Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-04-01, 20:45 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 991
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
I działa lepiej , ja mam przejechane jak na razie 20 tyś km bez problemów . Co do prinsa , to kolega montujacy te instalacje w Niemczech , nie wypowiadał sie dobrze na ich temat .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-05-11, 12:46 

Dołączył(a): 2014-07-15, 12:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat
Witam,
Nie udzielałem się wcześniej ale praktycznie od ponad roku obserwuje między innymi ten wątek. Ponieważ sam miałem ból głowy w temacie, a osób które przerobiły taki silnik typu TSI na gaz było bardzo mało (mało info na forach) do tego to co warsztat to inny pogląd na temat i inną instalację mi proponowano.:)postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami w temacie.

więć do rzeczy mam passata B6 1.8TSI 160kW 2010r. silnik CDAA. Od roku zastanawiałem się czy i jaki gaz założyć. Najbardziej byłem zainteresowanym fazą ciekłą np vialle/prins. Niestety ale okazało się że do mojego kodu silnika żadna z tych firm nie ma instalacji VI generacji. Inne firmy również maja krótką listę modeli.

Po długich rozważaniach (ponad rok) i weryfikacji tematu zdecydowałem sie na instalację Prins VSI DI 2.0 - czyli gaz z dotryskiem benzyny.

Z podstawowych danych to Prins chwalił się że dotrysk benzyny jest tylko 5% nie zależnie od sposobu jazdy i to głównie przekonało mnie do tej instalacji, bo w innych była mowa o 15-20% a w skrajnych przypadkach 100% benzyny... (jazda w korku)

I od 2 tygodni jeżdżę na gazie:)
Sama instalacja i odczucia bardzo pozytywny. Nie odczuwam różnicy w pracy silnika, moc tez taka sama nie widzę różnicy. Siedząc w samochodzie przełączanie z benzyny na gaz i z gazu na benzynę nieodczuwalna - nawet wskazówka od obrotomierza nie dgrnie:)

No a teraz to co pewnie dla większości najważniejsze - jak wygląda spalanie.
Przejechałem dopiero 600km a pierwsze dokładne pomiary spalania mam z 422,3km.
Czyli tak:
dystans 422,3km
trasa mieszana - z przewagą krótkich dystansów.
spalnia gaz: 41,64litra
spalanie Pb: 5,04litra
- jazda w miarę spokojna tak do 120km/h

- komupter natomiast pokazął spalanie 8,1l benzyny - nie wiem na czym to polega ale mimo że jeżdże na gazie komuter cały czas pokazuje spalanie beznyny - Pan z warsztatu powiedzał że tyl bym spalił gdybym jeżdziź na benzynie bo to nie działa na zasadzie przepłowomirze tylko jakoś tam inaczej ale nie wnikałem w szczegóły..

To dopiero początek przygody więc będę starał się co jakiś czas wrzucić info jak się samochód spisuje i jak ze spalaniem.

Pozdrawiam,
Danek85


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-05-11, 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
danek85 napisał(a):
- komupter natomiast pokazął spalanie 8,1l benzyny - nie wiem na czym to polega ale mimo że jeżdże na gazie komuter cały czas pokazuje spalanie beznyny - Pan z warsztatu powiedzał że tyl bym spalił gdybym jeżdziź na benzynie bo to nie działa na zasadzie przepłowomirze tylko jakoś tam inaczej ale nie wnikałem w szczegóły..

Samochód nie wie na jakim paliwie jedzie :) zawsze będzie ci pokazywać "spalanie benzyny". On te dane bierze (chyba) z czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - komputer LPG dostaje impuls otwarcia wtryskiwaczy benzynowych, ale ich nie otwiera, bo zamiast nich otwiera wtryskiwacze LPG.

Wyjeździj jeszcze 2 zbiorniki LPG i dopiero oceniaj spalanie :) spalanie z pierwszego zbiornika LPG nie jest raczej prawidłowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-05-11, 15:59 

Dołączył(a): 2012-11-27, 17:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Corsa B
Reduktor: Tomasetto
Pojemność: 1400
Moc: 62
Rok Produkcji: 1998
żeby wiedzieć ile palisz gazu musisz do spalania pokazywanego przez komputer dodać ileś procent. nie pamiętam ile. chyba 10 albo 15%. jeśli komputer pokazuje Ci 8 litrów to dodaj do tego 10-15% i wychodzi około 9 litrów. i do tego mówisz jeszcze nieco ponad litr benzyny na 100km. to całkiem niezły wynik.

jeśli faktycznie jest tak że w przypadku tej generacji instalacji dotrysk benzyny jest tak mały niezależnie od sposobu jazdy to jest to dobra alternatywa dla LPDI która nadal jest bardzo droga.

ile zapłaciłeś za tę instalację?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-05-12, 10:12 

Dołączył(a): 2014-07-15, 12:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat
Komputer pokazał 8.1 więc wychodzi że trzeba dodać 20% żeby oszacować gaz. Tylko pytanie czy komputer pokazuj prawdę - kiedyś sprawdziłem i średnio wychodziło mi że pali 0,5 więcej niż pokazuje więc trzeba by przyjąć że spaliłby 8,5 litra benzyny. I wtedy wychodzi że gazu spala około 15%więcej. (no i 1litr benzyny nie zapominajmy:))

Zapłaciłem 6kpln więc sporo taniej niż Lpdi które kosztują w granicach 9kpln.Narazie nie żałuje ale zobaczymy z czasem:)
Gaz zakładałem w Warszawie więc znając życie da się gdzieś w Polsce założyć taniej:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-05-21, 06:47 

Dołączył(a): 2014-07-15, 12:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat
Kolejny raport ze spalania.

dystans 466,6km
trasa mieszana - z przewagą dłuższych tras.
spalania gaz: 46,87litra czyli 10,05l/100km
spalanie Pb: 3,42litra czyli 0,73l/ 100km
- jazda w miarę spokojna tak do 120km/h
- tankuje na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze

Pierwszy wniosek jest taki (dość oczywisty) mniej spalił teraz Pb bo jeździłem w dłuższych trasach - rzadziej odpalany samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-06-21, 21:10 

Dołączył(a): 2014-02-12, 20:39
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Superb
Reduktor: LPDI
Pojemność: 1798
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2014
danek85 napisał(a):
więć do rzeczy mam passata B6 1.8TSI 160kW 2010r. silnik CDAA. Od roku zastanawiałem się czy i jaki gaz założyć. Najbardziej byłem zainteresowanym fazą ciekłą np vialle/prins. Niestety ale okazało się że do mojego kodu silnika żadna z tych firm nie ma instalacji VI generacji. Inne firmy również maja krótką listę modeli.



Nie wiem gdzie się dowiadywałeś o instalacje VIALLE fazy ciekłej. Ja mam Skodę Superb z tym silnikiem i mam zamontowaną instalację fazy ciekłej. Zrobiłem już na tej instalacji 75 tyś km i zero problemów. Kilka postów wcześniej opisywałem moje wrażenia z jazdy i użytkowania samochodu z tą instalacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-06-27, 20:42 

Dołączył(a): 2009-12-06, 13:58
Posty: 174
Lokalizacja: Marki

Pomógł: 5 razy

Auto: VW Jetta Sportwagen
Elektronika: LPGTech 326
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Gold GT
Dysze: 2,8
Pojemność: 2,5
Moc: 170
Kod Silnika: CBUA
Rok Produkcji: 2012
Do passata z cdaa jest na pewno vialle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-07-15, 23:17 

Dołączył(a): 2015-07-15, 23:14
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Witam, jakie lpg można założyć do audi 2.0 tfsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-07-29, 14:43 

Dołączył(a): 2015-03-22, 20:43
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Passat CC
Elektronika: Vialle LPDI
Pojemność: 1800
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2011
Witam

Jestem również "szczęśliwym" posiadaczem VIALLE LPDI w Passat CC 1.8TSI CDAA.
Od poczatku były problemy ale powiedzmy że się wszystko poprawiło ale został jeden ale za to powazny problem odpalania rannego.
Nie ma mowy o odpaleniu bez trzymania wciśniętego gazu, inaczej gaśnie.
Instalacja ma 2 miesiące, przeglądali ją eksperci od VIALLE ale nie potrafią niczego wymyślić.

Będe próbował ale jestem na drodze do zwrotu instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-08-14, 16:41 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 991
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Nie wiem gdzie montowałeś , ale chyba nie u mnie bo moje autka na LPDI CHODZĄ . Moge ci natomiast podpowiedzieć że z jednym autem a dokładnie PASSATEM 1,4 TSI miałem podobny problem , i rozwiązaniem okazało sie wymiana świec zapłonowych na BRISK PREMIUM .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-08-19, 16:20 

Dołączył(a): 2015-03-22, 20:43
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Passat CC
Elektronika: Vialle LPDI
Pojemność: 1800
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2011
Znalazłem pasujące świece do 1.8tsi CDAA:

Są właściwie 2:
Brisk Premium P2 / 1620 / DR15YIR-1
Brisk Premium P7 / 1625 / DR17YIR-1

15 jest zimniejsza od 17 ale i tak jest cieplejsza od fabrycznych które są zimne

Wiesz może jakiej świecy powinienem spróbować??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-08-20, 07:37 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 991
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Według katalogu powinieneś mieć BRISK PREMIUM P4 albo P9 . Ja w moim CDAA mam zamontowane P4 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-08-20, 11:09 

Dołączył(a): 2015-03-22, 20:43
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Passat CC
Elektronika: Vialle LPDI
Pojemność: 1800
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2011
Wczoraj patrzyłem do ELSA do specyfikacji i tam pisze że szczelina ma mieć 1,0 - 1,1.
Ale wiem że były jakieś zmiany.
Brisk Premium P4 ma szczelinę 0,4 - 0,8mm.
Ale spróbuje.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPdi -wrażenia z jazdy
PostLink | Napisane: 2015-08-31, 18:35 

Dołączył(a): 2015-03-22, 20:43
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: VW Passat CC
Elektronika: Vialle LPDI
Pojemność: 1800
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2011
Wymiana świec nic nie dała.
Dalej padaka z cold startem. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO