Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 21:30 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Witam.
Od jakiegoś czasu moj Scenic zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach po przełaczeniu na LPG.
Przy jezdzie jest OK moc itd-tylko troche szarpie silnikiem na wolnych i takie czasem jakby" pyknięcie" w rurę słychać delikatne.Spalanie ok 10 l LPG
Na Pb pracuje poprawnie -nie ma tych objawów.Po przestudiowaniu lektury Forum doszedłem do wniosku że chyba czas na wymianę wtryskiwaczy (listwy wtryskowej?)
Mam na czerwonych Valtekach (chyba 3 om -bo tak mi wyswietlił program do esgi) nalatane 50 tys (ostatnia regulacja ok 30 tys temu) -jeden zawór trochę stuka (było tak od początku jak kupiłem samochód)
I teraz pytanie czy .warto coś tam regulować ,kalibrować ,zmieniać mapy itd czy poprostu nową listwe kupić -cała lub same wtryski?
Czy coś daje regeneracja czy jakies zestawy naprawcze?
Pozdrawiam Marq


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Można regenerować ale po wymianie tłoczków trzeba je skalibrować czyli ustawić skok tłoczków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:08 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Czyli co to trudne czy trzeba miec jakies przyrządy odpowiednie?
I jak by sie to cenowo miało(z zestawem naprawczym o ile jest potrzebny do tej operacji?) do kosztu całej nowej listwy która jak patrze na aledrogo kosztuje ok 120 PLN?
No i jak długo to polata -warto sie z tym bawić?

Poza tym czy to listwa/wtryski mogą być przyczyna tej nierównej pracy silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18358
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1037 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
dokładnie tak jak napisał przedmówca

a jeszcze lepiej wymienić na inne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:15 

Dołączył(a): 2010-02-23, 12:15
Posty: 39
Lokalizacja: częstochowa

Pomógł: 5 razy

Auto: Skoda Fabia 1.4MPI
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: AT 09
Pojemność: 1.4
Moc: 60
Kod Silnika: AZE
Rok Produkcji: 2001
Objawy takie same jak u mnie. Jak włączałem w programie wtryski LPG pojedynczo, to na trzech auto pracowało OK, a włączenie jednego powodowało właśnie nierówną pracę na jałowym. Pyknięcia w rurę też się zdarzają. Koszt nowej listwy wtryskowej na allegro to ~120zł za valteki, albo ~130-140 za REG fast. Ja się nie bawię w regenerację, dzisiaj byłem u kolegi z forum umówić się na wymianę.

Ale tak na marginesie to chyba dość szybko Ci padły? Ja mam raile, które ponoć są gorsze nawet od valteków, a z papierów wynika że nalatane mają już 105 tys. No i trzy z czterech ciągle byłyby do jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
marq napisał(a):
Czyli co to trudne czy trzeba miec jakies przyrządy odpowiednie?

Trudne nie jest chociaż to zależy co kto potrafi, a do ustawienia skoku coś takiego potrzeba http://www.drypa.pl/produkt1134_DIAGNOS ... altek.html lub trzeba z listwą po wyczyszczeniu i przełożeniu tłoczków podjechać do kogoś kto ma taki przyrząd, np. monter lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:49 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Harry_man napisał(a):
Ale tak na marginesie to chyba dość szybko Ci padły? Ja mam raile, które ponoć są gorsze nawet od valteków, a z papierów wynika że nalatane mają już 105 tys. No i trzy z czterech ciągle byłyby do jazdy.


No wiec nie wiem do konca czy to wtryski.
Niby zaobserwowałem ten objaw ,jak parę razy wyjezdziłem LPG do sygnału akustycznego na autostradach w DE .Tak mi się zdaje ze stało się to wtedy,lub po tym nasiliło -więc może coś tam się tylko zabrudziło.
Jeden wtrysk "cykał" odkad kupiłem auto -no teraz na pewno cyka głosniej po tych paredziesieciu tys km - ale jakichs tam różnic w mocy,spalaniu nie ma .
Nic bym z tym nie robił szkoda mi troche poduszek w silniku i targania różnymi elementami silnika i budy na wolnych obrotach.
Jakbym miał kupować to lepiej te Reg-fasty kupic czy Valteki?
Pojda na esgi2?I co potem zmiana wtyczek ,kalibracja etc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Jak zmienisz na RegFasty to wtyczki pasują, ale w programie trzeba zmienić i ustawić od nowa, zresztą przy wymianie na Valteki też dobrze by było ustawić, a przynajmniej sprawdzić czy jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 23:00 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Dobra a czy niewłasciwe ustawienie mapy ma wpływ na wolne obroty?
Bo jak rozumiem obrotów w górę nie dam rady na LPG podciągnąć?
Na Pb mam ok 700 na LPG 600 rpm/min


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Obroty ustawia ECU silnika i raczej powinny być takie same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 23:17 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Daro71 napisał(a):
Obroty ustawia ECU silnika i raczej powinny być takie same.

A w dolnym zakresie mapy tam gdzie są wolne obroty - to adaptacja wystarczy do prawidłowej regulacji ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-23, 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Adaptacja w sumie tylko w miarę poprawnie jest w stanie ustawić wolne obroty, resztę mnożnika zgaduje, do tego najczęściej słabo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 09:42 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Daro71 napisał(a):
Adaptacja w sumie tylko w miarę poprawnie jest w stanie ustawić wolne obroty, resztę mnożnika zgaduje, do tego najczęściej słabo.

Myslisz ze jakbym ustawił mnoznik na dole obrotów idealnie na 1 -wolne obroty by wzrosły skoro na Pb są o ok 100 wieksze i silnik pracuje równiej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Nie, mnożnik ma być tak ustawiony, żeby przełączając raz na jedno paliwo, raz na drugie, czasy wtrysku benzyny w programie były takie same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Listwa wtryskiwacze -regeneracja,kalibracja,wymiana?
PostLink | Napisane: 2013-12-25, 13:20 

Dołączył(a): 2013-12-22, 22:35
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Esgi2
Wtryskiwacze: Valtek czerwone
Reduktor: Tomasetto AT 09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 107
Dzieki Daro za odzew i Wesołych Swiąt to po pierwsze.
W koncu przedłużyłem sobie kabel i moge z lapkiem wejsc do kabiny ew zrobić mape w ruchu.
Dziś chyba obczaiłem usterkę -3 wtryskiwacz" klekoczacy" jest do wymiany.Po wyłaczeniu go a właczeniu wtrysku Pb silnik pracuje stabilnie.
W zwiazku z tym pare pytań.
1.Czy taki wtryskiwacz da sie wydłubać z listwy w jakis prosty sposób?Mam 2 auto z którego mogłbym wziąc nawet na dłuższa chwile- ma tez czerwone Valteki -tylko jak sprawdzić czy sa te same cewki dysze i co tam jeszcze może byc inne ?
2.Czy nie zaskoczy mnie przy wyjmowaniu coś typu jednorazowa uszczelka ,podkładka itp?
3.Jakie powinienem ustawić cisnienie na parowniku do pracy -czytałem że ok 1 bar czy to prawda?Jak ustawiłem prawie równo 1 bar to po adaptacji mam czasy wtrysku na LPG 2x dłuższe niż na Pb - może tak zostać czy za ubogo bedzie?Jak adoptowałem na 1,3bar korekcja wyszła 1,24-jak na 1bar 1,44 to rozumiem że gorzej ?
4 No i nie zabardzo kumam jak zmienić ten mnoznik ale czytam,czytam i próbuje zrozumieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO