Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2013-06-28, 09:23 

Dołączył(a): 2009-03-09, 21:03
Posty: 454
Lokalizacja: Wuppetal-Deutschland

Pomógł: 11 razy

Auto: Mercedes B250
Elektronika: Bez gazu
Wtryskiwacze: narazie pozegnalem sie
Reduktor: z LPG
Pojemność: 2000
Moc: 211 Turbo
Rok Produkcji: 10/2015
Witajcie ,

niedawno zamontowalem sobie hany do mojego audi , ale problem mam z korrektami,
czy sa jakies universdalne korrekty dla nich.
U mnie jst tak ze na zimnym jest ok , ale jak sie zagrzeje silnik to korrekty dlugo terminowe ido do +6%
Jak jade ze scannerem obd to wszystko wyglada ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2013-06-28, 09:33 

Dołączył(a): 2009-03-09, 21:03
Posty: 454
Lokalizacja: Wuppetal-Deutschland

Pomógł: 11 razy

Auto: Mercedes B250
Elektronika: Bez gazu
Wtryskiwacze: narazie pozegnalem sie
Reduktor: z LPG
Pojemność: 2000
Moc: 211 Turbo
Rok Produkcji: 10/2015
Kurcze z Giac01 nie mialem takich problemow ze strojeniem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-11-08, 16:39 

Dołączył(a): 2014-11-07, 19:26
Posty: 6

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW e36
Elektronika: stak 300
Wtryskiwacze: hana h2001 zielone
Reduktor: zawoli zeta s
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Silnika: m50b25
Rok Produkcji: 1994
Witam.
Jestem tu nowy i myślę troszkę odświeżyć temat. Bo też borykam się z korektą temperatury. Myślę że tematowi trzeba dodać trochę fizyki i chemii. Zacznijmy od takiej sytuacji; na polu jest -5 stopni i jak to każdy metal ma swoje prawo fizyki że się kurczy minimalnie ale kurczy a przy precyzji które muszą mieć te trochę to już coś w stosunku gdy na polu jest +20st. Wtedy wtryski nie pracują inaczej lecz szczelinę mają większą i muszą przelewać. Dodatkowo gaz który zostaje w wężach (bo zostaje w wężach) ma on tam temperaturę otoczenia czyli -5st. Podczas przejścia z pb na lpg ten zimny nie ogrzany gaz ma większą gęstość niż gaz ogrzany i siłą rzeczy musi przelewać do puki nie zostanie przepalony. Nie jest to sprawą wtryskiwaczy a dokładnie ich np elektrycznym działaniem czy mechanicznym. Więc nie rozumie jak na zimnym może gazu być za ubogo. Jedynym wytłumaczeniem jest zasyfiony wtryskiwacz albo wadliwe działanie reduktora.
Dodatkowo zanim ten gaz który po przełączeniu na gaz ma temperaturę nie przekraczającą zaledwie 13st który dociera do wtryskiwaczy zdoła ogrzać ten czujniczek temperatury do tych nagle podanych 13st gazu trochę minie i tu mamy błędne wskazanie. Ja u siebie ten czujniczek zamontowałem zaraz przy reduktorze a nie tak jak niektórzy zaraz przy listwie. Dając go przy reduktorze myślę że mamy nawet podobne temperatury jak reduktor (podobne bo nigdy temperatura gazu nie będzie taka sama jak temp wody). Ma to też taki fajny wpływ na to że jak reduktor się już pomału rozgrzewa to i ten czujniczek się od niego pomału już przygotowuje na dostanie nagle gazu o temp 13st. Ten czujniczek można odizolować taka fajną taśmą termiczną która jest używana przez elektroników w celu zabezpieczenia przed przypadkowym upaleniem elementu znajdującego się obok elementu lutowanego. Fajnie by było gdyby w listwie i wężach gazowych był zrobiony obieg wewnętrzny przez reduktor i na bieżąco miał aktualizowaną temperaturę.

Niektórzy piszą dlaczego to nie dąży do zera tylko gdy gaz już jest ciepły dodajemy korektę na plus, jest to spowodowane sytuacją gdy gaz już ma wysoką temperaturę i jego gęstość jest mniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-11-29, 20:25 

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:12
Posty: 1439
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 16 razy

Auto: E46 330 E39 540 E87 120i
Elektronika: TECH326OBD / TECH328OBD
Wtryskiwacze: Barracuda /Barracuda
Reduktor: TUR kanapka/TUR kanapka
Dysze: brak
Pojemność: 3000, 4400, 2000
Moc: 231KM, 286KM, 150KM
Kod Nadwozia: E46, E39, E87
Kod Silnika: m54b30, m62tub44, N46b20
Rok Produkcji: 2001,2003, 2005
arturt napisał(a):
Witam.
Jestem tu nowy i myślę troszkę odświeżyć temat. Bo też borykam się z korektą temperatury. Myślę że tematowi trzeba dodać trochę fizyki i chemii. Zacznijmy od takiej sytuacji; na polu jest -5 stopni i jak to każdy metal ma swoje prawo fizyki że się kurczy minimalnie ale kurczy a przy precyzji które muszą mieć te trochę to już coś w stosunku gdy na polu jest +20st. Wtedy wtryski nie pracują inaczej lecz szczelinę mają większą i muszą przelewać. Dodatkowo gaz który zostaje w wężach (bo zostaje w wężach) ma on tam temperaturę otoczenia czyli -5st. Podczas przejścia z pb na lpg ten zimny nie ogrzany gaz ma większą gęstość niż gaz ogrzany i siłą rzeczy musi przelewać do puki nie zostanie przepalony. Nie jest to sprawą wtryskiwaczy a dokładnie ich np elektrycznym działaniem czy mechanicznym. Więc nie rozumie jak na zimnym może gazu być za ubogo. Jedynym wytłumaczeniem jest zasyfiony wtryskiwacz albo wadliwe działanie reduktora.
Dodatkowo zanim ten gaz który po przełączeniu na gaz ma temperaturę nie przekraczającą zaledwie 13st który dociera do wtryskiwaczy zdoła ogrzać ten czujniczek temperatury do tych nagle podanych 13st gazu trochę minie i tu mamy błędne wskazanie. Ja u siebie ten czujniczek zamontowałem zaraz przy reduktorze a nie tak jak niektórzy zaraz przy listwie. Dając go przy reduktorze myślę że mamy nawet podobne temperatury jak reduktor (podobne bo nigdy temperatura gazu nie będzie taka sama jak temp wody). Ma to też taki fajny wpływ na to że jak reduktor się już pomału rozgrzewa to i ten czujniczek się od niego pomału już przygotowuje na dostanie nagle gazu o temp 13st. Ten czujniczek można odizolować taka fajną taśmą termiczną która jest używana przez elektroników w celu zabezpieczenia przed przypadkowym upaleniem elementu znajdującego się obok elementu lutowanego. Fajnie by było gdyby w listwie i wężach gazowych był zrobiony obieg wewnętrzny przez reduktor i na bieżąco miał aktualizowaną temperaturę.

Niektórzy piszą dlaczego to nie dąży do zera tylko gdy gaz już jest ciepły dodajemy korektę na plus, jest to spowodowane sytuacją gdy gaz już ma wysoką temperaturę i jego gęstość jest mniejsza.




Oho święta idą, choina coraz bliżej .. nawet już z niej co nie którzy spadać zaczęli .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-11-30, 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-10-10, 12:20
Posty: 125
Lokalizacja: Mrągowo

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord Coupe
Elektronika: STAG 4 eco
Wtryskiwacze: Hana 2000 Red
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 2000
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG4
Kod Silnika: F20B7
Rok Produkcji: 2000
a powiedzcie mi panowie w stagu 4 eco nie da rady ustawić tej korekty temperaturowej tak? bo ja nigdzie w ac gas synchro nie mam takiej zakładki i dlatego nie moge skumać dlaczego nie mogę tego zrobić. czy da rade to zrobic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-11-30, 19:53 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Da radę, poszukaj trochę na forum to znajdziesz.


http://marwell.pl/~ravi/storage/remapper/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-12-01, 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-10-10, 12:20
Posty: 125
Lokalizacja: Mrągowo

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord Coupe
Elektronika: STAG 4 eco
Wtryskiwacze: Hana 2000 Red
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 2000
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG4
Kod Silnika: F20B7
Rok Produkcji: 2000
ale jest napisane że działa to przy stag 4 plus a ja mam eco a w plusie juz chyba i w ac gas synchro mozna to ustawic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-12-01, 08:17 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
stag-bt-remapper-bez-interfejsu-bluetooth-t38160.html

stag-4-eco-korekty-po-temp-gazu-t33733.html

Działa równierz w eco -poczytaj o tym na forum jest trochę informacji na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-12-01, 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-10-10, 12:20
Posty: 125
Lokalizacja: Mrągowo

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord Coupe
Elektronika: STAG 4 eco
Wtryskiwacze: Hana 2000 Red
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 2000
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG4
Kod Silnika: F20B7
Rok Produkcji: 2000
super ! dziękuje zostaje tylko zakupić jakiś interfejs na blutke te tanie po 80zł działają dobrze? i wreszcze bede mogl zrozumiec o co chodzi z tymi korektami bo wczesniej nie wiedzialem o co chdzi a po prostu ac gas synchro do eco nie mial takiej opcji hehe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-12-01, 10:35 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
można też przez laptop z bt i normalny kabel opis masz wyżej w linku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2014-12-01, 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-10-10, 12:20
Posty: 125
Lokalizacja: Mrągowo

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord Coupe
Elektronika: STAG 4 eco
Wtryskiwacze: Hana 2000 Red
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 2000
Moc: 147
Kod Nadwozia: CG4
Kod Silnika: F20B7
Rok Produkcji: 2000
faktycznie dzięki, ale tak patrze i czytam ze skoro sam stag już szykuje oprogramowanie na telefon ktory pewnie bedzie robil to samo wszystko co ac gas synchro to tak czy siak trzeba pomyslec nad interfejsem na blutke a ponowie pytanie te tanie z allegro dzialaja dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-02-13, 14:21 

Dołączył(a): 2014-08-28, 03:40
Posty: 106

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G 1.6 8V
Elektronika: Stag 4 eco
Wtryskiwacze: Reg omvl dream
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1600
Moc: 84
Kod Nadwozia: HTB
Kod Silnika: Z16SE
Rok Produkcji: 2003
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Gdy temperatura gazu spada wtedy prężność par się zwiększa więc więcej gazu w gazie. Stąd po lewej stronie wykresu powinny być korekty na minus a widziałem gdzieś tu odwrotną korektę.
Zerknijcie czy to nie za bogato?
U mnie tak wychodzi żeby STFT i LTFT na zimno nie leciało. Oczywiście co poniżej 5 stopni to bez znaczenia bo tyle gaz nigdy nie osiąga.


Załączniki:
Screenshot_2015-02-13-07-55-25.png
Screenshot_2015-02-13-07-55-25.png [ 133.63 KiB | Przeglądane 2336 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-02-13, 14:25 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Widziałeś "odwrotną" bo to jest korekta do korekty wewnetrznej, która jest zbyt "mocna".

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-01, 21:16 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1357

Pomógł: 49 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Ale korekty po temperaturze gazu możemy robić kiedy sonda lambda zaczyna pracować czyli od jakiej temperatury silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-02, 09:19 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
temperatura silnika nie ma znaczenia dla pracy sondy, od tego ma grzałkę aby jak najszybciej podjąć pracę.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO