Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-15, 22:11 

Dołączył(a): 2016-02-15, 20:59
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Rover 400
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1600
Moc: 111
Mirosław napisał(a):
coś czuję, że chyba czujnik ciśnienia

Ciśnienia gazu? Jaki to czujnik, gdzie on się znajduje? W reduktorze na pewno nie ma żadnego czujnika, w dystrybutorze jest wtyczka dwupinowa ale to raczej elektrozawór. Czasem przekłamuje mi odczyt stanu w butli, jest pełna a pokazuje ledwo ponad zero, choć na wskaźniku przy samej butli odczyt jest prawidłowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-15, 22:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24665
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2104 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
BrunoMariano napisał(a):
Ciśnienia gazu?

może go nie ma, tak jak typu instalacji w twoim profilu
Koltec nie był jeden tylko
http://www.holenderskielpg-sklep.pl/pl/ ... -SAGEM/177
http://www.holenderskielpg-sklep.pl/pl/ ... ecNecam/77


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-15, 22:32 

Dołączył(a): 2016-02-15, 20:59
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Rover 400
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1600
Moc: 111
Nie wiem gdzie to wpisać, ale mam EGI montowaną do (chyba) 2000r i na pewno nie mam tego czujnika na filtrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-27, 00:39 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Witam wszystkich, trafiłem na to forum bo jestem również posiadaczem owej inastalacji necam mega i mam równiez z nią trochę problemów które postaram się je Wam przedstawić.

Czujnik ciśnienia gazu znajduje się na rozdzielaczu tzw. osmiornicy pomiędzy zaworem DFCO a wejściem gazu z dystrybutora ( przynajmniej u mnie taki jest).

U mnie z kolei jest problem że po odpalenu z rana i przejechaniu około 10, 20 czasem 50 km lekko sie przydusi i sam przełącza z powrotem na PB. Ręczne przełączenie sterownikiem na samo PB i z powrotem na LPG rzadko kiedy przynosi rezultat (bardzo żadko prawie wcale) w postaci przełączenia na LPG. Natomiast gdy w ten sposób nie uda się z powrotem przełączyć na LPG to zawsze pomaga odłączenie na chwilę złącza kostki od krokowca na rozdzielaczu. Wygłąda to tak że gdy nie przełącza mi się na LPG ręcznie tzn. przełącznikiem to gdy miga na przemian na sterowniku dioda żółta-czerwona na odpalonym silniku podnoszę maskę odłączam na 1 sekundę wtyczkę od krokowca podłączam z powrotem. Pózniej na sterowniku przełączam na PB i z powrotem na LPG i po około 10 - 15 sekundach przełączy się na LPG i dalej mogę jechać około 20 - 50 km i znowu to samo. Ale za każdym razem pomoga:). Do tego czasu zrobiłem:
- regeneracja dystrybutora gazu wraz z rozruszaniem i nasmarowaniem wd 40 zaworu doprowadzającego gazd z butli (ciężko pracował)
- czyszczenie rozdzielacza z wymianą krokowca
- oczywiście filtr gazu
Narazie nie ustawiłem jeszcze ciśnień na dystrybutorze czekam na manometr z alledrogo kóry zakupiłem za 20zł
Odnośnie manometra to znalazłem taki ze skalą od 0 bar do 1,6 bar używany do sprawdzenia ciśninia w piłkach koszykowej siatkowej i noznej. Dokupię jeszcze jakieś króćce by wkrecić w dystrybutor i rozdzielacz. Może wie ktoś co jeszcze mogę zrobic lub jak sprawdzić czujnik ciśnienia gazu na rozdzielaczu?
Dodam jeszcze że zauważyłem że przewód podciśnienia który idzie do czujnika ciśnienia powietrza i trójnikiem do dystrybutora pod wpływem ciśnienia zasysał się i zagniatał. Po usunięciu tej usterki nic się nie zmieniło, być może dlatego że nie odłączałem jeszcze klemy od Aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-27, 08:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24665
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2104 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
zainstaluj sobie manometr na wyjściu gazu z reduktora
coś czuję przez skórę, ze rozruszanie zaworu to było za mało, może dalej się przycina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-27, 09:53 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Zamontuję manometr na rodzielaczu i zobaczę czy jest tam odpowiednie ciśninie gazu a jak nie to dalej dystrybutor i ten zawór trzeba będzie obejrzeć jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-29, 13:24 

Dołączył(a): 2016-02-29, 12:15
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa / Rawa Mazowiecka

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V70 Bi-Fuel
Elektronika: Koltec Necam Mega
Reduktor: VG392
Pojemność: 2435
Moc: 140KM
Kod Nadwozia: V70 II
Kod Silnika: B5244SG2
Rok Produkcji: 2002
Witam wszystkich.
I ja mam problem z tą instalacją nie pierwszy zresztą :) Poprzedni udało się ogarnąć bez pomocy gazownika a z pomocą innych forów i p. Józefa z Kielc, może niektórzy znają.
Otóż miałem problem taki, że przy przełączaniu na gaz samochód stawał dęba jakby brakowało gazu, okazało się, że zacinał się silniczek krokowy, który w Polsce kosztuje około 1600 zł więc poszukałem i kupiłem w Holandii za 450 zł.

Teraz mam drugi problem:
Auto nie chce jechać na gazie gdy silnik jest zimny tzn przełącza się ale nie jedzie jakby gazu nie było, dopiero po osiągnięciu dość wysokiej temperatury zaczyna jechać. Na wolnych obrotach czasami chodzi nawet na zimnym (letnim) silniku ale po dodaniu gazu dławi i się gaśnie.

Nie znam się na tyle, żeby samemu zdiagnozować coś, sprawdzić ciśnienia na reduktorze i inne takie rzeczy. Czy jest ktoś w okolice Warszawy Łodzi kto mógłby mi pomóc?
Mam zamiar wybrać się do Kielc do p Józefa ale to cholernie daleko i nie bardzo mam czas tam pojechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-02-29, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3069
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 379 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Zamiast oryginalnego można założyć silniczek krokowy od Opla ze starego ośmiozaworowego silnika 1.6.
Twoje problemy najprawdopodobniej związane są z brudnym reduktorem a dokładniej z brudnym zaworem regulującym ciśnienie pierwszego stopnia. W tym temacie jest dokładna instrukcja z pomocą której powinieneś sobie poradzić z czyszczeniem reduktora oraz regulacją ciśnień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-09, 23:15 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Mam pytanie odnośnie ustawień drugiego stopnia na rozdzielaczu. Gdzie wpinamy manometr? bo jak wpiąłem w rozdzielacz od góry w wolne miejsce w jedno z wyjść na kolektor to pokazało mi 0,4bar przy pracy na wolnych obrotach po dodaniu gazu wzrosło do około 1bar ale to chyba dlatego że krokowiec się otworzył?

Auto potrafi samo gasnąć po wciśnięciu sprzęgła gdy dojeżdżam do krzyżówki i usiłuję zredukować bieg. Potrafi też gdy chodzi na wolnych obrotach zgasnąć lub przełączyć się sam na benzynę. Przed zgaśnięciem silnik nierówno pracuje i mocno szarpie. Auto też podczas jazdy najczęściej na niskim biegu nierówno przyśpiesza i szarpie. Przy większych prędkościach ( po wyżej 100 km/h) rzadko to się zdarza. Zauważyłem też że rano, przy zimnym silniku powyższy problem nie występuje. Mogę jeździć do póki silnik się dobrze nie rozgrzeje i w tym czasie auto nie gaśnie, równo przyśpiesza i nie szarpie.
Co z tym dalej robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-15, 16:50 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Witam ponownie ustawiłem cisnienia pierwszego i drugiego stopnia po podpięciu szarego przewodu do masy pokazuje mi bład nr 13 wymieniłem sondę lambda przed katalizatorem na 4 przewody na inną dalej to samo bład nr 13 i podczas jazdy przełącza się na pb. Czy może to być wina drugiej sondy za katalizatorem .Dodam że po podpięciu miernika do pierwszej sondy miernik wskazywał 0,02V-0,07V. Która to wkońcu sonda odpowiada na sterowanie lpg w instalacji necam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-15, 18:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24665
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2104 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
radeckgti napisał(a):
Która to wkońcu sonda odpowiada na sterowanie lpg w instalacji necam?

tylko i wyłącznie pierwsza przed katalizatorem, napięcie masz wskazujące na przerwę w okablowaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-15, 21:56 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
czyli powinno być w granicach 0,1V - 0,9V? Dobrze rozumiem. Dodam że na w komputerze silnika nie pokazuje żadnego błędu może będę musiał przejrzeć przewody, tylko od czego zacząć :( .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-17, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3069
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 379 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Przewód sygnałowy od sondy pewnie jest gdzieś rozcięty i puszczony przez sterownik LPG, szukaj przerwy po między wpięciem w przewód sondy a sterownikiem LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-18, 14:53 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Sprawdziłem właśnie przewód sygnałowy od sondy do sterownika lpg i napięcie takie same przy sondzie co i przy sterowniku lpg tzn 0,06-0,07V. Być może druga sonda jest też padnięta? Ale tochyba niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-18, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3069
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 379 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Druga jest nie potrzebna więc na pewno nie jest podpięta ,a może masz ubogą dawkę, może jakaś nieszczelność w dolocie czy w podciśnieniach czy w układzie wydechowym przed sondą i ciągnie lewiznę i dlatego sonda ciągle podaje napięcie koło 0V.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO