Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Może by się przydał jednak kabel ekranowany, chociaż ja też z Viakena ostatnio kupiłem fejs na USB i połączenie wiesza się w czasie kalibracji instalacji więc może to byle-jakość Viakena.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 17:49 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Jutro znów powalcze jak bede miał chwile spróbuje przeczyscic gniazdko przy sterowniku LPG.
A co moge robic zle ze nie moge wyrównac czasów wtrysków Pb i LPG?
Przesuwam te punkty na linii kalibracji i nic sie nie dzieje .
Punkt ustawiam na niebieskiej linii na wysokosci tego punktu który skacze jak silnik pracuje na LPG czyli w dole po lewej stronie (no poczatek przebiegu) i ciagne go kursorem w gore i w dół
Mam najpierw co jeden wtryskiwacz właczyc i wylaczyc i na niego patrzec czy na wszystkie ?
Czy przesówac tylko punktem na krzywej kalibracji --czy cała linia kalibracji (ta niebieską)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
wrzuć może mapkę w jpg do tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Instrukcję programowania posiadasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:09 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Obrazek
Po adaptacji mam cała ta niebieska linie przesunąć góra lub dół az zrównają się czasy wtrysków Pb i LPG które widze w okienkach nad wtryskiwaczami tak?
.W tym czasie silnik pracuje na wolnych obrotach na LPG ?
To bedzie mnożnik ?
Reakcja ma byc natychmiastowa czy musze chwile poczekac ?

Potem korygując punkty rozstawione na niebieskiej linii zbliżyć jak najbardziej zieloną mapę LPG do Pb czerwonej

Jutro zrobie nowe zrzuty (swoja droga jak możecie poleccie jakis prosty program do robienia zrzutów ekranu automatycznie co iles sekund).
Daro71 napisał(a):
Instrukcję programowania posiadasz?

Daro posiadam tylko pewnie jakis głupi bład robię że nie moge tego czasu wtryskiwaczy zrównać tzn nic mi sie nie zmienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Bo nie załapałeś, czerwone to czasy benzyny, a zielone to czasy gazu i nie możesz ich równać. Mnożnikiem w punkcie dla wolnych obrotów masz podnieść mnożnik jeśli czerwone się zwiększa po przełączeniu na gaz lub opuścić niżej jeśli czerwone się zmniejsza po przełączeniu na gaz. Chodzi o to żeby czas wtrysku benzyny (czerwony słupek) nie zmieniał wartości po przełączeniu z benzyny na gaz. Zielony słupek to czas wtrysku gazu i w przypadku Valteka dobrze żeby na wolnych był ~4,5ms ale jego ustawia się w razie czego zmianą ciśnienia lub zmianą średnicy dysz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:44 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Daro71 napisał(a):
Mnożnikiem w punkcie dla wolnych obrotów masz podnieść mnożnik jeśli czerwone się zwiększa po przełączeniu na gaz lub opuścić niżej jeśli czerwone się zmniejsza po przełączeniu na gaz.


Hehe widocznie moje IQ jest za niskie ;)
Dobra teraz jest ciut jasniej Daro czyli ja bym kombinował tak:
Samochód pracuje na LPG, postawić punkt na 3ms (ze zdjecia punkt pracy wolnych obrotów) i co przrzucić na Pb przełacznikiem w kabinie lub w programie ?
Dac chwile popracowac na PB i zpowrotem na LPG .
Porównac czasy podniesc lub opuscic ale co cala niebieska linie czy tylko punkt w miejscu pracy wolnych obrotów i znowu na Pb i zpowrotem na LPG i tak az do zrównania tych czasów.
Dobrze kombinuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to możesz skorygować tylko czasy wolnych obrotów. Najpierw patrzysz jakie czasy są na benzynie, następnie przełączasz na gaz (na ten czas dobrze jest ustawić w opcjach przełączania "wszystkie na raz" będzie szybciej się przełączać) i jak się przełączy to korygujesz żeby czas był ten sam co był na benzynie. W ESGI mapka Typ3 jest Stagopodobna i tam można zaznaczyć pojedynczy punkt na mnożniku i jego podnosić, bo mapa Typ1 domyślna to jest jakaś popier...na i cała się przegina i różne cuda się z nią dzieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 249
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
marq napisał(a):
Jutro zrobie nowe zrzuty (swoja droga jak możecie poleccie jakis prosty program do robienia zrzutów ekranu automatycznie co iles sekund).

nie wiem czy posiada opcję robienia zrzutów co kilka sekund ale jak dla mnie bardzo dobre narzędzie

http://www.instalki.pl/programy/downloa ... _Snap.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-04, 10:51 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
boch napisał(a):

nie wiem czy posiada opcję robienia zrzutów co kilka sekund ale jak dla mnie bardzo dobre narzędzie

Program jest OK dzieki.
Obrazek
Daro dzięki mnożnik wyłapany ,ustawiony dzieki Tobie.
Teraz pozostaje zielony słupek
Daro71 napisał(a):
Zielony słupek to czas wtrysku gazu i w przypadku Valteka dobrze żeby na wolnych był ~4,5ms ale jego ustawia się w razie czego zmianą ciśnienia lub zmianą średnicy dysz.


Rozumiem że mogę zmienić te ustawienia pokrecajac sruba na parowniku.Jak mam teraz 5,4 to co musze wkrecic czy wykrecic?
Jak kombinuje to musze zwiekszyc cisnienie żeby tyle samo LPG wpadło do cylindra w krótszym czasie .Jak coś to mnie popraw.
1 Skąd wziąłes "magiczną liczbę " 4,6 -do ktorej jak rozumiem mam doprowadzić zielone słupki.
2 Czy po zmianie ciśnienia bede musiał robic adaptację?
3 Czy bede musiał od nowa stroić mapy?
4 Co bedzie jak tego czasu nie zmienię?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-04, 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Mnożnik wychodzi wysoko, mapka jakaś dziwna, bo zielona linia na mapie jest dłuższa od czerwonej, albo tak je zebrałeś źle albo ciśnienie pod obciążeniem pada i czasy się wydłużają. Jeśli reduktor masz Alaskę to raczej ona nie da rady. Spróbuj podnieść trochę ciśnienie tak żeby czasy gazu (ten zielony słupek) były między 4,0 a 4,5ms. Nie wiem czy ESGI ma jakąś korektę po ciśnieniu, jeśli ma to czasy benzyny nie powinny się zmienić, jeśli nie ma i czasy benzyny (czerwony) słupek będą się skracać to będziesz musiał jeszcze raz kalibrować i ustawiać. Na tych ustawieniach co masz teraz to toczyć się możesz ale jeździć za bardzo to nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-04, 19:34 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Dzieki Daro za ocene.
Mysle ze moze za mało było jazdy na Pb i stad taka krótka czerwona -albo za nisko akurat kreciłem auto - problem jest taki ze mieszkam w dosc ruchliwym miejscu i nie za bardzo jest gdzie przycisnac .Może jutro albo pojutrze bedzie mniejszy ruch na ulicach to zbiore wiecej danych w szerszym zakresie cisnien.
Grunt ze mniejwiecej wiem o co chodzi
Dlaczego mnożnik wychodzi za wysoko?Po czym to widac i ile powinien mieć mnożnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-04, 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Mnożnik to niebieska linia, a po lewej masz skale. W sumie to może być wysoko byleby nie zapętlało wtryskiwaczy przy maksymalnych obrotach, dla Valteka lepszy większy ale przy końcu obrotów musi wyrobić się w czasie. Do zebrania map przydała by się jakaś spokojniejsza droga w miarę prosta i dobrze jak jest pod górkę, żeby mapki się wyrysowały do końca to trzeba pod odcinkę kręcić, na 3 biegu wystarczy. Dobrze by było mieć podgląd korekt w ECU benzyny albo chociaż podłączoną sondę do sterownika lpg, żeby wiedzieć jaka jest mieszanka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-01-05, 09:27 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Daro71 napisał(a):
Mnożnik to niebieska linia, a po lewej masz skale. W sumie to może być wysoko

Czyli ile powinien byc?Ile to dobrze a ile zle -czy jaki przedział ma być?
Daro71 napisał(a):
W sumie to może być wysoko byleby nie zapętlało wtryskiwaczy przy maksymalnych obrotach,

Co to jest zapetlanie i po czym bede widział ze sa zapetlone?
Daro71 napisał(a):
Dobrze by było mieć podgląd korekt w ECU benzyny albo chociaż podłączoną sondę do sterownika lpg, żeby wiedzieć jaka jest mieszanka.

Jak to zrobić? W programie to widzę czy musze miec jakis specjalny sprzet?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2014-04-24, 07:33 

Dołączył(a): 2014-02-28, 19:55
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 b6
Elektronika: Compact AG
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: KME
Pojemność: 1,8
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
powiedzcie mi koledzy bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie czy po każdej zmianie ciśnienia i zrobieniu autokalibracji trzeba na nowo zbierać mapę benzyny? Przecież ona zostaje na ekranie programu i czy jest sens kasować ja i na nowo zbierać? Mapa gazu to oczywiście inna sprawa ale benzyny???


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO