Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2011-01-30, 23:15 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
Czy ktoś może robił korektę po temperaturze dla tych wtryskiwaczy? czy ona tak samo będzie wyglądała dal Hana czerownych i Hana zielonych? bo jak tak to mam idealnego gotowca :)
viewtopic.php?t=982 ... &start=375


Załączniki:


_________________
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-24, 19:11
Posty: 237
Lokalizacja: łowicz

Pomógł: 2 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: IG1 SuperMod
Dysze: brak
Pojemność: 3000
Moc: 260
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M52B30
Rok Produkcji: 1998
Mam co prawda Staga300 i nie mam opcji korekcji ale w swoim aucie jak zaobserwowałem to korekcje delikatne przydałyby się.Ale niestety odwrotnie jak na tym screenie u ciebie.
Jak temp. gazu mam poniżej 20 stopni powiedzmy 10 to jest trochę za bogato.Jak temperatura gazu powyżej 35 to robi się ciut ubożej.To samo miałem na MJ i było z tym trochę problemów.Nawet miałem kupować staga plus.Teraz na Hana auto chodzi normalnie tylko po czasach zaobserwowałem ,że zmieniają się delikatnie względem temperatury.Hana mam czerwone.
Więc albo te korekty masz trochę nie tak albo zależy też od auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:18 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Aguirre napisał(a):
Jak temp. gazu mam poniżej 20 stopni powiedzmy 10 to jest trochę za bogato.Jak temperatura gazu powyżej 35 to robi się ciut ubożej.

Więc albo te korekty masz trochę nie tak albo zależy też od auta.


1. jaka jest temperatura autokalibracji
2. jakie wtryskiwacze ustawione w systemie.

a korekta dla czerwonych moze byc calkiem inna, a druga sprawa, ze Twoj stago moze nie mieć w ogole korekty po temp (albo nie wiadomo jaka jest), gdzie wiadomo ze plus ma wewnętrzną i to jest korekta do tej wlasnie.

a najlepiej to sobie ustawić korektę samemu, a nie na gotowca czekać


Ostatnio edytowano 2011-01-31, 12:24 przez caniggia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:26 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
u mnie korekta musi być na plusie poniżej temp kalibracji.Z tego co patrzyłem dzisiaj co ta korekta jest lepsza co pokazałem mimo że była robiona dla hana zielone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:28 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
rustin napisał(a):
u mnie korekta musi być na plusie poniżej temp kalibracji.Z tego co patrzyłem dzisiaj co ta korekta jest lepsza co pokazałem mimo że była robiona dla hana zielone.


wtryskiwacze są z tego samego materiału, dlatego można założyć wstępnie, że taka sama korekta będzie i dla czerwonych, czyli 0,1% na st.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:35 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
caniggia napisał(a):
a najlepiej to sobie ustawić korektę samemu, a nie na gotowca czekać
caniggia napisał(a):
korekta będzie i dla czerwonych, czyli 0,1% na st.

uważasz że nie przyda sie to dla innych? popatrz ile osób zaczyna zabawę z lpg z powodu partactwa swoich gazowników,dzięki twojej korekcie dużo osób będzie miało problem z głowy zakładając że mają hany i stag 300plus.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:39 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
rustin napisał(a):
caniggia napisał(a):
a najlepiej to sobie ustawić korektę samemu, a nie na gotowca czekać
caniggia napisał(a):
korekta będzie i dla czerwonych, czyli 0,1% na st.

uważasz że nie przyda sie to dla innych? popatrz ile osób zaczyna zabawę z lpg z powodu partactwa swoich gazowników,dzięki twojej korekcie dużo osób będzie miało problem z głowy zakładając że mają hany i stag 300plus.


to poprostu dokładnie sprawdz jak się ona zachowuje i bedzie z głowy dla czerwonych.

zresztą bardzo podobna korekta była zainstalowana w mazdzie, choc widac od razu, że nie dopracowana, bo dla temp kalibracji 30st juz ma na korekcie wzbogacenie.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-24, 19:11
Posty: 237
Lokalizacja: łowicz

Pomógł: 2 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: IG1 SuperMod
Dysze: brak
Pojemność: 3000
Moc: 260
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M52B30
Rok Produkcji: 1998
Temperatura autokalibracji 30 stopni.Przy 30 stopniach jest właśnie super.
Jak temperatura spada to mieszanka jest wzbogacona.Jak rośnie to zubożona.
Typ wtryskiwacza ustawiony Keihin.
Różnice nie są jakieś wielkie.Sprawdzałem na wolnych obrotach to zakładając że czas przy 30 stopniach jest 3,5 ms to przy 45 stopniach jest 3,7ms a przy 10 stopniach 3,3ms.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:48 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
to chyba coś nie tak ta korekta,żeby dla temp kalibracji dawać korektę dla wzbogacenia,ponieważ właśnie dla tej temp czasy wtrysków powinny być tak ustawione aby korekta była nie potrzebna.Dobrze kombinuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:49 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
rustin napisał(a):
to chyba coś nie tak ta korekta,żeby dla temp kalibracji dawać korektę dla wzbogacenia,ponieważ właśnie dla tej temp czasy wtrysków powinny być tak ustawione aby korekta była nie potrzebna.Dobrze kombinuje?


dobrze kombinujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 12:50 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Aguirre napisał(a):
Temperatura autokalibracji 30 stopni.Przy 30 stopniach jest właśnie super.
Jak temperatura spada to mieszanka jest wzbogacona.Jak rośnie to zubożona.
Typ wtryskiwacza ustawiony Keihin.
Różnice nie są jakieś wielkie.Sprawdzałem na wolnych obrotach to zakładając że czas przy 30 stopniach jest 3,5 ms to przy 45 stopniach jest 3,7ms a przy 10 stopniach 3,3ms.


tak nie można porównywać, musiałbyś porównać to do czasów PB na PB w takich samych warunkach.

ale jeżeli jest jak mówisz, to albo:
1. stag 300 ma inną korektę wewnętrzną po temp niż plus (o ile ma ją w ogóle)
2. ustawienie keihin w stagu 300 mam inną korektę po temp niz plus.

z wyliczeń czasów które podałeś, wynika, że różnica pomiędzy 3,3 i 3,5ms to ok 6-7%,
co dla 20st różnicy daje potrzebnej korekty ok 0.3% na stopień.


Ostatnio edytowano 2011-01-31, 12:58 przez caniggia, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-31, 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-24, 19:11
Posty: 237
Lokalizacja: łowicz

Pomógł: 2 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: IG1 SuperMod
Dysze: brak
Pojemność: 3000
Moc: 260
Kod Nadwozia: E36
Kod Silnika: M52B30
Rok Produkcji: 1998
Czasy Pb na Pb są w tych warunkach takie same i 3,5ms.Różnice są tylko na Lpg i takie jak napisałem.Wynika z tego że jednak Stag300 i Plus mają te korekty inne.
Tak jak piałem wcześniej na Hana teraz podczas pracy silnika jest to niezauważalne ale na MJ na zimnym gazie już było nieciekawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-01, 11:22 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
caniggia napisał(a):
czyli 0,1% na st.

to wychodzi przecież że co 10' 1% a w twoim ustawienu jak widać jest więcej,jest 1% jest co 5' a co czasem nawet co 2% co 5'
we wcześniejszym poście pisałeś że 0,2% na 1' , to by wychodziło tak właśnie jak u foxa zrobiłeś a awet więcej niż 0,2% bo czasem jest przeskok temp 5' i aż 2%
to ile robiłeś dla hana zielone? czy to poprostu ciężko powiedzieć jednoznacznie że 0,1% czy 0,2% albo więcej na stopień?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-01, 11:26 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
rustin napisał(a):
caniggia napisał(a):
czyli 0,1% na st.

to wychodzi przecież że co 10' 1% a w twoim ustawienu jak widać jest więcej,jest 1% jest co 5' a co czasem nawet co 2% co 5'
we wcześniejszym poście pisałeś że 0,2% na 1' , to by wychodziło tak właśnie jak u foxa zrobiłeś a awet więcej niż 0,2% bo czasem jest przeskok temp 5' i aż 2%
to ile robiłeś dla hana zielone? czy to poprostu ciężko powiedzieć jednoznacznie że 0,1% czy 0,2% albo więcej na stopień?


może w końcu załapiesz, że to jest korekta do korekty?
mi wynika wewnętrzna korekta w plusie na 0.3% na stopień minus moje 0,2% na stopień daje 0,1% na stopień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-02-01, 11:42 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2148
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
aha :) czyli źle zrozumiałem,tzn myślałem że jak 0,1% na 1' to dajemy tak korektę aby co 10' w programie rosła lub malał o 1% na tym wykresie.
60' - -7%
55' - -6%
50' - -5%
45' - -4%
40' - -2%
35' - -1%
30' - 0%
25' - 1%
20' - 3%
15' - 4%
10' - 6%
5' - 7%
0' - 8%
Czyli to jest odpowiednie schemat :) i wystarczy go zastosować dla swojej temp kalibracji.Myślę ze jeżeli dobrze to rozpisałem to sie przyda komuś.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO