Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mojemu autku stuknęło 35 tys. na gazie
PostLink | Napisane: 2010-04-05, 11:39 

Dołączył(a): 2009-04-25, 14:21
Posty: 653
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: BRC SQ24 MY07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius MB 1500
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: B5
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Witam

Mój samochód właśnie przejechał 35 tys. km z zamontowaną instalacją gazową, mogę wiec chyba pokusić się o jakieś podsumowanie:

1. Właściciel: osoba w żaden sposób nie będąca związana z branżą LPG w Polsce, zwany dalej-zwykłym użytkownikiem

2. Auto jak w opisie, stare-ale... po raz kolejny okazuje się, że nie ważny wiek ani przebieg, ale w czyich rękach było auto. U mnie akurat w rękach dobrego kolegi a zarazem mechanika :-)

3. Wybór instalacji-nie był świadomy w 100%, padło na BRC, bo w poprzednim aucie miałem gaz tej firmy (I czy II generacji i przejechałem na nim 90 tyś km, bez problemów). Dopiero po założeniu znalazłem to forum i zacząłem interesować się LPG. Montaż instalacji kosztował 3000 złotych. Zakład znalazłem w necie-nie był z polecenia.

4. Auto na gazie spala jakieś 11-11,5 ltr w mieście a w trasie 9,5-10 ltr. Benzyna odpowiednio 10% mniej.

5. Jako zwykły użytkownik, po zarejestrowaniu się na forum, zacząłem mieć wątpliwości, czy BRC SQ24 było dobrym wyborem, gdyż było mnóstwo złych opinii o tym systemie. Jednak im dłużej byłem/jestem na forum, tym bardziej mam wrażenie, że głównym problemem przeciwników jest: wysoka cena w stosunku do oferowanej jakości oraz zwykle nieprzychylne opinie są wypowiadane przez konkurencję-czy można uznać to za obiektywne?

6. Jak spisuje się instalacja w moim samochodzie? Mogę powiedzieć tylko jedno: DOSKONALE!!! Widziałem się do tej pory z monterem na przeglądach gwarancyjnych oraz został wymieniony reduktor, który wydawał się być nieszczelny, jednak teraz mam co do tego wątpliwości. Niemniej jednak po 30 tys. km dostałem, bez gadania, nowy reduktor-tylko się cieszyć, prawda?

Jedynym problem jest to, że auto na ciepłym silniku muszę pokręcić kilka sekund, zanim zapali-to miała być właśnie usterka reduktora, natomiast teraz jestem prawie na 100% pewny, że to elektryka (bo dzieje się to tylko za pierwszym razem). Nie chce mi sie jechać do zakładu tego poprawiać, może przy następnym przeglądzie?

Auto nie przełącza się na benzynę, ani podbiera mi benzyny-to kolejne mitomańskie opinie konkurencji, przynajmniej w stosunku do mojego auta.

Jako zwykły użytkownik estetyka wykonania dla mnie w porządku, być może fachowcy zrobili by coś inaczej?

Tegoroczna zima była niezwykle sroga jak na Trójmiasto-ale pozytywnie zweryfikowała moją instalację gazową. Raz miałem problem, po 1,5 dniowym postoju auta na mrozie rzędu minus 18 stopni po odpaleniu i przełączaniu na gaz (temperatura przełączania ustawiona na 35 stopni), auto zgasło. Kilka kolejnych razy obroty zaczęły falować, ale jak tylko dłużej przytrzymałem na PB i manualnie przełączyłem na LPG po przejechaniu kolejnego 1km wszystko było okej.

7. Reasumując: na 100% założyłbym teraz jeszcze raz (nawet wiedząc o LPG więcej niż 1,5 roku temu) tą samą instalację i bez wahania mogę ją polecić każdemu, kto ma samochód z takim silnikiem jak mój. Każda złotówka wydana na BRC SQ24 była tego warta. Zakład montażowy spełnił swoją rolę naprawdę bardzo dobrze. Instalacja już dawno się zwróciła, a teraz to czysty zysk od kilkunastu tysięcy km :-), nie licząc zszarganych nerwów, zmarnowanego czasu i pieniędzy-gdyby było inaczej i musiałbym odwiedzać zakład częściej niż na przeglądy gwarancyjne. Mogę tylko sobie życzyć oby dalej było tak jak jest, bo skoro jestem zachwycony po 35 tys. km, to co dalej? Na chwilę obecną nic nie wskazuje, by miało być inaczej i tak trzymać!!! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-05, 11:51 
#Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-20, 20:10
Posty: 1474
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 3 razy

Auto: opel corsa/fiat panda
Elektronika: stag,premium/stag,plus
Wtryskiwacze: Hana C /Matrix344
Reduktor: Alaska :)/Alaska :)
Dysze: 2.0/2.2
Pojemność: 1200/1224
Moc: 75/60
Kod Nadwozia: F08/ZFA169000
Kod Silnika: Z12XE/188A4000
Rok Produkcji: 2003/2003
A mówią że na forum piszą tylko Ci co są niezadowoleni
Tylko pogratulować.
Pio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-05, 19:11 

Dołączył(a): 2009-04-25, 14:21
Posty: 653
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: BRC SQ24 MY07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius MB 1500
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: B5
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Ponownie proszę osobę odpowiedzialną za temat INSTALACJE POLECANE o umieszczenie BRC SQ24 jako instalacji polecanej do mojego auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mojemu autku stuknęło 35 tys. na gazie
PostLink | Napisane: 2010-04-05, 19:45 

Dołączył(a): 2008-08-11, 08:20
Posty: 80
Lokalizacja: Radzanowo koło Płock

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 quattro tiptronic
Elektronika: Agis OBD/CAN
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: EG 200 kw.
Dysze: 2.4 @ 1.05bar
Pojemność: 2799
Moc: 193
Kod Nadwozia: B5
Kod Silnika: ALG
Rok Produkcji: 1998
pablosan napisał(a):
Jedynym problem jest to, że auto na ciepłym silniku muszę pokręcić kilka sekund, zanim zapali-to miała być właśnie usterka reduktora, natomiast teraz jestem prawie na 100% pewny, że to elektryka (bo dzieje się to tylko za pierwszym razem)


Nie chce szukać dziury w całym i za bardzo się nie znam ale czy przyczyna tego nie może być rozjechana mapa? Ja tak miałem odłączyłem aku na noc pojeździłem jeden dzionek na benzynie zrobiłem ponowna kalibrację i mam spokój no ale mogła to być też przyczyna która usunąłem nieświadomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-05, 19:49 

Dołączył(a): 2010-03-29, 20:58
Posty: 9
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: brc pomarańczowy
Reduktor: Genius MB 1200
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1998
Moc: 131
Kod Nadwozia: DNW
Kod Silnika: Zetec
Rok Produkcji: 2000
Dolaczam sie do kolegi pablosan.

Tez mam brc sequent 24, autko ford focus 2000rok kombi power 2.0 131ps ( 96kW). 2 lata temu w kwietniu zalozylem ową instalację w Gorzowie Wlkp. brc sequent 24, genius 1200 wtryski pomaranczowe brc. Zakladajac mialem 110 000 przejechane, teraz po 2 latach mam przeszlo 175000, czyli reasumujac przeszlo 65 000 km bezproblemowej jazdy. Co do spalania, wszystko zalezy od stylu jazdy. Srednio na jeża w miescie wychodzi mi 11-12 litrow, w trasie 9-10. Zalezy od stylu jazdy. Ba jak piłuje to i w miescie spali mi 15 litrow a w trasie 12-13 :P, jednak staram sie nie popuszczac fantazji ;) Co 15 000km przeglad ktory kosztuje 100zł, w ktorego wchodzi wymiana filtra od fazy cieklej ? a co 2 wymiane 2x filtry wymieniaja i cieklej i lotnej ;) (chyba nie pomylilem kolejnosci), sprawdzenie szczelnosci. Teraz konczy mi sie okret gwarancyjny ( 2 lata) wiec kolejne wymiany filtrow gazu bede robic sam. Jak zajdzie taka potrzeba to i zregeneruje reduktor ;)
Raz mialem problem jeden to ze na porannym odpalaniu nie palil dopóki nie dodalem leciutko gazu nogą - po czyszczeniu przepustnicy problem znikł :D, również ze powyzej 4500 obrotów przelaczalo mi na benzyne i pipkalo, wiec myslalem ze mapy sie rozjechaly albo reduktor niedomaga, ale okazalo sie ze przepustnica byla taka zawalona brudem i odma mi wyleciała z puszki z filtrem powietrza ;) Więc pseudo awaria nie z winy gazu :P Po przeczyszczeniu wszystko gra i buczy.

Reasumując. Przez przeszlo 60000km ktore zrobilem na gazie zaoszczedzilem +/- 6000-7000zł. Robiac kolejne tyle bede miec swoje auto zwrócone hehe. Mam jednak też świadomość tego, że jakbym nie miał auta na gaz, to nie robiłbym tylu kilometrów. Jednak po co placic wszelakie ubezpieczenia i inne oplaty zeby auto stalo w garazu ? Również nastepne autko tez bedzie z silniczkiem co najmniej 2.0, mozliwe ze jakies z turbo-burbo bądź wieksza pojemność też z turbo-burbo najprawdopodobniej wybór padnie na Volvo w kombiaczu ( moja ma urojenia ze tylko i wylacznie kombi ma byc bo psa mamy hehe) albo v50 albo v70. Również założę gaż BRC. Nie zawaham się go użyć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
Nie chwaląc się, ja już ponad 70 tys zrobiłem.
I jedyną "awarią" było przepalenie się bezpiecznika.
A tak gra i buczy wszysktko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 12:12 

Dołączył(a): 2009-04-25, 14:21
Posty: 653
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: BRC SQ24 MY07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius MB 1500
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: B5
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Tak trzymac!!! :-)

PS. To może skoro moderatorzy nas olewają (z drugiej strony się nie dziwię, bo montuja konkurencyjne zestawy :mrgreen:), to może sami założymy wątek o instalcjach BRC i autach w których spisują się bardzo dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

Panowie ale czym wy się podniecacie 35tyś, to ja moim bmw zrobiłem więcej na PlaniJetach i które działały ,do tego filtra fazy lotnej nigdy nie zmieniałem, jak zrobisz 100tyś to się pochwal, a nadmienię że wtryski PJ podobno się psują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
chemik211, jeszcze jakieś 2 latka i będzie 100 tysi :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 12:39 

Dołączył(a): 2009-04-25, 14:21
Posty: 653
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Elektronika: BRC SQ24 MY07
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC Genius MB 1500
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: B5
Kod Silnika: ADR
Rok Produkcji: 1995
Ja nie mówię tylko o sobie i tylko o wtryskiwaczach, ale o całości zestawu. Chodzi o to, że instalacja spisuje się do tej pory doskonale, a czytając wiele wątków, to czasem przychodzi my myśl, że to genialna instalacja zainstalowana przez genialny zakład ;-) , biorąc pod uwagę problemy które tu ludzie wypisują...

Ps. Weź tez pod uwagę, że ocena jakości instalacji (w rozumieniu polecane czy nie) powinna się opierać o opinie tylko takich użytkowników jak ja (eliminuje się element-co kto montuje-bo do polecania konkurencji trzeba dorosnąć biznesowo), którzy przy aucie nie robią nic, a tylko leją gaz i jeżdżą i na przegląd gwarancyjny-bo czyszcząc np. MJ co 5 tys. km, to są to rewelacyjne wtryski, prawda?

Skoro u mnie jest super, to dlaczego nie można jej polecić innym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 13:16 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15412
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 788 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
pablosan napisał(a):
Tak trzymac!!! :-)

PS. To może skoro moderatorzy nas olewają (z drugiej strony się nie dziwię, bo montuja konkurencyjne zestawy :mrgreen:), to może sami założymy wątek o instalcjach BRC i autach w których spisują się bardzo dobrze?



Ja Was i waszych aut nie olewam tylko jestem pewien że Wasze instalki działają super w waszych autach i nie jest powiedziane ani 100% pewne że będą działały w innych nawet tych samych modelach bo to są auta innych użytkowników i jestem pewien że nie tak samo serwisowanych i użytkowanych. Nie wszyscy wymieniają wszystko na czas i na jakościowo fabryczne.(oleje, filtry świece, przewody itp) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 13:51 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22298
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 748 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
jak dla mnie to że postój na -18 st powodował problemy z przełączaniem to już takie super nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 14:15 

Dołączył(a): 2010-02-22, 12:37
Posty: 60
Lokalizacja: Deep Space 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Brava 1.6 16V
Elektronika: BRC Sequent 24 MY07 P&D
Wtryskiwacze: BRC Niebieskie
Reduktor: BRC Genius MB 1200mbar
Pojemność: 1581
Moc: 103 (76kW)
Ja również jestem zadowolonym użytkownikiem mimo przebiegu zaledwie 2,5kkm na LPG.
Na początku miałem problem z przełączaniem się na bene po przekroczeniu 5500rmp i mocnym bucie, ale gazownik przestawił jeden (bodajże %czas otwarcia wtryskiwacza)parametr i wszystko gra, mimo twierdzenia niektórych, że po przestawieniu tego parametru jest ubogo, to jazda z lapem pokazuje, że jest jak najbardziej poprawnie. Teraz tylko się kulam i zalewam kolejne zbiorniki lpg podziwiając ceny benzyny.... :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-16, 13:34
Posty: 400
Lokalizacja: Świdnica/Paryż

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: BRC Sequent 24
Wtryskiwacze: BRC niebieskie - standart
Reduktor: Genius BRC
Dysze: niebieskie
Pojemność: 1600
Moc: 105 KM, 77 kW
Kod Nadwozia: VW - Kombi
Kod Silnika: B4164S
Rok Produkcji: 1998, MY 1998
tryszawy, mądzrze piszesz, ale jest takie przysłowie, że jak kto dba tak i ma :-)
Skoro ktoś nie dba, lub MAKSYMALNIE leci po kosztach, to cóż się dziwic, że potem ma problemy. Chytry dwa razy traci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-04-07, 15:51 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-19, 15:06
Posty: 4277
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 75 razy

Auto: Peugeot 405
Elektronika: KME Bingo-M
Reduktor: Tomasetto AT-07
Pojemność: 1905
Moc: 109
Kod Nadwozia: 15B
Kod Silnika: XU9M
Rok Produkcji: 1991
Szwagier na używanych Matrix-ach zrobił już 50 tys km teraz to pewnie już więcej, filtrów gazu nigdy nie wymieniał. Więc czym się tu podniecać :mrgreen:

Tak dobry gaz? Tak dobrze dogrzany gaz? Cud? Szwagier nigdy niczego nie rusza jak jest dobrze :lol: Innym się brudzą palą cewki, inne kosmiczne rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO