Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-22, 12:26 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Zauważyłem taką zależność że gdy jadę róbując utrzymać stałą prędkość na lpg to silnik lekko się przydusi i przełączy na PB. Natomiast jak się rozpędzam po przełączeniu na LPG to ciągnie cały czas na LPG dopóki nie puszczę pedału przyspieszenia. Po podłączeniu szarego kabelka diagnostycznego od necam w trakcie uruchomionego silnika kontrolka na sterowniku lpg miga bardzo szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-22, 12:31 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Jeżeli migocze szybko w sposób ciągły to korekcja składu mieszanki nie jest uaktywniona. Jakieś pomysły jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-03-22, 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3199
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 402 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: ACW03
Reduktor: Zeta N
Dysze: 2,6mm
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Najprawdopodobniej brudny rozdzielacz, są tam szczeliny rozszerzające się, przy małym obciążeniu gaz przechodzi przez węższą część która szybciej się zasyfia więc braknie przy małym obciążeniu czy przy ruszaniu. Kiedy przy większym obciążeniu tłok w rozdzielaczu się przesunie odsłaniając szerszą część, to gaz już swobodnie przechodzi do wtrysków i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-04-25, 10:30 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Sprawdziłem te szczeliny w rozdzielaczu wszystko w porządku nie ma tam syfu. Problem cały czas ten sam. Tylko teraz zauważyłem że przełącza się na Pb z niewiadomego powodu tzn: raz jest ok i jedzie ok 15 km na gazie drugi razem przy próbie dodawania gazu przełącza się na Pb, jeszcze innym razem wogóle nie chce przełączyć się na lpg(wtedy pomaga wyłączenie wtyczki od krokowca na uruchomionym silniku i wpięcie jej z powrotem, przełączenie na chwile na pb przełącznikiem i z powrotem na lpg i się przełączy ale na krótki czas a później obiawy opisane wyżej czyli albo jedzie na lpg albo przełącza się po chwili na Pb.
Za każdym razem gdy się przełącza poprzedzone jest to przyduszeniem się silnika jakby nie dochodził gaz i przełącza ię na Pb. Czasami na postoju potrafi nawet przydusić się i zgasnąć jak silnik pracuje na lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-05-21, 09:40 

Dołączył(a): 2016-02-26, 23:48
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler Voyager
Elektronika: Necam Mega III gen
Wtryskiwacze: Necam Mega
Reduktor: Necam Mega
Pojemność: 2500
Moc: 151
Rok Produkcji: 2001
Witam ponownie byłem w serwisie w piasecznie po wstępnej analizie został wymieniony czujnik ciśnienia gazu drugiego stopnia w rozdzielaczu. Jednak to nie pomogło nadal się przełącza na benzynę. Następnie na Monio pokazywał błąd sensora map i czjnika ciśnienia w rozdzielaczu. Czujnik map podmeniny na inny jednak nadal to samo nic nie pomogło. Według serwisanta uszczodzony jest komputer sterujący intalacją gazową (coś tam mam się przegrzewać). Wymieniłem na drugi komputer taki sam, identyczne numery motel itd. Po pierwszym podłączeniu i przejechaniu ok 2 km. Nadal przełącza na Pb jak zauważyłem zazwyczaj gdy puszczę pedał gazu i hamuję silnikiem. Ktoś coś poradzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-05-25, 12:13 

Dołączył(a): 2016-05-25, 12:08
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: VOLVO S60 2.4 BiFuel
Elektronika: KOLTEC NECAM
Pojemność: 2400
Moc: 140
Rok Produkcji: 2002
Witam.
Panowie mój problem polega na tym że gdy przełączę samochód na gaz to po przejechaniu kilku kilometrów mruga mi "check engine" co oznacza po podłączeniu pod kompa "wypadanie zapłonu na 5 cylindrze" dodam że na benzynie auto śmiga a na gazie chodzi na 4 cylindry. Samochód to Volvo S60 2.4 BiFuel gaz fabryczny. Ktoś pomoże?? POzdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-05-26, 06:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3199
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 402 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: ACW03
Reduktor: Zeta N
Dysze: 2,6mm
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Możliwe, że rozdzielacz do czyszczenie lub do regeneracji co będzie widać po jego rozebraniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:00 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
radeckgti ja na Twoim miejscu pierwsze co bym sprawdził to czujnik temperatury cieczy. On w 90% jest winny przełączania się benzyna-gaz. Kup w sklepie elektronicznym termistor NTC 3,3 kilooma i wsadź go we wtyczkę, a następnie przymocuj to do węża wodnego idącego do parownika tak aby NTC dotykał węża.
Odpal silnik i przejedź się. Przy zimnym silniku powinien Ci się przełączyć na gaz po około 2 Km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25228
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
gaborson napisał(a):
Przy zimnym silniku powinien Ci się przełączyć na gaz po około 2 Km.


jakiś słaby wynik, na pewno 3,3K to dobry wybór?
potencjometr 4,7K podstawił bym do testu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:10 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Oporności dla czujnika temperatury cieczy montowanego na wężu (ELMWOOD SENSORS ES120-10) to:

0 stopni - 5000 om
35-40 stopni - 3000 om
85-90 stopni - 500-300 om

Wstawianie potencjometru jest bardziej kłopotliwe jak włożenie do wtyczki termistora. Poza tym po przytwierdzeniu go do węża można spokojnie z nim jeździć na gazie. Czujnik kosztuje od 100 do 170 zł, a termistor NTC tylko 1 zł.

Ja za nim kupiłem oryginał to przeleciałem około 2000 km na termistorku za 1 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25228
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ja nie neguję użycia osobnego czujnika z własnym termistorem, to dobry kierunek
natomiast jego wartość wydaje mi się niewłaściwa
potencjometr wpinasz zamiast oryginalnego czujnika i od ręki określasz próg przełączenia na gaz, co pozwala z tabel temperaturowych dobrać właściwy termistor, nie wiem co to za kłopot

tutaj są tabele w PDF do porównania;
http://www.tme.eu/pl/katalog/termistory ... we_100402/
myślę że 2,7K to nawet za dużo, chyba 2,2 (np, od Staga) byłby właściwy
oczywiście trzeba go dobrze ulokować by "nie czuł za dożo" temperatury zewnętrznej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:37 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Poniżej parametry czujnika. Z tabeli wynika, że nominalna rezystencja dla 25 stopni to 2 kiloomy dla ES120


Załączniki:
NTC.jpg
NTC.jpg [ 82.6 KiB | Przeglądane 860 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:41 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Przełączanie na gaz działa bez zarzutu na NTC pomiędzy 1,7K do 4,7K. Różnica oporności zmienia tylko moment i czas przełączenia. Czym niższa oporność tym szybciej przełącza. W mojej instalacji przy 3,3 K przełącza na gaz po około 1 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25228
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
no i żeby dużo nie kombinować, to masz podaną wartość dla 25 stopni - 2000 Ohm, więc moje oko, że powinien to być 2,2K jakoś zadziałało
jeszcze można go "podpędzić" opornikiem połączonym równolegle :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:52 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Masz rację. Ja do testów podłączyłem NTC 3K bo taki miałem i wszystko zaczęło działać poprawnie. Więc nie bawiłem się z nim dalej. Zamówiłem oryginalny czujnik, a na tym NTC przejechałem prawie 2000 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO