Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 11:48 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
Tak mi sie wydaje ze jakis szaman stroił ten gaz i zubożył mieszanke zeby spalanie było zadawalające. Tak czy inaczej firma Czakram to dla mnie dno.Nie polecam tych pseudo fachowców. Próbuję sie dowiedzieć wlasnie dlaczego olej w silniku po kapitalnym remoncie po wymianie i przejechaniu 100 km na gazie był czarny jak smoła. To przed wymianą był czystszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 12:00 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 747
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3T/525i
Elektronika: Tech224/Tech326
Wtryskiwacze: Dragon/Yeti
Reduktor: 2xSilver/GoldGT
Pojemność: 2298/2497
Moc: 220/218
Kod Silnika: B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2004/2006
Zatarcie silnika 2000km po naprawie głównej z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na błąd podczas naprawy. Znam mnóstwo takich przypadków w autach turbodoładowanych. Wpływu instalacji lpg na uszkodzenie silnika po naprawie głównej bym nie wyolbrzymiał (choć nie twierdzę, że jest to niemożliwe). Jednak jak znam polskie realia to zakład wykonujący naprawę główną będzie się uchylał od odpowiedzialności. A w tym przypadku ma idealny pretekst w postaci instalacji lpg.
Notabene. Kolega zmaga się z podobną sytuacją. 2500km po wymianie rozrządu silnik stracił smarowanie. W efekcie wał skrzywiony, panewki pozacierane. Na szczęście ocalały tłoki i blok silnika.

W przypadku poprzedniej awarii zakończonej dziurą w tłoku. To jedną z przyczyn tego typu uszkodzeń jest niewłaściwa praca wtryskiwacza, który zamiast rozpylać paliwo sika skupionym strumieniem w tłok. Sytuacja bardzo często spotykana po nieumiejętnym tuningu zajeżdżonego diesla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 12:30 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
Samochód kupiłem juz z wypalonym tłokiem. Głowica planowana wprasowane nowe tuleje cylindrowe komplet pierscieni wymieniony, nowy oryginalny tłok zresztą w tym silniku wszystko składane na oryginałach mazdy gdyz nie występują zamiennik. Nowy rozrząd z napinaczem hydraulicznym wariatorem faz rozrządu oraz łancuchem. Komplet uszczelek nowy wał sprawdzany, wtryskiwacze benzynowe wysłane do diagnostyki do profesionalnego zakładu. Wynik badań był pozytywny. Niemal że w perfekcyjnym stanie były wtryski benzynowe w granicach 97% sprawności miały kazdy i równe dawkowanie. Juz nie wiem czego by sie tu jeszcze przytrzepić. Stąd moje podejrzenia co do instalacji LPG. Wtryski gazowe ,reduktor, sterownik??? Pytanie do posiadaczy instalacji BRC SDI w tym silniku. Ktoś miał problemy z tą instalacją. Ogólnie jakie macie doswiadczenia i opinie z instalacjami sekwencyjnymi IV generacji w silnikach turbo z bezposrednim wtryskiem? Słyszalem ze najlepszym wariantem jest instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej ale to inna bajka. Koszty takiej instalacji mnie przewyższają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 12:38 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5775
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 233 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
junek88 napisał(a):
Co do oleju zastosowany był z górnej póły Castrol 10W60 Sport. Czekam na dalsze sugestie

Ręce opadają. A jaki był zalecany przez fabrykę? Pewnie 5W30. W zamian dostał pseudo tuning olejowy i teraz płacz że gaz zatarł panewki.
niemand napisał(a):
To jedną z przyczyn tego typu uszkodzeń jest niewłaściwa praca wtryskiwacza, który zamiast rozpylać paliwo sika skupionym strumieniem w tłok. Sytuacja bardzo często spotykana po nieumiejętnym tuningu zajeżdżonego diesla.


A co ma diesel do benzyniaka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 12:50 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
mcjezioro napisał(a):
Ręce opadają. A jaki był zalecany przez fabrykę? Pewnie 5W30. W zamian dostał pseudo tuning olejowy i teraz płacz że gaz zatarł panewki.


Castrol 10W60 to olej syntetyczny kolego zapewniający najwyższą ochronę silnika od momentu uruchomienia silnika a nie pseudo tuning olejowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 13:08 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 747
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3T/525i
Elektronika: Tech224/Tech326
Wtryskiwacze: Dragon/Yeti
Reduktor: 2xSilver/GoldGT
Pojemność: 2298/2497
Moc: 220/218
Kod Silnika: B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2004/2006
mcjezioro napisał(a):
A co ma diesel do benzyniaka?

W tym konkretnym przypadku ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 68 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Akurat nie bardzo, bo w przeciwieństwie do śmierdzieli, więcej paliwa to niższa temperatura.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 14:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 8492
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 551 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
grzesiekkr, do tablicy!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 14:33 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6509
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 297 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: Eko-Power
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Będę u siebie montował termoparę 2 szt. to na bieżąco będzie wiadomo jaka temp na wylocie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 20:51 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5775
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 233 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
junek88 napisał(a):
Castrol 10W60 to olej syntetyczny kolego zapewniający najwyższą ochronę silnika od momentu uruchomienia silnika a nie pseudo tuning olejowy.

Fajne hasło, jak z folderu. Ale to jest olej do silników, które go będą tolerować.
Twój silnik został spasowany do rzadkiego oleju i taki powinien być lany. Olej 3 klasy gęstszy nie zapewni odpowiedniego chłodzenia, bo będzie miał mniejszy przepływ. Jeśli chcesz coś poprawić, to kup lepszy olej, ale w tej klasie co zalecany lub chociaż zbliżonej.
Nawet gdzieś na forum ktoś pisał o takim przypadku, że zatarł silnik gdy zalał go dokładnie tym samym olejem. A zalecany był oczywiście rzadki jak w twoim przypadku.
niemand napisał(a):
W tym konkretnym przypadku ma.

Przecież benzyniak nie sika ciśnieniem 3000b


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 08:45 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
mcjezioro napisał(a):
Twój silnik został spasowany do rzadkiego oleju i taki powinien być lany. Olej 3 klasy gęstszy nie zapewni odpowiedniego chłodzenia, bo będzie miał mniejszy przepływ. Jeśli chcesz coś poprawić, to kup lepszy olej, ale w tej klasie co zalecany lub chociaż zbliżonej.


Tylko kolego to jest rzadki olej i jakbyś poczytał specyfikację tego produktu to byś wiedział że co najmniej poprawnie radzi sobie w wysilonych silnikach sportowych przy ekstremalnej eksploatacji w wysokich temperaturach. Nie jestem zapartym amatorem castrola tylko trzeba obiektywnie ocenić produkt. A jesli kolego twierdzisz że ten olej nie nadaje sie do tego silnika to wyprowadź mnie z błędu i udowodnij ze jest to kiepski olej i powinienem zalać inny lepszy jak to nazwałeś bo ten wcale mało mnie nie kosztował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 09:40 

Dołączył(a): 2011-02-02, 00:55
Posty: 913
Lokalizacja: Radzionków

Pomógł: 66 razy

Auto: Toyota Avensis Verso
Elektronika: Stag Q-box
Wtryskiwacze: Barracuda 115 Nl
Reduktor: KME TUR
Pojemność: 1998
Moc: 150
Kod Nadwozia: M2
Kod Silnika: 1AZ-FE
Rok Produkcji: 2004
junek88 napisał(a):
jesli ... ten olej nie nadaje sie do tego silnika to wyprowadź mnie z błędu i udowodnij ze jest to kiepski olej i powinienem zalać inny lepszy
patrz zalecenia producenta jakim olejem ma być zalany silnik,
nikt nie twierdzi że ten castrol jest kiepski, tylko że nie nadaje się do tego silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 10:03 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 747
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3T/525i
Elektronika: Tech224/Tech326
Wtryskiwacze: Dragon/Yeti
Reduktor: 2xSilver/GoldGT
Pojemność: 2298/2497
Moc: 220/218
Kod Silnika: B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2004/2006
mcjezioro napisał(a):
Przecież benzyniak nie sika ciśnieniem 3000b

W tym przypadku OIDP 115-120Ba. Jednak moim zdaniem punktowy wtrysk może uszkodzić tłok.
Spotkałem się z przypadkiem, co prawda tylko jednym, gdy w silniku z pośrednim wtryskiem lejący ciurkiem wtrysk zrobił dziurę w tłoku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 10:04 

Dołączył(a): 2013-11-01, 22:37
Posty: 309

Pomógł: 3 razy

Auto: Mustang GT / Mazda CX-7
Elektronika: STAG/ Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: ACWO3 / MED
Reduktor: MAGIC/ IGI
Pojemność: 4951
Moc: 435
junek88 napisał(a):
mcjezioro napisał(a):
Twój silnik został spasowany do rzadkiego oleju i taki powinien być lany. Olej 3 klasy gęstszy nie zapewni odpowiedniego chłodzenia, bo będzie miał mniejszy przepływ. Jeśli chcesz coś poprawić, to kup lepszy olej, ale w tej klasie co zalecany lub chociaż zbliżonej.


Tylko kolego to jest rzadki olej i jakbyś poczytał specyfikację tego produktu to byś wiedział że co najmniej poprawnie radzi sobie w wysilonych silnikach sportowych przy ekstremalnej eksploatacji w wysokich temperaturach. Nie jestem zapartym amatorem castrola tylko trzeba obiektywnie ocenić produkt. A jesli kolego twierdzisz że ten olej nie nadaje sie do tego silnika to wyprowadź mnie z błędu i udowodnij ze jest to kiepski olej i powinienem zalać inny lepszy jak to nazwałeś bo ten wcale mało mnie nie kosztował.


Ten silnik wymaga rzadkich olejów. Tj. 0w20, 0w30 lub 5w20, 5w30


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 11:39 

Dołączył(a): 2010-08-16, 06:27
Posty: 103
Lokalizacja: LBN

Pomógł: 2 razy

Auto: mazda
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: hana
Reduktor: AC
dokładnie po co lać taki gęsty olej skoro silnik ciasno spasowany i producent zaleca 5w30, tak jak prawi mcjezioro chcesz poprawiać fabrykę to zastąp hydrokraka mazdy jakimś porządnym syntetycznym olejem i częściej wymianiaj a nie lej tego gęstego castrola


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO