Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-02, 12:25 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Jeżeli sonda ma grzałkę to po jakim czasie po odpaleniu zimnego silnika mieszanka jest już pod kontrolą Ecu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-02, 15:36 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 701
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3t/9-5 2,3T/525i
Elektronika: Stag 300+/Tech 224
Wtryskiwacze: Hana 2000Gr/Dragon
Reduktor: R01Red/2xSilver
Pojemność: 2298/2298/2497
Moc: 220/220/218
Kod Silnika: B235L/B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2002/2004/2006
Wtedy, gdy masz oscylację sygnału z sondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-02, 16:03 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1358

Pomógł: 49 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
No ale na zimnym silniku jest wzbogacenie mieszanki tzw. ssanie po to aby silnik się nie dławił i teraz pytanie do jakiej temperatury silnik chodzi na "ssaniu"

realizacja tzw. Cold Start w wielu autach trwa nawet do 60 - 70 stopni ECT.

Się nie przejmuj "ssaniem", o to się zatroszczy sterownik benzyny. '

Ty patrz na korekty i do niech się stosuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-02, 23:40 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
gucioo napisał(a):
Jeżeli sonda ma grzałkę to po jakim czasie po odpaleniu zimnego silnika mieszanka jest już pod kontrolą Ecu ?

W mokm AWT sonda zaczyna pracowac gdy katalizator osiagnie minimum ok 350C. A szybkosc jej osiagniecia glownie jest zalezna od temp. zewn. otoczenia. W lecie trwa to parenascie sekund, w zimie nawet 2min.
Thomy81 napisał(a):
do jakiej temperatury silnik chodzi na "ssaniu"

Obserwujac chwilowe spalanie na jalowym w przypadku silnika AWT, to ssanie sie wylacza dopiero przy ok 85C, aczkolwiek gdy wymienilem uszkodzony termostat (grzal sie do max 85C, teraz nawet do 96C) , to nie zauwazylem znacznego spadku sredniego spalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-03, 04:12 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1358

Pomógł: 49 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Jeżeli "ssanie" jest do 85*C to do tej temperatury ECU będzie przelewał więc jak sonda ma pracować i jak ustawić poprawnie korekty jeśli silnik jest przelewany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-03, 18:27 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
Przeciez ssanie jest stopniowo zmniejszanie do uzyskania wlasciwej temp silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2015-06-09, 09:47 

Dołączył(a): 2014-08-28, 03:40
Posty: 106

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G 1.6 8V
Elektronika: Stag 4 eco
Wtryskiwacze: Reg omvl dream
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1600
Moc: 84
Kod Nadwozia: HTB
Kod Silnika: Z16SE
Rok Produkcji: 2003
No ciekawy temat się rozpoczął. Ja w swoim zacząłem zimą stosować technikę nie używania dmuchawy do czasu aż silnik nie osiągnie temperatury pracy czyli połowa drogi do pracy w lodzie ale pali mniej. Mój opel jest generalnie koszmarnie dogrzany jak dizel wystarczy włączyć dmuchawę a temperatura spada albo gdy się toworzy termostat i zimy płyn napływa do silnika od razu temp spada.

Uwaga nijak to się nie ma do korekty po temperaturze bo korekta po temperaturze nie idzie po temperaturze reduktora a po temperaturze gazu a to poważna róznica i ma skompensować dużą zmienność prężności par LPG w zależności od temperatury.

Kiedy moje ecu przestaje wzbogacać mieszankę od temperatury chłodziwa zachodzę w głowę już dłuższy czas i dalej nic nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-24, 15:50 

Dołączył(a): 2014-04-06, 22:52
Posty: 103

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega/BMW e38 735i
Elektronika: STAG 300 Premium/BRC 56
Wtryskiwacze: Hana zielone/BRC Orange
Reduktor: KME TWIN 400KM/BRC cegla
Pojemność: 3200/3500
Moc: 218/238
A to moj sposob na ustawienie korekty dla wtryskiwaczy...
Moim priorytetem w ustawieniu korekty po temp. w fazie lotnej jest to aby samochod pracowal dobrze gdy juz jest w 100% rozgrzany, a nie podczas samego rozgrzewania (nie mamy wplywu na korekty wzgledem temperatury parownika). Gdybysmy ustawili korekty zle podczas rozgrzewania silnika, te mogly by wplynac na silnik w taki sposob ze podczas szybkiej jazdy zaczely by nam sie wypalac zawory w glowicy - mieszanka zbyt uboga. Niszczenie katalizatora, nadmierne spalanie - mieszanka zbyt bogata.

Zadanie:
Jak ustawic wlasna temperature gazu podczas gdy silnik jest juz rozgrzany w 100%? Bez tego nie da sie w ni jaki sposob ustawic korekty po temperaturze. Wazne jest aby instalacja byla w 100% sprawna.

Sposob 1;
W waz doprowadzajacy ciecz do parownika wpinamy zwykly zawor do wody (np. taki jaki jest uzywany w instalacjach wodnch ktore uzywaja rurek miedzianych).

Sposob 2;
Nie testowalem. Kupujemy/znajdujemy jakis zacisk + 2 male deseczki; I sciskamy waz.

Znajdujemy cos ciezkiego czym mozemy ustawic obroty sinika np. cegle
Ustawiamy ta cegle tak aby uzyskac stale obroty. np. 1500

Odkrecamy lub zakrecamy nasz zawor na wezu w taki sposob aby uzyskac interesujaca nas temperature gazu w fazie lotnej np. 5oC. Podczas ustawiania czekamy dopoki temperatura gazu bedzie stabilna.

Pozniej normalnie, albo porownujemy korekty przez OBD, AFR albo poprostu po czasach wtryskow.

Nastepnie odkrecamy zawor, troszeczke tak aby ustawic kolejna interesujaca nas temp. Tak w kolko
Na koncu mozemy wywalic zawor i wstawic kawalek rorki.

Najlepiej zrobic to z otwarta maska tak aby silnik mial warunki zblizone do tych podczas jazdy (symulacja przewiewu pod maska)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-25, 15:33 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
MrChrysler napisał(a):
nie mamy wplywu na korekty wzgledem temperatury parownika

dlaczego nie - kwestia sterownika.
MrChrysler napisał(a):
symulacja przewiewu pod maska

jak zasymulujesz przewiew przy powiedzmy 100-140 km/h ? ;)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-25, 17:02 

Dołączył(a): 2014-04-06, 22:52
Posty: 103

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega/BMW e38 735i
Elektronika: STAG 300 Premium/BRC 56
Wtryskiwacze: Hana zielone/BRC Orange
Reduktor: KME TWIN 400KM/BRC cegla
Pojemność: 3200/3500
Moc: 218/238
Struna napisał(a):
jak zasymulujesz przewiew przy powiedzmy 100-140 km/h ?


Chodzby o tak;


Załączniki:
fan.png
fan.png [ 205.49 KiB | Przeglądane 1551 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-25, 17:24 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
miodzio :) ale to się cieplej zrobić może niż ochłodzić :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-25, 19:45 

Dołączył(a): 2011-08-28, 19:50
Posty: 210
Lokalizacja: B-stok/Wa-wa

Pomógł: 6 razy

Auto: Mercedes ml350/Astra G
Elektronika: Optima Pro-Tec/DreamGAS
Wtryskiwacze: barracuda/valtek
Reduktor: 2xzavoli
Rok Produkcji: 2004
Korektę da się wyliczyć ale nie z 2 parametrów.Musisz znać temperaturę gazu na wejściu oraz temperaturę reduktora.Wtedy z 3 czynników może coś byś wyliczył. Na dziś ustaw korektę temperatury gazu i reduktora osłoń najlepiej jak potrafisz i nie będziesz narzekał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-01-25, 20:58 

Dołączył(a): 2014-04-06, 22:52
Posty: 103

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega/BMW e38 735i
Elektronika: STAG 300 Premium/BRC 56
Wtryskiwacze: Hana zielone/BRC Orange
Reduktor: KME TWIN 400KM/BRC cegla
Pojemność: 3200/3500
Moc: 218/238
Zastanawiam sie jeszcze czy jakis wplyw na te korekty bedzie miala mieszanka LPG

Nie jestem pewien ktory; ale Propan chyba ma 1.7~1.8Kg/m3, a Butan ma chyba 2.5~2.8Kg/m3.
Nie chce mmi sie teraz tego analizowac, ale te 2 mieszanki beda potrzebowaly innych korekt.

Np. 5% przy 20oC dla butanu, a dla Propanu moze juz byc 7% przy 20oC. Korekta na kazdy 1oC moze byc rozna dla tych gazow?

Co o tym sadzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-02-04, 10:22 

Dołączył(a): 2014-08-28, 03:40
Posty: 106

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G 1.6 8V
Elektronika: Stag 4 eco
Wtryskiwacze: Reg omvl dream
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1600
Moc: 84
Kod Nadwozia: HTB
Kod Silnika: Z16SE
Rok Produkcji: 2003
CZy nie dobrą metodą było by ustawienie tak pkt pracy samochodu aby przy dobrze rozgrzanym samochodzie i korektach temp wyzerowanych ustawić mnożniki aby korenty krótko i długoterminowe były po zero. Korekta po temperaturze idzie po temperaturze gazu (to jedyna sensna dana jaką odczytuje sterownik LPG). W niższych temperaturach tak modyfikować krzywą korekty po temperaturze aby korekty były dalej po zero.
Obrazek

Delikatnie można przyjąć nawet że jest to linia prosta i ustawić tylko dwa pkt czyli w temp zerowej korekty to będzie pewnie około 40÷60°C temp gazu i gdzieś około zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-02-04, 10:48 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Ale co to za wykres wkleiłeś - to raczej krzywe zmiany stanu skupienia

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO