Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 20:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8662
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 468 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
vxproplus napisał(a):
Jego normalnie się montuje szczeliną do góry czy do dołu (tym węższym miejscem)?

normalnie to szczelina do dolu

sadzik81 napisał(a):
nie poprawności działania at07

pewnie, trudno dywagowac nad prawidlowa praca reduktora, ktory fabrycznie pracuje niepoprawnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 20:23 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Heh no może i lipny ten reduktor, wsadziłem szczerze jaki miałem, choć nie wiem czy inny tam zmieszczę. Zobaczymy jak to będzie jeździło instalacja LPG ma dopiero ze 2 tygodnie w tym samochodzie to nie mogę ocenić, tym bardziej że reduktor nie nowy już ileś tam przejechał wcześniej.

Kompensację władowałem do tej instalki jako usprawnienie bo wtedy jest niewrażliwa na zabrudzanie się filtra powietrza i podmuchy powietrza.

Jak rozwiercę kolektor i założę przepustnicę 38mm z laguny 1.8 to wtedy tylko obrócę sobie ten mikser i powinien pracować idealnie bo on był właśnie z laguny. Wcześniej to clio miało oryginalnie gaźnik 2x32mm czyli przelot mniej więcej równoważny jednemu 45mm i nieźle zbierało się z dołu, teraz przy wtrysku tego brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 21:11 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
To ,jakiś tam przypadek at07.z wada,aczkolwiek,ze syf,to twierdzenie na forum pojawiło się juz dawno.Moze ,jak ktoś odpala z lpg przy -10,i nie wymienia filterka,to tak jest.Ja osobiście ,jeżdżę juz na trzecim aucie w at.do tego w czterech służbowych też bezproblemowo.Raz wyregulowany,i wszystko w nim gra.Moze,ktoś uzasadni syf?Może,za tani w stosunku do innych,jakieś argumenty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4535
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
sadzik81, Jaki masz mikser w Astrze? Założę się że 32mm który go mocno dławi. Załóż większy i spróbuj wyregulować na tym syfie, a o odpaleniu przy -10 możesz tylko pomarzyć, dla porządnego parownika to nie problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 21:50 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Po co mam zakładać większy,skoro wszystko pracuje jak należy,i to nie o jeden at07.chodzi,juz pisałem.Co do odpalania,po co mi przy -10,odpala się z pb.Gaz,ma dwie fazy,praw fizyki,nie unikniemy.Producenci instalacji,zalecają odpalanie powyżej ok.20stopni,na parowniku,a jakieś oszczędności,z tego robic,takie rzeczy,tylko w Pl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 22:10 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8662
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 468 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
sadzik81 napisał(a):
Może,za tani w stosunku do innych,jakieś argumenty?

nie za tani, tylko za goowniany,
kiedys cena Lovato byla taka sama , a tomassyf nie mial fitra - teraz Lovato drozsza o 20pln i trzeba dolozyc filtr, wiec ludzie daja sie skusic,
takie oszczednosci nie sa oplacalne, niestety EMMEGAS sie na tym przejechal,bo kiedys mieli jeden swietny parownik ML94 ,a pozniej wprowadzili Comete,czyli tomassyfa,

niestety,ale nieliniowosc pracy tego parownika jest drazniaca - on nigdy nie dziala prawidlowo, nawet jezeli kierowca nie wyczuwa nic podczas jazdy to wystarczy podpiac laptoka,zeby zobaczyc,ze jest slabo,
dodoatkowo bardzo mocno wzbogaca na zimno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 22:21 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
To,juz jakiś argument,ale i taj skabo di mnie przemawia.Jezeli,jego nieliniowość,jest niewyczualna,to w czym problem?Według mnie,wszystkie jakie miałem,pracują ok.moze KGB,kiedyś jakiś trefny trafiłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4535
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
sadzik81 napisał(a):
skoro wszystko pracuje jak należy

Po co jeździć Mercedesem jak w maluchu wszystko pracuje jak należy... Po prostu masz małe wymagania. Gdyby autor tematu takie miał to by nie kombinował z kompensacją tylko by odwrócił dolot powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 22:40 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Zico,czytałeś post autora?On tam jakieś,przeróbki i druciarstwo,nic nie wspomniał,o prawidłowym podłączeniu,i wyregulowaniu.Poza tym,to ten jedyny przypadek at07.Jak ktoś zapyta,który parownik wybrać,to odpiszesz syf,bo syf?Jak juz pisałem,jeżdżę na innych,i rewelacja nie powalają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 10:40 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Gdzie tu jest druciarstwo?! Kompensacja to druciarstwo? II gen możesz założyć normalnie a można założyć lepiej dlatego ta kompensacja, chcę mieć dodmuch i nie regulować instalacji po wymianie filtra powietrza. Kompensacja działa teraz idealnie bo nie ważne czy dolot przysłonię ręką czy będę do niego dmuchał silnik pracuje nadal i nawet obroty się nie zmieniają. Lubię kombinować jak wcześniej napisano nie mam małych wymagań i zwykła instalacja II gen mnie nie zadowala.

Pisałem już wcześniej kompensacja nie jest po to, żeby ten reduktor w ogóle działał bo bez kompensacji działał bardzo dobrze tylko źle wpięta kompensacja za daleko od miksera powoduje zalanie silnika gazem przy szybkim depnięciu gazu, przy wolnym było ok. Zastanawiałem się nad celowym zrobieniem efektu pompki przyspieszającej poprzez kryzowanie kompensacji ale to wyszło mi niechcący aż za mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 11:07 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Ok.w sumie nie chodzi o kompensację,tylko o parownik.Dziala u Ciebie prawidłowo to ok.,tylko nikt poza tym,ze at07 jest minimalnie nieliniowy,(jak zresztą i inne )nie potrafi uzasadnić,ze to syf.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 12:29 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Nieliniowość trochę poprawi STAG 50. Na razie jest bardzo dobrze pali mi 7l/100km w trasie i dobrze się zbiera.

Można zatykać, można dmuchać a silnik ma to gdzieś i o to chodziło. Dmuchawa, którą używam do sprawdzenia służyła w tym samochodzie bodajże do studzenia gaźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 15:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8662
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 468 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
sadzik81 napisał(a):
ok.moze KGB,kiedyś jakiś trefny trafiłeś?

nie wyrabiam sobie opinii na przykladzie jednego egzeplarza,ani nawet dwoch ;]

sadzik81 napisał(a):
Jezeli,jego nieliniowość,jest niewyczualna,to w czym problem?

w tym,ze parametrow nie trzyma i szybko z niewyczuwalnej staje sie widoczna gdy silnik gasnie,albo zlopie jak smok,
mialem to nieszczescie użytkować ten parownik przez jakis czas na I gen i po prostu mozna wymieknac

sadzik81 napisał(a):
ze at07 jest minimalnie nieliniowy

jest maksymalnie nieliniowy, gorszy pod tym wzgledem jest chyba tylko (troche gorszy) BRC AT90,
przeciez nawet w tym Clio dziala jako tako tylko dlatego, ze zalozony jest duzo za duzy mikser, bo inaczej walilby caly czas na bogato,

jezeli ktos juz go ma to moze sie z nim meczyc - mozna go zmusic,zeby chodzil jako tako,
ale nikomu nie polece kupna tomassyfa, po co sie meczyc, skoro na rynku sa lepsze rozwiazania w zblizonej cenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 16:13 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 269

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
No to są juz jakieś fakty,a nie syf bo syf.U mnie at07.,i nie tylko sprawuje się dobrze.Na 1gen.tez dobrze z tym,ze dolot lekko obrócony by nie gasł.Na 2 gen.dolot oryginalnie,i nie gaśnie,nie szarpie.Spalanie7-8lpg.Raz wyregulowane na 1czy 2gen.i spokój,trzyma parametry.Na innych nie wyczuwam różnicy,w mocy,spalaniu,itp.Stąd moje zdziwienie,tymbardziej,ze jak ktoś nie potrafi uzasadnić swojego zdania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4535
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
sadzik81 napisał(a):
trzyma parametry

Z pół roku temu założyłem nówkę at07 na życzenie klientki, jutro przyjedzie na regulację już 3 raz. Kobieta i wyczuła że po regulacji lepiej jeździł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO