Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2017-12-31, 12:25 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
Cześć
Na forum jestem długo, chodź się nie udzielam.
Obecnie mam oplowski big blok 1.8 z dołożonym kompresorem EATON, to wszystko wystrojone na LPG na II generacji. Kompensacja I oraz II stopnia parownika + baypas kompresora, wszystko jeździ już trzeci rok (jakieś 35kkm bez usterek ze strony zasilania lpg). Jedyny problem był w monecie przejścia z nadciśnienia w podciśnienie (gwałtowny spadek ciśnienia w układzie dolotowym, powodował przymknięcie membran i szarpnięcie silnikiem).

Teraz zmieniam auto (w starym podłoga dostała od jeżdżenia na glebie) narazie jest silnik N/A na innym sterowniku (nowszej generacji), silnik z poprzedniego auta wyciągam i buduje nowy, docelowo będzie pod maską. Nowy samochód nie ma LPG. I tu zaczyna się problem. Swego czasu dość mocno KME z pakietem dakar próbowało pokonać granicę strojenia nadciśnienia wyłącznie na LPG, bez udziału sterownika PB. Dziś czytając broszury producentów nie znalazłem wprost informacji o możliwość korekty lpg po ciśnieniu (a raczej nadciśnieniu) w układzie dolotowym.

Idealnie by było założyć instalacje z potencjałem na +/- 200-220 koni mechanicznych. Sterownik który obsłuży sam korektę w nadciśnieniu i wtryski w których mógłbym zmienić/rozwiercić końcówki aby wydoliły. Parownik z odpowiednik potencjałem.

Stary silnik to big blok X18XE w oryginale 115km (w zasadzie rodzina ecoteków w pojemnościach 1.8 do 2.2) na sterowniku siemensa.
Silnik w nowym aucie to tzw small blok Z18XE (rodzina ecoteków w pojemnościach od 1.2-1.8) też na siemensie.

Plan jest taki aby do wakacji zbudować/odbudować silnik big bloka i wsadzić zamiast obecnego. oczywiście z wymianą wiązki oraz sterownika i osprzętu.

Instalacje LPG chciałbym założyć w przyszłym miesiącu, ewentualnie w lutym, więc zacząłem zbierać informacje. Jeszcze u żadnego gazownika nie byłem. Najchętniej założył bym ją sam, ale nie będę miał papierów do rejestracji. Najwyżej sam poprawię później pod siebie.

Czy idea pakietu dakar została porzucona? Była to ślepa uliczka? czy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

W najgorszym wypadku dołożę ecumastera i wystroje na nim PB, dopiero zgram to LPG, aczkolwiek to dodatkowy sterownik więc i choćby strojenie bardziej utrudnione.

Co byście polecili?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2017-12-31, 12:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 27678
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2566 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
sav88 napisał(a):
zy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

słabo się znam na autach, można prosić o wyjaśnienie co to za problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2017-12-31, 13:03 

Dołączył(a): 2011-02-02, 00:55
Posty: 713
Lokalizacja: Radzionków

Pomógł: 46 razy

Auto: Toyota Avensis Verso
Elektronika: Stag Q-box
Wtryskiwacze: Barracuda 115 Nl
Reduktor: KME TUR
Pojemność: 1998
Moc: 150
Kod Nadwozia: M2
Kod Silnika: 1AZ-FE
Rok Produkcji: 2004
Mirosław napisał(a):
sav88 napisał(a):
zy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

słabo się znam na autach, można prosić o wyjaśnienie co to za problem?

x2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2017-12-31, 13:04 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5535
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
sav88 napisał(a):
czy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

Jeśli chodzi Ci o stany przejściowe, to jest chyba kilka opcji. Nie korzystałem z tego, ale Stag i Tech chyba mają takie wzbogacenia.

PS. Nie chcesz czasem takiego "big bloka" 2,0 w przyzwoitym stanie i cenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2017-12-31, 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-05, 00:21
Posty: 439
Lokalizacja: Auto-Dakar Wa-wa ul. Mechaników 9

Pomógł: 25 razy

Auto: Panda/Audi
Elektronika: SKY MAX /SKY MAX
Wtryskiwacze: PRINCE/EkoPower
Reduktor: Gold GT/Gold GT 500+
Dysze: -/-
Pojemność: 1.4 T-Jet/2.7
Moc: 250- i rośnie/300
Kod Nadwozia: -/-
Kod Silnika: -/-
Rok Produkcji: 2007/2003
Nevo w standardzie ma wszystkie opcje potrzebne do takiej zabawy.
Konfigurowalna mapa korekt .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-01, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4342
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 436 razy

Auto: Renault Megane 2ph1
Elektronika: Qbox Basic
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 135
Kod Silnika: F4R
Rok Produkcji: 2003
Zdecydowanie nevo na takie zabawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:25 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
Mirosław napisał(a):
sav88 napisał(a):
zy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

słabo się znam na autach, można prosić o wyjaśnienie co to za problem?


autokorekta, nie zauważyłem jej..

Chodziło o wzbogacenie po ciśnieniu w dolocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:27 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
Dzięki panowie, w takim razie KME, pytanie tylko który sterownik wybrać? odmian nevo jest kilka. podstawowa wystarczy?
czy warto zainwestować w jakąś lepszą wersje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:29 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
mcjezioro napisał(a):
sav88 napisał(a):
czy obecnie na rynku jakiś sterownik proponuje wzbogacenie na pocienieniu w dolocie?

Jeśli chodzi Ci o stany przejściowe, to jest chyba kilka opcji. Nie korzystałem z tego, ale Stag i Tech chyba mają takie wzbogacenia.

PS. Nie chcesz czasem takiego "big bloka" 2,0 w przyzwoitym stanie i cenie?



dzięki za silnik, ale już jestem na etapie "składania" zrobiłem porting innej głowicy, muszę rozebrać stary silnik, aby ocenić stan dołu, wtedy zobaczę co dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1104
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 46 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Hercules Blue
Reduktor: R01
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Silnika: X18XE, C16NZ
Rok Produkcji: 1997
Ile ten x18xe wytrzyma doładowania w serii? Nic tam nie modziłeś z dołem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:54 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5535
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
sav88 napisał(a):

dzięki za silnik, ale już jestem na etapie "składania" zrobiłem porting innej głowicy, muszę rozebrać stary silnik, aby ocenić stan dołu, wtedy zobaczę co dalej

Spoko. Dół już w hucie. Została tylko głowica. ;)

Odnośnie wzbogacenia, to jeśli chodzi Ci o klasyczną (statyczną) korektę dokładnie od podciśnienia (nie czasu wtrysku), to KME się nie bardzo nadaje. Tam model i tabela jest w funkcji czasów wtrysku. Jest co prawda jakaś tam dodatkowa korekta, ale tylko 2D.
To o co pytasz, ma np. taka Optima jak moja. Mnożnik i korekta od RPM w funkcji MAP. Pewnie jakieś inne też mają, ale nie kojarzę dokładnie.
A jak chcesz modzić auto na oryginalnym ecu, to pewnie będzie to ważne.
dudpis napisał(a):
Ile ten x18xe wytrzyma doładowania w serii? Nic tam nie modziłeś z dołem?

Stara konstrukcja. Wszystko jest takie grube i masywne, że dziś zrobili by na tym pewnie z 300KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 11:15 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
dudpis napisał(a):
Ile ten x18xe wytrzyma doładowania w serii? Nic tam nie modziłeś z dołem?



mówią że ma papierowe korby. Ponoć nie wytrzymują powyżej 220kM
Ja oscyluje wokół 200kM od trzech lat i jest spoko. Doładowanie lekko powyżej 0,7 bara, w teorii w rzeczywistości liczy się przepływ powietrza a nie jego ciśnienie. Jeździ się jak mocnym dieselem który kręci się do 7trpm ;)

Prawdę mówiąc nie zmieniłem nawet stopnia sprężania, a te silniki w serii są dosyć doprężone, widać to podczas upalania głownie, ECU koryguje zapłon po czujniku stuku, muszę też mocniej chłodzić, mam ręcznie włączam wentylatory oraz dołożony nadmuchujący na chłodnice (w sumie są 3). Fakt faktem przejazdu po torze by nie wytrzymał...

Po wymianie korb na kute oraz śrub na ich stopkach mocniejsze niż 12.9 np ARP i lekkim wzmocnieniu bloku w kanale wodnym można spokojnie dość do 300km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 11:20 

Dołączył(a): 2010-02-10, 13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Strumień

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai atos
Elektronika: KME bingo s4
Pojemność: 0,999
Moc: 56
Rok Produkcji: 2000
mcjezioro napisał(a):
sav88 napisał(a):

dzięki za silnik, ale już jestem na etapie "składania" zrobiłem porting innej głowicy, muszę rozebrać stary silnik, aby ocenić stan dołu, wtedy zobaczę co dalej

Spoko. Dół już w hucie. Została tylko głowica. ;)

Odnośnie wzbogacenia, to jeśli chodzi Ci o klasyczną (statyczną) korektę dokładnie od podciśnienia (nie czasu wtrysku), to KME się nie bardzo nadaje. Tam model i tabela jest w funkcji czasów wtrysku. Jest co prawda jakaś tam dodatkowa korekta, ale tylko 2D.
To o co pytasz, ma np. taka Optima jak moja. Mnożnik i korekta od RPM w funkcji MAP. Pewnie jakieś inne też mają, ale nie kojarzę dokładnie.
A jak chcesz modzić auto na oryginalnym ecu, to pewnie będzie to ważne.
dudpis napisał(a):
Ile ten x18xe wytrzyma doładowania w serii? Nic tam nie modziłeś z dołem?

Stara konstrukcja. Wszystko jest takie grube i masywne, że dziś zrobili by na tym pewnie z 300KM.


Widzę za maja dwa, optima nano i expert znalazłem opis na forum link muszę się odezwać do tego użytkownika. Masz podobnie wysterowany silnik? możesz coś zdradzić?

Ogólnie chciałbym mieć możliwość korekty po mapsensorze, obawiam się trochę pętlenia czasu wtrysków benzynowych. Jak "stroiłem" wolnossace silniki na lpg to tego unikałem. Teraz mam oszukany ECU benzyny, mam regulator ciśnienia paliwa na którym wyregulowałem większe ciśnienie (ECu obsługuje przepływkę, wiedz nie wywala błędu w nadciśnieniu) a czasy wtrysków nie lecą w kosmos, ale rzadko jeżdżę na noPB. Na lpg porostu emuluje sondę lambda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 19:43 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5535
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
sav88 napisał(a):
mówią że ma papierowe korby. Ponoć nie wytrzymują powyżej 220kM

Ja wiem czy te korby takie papierowe... Jak rozbierałem na złom wyżej wspomnianego, to koby prawie jak dizlu. Śruby też kawałek jest. W ogóle wszystko dużo grubsze niż dekadę później. No chyba że materiał kiepski.
sav88 napisał(a):
Masz podobnie wysterowany silnik? możesz coś zdradzić?

Ale co mogę zdradzić? Ja mam auto doładowane fabrycznie, więc stroi się normalnie jak każde inne i niema tu żadnych tajemnic.
sav88 napisał(a):
Ogólnie chciałbym mieć możliwość korekty po mapsensorze, obawiam się trochę pętlenia czasu wtrysków benzynowych.

Wygodniej jak nie pętli, ale jeśli chcesz wprowadzać jakieś korekty, to nawet nie może pętlić. A korekta od MAP pewnie będzie przydatna. No chyba że jest to w stanie pracować poprawnie na benzynie i czasy będą wiarygodne, to można zrobić na Nevo i zapętlenie wystroić tylko na lpg
sav88 napisał(a):
Teraz mam oszukany ECU benzyny, mam regulator ciśnienia paliwa na którym wyregulowałem większe ciśnienie (ECu obsługuje przepływkę, wiedz nie wywala błędu w nadciśnieniu) a czasy wtrysków nie lecą w kosmos, ale rzadko jeżdżę na noPB.

Ale na IV gen. czasy benzyny powinieneś mieć takie same na obu paliwach. Jak Oszukałeś ecu ciśnieniem na tyle że sobie poradził korektami i nie pętli, to jest to jakaś metoda. Budżetowa, ale jak działa... W tym ecu adaptacje sie nie kasują po odpięciu zasilania, ani po kasowaniu błędów, więc nie powinno być problemów.
A tak z ciekawości - to niema możliwości zrobienia normalnego tuna na tym Siemensie że tak kombinujesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja do silnika N/A z doładowaniem
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 20:28 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6152
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 131 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
mcjezioro napisał(a):
jeśli chodzi Ci o klasyczną (statyczną) korektę dokładnie od podciśnienia (nie czasu wtrysku), to KME się nie bardzo nadaje. Tam model i tabela jest w funkcji czasów wtrysku. Jest co prawda jakaś tam dodatkowa korekta, ale tylko 2D

Chyba mamy jakieś inne KME :mrgreen:
Tzn co do modelu - zgoda. Ale tabela 3D??


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO