja pracuje niemal dobrze z pojedynczymi szarpnięciami gdy turbo wstaje i buduje sie boost. Dodam że auto na benzynie idzie jak głupie a główny problem ze strojeniem jest taki że auto dość dobrze się zbiera (krótka skrzynia) i dość łatwo stracić prawko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1516
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 158 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
BestLogin, obecny :) Na pw się zgadamy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 19:01 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
mezon za instalację zapłaciłem tyle ile trzeba i nigdy pieniędzy nie żałowałem jednak trudno mi jako laikowi ocenić co jest modne a co nie. Ja jako klient mogę jedynie sugerować instalatorowi pewne rzeczy a finalnie zaufać lub nie w jego zapewnienia. Niestety w tym przypadku zaufałem i się zawiodłem. Kolejna rzeczą jest to że nie sugerujesz co byś poprawił lub co dała by zmiana centralki na optimę (bo na pewno nie wzrost wydajności).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 19:43 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 362

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
Kurde zniknął mój post.

To raz jeszcze - zgadujępo komponentwch, że zakładałeś w 4x4 autogaztechnik.
Wteryskiwacze to Zavoli Pan Jet - do seryjnego GT powinny dać radę.
Reduktor Turbot u mnie nie trzymał ciśnień w Foresterze. W teorii powinien być wystarczająco wydajny, może błąd instalatora. Skończyło się na KME Twin a i tak dobrze było po wymianie FFL na 2 certoolsy. Max ciśnienie Turbota to 1,4 bar. Może być za mało do tych wtryskiwaczy. Możesz się zwrócić do Alexa z prośbą o mocniejszą sprężynę (może już podmieniona).
Soft AEB w wielu Subaru działa dobrze. Pojedyncze wtryskiwacze da się wyłączyć. Autokalibracji zaawansowanej u mnie nie przechodził. Zainstaluj program Zavol, wybierz Pan Jet i skopiuj wartości parametru K z komórek do Alexa. Pilnuj by pasowaly czasy wtrysku i obroty.

Mogę się z Tobą spotkać i rzucić okiem na instalację. Choć jak ulisses się zgodził to taki amator jak ja nie ma tu czego szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 20:06 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
jestem już umówiony z ulisses ale bardzo dziękuję za dotychczasowy odzew.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 21:51 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
z tego wynika ,ze nie zawsze zaklda ktory montuje gaz i z tego zyje potrafi sie tym dobrze zajac stad byla sugestia odnosnie forumowicza ,ktory zrobi to duzo lepiej .u nas niestety tak jest ze tylko paru gazownikow potrafi dobrze zalozyc gaz,dobrac komponenty i wystroic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 15:24 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 362

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
Nie ma co osądzać nie widząc instalacji, logów, itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 23:45 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Najgorzej że poprawki często dążą do takiego zawikłania że potem ciężko ustalić co było pierwsze - jajko czy kura. Niestety na całym świecie warsztaty mają metodę przetrzymywania i komplikowania napraw tzw. na zmęczenie i jak widać metoda ta działa. Ale myślę że jesteśmy na dobrej drodze i jak coś się urodzi (nastąpi postęp) to napiszę na czym się skończyło. Tym czasem proszę jak by ktoś miał chęć o wskazówki na co uważać a czego nie stosować w subaru ponieważ się nie sprawdziło i czy umiejscowienie wtrysków na podstawie doświadczenia ma duży wpływ na poprawna pracę boxera z dmuchawką. Czy może inaczej - czy odwiert bezpośrednio przy ujściu kolektora jest krytyczny dla poprawnej pracy instalacji ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO