Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-24, 21:47 

Dołączył(a): 2013-05-25, 15:38
Posty: 147
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 7 razy

Auto: Astra G
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: REG Fast
Reduktor: Alaska 09 x 2
Dysze: Brak
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: X20xev
Rok Produkcji: 1998
Ja mam fejs na RS232 i poziom sygnałów to 4,8 dla 1 i 0,3 dla 0. Wszystko działa pięknie. To że fejs jest zasilany z auta to nie znaczy, że pracuje przy takim napięciu. U mnie i na przykład na wejściu jest stabilizator 5 V i takie napięcie ma do dyspozycji układ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 06:04 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
Więc mówię że mam 5V stan wysoki...

MAX232 czyli jeden z lepszych konwerterów stanów logicznych na TTL ma dokładnie tyle samo (bo skąd miałby mieć więcej skoro wymaga zasilania max 5V ?

Jeśli mówisz faktycznie o TTL to nie ma opcji by było więcej bo 3/4 urządzeń pracujących na tych napięciach przecież by pało (tak, wiem że RS ma symetryczne, bo w PC po coś dali w zasilaczu te -12 :)).
Dlatego nie wiem co się dzieje, i nie wiem czy pod złącze zasilania w kostce mam puścić 12V i mase dodatkowo z ACU czy mogę z mojego TTLa dać zasilanie 5V i masę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 13:04 

Dołączył(a): 2013-05-25, 15:38
Posty: 147
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 7 razy

Auto: Astra G
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: REG Fast
Reduktor: Alaska 09 x 2
Dysze: Brak
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: X20xev
Rok Produkcji: 1998
Sama masa chyba wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 13:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
5V to akurat przewrotnie stan niski czyli "0" i z całą pewnością nie jest to 5,0 V .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 14:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25233
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
https://learn.sparkfun.com/tutorials/lo ... gic-levels


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 15:29 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
Tak więc, kolega Hydrol lekko wprowadza w błąd, chyba że mamy jakieś przetwornice w układzie o których nie wiemy i daje dzięki temu 12V jako wysoki stan.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 18:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
nie wiem o czym pleciesz, precyzyjnie opisałem ttl, wysokie napięcie to "0" z niskie "!" , akceptowane wartości też podałem, przy zasilaniu 12V jest gwarancja że sygnał będzie bliski 5,00V , a przy zasilaniu 5v zawsze będzie niższy , zgadnij dlaczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 19:51 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
Powiedz mi tylko jak pod układ cyfrowy który wdg noty katalogowej:
Kod:
Input supply voltage range, VCC (see Note 1) −0.3 V to 6 V

chcesz podłączyć 12V ?
przy napięciu 5V na wyjściu będzie 4,7V, i jest to norma standardu TTL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 20:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
poszukaj schematu interfejsu na com i zdziw się :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 20:49 

Dołączył(a): 2013-05-25, 15:38
Posty: 147
Lokalizacja: Chojnice

Pomógł: 7 razy

Auto: Astra G
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: REG Fast
Reduktor: Alaska 09 x 2
Dysze: Brak
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: X20xev
Rok Produkcji: 1998
Hydrol mylisz się co do stanów H i L, jest odwrotnie niż piszesz, chociaż w jakimś standardzie występuje taka odmienność nie pamiętam w jakim. Max232 jest zasilany poprzez stabilizator, który poda na niego ok 4.9 V. Na wyjściu będzie ok 4.7 co wynika z noty układu. Jesli nie połączymy masy samochodu/sterownika z interfejsem to nic na pewno nie będzie działać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 23:59 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
hydrol napisał(a):
poszukaj schematu interfejsu na com i zdziw się :shock:


Poszukaj schematu zasilacza symetrycznego do wzmacniczy i zdziw sie z +-45V, tyle ze co.to ma do rzeczy ?
My rozmawiamy o COMie (RS232) czy o TTLu bo sie juz pogubilem.
Jezeli zenit obsluguje.TTLa to dajac mu stany RSa najnormalniej.go.spalimy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 07:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
Załącznik:
70_1253221938.jpg
70_1253221938.jpg [ 54.35 KiB | Przeglądane 2194 razy ]
Nic nie spalimy , to tylko sygnał 12V , tyle że łączność nie zadziała.
Kamis jest dokładnie tak : RS232 to +Vcc/-Vcc, a TTL to 0V/+5V i o tą odwrotną logikę w RS232 (- to stan wysoki, a + to stan niski) mi chodziło.
Problemy z połączeniem przy użyciu "przypadkowego" interfejsu następują najczęściej gdy nie spełnia on parametrów ttl i faktycznie jest rs z symetrycznymi napięciami +Vcc/-Vcc , do tego na poziomie 5V czy nawet 3,3V . Wtedy jest zdziwko : przecież to interfejs 5V i nie działa ?
Albo jest to nawet ttl , ale ma jakieś dziwne napięcia , których sterownik nie jest w stanie przyporządkować stanom H i L.
Najprostszy interfejs na com , zasilany z akumulatora wygląda tak jak na załączonym obrazku , a masy portów jak widać połączone.
Przy USB najpierw trzeba zaemulować rs232 ( o tu też nie zawsze dobrze działa emulacja) i zasilić , ale z portu usb, do sterownika lpg idą trzy kable : masa i dwa sygnałowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 09:40 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
Kolego, nie widzisz że na wejściu logiki masz RS232 ? Idzie on do MAXa i on tworzy z tego TTL więc to żaden interfejs RS232...
Druga sprawa, widzisz gdzie idzie +12 ? Bo jak to nie mówię od razu że na stabilizator LM7505 czyli LM dostaje 5V, czyli (tutaj trzymaj się fotela) dokładnie tyle samo ile dostanie z USB i dalej na wyjściu będzie 4,7V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 09:47 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2598
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 155 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
hydrol napisał(a):
Najprostszy interfejs na com

przecież piszę że na com czyli rs232 , resztę pomijam bo już chyba sam nie wiesz o co ci chodzi, choć pisałeś wcześniej że masz 5,0V ttl a teraz spadło do realnego 4,7 V ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Najnowsze Oprogramowanie Do Zenita
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 15:37 

Dołączył(a): 2013-07-12, 15:13
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: SW20 i MK IV
Elektronika: Zenit JZ-2005
Wtryskiwacze: HANA2001 Green
Reduktor: ??
Dysze: 2,2mm
Pojemność: 1998
Moc: 156
Kod Silnika: 3S-GE
Rok Produkcji: 1993
A ja pytałem o USB-TTL bezpośrednio ;)

Ok, wszystko działa, wystarczyło masę podać.
Koszt to całe 20zł z wysyłką i takie też rozwiązanie proponuję nowym i tym którzy potrzebują interfejsu :)
Allegro:
http://allegro.pl/usb-uart-ttl-rs232-ko ... 76035.html
Albo jak link wygaśnie, szukać układu na CP2102 (jest to dość leciwy scalak, ale sterownik do Windows 7 są, zarówno 32 jak i 64bit).

Mimo że "1" logiczna ma 4,6V wszystko śmiga


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO