Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 20:18 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5785
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 234 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
junek88 napisał(a):
A jesli kolego twierdzisz że ten olej nie nadaje sie do tego silnika to wyprowadź mnie z błędu i udowodnij ze jest to kiepski olej

Nigdzie nie napisałem że jest kiepski, za to napiszę trzeci raz że się nie nadaje do tego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-26, 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 3716
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 205 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
junek88 napisał(a):
Próbuję sie dowiedzieć wlasnie dlaczego olej w silniku po kapitalnym remoncie po wymianie i przejechaniu 100 km na gazie był czarny jak smoła.

normalne przy bardzo ale to bardzo ciasno spasowanym silniku.ewentualnie z mocno skoszonymi kątami.popytaj ludzi którzy docierali silniki 30 lat temu jaki był olej po 1000km przebiegu.zatarcie potwierdza za ciasne pasowanie elementów.
dziura w tłoku to raczej usterka elementu lpg lub ułańska fantazja montera w strojeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-27, 08:25 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6238
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 134 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
junek88 napisał(a):
Pompę olejową bym wykluczył. Szczegółowo była sprawdzana przed montażem zarówno kanały olejowe. Panewki do LPG mogą mieć wbrew pozorom wiele wspólnego. Polecam literaturę http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy.
Gaz ma wyższą temperaturę zapłonu ,która utrzymuję sie dłuzej w komorze spalania i mieszanka zawiera więcej powietrza jak to sie ma w stosunku do spalania benzyny. LPG spala sie wolniej stad wyzsza temepratura utrzymuje sie w całym silniku. Podwyższona temepratura z kolei to degradacja srodków antykorozyjnych w oleju oraz utlenianie się co wpływa na pogorszenie wlasciwosci smarnych oleju i odkladanie sie osadu i szlamu. To tłumaczyłoby czarny olej w silniku po przejechaniu zaledwie 100 km na autostradzie. Nie zapominajmy ze jest to silnik turbodoładowany gdzie elementy takie jak cylindry pierscienie czy tłoki i tak sa narazone na wysokie temperatury a gaz dodatkowo ją podwyższa. Co do oleju zastosowany był z górnej póły Castrol 10W60 Sport. Czekam na dalsze sugestie.

Cytuje Pan zlepek bzdur autorstwa kogoś kto sam niespecjalnie wiele wie na ten temat prawdopodobnie. Jestem w stanie udowodnić z sondą EGT, że tempeartura spalin pochodzących z zasilania benzyną i gazem jest w zasadzie dokładnie identyczna.
Czarny jak smoła olej po 100 km to zapewne obecność startych płaszczy tłoków pokrywanych w tych silnikach związkami molibdenu, które są czarne.

Trzeba rozróżnić dwie kwestie: pierwsza to taka, jaką Pan porusza - czyli odpowiedzenie sobie, czy gaz sam w sobie stwarza bardziej niekorzystne warunki pracy silnika. I tu moja odpowiedź brzmi: NIE.
Druga sprawa, to zagadnienie, czy instalacja o niewłaściwie dobranych parametrach regulacyjnych, i/lub nieprawidłowo zamontowana może się przyczynić do tego typu objawów. I tu odpowiedź brzmi: ZDECYDOWANIE TAK. Gazownik ze swoimi kompetencjami staje się panem życia i śmierci silnika, stąd tak ważny wybór dobrego fachowca. A tych jest bardzo niewielu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-27, 10:45 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
SebastianS napisał(a):
Czarny jak smoła olej po 100 km to zapewne obecność startych płaszczy tłoków pokrywanych w tych silnikach związkami molibdenu, które są czarne.


Czy jest to zjawisko które dyskwalifikuje silnik w dalszej eksploatacji? Poczytałem trochę literatury i dowiedziałem sie ze pierwiastek chemiczny którym jest molibden posiada własciwosci takie jak twardość i wysoką temperaturę topnienia i przy tym jest bardzo lekki. Przypuszczalnie jego warstwa pełni funkcję ochrony termicznej tłoka. Co do fachowości człowieka zakładającego LPG w moim samochodzie miałem własciwie spore wątpliwości i zastrzeżenia i dziękuję z tego miejsca panu za parę wskazówek i rad oraz utwierdzenie mnie w tym przekonaniu. Nie polecam firmy CZAKRAM!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-09-17, 06:37 

Dołączył(a): 2013-01-16, 22:45
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera P11.144
Pojemność: 2000
Moc: 140
Kod Silnika: SR20DE
Rok Produkcji: 2001
A jak z instalacją VI generacji? Robił to ktoś już w tym aucie? Teoretycznie jest taka możliwość ale jak to wygląda w praktyce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-09-17, 07:18 

Dołączył(a): 2011-02-02, 00:55
Posty: 920
Lokalizacja: Radzionków

Pomógł: 66 razy

Auto: Toyota Avensis Verso
Elektronika: Stag Q-box
Wtryskiwacze: Barracuda 115 Nl
Reduktor: KME TUR
Pojemność: 1998
Moc: 150
Kod Nadwozia: M2
Kod Silnika: 1AZ-FE
Rok Produkcji: 2004
w praktyce VI gen to bardzo duży koszt montażu i serwisu,
rozsądniej zamontować IV gen z dotryskiem Pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-09-17, 08:01 

Dołączył(a): 2013-01-16, 22:45
Posty: 33

Pomógł: 0 razy

Auto: Nissan Primera P11.144
Pojemność: 2000
Moc: 140
Kod Silnika: SR20DE
Rok Produkcji: 2001
alk80 napisał(a):
w praktyce VI gen to bardzo duży koszt montażu i serwisu,
rozsądniej zamontować IV gen z dotryskiem Pb


Jakie jest wtedy zużycie PB a ile LPG. Chodzi i procentowo oczywiście. Czy nie ma takiej zależności? Słyszałem, że zależy to od stylu jazdy ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-09-17, 08:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29040
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2729 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi 2l / 100km.
Tak opisuje swój produkt AC, zastrzegając:
Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-05, 21:23 

Dołączył(a): 2017-05-13, 20:12
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: mazda
Elektronika: brc
Wtryskiwacze: brc my07
Reduktor: brc
Pojemność: 1999
Moc: 141
Kod Nadwozia: sedan
Rok Produkcji: 2002
pali 2,5l benzyny i 10l gazu około. czytam ty smiesznych rzeczy na temat LPG i niewiem skad takie pomysły ze lpg moze zrobic dziure w tłoku. A powiedz kolego jak wygladał luz zaworowy na tym tłoku co miałes dziure i ile razy kontrolowałes luzy zaworowe w tym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 12:37 

Dołączył(a): 2016-11-01, 21:53
Posty: 270
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

Pomógł: 21 razy

Auto: Punto 2 FL
Elektronika: Stag 4 Plus
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1200
Moc: 80
Rok Produkcji: 2003
Przy nie sprawnym wtryskiwaczu LPG/PB wszystko jest możliwe. Zresztą dotyczy to nie tylko silników ZI również ZS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 13:14 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5785
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 234 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Głównie z ZS.
A w ZI, to jak silnik wysilony, a instalacji mocno zrypana, to tłoka stopi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 16:07 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6238
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 134 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
mcjezioro napisał(a):
Głównie z ZS.
A w ZI, to jak silnik wysilony, a instalacji mocno zrypana, to tłoka stopi.

I zapewne tak właśnie było. Tłok - zapewne w wyniku spalania za ubogiej mieszanki - doznał przegrzania do tego stopnia, że denko popłynęło, przy takiej temperaturze spuchł na tyle, że płaszcz zaczął się zacierać, powłoka molibdenowa się starła i zaczerniła olej, zaś w dalszym przebiegu zacierania siły oddziaływujące na panewki na tyle wzrosły, że te uległy wyłuszczeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-06, 17:02 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5785
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 234 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
SebastianS napisał(a):
przy takiej temperaturze spuchł na tyle, że płaszcz zaczął się zacierać

Jak tłok "spłynie", to jest po silniku od razu, a nie w jakimś tam "dalszym przebiegu".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-07, 09:34 

Dołączył(a): 2012-04-10, 05:45
Posty: 127

Pomógł: 2 razy

Auto: subaru
Elektronika: gas tech
Wtryskiwacze: dti
Reduktor: artic nie jeden:)
Dysze: a po co?
Pojemność: 2500
Moc: 330?
Rok Produkcji: 2004
Dziura w tłoku - wytopione denko to zawsze w turbo-benzynie rezultat mocno za ubogiej mieszanki. I to był powód pierwotnego remontu silnika.
Co do panewek za drugim razem - trzeba rozebrać silnik i pomierzyć, obejrzeć tu i tam, nawet pod mikroskopem i obstawiam błąd montażu.
Niewłaściwy olej też pod to podpada, bo mechanik składający motor powinien zalecić jakiś olej. Przecież wie jak silnik jest spasowany i wcale po remoncie nie musi mieć tolerancji fabrycznych. Jeśli nie zalecił, to i tak temat jest po jego stronie bo powinien dostosować do fabrycznie zalecanego.

Błąd gazownika może tylko leżeć w tej płaszczyźnie, że nie sprawdzał parametrów pracy silnika skanerem OBD podczas próby strojenia - spalanie stukowe, skład mieszanki (sondą szerokopasmową), korekty paliwowe, temperatura silnika itd itp. Co mogło przyśpieszyć awarię.

Inna sprawa, że z olejami nie ma oczywistości - posłużę się przykładem Mustanga i silnika 5.0 produkowanego gdzieś od 2011-2012 roku.
Ford w modelu -2014 nakazuje stosowanie oleju 5W-20. Więc dość małej lepkości. Ale w przypadku wyposażenia auta w "track pack", co sugeruje użytkowanie torowe, należy stosować olej 5W-50!

I co? Silnik ten sam. Olej diametralnie innej gęstości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 20:54 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6238
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 134 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
mcjezioro napisał(a):
SebastianS napisał(a):
przy takiej temperaturze spuchł na tyle, że płaszcz zaczął się zacierać

Jak tłok "spłynie", to jest po silniku od razu, a nie w jakimś tam "dalszym przebiegu".

Tłok spłynął za pierwszym razem. Za drugim razem się zatarł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO