Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lecho Sequel nietypowy problem
PostLink | Napisane: 2017-04-01, 16:47 

Dołączył(a): 2017-04-01, 16:27
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Lecho Sequel
Reduktor: Zavoli
Pojemność: 4200
Moc: 299
Kod Silnika: ABZ
Rok Produkcji: 1997
Witam . Jako że jest to mój pierwszy post , chciałbym się serdecznie przywitać . Mam nadzieję , że na tym forum znajdzie się ktoś kto będzie w stanie mi pomóc rozwiązać problem :) Przed napisaniem postu prześledziłem całe Google w poszukiwaniu rozwiązania , lecz nie znalazłem podobnego problemu . Od ponad trzech tygodni z marnym skutkiem staram się doprowadzić instalację LPG do działania . Problem polega na tym , że na zimnym silniku gaz działa normalnie , samochód jedzie , wszystko działa super . Problem pojawia się gdy się nagrzeje silnik i reduktory . Bo są dwa . Zaznaczam że je regenerowałem , żadnych sprężynek się nie pozbywałem . Reduktory Zavoli Zeta . Podmieniłem Map Sensor , lecz problem dalej taki sam . Kupiłem kabel do sterownika , sterownik Sequel , podczas autoadaptacji wyskakuje informacja że dysze są za duże . Ciśnienie różne , od 1.4 do 2.1 bara . Gdy na zimnym jest ciśnienie ~1.5 , silnik fajnie się wkręca na obroty , lecz potrafi skoczyć do 2.1 i dławi . Trochę podusi , nagle się coś 'odetka' , spadnie na 1.5 i działa znów i tak wkółko . Na ciepłym już dusi totalnie . Sprawdzałem cewki , jedna ma 13 Ohm , druga 11 . Filtry wymienione wszystkie . Na benzynie działa super , jedyne błędy jakie wypluwa silnik to wypadanie zaplonów , ale błąd ten jest raczej wynikiem dławienia na LPG , bo na jeździe na benzynie błąd taki się nie pojawia . Nie mam pomysłu co dalej , samochód był u dwoch gazownikow , jeden nie miał interfejsu , drugi zalecił wymianę instalacji na nową , bo sterownik gubi prąd . Sterownik wysłałem do Gdańska , zaktualizowali oprogramowanie i okazał się sprawny . Zauważyłem jeszcze , że gdy zaczyna go dławic , to kontrolki z gazu lekko przygasają , gdy gaz zacznie działać normalnie - świecą pełną jasnością . Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być zepsute ? z góry dziękuję za okazanie zainteresowanie , pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lecho Sequel nietypowy problem
PostLink | Napisane: 2017-04-01, 17:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28844
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2698 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Addicts napisał(a):
Zauważyłem jeszcze , że gdy zaczyna go dławic , to kontrolki z gazu lekko przygasają , gdy gaz zacznie działać normalnie - świecą pełną jasnością .

no ale to by sugerowało chociażby kiepskie zasilanie sterownika - bezpieczniki, podpięcie pod aku
masz podgląd na sondy silnika?
bo to konieczne by sprawdzić skład mieszanki dla dużych obciążeń
a tak przy okazji, nawet dwa Zavoli to na granicy mocy silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lecho Sequel nietypowy problem
PostLink | Napisane: 2017-04-01, 18:40 

Dołączył(a): 2017-04-01, 16:27
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Lecho Sequel
Reduktor: Zavoli
Pojemność: 4200
Moc: 299
Kod Silnika: ABZ
Rok Produkcji: 1997
Mirosław napisał(a):
Addicts napisał(a):
Zauważyłem jeszcze , że gdy zaczyna go dławic , to kontrolki z gazu lekko przygasają , gdy gaz zacznie działać normalnie - świecą pełną jasnością .

no ale to by sugerowało chociażby kiepskie zasilanie sterownika - bezpieczniki, podpięcie pod aku
masz podgląd na sondy silnika?
bo to konieczne by sprawdzić skład mieszanki dla dużych obciążeń
a tak przy okazji, nawet dwa Zavoli to na granicy mocy silnika



Bezpieczniki są dwa 10A , obydwa są dobre , masa też powinna być w porządku . Przed chwilą sprawdzałem cewki reduktora na krótko czy otwierają i są w porządku , o dziwo teraz ciśnienie wynosi na wolnych obrotach 1.2 i LPG działa normalbnie , lecz gdy dodam gazu , ciśnienie rośnie do 1.7 , 1.8 i zaczyna się dławienie . Najbardziej zastanawia mnie właśnie to przygasanie kontrolki od LPG w momencie dławienia , jakby nagle coś go obciążało .

Sondy są odłączone od LPG , mam możliwość podglądu na sondy interfejsem CDIF . Może to mieć coś wspólnego z sondą ?

Fakt , dwa Zavoli to trochę kiepska kombinacja , aczkolwiek zrobiłem na nich wcześniej 20 tyś km i hulały , trochę słabe były przy wyższych obrotach silnika , ale ogólnie dawały radę , do momentu gdy zaczęło się to wszystko sypać . Na początku objaw był taki , że dławiło go raz na jakiś czas , później coraz częściej , obstawiłem reduktory (fakt , po rozebraniu były te gumy jak z plastiku i cieszyłem się że znalazłem przyczynę) , no ale okazało się że to jednak nie w nich tkwił problem.

No chyba że je źle poskładałem :roll: No ale nie wydaje mi się żeby dało się źle złożyć tak prostą rzecz :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO