Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Wtryski jak chcesz przekładać to całą listwę, bo pojedynczo to też trzeba ustawiać skok tłoczka. Wtedy przekładasz tylko dysze, to są te mosiężne króćce na listwie, którymi gaz idzie do poszczególnych cylindrów. Cewki mają najczęściej napisany opór, jak będą też 3Ω to nic nie zmieniasz, a jak 2Ω lub 1Ω to w programie trzeba zmienić i ustawić instalację od nowa.

Mnożnik jest na mapie w programie jak masz instrukcję programowania to tam pisze i są obrazki. Najłatwiej przynajmniej dla kogoś kto miał ze Stagiem do czynienia jest przestawiać na mapie Typ3, ale jak same wolne obroty to najdokładniej chyba na Typ2.


Załączniki:
ESGI_0.jpeg
ESGI_0.jpeg [ 140.04 KiB | Przeglądane 2253 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 15:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18767
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1070 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Cewke mozesz zostawic stara ale taka przekladka bez kalibracji to wg mnie pogranicze druciarstwa. Odzaluj 150-200 pln na normalne wtryski i bedziesz mial problem z glowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 16:14 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Marcin L napisał(a):
Cewke mozesz zostawic stara ale taka przekladka bez kalibracji to wg mnie pogranicze druciarstwa. Odzaluj 150-200 pln na normalne wtryski i bedziesz mial problem z glowy

No czyli przekładki raczej nie bedzie -może zdąze kupic przed wyjazdem do DE to zmienie w dojczach .
1.Czy jak bede kupował np Valteki czerwone -to są różne czy wystarczy że zamówię czerwone -czy sa rozne typy czerwonych?
2.Czy jak ma sprzedawca napisane ze sa skalibrowane to ten skok tłoczka jest ustawiony jak trzeba (jest jakis standart) czy trzeba mu zlecić żeby ustawił jakiś konkretny skok?
3 Skąd wziąć dane o tym ile omowy mam czujnik temp reduktora i gazu -i czy jak wpisze ta dane nieprawidłowe to bedzie to miało wpływ np na adaptację -czy tylko w programie bede widział złe wskazania
No i pytanie z poprzedniego postu nr 3 odnośnie tego ciśnienia jakie ono powinno byc prawidłowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Valtek czerwony powinien mieć cewki 3Ω, jeśli sprzedawca napisał że są skalibrowane to musisz liczyć, że jest uczciwy.
Czujniki rano na zimnym zobacz w programie co pokazują, temperatura powinna być zbliżona do tej zewnętrznej, 2-3°C różnicy może być.
Ciśnienie powinno być dobre, trzeba tak ustawiać żeby czasy Valteków na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku były przynajmniej 4,5ms.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 17:46 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Daro dzieki ci za cierpliwość w odpowiedziach.
To teraz nie wiem na allegro sa valteki takie same jak u mnie -tylko jeden gosc ma napisane skalibrowane .
Inni nic nie napisali to znaczy ze nie sa skalibrowane ? To znaczy ze gazownicy montujac instalację najpierw je kalibrują tak?
No i teraz mam dylemat te valteki czy reg fasty co Kolega wyżej radził -które lepsze ?
Przy cisnieniu ok 1 bara miałem tak jak na screenie.
Obrazek
Ale róznice pomiedzy czasem wtrysków Pb i LPG prawie podwójne -to chyba kiepsko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 18:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18767
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1070 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Nie kupuj nowych valtekow. lepiej reg fast lib acw01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Czasy dla Valteków masz dobre, możesz trochę podnieść ciśnienie ~1,1 bar i zobaczyć czy będą ~4,5ms.
Co do nowych Valteków to teoretycznie są kalibrowane bo mają plomby na śrubach, ale ich konstrukcja jest wadliwa i niekiedy przekręcając cewkę kręci się przy okazji śrubą od kalibracji.
Włoscy konstruktorzy często są inteligentni inaczej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 20:51 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Marcin L napisał(a):
Nie kupuj nowych valtekow. lepiej reg fast lib acw01

No i lekki problem z tym jest.
Nie moge tych Reg fastów acw znalezc nawet w necie nie tylko na aledrogo to po pierwsze -wiec jak to jakis wynalazek jest to moga byc z tym problemy np z pomoca w kalibracji,ustawieniach itp.
Po drugie nie wiem czy beda pasowac np uchwyty do listwy a nie chce mi sie zbytnio cos tam przerabiac -tzn czasu nie mam na to.
Po trzecie to jak kupie valteki i wytrzymaja mi jak te 3 lata to i tak bede zadowolony bo raczej dłuzej tego samego auta miec nie bede .
Po czwarte to bede miał 3 wtryski na czesci zamienne - jakbym miał taką sytuację jak teraz właśnie.
Tak że Marcin dzieki za sugestię -ale chyba wybiorę Valteki.
Czy jak sprzedawca sprzedaje z dyszami to mam zostawić stare swoje (tzn przekrecic do nowej listwy ) czy zakładać te sprzedawcy?
Czy pod te dysze ida jakies uszczelki ,oringi czy jakies inne niespodzianki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
http://www.drypa.pl/kategoria274_WTRYSK ... drowe.html listwy do wyboru jakie chcesz, w innych sklepach też znajdziesz, np. http://www.phjacus.pl/Listwy-wtryskowe-c6.html http://www.agsiedlik.pl/listwa-4-cylindry.html http://www.autogas-lpg.pl/shop_kategori ... skowe.html http://www.lpg.auto.pl/index.php?stat=k ... &id_kat=18
Jeśli bierzesz Valteki to dysze przekładasz swoje, uszczelnione są o-ringami, możesz sobie przełożyć z tych nowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-26, 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
AC W01 na allegro już po 150 zł...

http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-ac-s ... 46188.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-26, 14:34 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
boch napisał(a):
AC W01 na allegro już po 150 zł...

Dzieki chyba dzis wystawione

Juz kupione czerwone Valteki z powodów które podałem w poscie wyżej.Nie mam troche czasu na takie problemy jak ten kolega z tego forum np.
http://forum.agcentrum.pl/viewtopic.php?t=451

Mam nadzieję że zdaża te Valteki dojść przed moim wyjazdem i przekładka pojdzie bezproblemowo.
Daro71 napisał(a):
Czujniki rano na zimnym zobacz w programie co pokazują, temperatura powinna być zbliżona do tej zewnętrznej, 2-3°C różnicy może być.

Sprawdziłem było jak napisałeś - przy doborze rezystancji z dostepnych do wyboru opornosci ,wyszedł 1 st róznicy w stosunku do temperatury jaka pokazywał termometr samochodu .
Trzeba te dane wybierac w programie przy adaptacji czy sa nieistotne-program bierze je pod uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-26, 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Czujniki ustawia się raz i dopóki nie montujesz innych to nie zmieniasz, kalibracja tych ustawień nie resetuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 16:45 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Listwa przełożona ,chodzi lepiej nawet po samej adaptacji jednak nowa również klekocze podobnie jak stara-no coż może taka uroda tych Valteków-i walcze teraz z ustawieniami .
Jakkolwiek mapy wtrysku opanowałem tzn przesuwają sie -pozostaje tylko złapać doświadczenie jak je przesuwać żeby znalazły się tam gdzie potrzeba ;) -to tego mnożnika nie mogę połapać -tzn nigdy mi nie wychodzi żeby czasy wtrysków się pokrywały albo jakoś logicznie reagowały na zmianę punktów na krzywej korekcji -gdziekolwiek je stawiam -nie wiem gdzie robię bład?
I mam jeszcze pytanie - przedłużyłem sobie kabelek do interfejsu o ok 1,5 m -no wiadomo zeby do kabiny siegnał - i teraz co jakiś czas gubi mi sterownik LPG -wyswietla komunikat "Brak sterownika"
Może to być przyczyną że kabel jest dłuższy od oryginału ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
W ESGI mapy są "żywe" i w zależności jak jedziesz to się zmieniają dlatego ustawienie tego dobrze jest raczej niemożliwe. Mapę benzyny chyba da się zablokować tylko trzeba ją dobrze wyrysować i szybko zablokować, a później do niej starać się w kilku miejscach dopasować mapę gazową.
Co do kabla to co to za kabel i z której strony przedłużony i czym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 17:22 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Kabel chyba od Viakena -kupowałem go dośc dawno zgłasza sie w porcie chyba jako "prolific" -jak to wazne to potem podrzuce dokladne dane bo został w aucie.
Przedłużony normalnie 3 zyłowym kablem w silikonie nieekranowanym ( ten viakena ma ekran ale i tak konczy sie on przed wtyczka od strony komp LPG)
Odcinek przedłużający wlutowany od wtyczki oryginalnej co jest podłaczana do gniazda od komputera ESGI do konca ucietego kabla originalnego (czyli zostaje wtyczka USB z fejsem/chipem inside + ok 1,2 m kabla ori)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO