Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-09-26, 20:05 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
maksikaz napisał(a):
Jedynym wytłumaczeniem wzrostu mocy jest rozkład wody na tlen i wodór.

Nie, jest to efekt wzrostu ciśnienia w komorze spalania na skutek gwałtownej zmiany skupienia z ciekłej w gazową przy okazji spalania mieszanki paliwowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-09-26, 21:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8542
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 456 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
xander napisał(a):
Silniki okrętowe-za moich czasów :lol: - były napędzane mazutem a w nim wody na pewno nie ma więc ktoś właśnie ci zapodał banialuka. Skąd niby słodka woda na okręcie do "mieszanki" z paliwem

tylko slyszalem o takim zasilaniu silnikow okretowych, a ze nie jestem marynarzem, to nie wiem na ile to prawda,
slodka woda trafialaby do zbiornikow razem z paliwem palnym (ON,czy tam inny mazut), a mieszanke uzyskuje sie mieszajac wode z ON za pomoca mieszadel chyba ultradzwiekowych ,
tak byla przygotowana mieszanka 30% wody do badania na hamowni i podobno po tygodniu stania zaczynala sie rozwarstwiac
maksikaz napisał(a):
Jedynym wytłumaczeniem wzrostu mocy jest rozkład wody na tlen i wodór. Jest to możliwe o czym wiek każdy strażak
nie sadze, by woda rozkladala sie na wodor i tlen pod wplywem wysokiej temp. - co prawda jakies sladowe ilosci takich przemian nastepuja lokalnie w spalinach,ale to na pojedynczych czasteczkach zagubionych w akcji i jest to zjawisko niekorzystne,poniewaz pochlania energie spalanej mieszanki,
jedynie dostarczenie wodoru i tlenu w postaci czasteczkowej i ich polaczenie w trakcie przemiany spalania uwalnia energie,
ale to wymaga dostarczenia energii wczesniej do procesu elektorlizy i nastepnie dostarczenie poszczegolnych skladnikow do cylindra,
dostarczajac pare wodna nic takiego nie uzyskasz, a jezeli ta para mialaby sie rozlozyc na wodor i tlen to wybuchnac moglaby ta mieszanka w rurze wydechowej,a nie w cylindrze,
ale jak napisalem wyzej nie ma takiej mozliwosci,zeby sie rozlozyla,

i dobrze,bo pare w takim ukladzie mozemy traktowac jedynie jako wypelniacz, ktory zwiekszy swoja objetosc bardziej azot,
a jakie sa tego skutki, to nalezy zetelnie zmierzyc,a nie bajdurzyć o 200% mocy i 40% oszczednosci paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-09-26, 23:11 

Dołączył(a): 2011-01-06, 15:33
Posty: 57
Lokalizacja: gdansk i okolice

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 3er/5er
Pojemność: 2926/4400
Moc: 220/333
Kod Nadwozia: e46/e60
Kod Silnika: m57d30/n62b44
Rok Produkcji: 00/05
http://www.bosch-mobility-solutions.com ... injection/

Bosch to robi. W wyścigowej wersji bmw M4 też jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-09-27, 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3198
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 401 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: ACW03
Reduktor: Zeta N
Dysze: 2,6mm
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
A ja tam bym rower elektryczny kupił, zawsze to bardziej dla zdrowia :) lub przerobił auto na gaz drzewny https://www.youtube.com/watch?v=76kNcN_vLz8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-10-11, 08:38 

Dołączył(a): 2016-10-10, 23:13
Posty: 9
Lokalizacja: Mannheim Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: MAN TGA 18 430
Elektronika: Własna
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Zavoli
Pojemność: 12,8
Moc: 560
Rok Produkcji: 2001
Opinie na temat lubryfikacji są różne, nie będę tu ani zachwalał ani potępiał tego, ale to co autor postu znalazł w kolektorze nie nie pozostałości po lubryfikacji, a niestety jego oleju silnikowego. Chciałbym zobaczyć ten kolektor za kolejne 20 tyś km. W starych mondeo, z względu na konstrukcje kolektora, po jego demontażu, można było z niego wylać nawet 200 ml zalegającej lubry, ale nigdy nie zalegała w postaci spalonego oleju. W kolektorze ssącym nie panują aż takie temperatury by olej z lubryfikacji się tak posklejał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-10-11, 12:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25208
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2174 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Diesel.LPG napisał(a):
W kolektorze ssącym nie panują aż takie temperatury by olej z lubryfikacji się tak posklejał.


a toś zwanego lubryfikacją to jest olej silnikowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-10-11, 20:21 

Dołączył(a): 2016-10-10, 23:13
Posty: 9
Lokalizacja: Mannheim Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: MAN TGA 18 430
Elektronika: Własna
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Zavoli
Pojemność: 12,8
Moc: 560
Rok Produkcji: 2001
Mirosław napisał(a):
Diesel.LPG napisał(a):
W kolektorze ssącym nie panują aż takie temperatury by olej z lubryfikacji się tak posklejał.


a toś zwanego lubryfikacją to jest olej silnikowy?


Nie wiem co to jest, na pewno nie olej silnikowy. Nie badałem składu chemicznego tej substancji :D Wiem tylko że takie pozostałości w kolektorze pozostają po oleju silnikowym a raczej jego oparach które dostają się przez odmę do kolektora, następnie ulegają schłodzeniu i osiadają na ściankach kolektora ssącego, i jest to zjawisko naturalne w każdym aucie od czasu gdy zrezygnowano z wtrysku jednopunktowego i zaczęto montować wielopunkt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-10-13, 13:19 

Dołączył(a): 2012-04-23, 06:45
Posty: 290
Lokalizacja: gdańsk

Pomógł: 1 razy

Auto: Mondeo MKIII
Elektronika: Stag 300 premium
Wtryskiwacze: regfast
Reduktor: Lovato FAST SMART RGJ HP
Pojemność: 2500
Moc: 170
Rok Produkcji: 2002
Zgadza się, opary oleju z odmy odkładają się na ściankach kolektora bo wtryski są bezpośrednio skierowane w głowicę więc nie ma co obmywać ścianek kolektora jak w jednopunkcie, ale w prawidłowych warunkach jeśli silnik jest sprawny i nie rzyga olejem z odmy to jest to tylko brązowy nalot grubości setnych/dziesiątych milimetra a nie jakieś grudki niewiadomego pochodzenia.
Lubryfikacja jest nieporozumieniem przy zasilaniu z LPG z prostego względu. Gaz nie zmywa ze ścianek cylindra oleju tak jak robi to benzyna. Stosowanie doolejenia przez kolektor jest co najmniej głupie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-10-14, 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-09-10, 19:01
Posty: 1039
Lokalizacja: PŁOCK

Pomógł: 75 razy

Auto: Mondeo III/206CC
Elektronika: Tech 224/Tech 224
Wtryskiwacze: YETI/Barracuda
Reduktor: Magic III/MagicIII
Dysze: brak/2,5
Pojemność: 2000/2000
Moc: 146/136
xander napisał(a):
Stosowanie doolejenia przez kolektor jest co najmniej głupie

prawda , równie dobrze można by w ten pojemnik lać mocz kozicy górskiej, pomogło by tak samo, ale nie zrobiło by tej galaretki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-07, 20:39 

Dołączył(a): 2016-11-07, 20:33
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Jimny
Witam, mam pytanie odnosnie ustawienia lubryfikatora, ponieważ zmieniłem pojemnik na lubryfikator i w momencie kiedy ustawie rano podawanie 12 kropelek na minute na ciepłym silniku i wolnych obrotach, to wieczorem już podaje 3 krople na minute. Pytam ponieważ nie dawno wymieniałem zawory i nie chciałbym tego powtarzać. Pacjent Suzuki Jimny 1.3 2002r. Dziękuje za wszelka pomoc w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-08, 08:14 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
MakRam napisał(a):
Pytam ponieważ nie dawno wymieniałem zawory i nie chciałbym tego powtarzać

A przed tą wymianą zaworów sprawdzałeś okresowo i ewentualnie regulowałeś luzy zaworowe?
Wg mnie gdy luzy są odpowiednie, a instalacja właściwie ustawiona, to nie powinno dojść do wypalania zaworów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-08, 20:04 

Dołączył(a): 2016-11-07, 20:33
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Jimny
Auto na lpg przejechało 70 tyś km. ja luzów nie sprawdzałem,nie ustawiałem. jak było u poprzedniego właściciela to nie wiem. Robiąc głowice mechanik stwierdził ze luz zaworowy był.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-08, 21:07 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
MakRam napisał(a):
Robiąc głowice mechanik stwierdził ze luz zaworowy był.

Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale trudno mi jakoś w to uwierzyć. W megance mam przejechane na gazie 200 kkm bez lubryfikacji i w niej nie było od nowości podnoszonej pokrywy zaworów, ale są hydroregulatory, które dbają o poprawny luz. W corolli mam przejechane na gazie 143 kkm (też bez lubry) i gdybym nie kontrolował luzów co 30 kkm, to przy tym przebiegu, też miałbym głowicę do remontu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-08, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4476
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Jest opcja rozwalić zawory przy prawidłowym luzie, wystarczy że gorące dostaną ciekłego LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
PostLink | Napisane: 2016-11-08, 23:09 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nie było tu powiedziane, które zawory padły, bo przy tej opcji, wg mnie mało prawdopodobnej, ale możliwej, uszkodzeniu mogłyby ulec uszkodzeniu tylko zawory ssące i temu zastosowanie lubry raczej by nie zapobiegło.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO