Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 21:13 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Witam! Mam problem gazem w Clio bo po podłączeniu kompensacji raptowne dodanie gazu powoduje "zalanie" silnika gazem. Do 2500 obr/min dodanie gazu powyżej 3/4 powoduje zwalnianie samochodu i dopóki nie odpuszczę pedału przyśpieszenia silnik będzie tracił obroty aż zgaśnie. Na wyższych obrotach jest bogato, silnik daje rade to przepalić ale jak ujmę trochę z pedału gazu to lepiej przyspiesza. Mikser mam 38mm szczelinowy, montowałem go normalnie i do góry nogami i to samo się dzieje, mikser montowany zawsze z przekładką bakelitową między wtryskiwaczem a nim samym. Kompensacja jest wpięta w obudowę filtra między mikserem a filtrem powietrza, od miksera oddalona jest o około 10cm. Czy nie jest za daleko od miksera wpięta ta kompensacja? Reduktor to AT07 z przerobionym deklem pod kompensację, elektronika STAG 50.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 22:19 

Dołączył(a): 2012-02-14, 20:59
Posty: 559
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 84 razy

Do czego potrzebna podłączona kompensacja. Wywal to. Kompensacje stosowano w mechanicznych wtryskach i to przeważnie w audi. Ale w jedno punktach ?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4518
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Po to żeby nie trzeba było zmieniać dolotu. Nie wszystkie parowniki działają sensownie z kompensacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1066
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 43 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: R01
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Silnika: X18XE, C16NZ
Rok Produkcji: 1997
To zmniejsz dawkę gazu i masz po problemie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 22:51 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Dokładnie, chodzi o doładowanie dynamiczne. Bez kompensacji i na szczelinowym mikserze 38mm założonym "normalnie" lekko czuć poszarpywanie przy przyspieszaniu ale jest lepiej niż z podłączoną kompensacją. Sonda oscyluje z kompensacją i bez niej jeśli powoli naciska się pedał gazu. TPS jest podłączony ale opcje wzbogacania powyłączane jedynie wykorzystywany jest do cut-off.
Jak na reduktorze zmniejszę to na wolnych lambda nie oscyluje i rzadko oscyluje przeważnie ubogo przy jednostajnej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 00:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8602
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 460 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
to jest wtrysk Boscha ,czy jakis Sagem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 08:52 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
A zapomniałem napisać boschowski oczywiście. Przepustnica w tym modelu ma 34mm. Mikser jest na przepustnicy, potem przekładka, wtryskiwacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 14:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8602
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 460 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
38mm to za duzy mikser i dodatkowo jeszcze przelozony podkladka,czyli przelot jest duzo za duzy,
na poczatek wyjmij podkladke,albo wloz ja pod mikser,
pewnie dalej przelot bedzie za duzy,ale moze zacznie lepiej chodzic,

podejrzewam problem (poza goownianym tomassyfem) taki,ze brak jest odpowiedniego podcis. w mikserze na wolnych i reduktor jest mocno rozkrecony, zeby byly wolne obroty,
przy obciazeniu powoduje to mocne zalewanie (bo reduktor mocno rozkrecony)

P.S.
przepustnica 34mm w 1.4 to raczej moc 60KM a nie 80KM :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 15:54 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
Przepustnice mam jednak 36mm coś mi się pochrzaniło błędny skrót myślowy bo w 1.2 jest 32 1.8 jest 38 :) Policzyłem sobie przelot i przy mikserze danym do góry nogami z podkładką między wtryskiwaczem a mikserem wyszło mi 32mm w najwęższym miejscu. Reduktor to jest raczej skręcony prawie w opór bo chyba przepuszcza mi ta gumka od dźwigienki II stopnia bo na jałowych bogato jakby był bypass a on jest zakręcony ale mniejsza o to. Krokowiec jest teraz tak:

Obrazek

Bez podkładki robi się jednak bogato.

Edit:

Podłubałem znowu, założyłem taki patent, teraz w reduktorze ta membrana tak mocno się nie wychyla jak raptem depnę gazu w podłogę i nawet jest lepiej. Mieszanka robi się bogata w sam raz przy WOT. Wydaje mi się, że ta kompensacja jest za daleko od miksera i zanim ciśnienie w obudowie filtra spadnie to membrana w reduktorze jest prędzej zassana przez mikser i gaz idzie jak wściekły.

Obrazek

A tak to wygląda, między stożkiem wtryskiwacza a krawędzią miksera jest 8mm.

Obrazek

Wygląda na to, że problem rozwiązany, dziękuję za zainteresowanie tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 17:53 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 255

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Co wy ten tomasetto krytykujecie?Jeździłem na różnych ,teraz nam od 4 lat at07,różnicy nie widzę,więc jaki z nimi problem jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 17:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8602
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 460 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
czyli reduktor do bani - ale to nie dziwne,
mikser zwezka w dol i bez podkladki to prawidlowy uklad - przylot wychodzi wtedy ~30mm i na takim na pewno nie powinno byc bogato,
mikser do gory nogami+podkladka to wiekszy przelot (policzyles 32mm) i nadal utrzymywalo sie bogato - dopiero ta wymyslna kompensacja odciagnela membrane,
czyli reduktor syf , tomassyf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 18:00 

Dołączył(a): 2014-11-20, 14:23
Posty: 63

Pomógł: 4 razy

Auto: Renault Clio
Elektronika: Stag 4 plus + TAP 01
Wtryskiwacze: 2x YETI
Reduktor: Shark 1500 @1.5 bar
Dysze: nie występują
Pojemność: 1598
Moc: 90
Kod Nadwozia: B573
Kod Silnika: K7M
Rok Produkcji: 1990
AT07 jest fajny bo nie duży i ma filtr tylko mój jest już pewnie trochę zużyty bo ta gumka ma odciśniętą tą dyszę i na pewno się obróciła i nie jest do końca szczelne a tak to może być. Ten reduktor jest chyba najtańszy i to też trochę działa na jego opinię.

Edit: ten mój mikser szczelinowy ma stożkowy przelot i z jednej strony gdzie wypływa gaz ma 38 a z drugiej ma 42. Kwestia teraz, która strona jest ta normalna a do góry nogami. Teraz mam założony szczeliną do góry czyli wg mnie do góry nogami. Jego normalnie się montuje szczeliną do góry czy do dołu (tym węższym miejscem)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 18:33 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 255

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Bardziej,kwestia montażu się kłania,a nie poprawności działania at07.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4518
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
sadzik81 napisał(a):
różnicy nie widzę

Niektórzy nie widzą różnicy między maluchem a Mercedesem. W jednym i drugim koła się kręcą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kompensacja na monowtrysku
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 19:27 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 255

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
To może uzasadnij jakoś,a nie syf bo syf.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO