Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 00:46 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Witam,

drążąc nieskutecznie temat spadków ciśnienia w moim aucie nasunęła się kolejna wątpliwość.
Sterownik - AEB Alex 48.
Zamontowane wtryskiwacze - Zavoli Pan Jet 2 Ohm.
Wtryskiwacze wybrane w interfejsie - Baracudy 1,9 Ohm.

Pan Jet wybrać sie nie da, można natomiast wybrać Alex 2Ohm (jako jedyne o tej oporności). Zostawić jak jest czy zmienić na Alexy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 00:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wookashD napisał(a):
Zostawić jak jest czy zmienić na Alexy?


zmienić na Alexy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 07:49 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Mapa wówczas do korekty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-30, 08:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
nieznacznej, głównie temperaturowej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 11:09 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Niestety napotkałem problem. Po zmianie rodzaju wtryskiwacza jałowym jest za bogato. Auto robi korekty STFT na maxa na minus (co dziwne LTFT pozostaje dodatnie). Próba obniżenia mnożnika nic nie daje - czas wtrysku nie chce zejść poniżej zdaje się 3,2ms. Rozumiem, że to minimalny czas pracy wtryskiwacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 11:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
przecież ciśnieniem można jeszcze manewrować, im niższe tym lepiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 16:40 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Pod obciążeniem mnoznik jest na tyle wysoki że gaz potrafi zapętlić. Nie ma szans na zejście z ciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 19:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wookashD napisał(a):
Pod obciążeniem mnoznik jest na tyle wysoki że gaz potrafi zapętlić

kontrolując napięcie sondy próbowałeś schodzić z mnożnikiem, sprawdzając czy nie jest przelany u góry

coś czuję, że chyba niestety "skończysz' na ustawieniu Barracuda
jakie są czasy benzyny w idlu i dla max obciążenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 22:35 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
W tym wątku możesz sobie podejrzeć.

viewtopic.php?t=58399

Czasy na Pb i LPG długie. Przelany raczej nie jest - tak wykazały pomiary z zewnętrzną sondą. Ta na aucie pokazuje AFR 11.5 pod obciazeniem, ale to najniższa wartość jaką może pokazać. Prawda jest jednak taka, że z powodu spadków ciśnienia sterownik podpiera się Pb. Temat spadków ciśnienia jest nieskutecznie drążony. Obecnie monter wymienił reduktor już na trzeci, poza tym wstawił wielozawór z szerszym wyjściem i położył miedź zamiast Faro 8.

Czy potrafisz powiedzieć jaką różnicę powoduje wybór wtryskiwaczy Barracuda 1,9 Ohm vs Alex 2 Ohm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 23:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wookashD napisał(a):
Czy potrafisz powiedzieć jaką różnicę powoduje wybór wtryskiwaczy Barracuda 1,9 Ohm vs Alex 2 Ohm?

w zasadzie żadnej co do wydajności, jedynie niżej zejdziesz na wolnych obrotach
możesz zrobić krótki test, wybrać Barracudę i zobaczysz efekt od razu na wolnych obrotach, na tej samej mapie
twój reduktor to chyba ma przewężenie na 6 mm, więc to taki Silver co to z dużym wysiłkiem max 200 KM obrobi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 23:50 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Reduktor jest już trzeci. Pierwszy to był jakiś M6P Turbo, następnie TurboT od Alexa na 1,4 bar czyli max tego co dawał, w międzyczasie monter próbował TurboTa ze wzmocnioną sprężyną puszczonego na 1,7 bar. Obecnie jest coś npwego, "eksperymentalnego", nie wiem co dokładnie, ale ma obsłużyć ponad 300KM w turbo.
Przy Turbocie dopatrzyłem się zwężki miedzianej na 6mm na wyjściu z wielozaworu, dalej było Faro 8 i ponoć wąsko na wejściu do reduktora. Zgodnie z moją prośbą wlozono wielozawór na większy przepływ. Monter postanowił wymienić Faro 8 na miedź 8 bo mniej restrykcji.

Boje z tą instalacją trwają już ze 4 miesiące i ciągle jest źle.


Czyli wybierając Baracudę zajadę niżej na jałowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 23:56 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wookashD napisał(a):
Czyli wybierając Baracudę zajadę niżej na jałowym?


tak, zaś gazmen od reduktorów błądzi biedny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 00:37 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Niby dobry fachowiec...ja też już drążyłem, kontaktowalem się z producentem sterownika i rzeczonego Turbota za razem. Ustaliliśmy że przyczyną jest najpewniej restrykcja a nie podejrzewane wcześniej zapeletlanie.

Niestety ingerencja zarówno w reduktor jak i same węże - j.w. Dodatkowo sprawę komplikuje to, że auto jest po remapie. Na Forum podpowiedziano jeszcze zawór szybkiego wypływu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 00:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23816
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wookashD napisał(a):
Niby dobry fachowiec...

a zaczynał od przewodu 6mm :>
wookashD napisał(a):
Na Forum podpowiedziano jeszcze zawór szybkiego wypływu.

dawno powinien go wyjąć na próbę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaką oporność wtryskiwaczy wybrać? Pan Jet
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 08:55 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 116

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KM6P Turbo --> TurboT
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Dał 8mm ale wyjście z elektrozaworu na 6.

Czyli grzebanie przy tym zaworze szybkiego wypływu to nie jest nic nadzwyczajnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO