Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-19, 22:09 

Dołączył(a): 2010-10-09, 13:10
Posty: 75
Lokalizacja: Dca

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo v40 t4
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: nowe brc
Reduktor: Genius MAX
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1900
Moc: 200
Kod Nadwozia: nie znam
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1998
Hej


Jak w temacie, a mianowicie czy jest możliwość zagazowania Mazdy 6 MPS 2.3 TURBO 260KM ?

Tu na stronie nr 5 jest parę słów o silniku. http://mazdakia.eu/dl/Mazda6_MPS.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-19, 22:14 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3164
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-19, 22:39 

Dołączył(a): 2011-09-09, 23:40
Posty: 307
Lokalizacja: Katowice ul. Żeliwna 41 tel.507071276

Pomógł: 29 razy

Auto: Subaru Forester Impreza W
Elektronika: QBOX / Vialle
Wtryskiwacze: Hana / Vialle
Reduktor: ACR01 / brak
Dysze: brak / 2,2
Pojemność: 2500 / 2000
Moc: 230 / 265
Kod Nadwozia: SH / GD
Kod Silnika: EJ255 / EJ205
Rok Produkcji: 2008 / 2003
Zapytaj w firmie Auto Gaz Śląsk z Katowicach. Oni mają instalację do DISI ale do CX6. Może jest też do 6 MPS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-20, 13:42 

Dołączył(a): 2011-01-03, 15:04
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 1 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: BRC SQ24
Wtryskiwacze: BRC NIebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 75
Rok Produkcji: 2008
Kolego do tego auta jest dedykowany zestaw BRC. Wiele aut już zagazowaliśmy na takim zestawie i nie ma najmniejszych problemów. Taki silnik (ale w innej budzie) będzie gazowany właśnie na BRC niedaleko Bielska Białej zaraz po nowym roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-20, 22:49 

Dołączył(a): 2010-10-09, 13:10
Posty: 75
Lokalizacja: Dca

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo v40 t4
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: nowe brc
Reduktor: Genius MAX
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1900
Moc: 200
Kod Nadwozia: nie znam
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1998
Skoro mowa o BRC to może chłopaki z Tarnowa w CZAKRAMie dadzą rady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2011-12-21, 00:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8738
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 475 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
prawie wszystko da sie zrobic,ale nie wszystko sie oplaca,
tutaj sprawa jest nieoplacalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2013-11-12, 00:13 

Dołączył(a): 2013-11-07, 15:13
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: Hyundai
Pojemność: 1,6
Moc: 90
Kod Nadwozia: HTB5
Kod Silnika: crdi
Rok Produkcji: 2011
czy od 2011 coś się zmieniło w temacie?
przymierzam się do zakupu szybkiej limuzyny do łykania kilometrów (ok 40-50tys rocznie) i po wyleczeniu się z diesla szukam jakiejś fajnej mocnej benzyny z gazem - jeździłem kiedyś mazdą 3.0 v6 i było bardzo miło :)

http://otomoto.pl/mazda-6-mps-4x4-300km-C30774505.html

przy okazji witam wszystkich! :) obserwuje intensywnie to forum od kilku tygodni, ale wcześniej się nie odzywałem :)

Maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2013-11-12, 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-12-27, 17:19
Posty: 636
Lokalizacja: łódzkie

Pomógł: 65 razy

Auto: VW
Elektronika: STAG 300
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: AC
własnie spotkałem instalację w maździe z bezpośrednim wtryskiem.... klient upierał się że to bardzo dobra instalacja bo montował gdzieś na śląsku i włózyli mu TARTARINI które niby specjalnie dla jego autka było projektowane.... ale jak na to popatrzyłem to miałem mieszne uczucia.....
wogóle to mi się wydaje że to zniknie z rynku jak kiedyś instalacje z rozdzielaczem na silniczki krokowe które miały być prototypem sekwencji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-24, 20:39 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
Witam. Chciałbym odświeżyć temat instalacji LPG w samochodzie Mazda 6 MPS 2.3 DISI TURBO (260 KM). Posiadam od ponad dwóch lat instalację gazową typu BRC SDI. Jest to zestaw przeznaczony według producenta do samochodów 4 cylindrowych wolnossących i turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem o mocy do 200 KW (ok.272 KM). Instalacja zakładana w Czakram oddział w Rzeszowie. W ramach przeglądu gwarancyjnego ostatnio byłem sprawdzić instalację pod kątem analizy mieszanki paliwowo-powietrznej i spalin, szczelności a także realizacji dotrysku benzyny (specyfika instalacji SDI) przez centralę sterującą LPG. Wszystkie te zabiegi związane były z nieużytkowaniem przez dłuzszy czas instalacji z powodu remontu kapitalnego silnika spowodowanym wypaleniem dziury w tłoku i degradacją mechaniczną cylindra. Zrobiłem po remoncie prawie 2 tys. kilometrów w tym głownie na benzynie. Pojechałem zrzućić olej. Po wymianie zrobilem około 100 km na gazie w trasie i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Diagnoza była nieubłagana. Obrócone panewki i zatarty silnik. Olej silnikowy po przejechaniu tego dystansu był czarny jak smoła jakby co najmniej nie był wymieniony kilkadziesiąt tys kilometrów. Dziś juz wiem, że wszystkie szkody wyrządzone w moim aucie zarówno wypalenie tłoka jak i obrócenie panewek spowodowane jest użytkowaniem LPG. Dlatego też chciałbym zapytać czy ktoś miał podobne lub inne problemy z instalacją gazową w tym silniku czy też "fachowcy" z Czakramu dali ciała. Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-24, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 2816
Lokalizacja: Ełk / Białystok

Pomógł: 242 razy

Auto: SubaruLegacy/Legacy Turbo
Elektronika: 4Save Best/Stag 300 +
Wtryskiwacze: Barracuda 115/Hana
Reduktor: ZavoliMOD@1.5/Prins @1.3
Dysze: Brak/Blue
Pojemność: 2457/1994
Moc: 173/200
Kod Nadwozia: BP/BC
Kod Silnika: EJ253/EJ20GN
Rok Produkcji: 2006/1994
Przed wypaleniem tłoka głowica powinna się poddać. Nie było wcześniej utraty mocy, falowania, wypadania zapłonów?
No to niech teraz grzesiekkr wielki fan i naganiacz na BRC się wypowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 02:21 

Dołączył(a): 2008-09-08, 21:54
Posty: 2282
Lokalizacja: V-GAZ Długołeka Wschodnia 17a

Pomógł: 70 razy

Auto: RRS
Pojemność: 4999
Rok Produkcji: 2012
junek88 napisał(a):
Witam. Chciałbym odświeżyć temat instalacji LPG w samochodzie Mazda 6 MPS 2.3 DISI TURBO (260 KM). Posiadam od ponad dwóch lat instalację gazową typu BRC SDI. Jest to zestaw przeznaczony według producenta do samochodów 4 cylindrowych wolnossących i turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem o mocy do 200 KW (ok.272 KM). Instalacja zakładana w Czakram oddział w Rzeszowie. W ramach przeglądu gwarancyjnego ostatnio byłem sprawdzić instalację pod kątem analizy mieszanki paliwowo-powietrznej i spalin, szczelności a także realizacji dotrysku benzyny (specyfika instalacji SDI) przez centralę sterującą LPG. Wszystkie te zabiegi związane były z nieużytkowaniem przez dłuzszy czas instalacji z powodu remontu kapitalnego silnika spowodowanym wypaleniem dziury w tłoku i degradacją mechaniczną cylindra. Zrobiłem po remoncie prawie 2 tys. kilometrów w tym głownie na benzynie. Pojechałem zrzućić olej. Po wymianie zrobilem około 100 km na gazie w trasie i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Diagnoza była nieubłagana. Obrócone panewki i zatarty silnik. Olej silnikowy po przejechaniu tego dystansu był czarny jak smoła jakby co najmniej nie był wymieniony kilkadziesiąt tys kilometrów. Dziś juz wiem, że wszystkie szkody wyrządzone w moim aucie zarówno wypalenie tłoka jak i obrócenie panewek spowodowane jest użytkowaniem LPG. Dlatego też chciałbym zapytać czy ktoś miał podobne lub inne problemy z instalacją gazową w tym silniku czy też "fachowcy" z Czakramu dali ciała. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Jak i dziura w tłoku i degradacja silnika nie musiała być konkretnie przez gaz...
Opisywany temat mojego montażu nissan 350Z problem z kasowanie się luzów zaworowych który zaczął się akurat jeszcze na benzynie, więc wydaję mi się że przed wypaleniem dziury w tłoku i za pewne skasowaniu się luzów zaworowych między czasie które powodują nie poprawną pracę silnika na biegu jałowym jak i obciążeniem.
Co do panewki to szczerze się wypowiem co ma piernika do wiatraka ?? LPG do panewki ??
Może trafiona jest pompa oleju lub kanały doprowadzające olej nie zostały odpowiednio wyczyszczone po remoncie silnika i tutaj leży przyczyna...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 10:49 

Dołączył(a): 2015-07-24, 20:05
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6
Pompę olejową bym wykluczył. Szczegółowo była sprawdzana przed montażem zarówno kanały olejowe. Panewki do LPG mogą mieć wbrew pozorom wiele wspólnego. Polecam literaturę http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy.
Gaz ma wyższą temperaturę zapłonu ,która utrzymuję sie dłuzej w komorze spalania i mieszanka zawiera więcej powietrza jak to sie ma w stosunku do spalania benzyny. LPG spala sie wolniej stad wyzsza temepratura utrzymuje sie w całym silniku. Podwyższona temepratura z kolei to degradacja srodków antykorozyjnych w oleju oraz utlenianie się co wpływa na pogorszenie wlasciwosci smarnych oleju i odkladanie sie osadu i szlamu. To tłumaczyłoby czarny olej w silniku po przejechaniu zaledwie 100 km na autostradzie. Nie zapominajmy ze jest to silnik turbodoładowany gdzie elementy takie jak cylindry pierscienie czy tłoki i tak sa narazone na wysokie temperatury a gaz dodatkowo ją podwyższa. Co do oleju zastosowany był z górnej póły Castrol 10W60 Sport. Czekam na dalsze sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 11:22 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6414
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 296 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: Eko-Power
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
junek88 Tą temperaturę mierzyłeś czy piszesz ze słyszenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-30, 23:47
Posty: 477
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 32 razy

Auto: Avensis automat
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Keihin KN8
Reduktor: AC-R01
Dysze: żółte
Pojemność: 1794
Moc: 129
Kod Nadwozia: T25
Kod Silnika: 1ZZ-FE
Rok Produkcji: 2004
No nie wiem. Jak jeżdżę na benzynie to olej w autach mam czarny. Jak jeżdżę na gazie to olej jest bardziej żółty, jaśniejszy jak bursztyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 260KM
PostLink | Napisane: 2015-07-25, 11:33 

Dołączył(a): 2011-02-02, 00:55
Posty: 859
Lokalizacja: Radzionków

Pomógł: 63 razy

Auto: Toyota Avensis Verso
Elektronika: Stag Q-box
Wtryskiwacze: Barracuda 115 Nl
Reduktor: KME TUR
Pojemność: 1998
Moc: 150
Kod Nadwozia: M2
Kod Silnika: 1AZ-FE
Rok Produkcji: 2004
jak instalacje stroił magik czy inny "cz"arodziej to temp spalania była wyższa, a klient zadowolony bo auto pali gazu tyle co paliło benzyny, a potem takie efekty,
po za tym nie rozumiem jak przez kilkaset km jazdy na lpg mogło tak zdegradować olej że zatarł się silnik


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO