Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1177 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 13:20 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
Optima napisał(a):
Może plus po kluczyku pojawia się na chwilę i znika. Przepnij dla sprawdzenia plus po kluczyku na akumulator sterownik musi wstać i świecić centralka.

Moze i ja sie poradze ;)

Mam zalozona Optime w Merivie z16xe.
Niestety aby cokolwiek podejrzec w ustawieniach sterownika musze odpalic silnik.
Gdzie najlepiej powinno byc podpiete zasilanie w ww. aucie, aby nie trzeba bylo odpalac silnika, tylko przekrecac kluczyk na zaplon.???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3434
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 434 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Pod stacyjkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-23, 21:31
Posty: 374
Lokalizacja: Cz-wa/Rudniki tel.500 247 100

Pomógł: 46 razy

Auto: BMW X5
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Twin
Dysze: brak
Pojemność: 4400
Moc: 286
Kod Nadwozia: E53
Kod Silnika: M62TU
Rok Produkcji: 2002
Jericho napisał(a):
Gdzie najlepiej powinno byc podpiete zasilanie w ww. aucie, aby nie trzeba bylo odpalac silnika, tylko przekrecac kluczyk na zaplon.???

Możesz spróbować wyjąć bezpiecznik z przewodu po stacyjce i w programie zaznaczyć przewód nie podłączony, zobaczysz czy będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 23:51 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
Ok, dzieki. Jak znajde czas to popatrze, a jak nie to pod koniec miecha zajezdzam na pierwszy przeglad, wiec zglosze to mechanikowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 18:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-03-13, 09:25
Posty: 1191
Lokalizacja: Kamil z Koszalina

Pomógł: 131 razy

Auto: Forester 2.5XT
Elektronika: ALEX Optima Nano
Wtryskiwacze: ALEX Napoleon
Reduktor: Domański Niko-S
Jericho napisał(a):
Optima napisał(a):
Może plus po kluczyku pojawia się na chwilę i znika. Przepnij dla sprawdzenia plus po kluczyku na akumulator sterownik musi wstać i świecić centralka.

Moze i ja sie poradze ;)

Mam zalozona Optime w Merivie z16xe.
Niestety aby cokolwiek podejrzec w ustawieniach sterownika musze odpalic silnik.
Gdzie najlepiej powinno byc podpiete zasilanie w ww. aucie, aby nie trzeba bylo odpalac silnika, tylko przekrecac kluczyk na zaplon.???



W Nano instrukcja zawiera następującą informację odnośnie plusa po stacyjce:
"Przewód stacyjki – przy wybraniu wartości “Niepodłączony” sterownik ustali stan stacyjki na podstawie sygnałów wtryskiwaczy benzynowych. Opcja jest dostępna tylko z wiązką 5 pinowego MAP sensora.
Opcje można użyć przy nieprawidłowym wpięciu + po stacyjce. Przy opcji nie podłączony można usunąć bezpiecznik z + po stacyjce i pozostałe elementy składowe instalacji zostaną zasilone z sterownika autogazu (w przypadku problemów z uruchomieniem samochodu po dłuższym postoju należy zaznaczyć opcję podłączony oraz bezwzględnie podłączyć + po stacyjce pod przewód + wtryskiwaczy benzynowych)."


Ponadto w Nano brak + stacyjki dochodzącego do sterownika przy zaznaczonej opcji podłączony nie powoduje braku komunikacji, do sterownika normalnie da się połączyć i można chociażby np. odczytać informację o braku właśnie tego sygnału.
Pomijając fakt,że bez tego sygnału instalacja może działać poprawnie wcześniej odpowiednio konfigurując sterownik, można również bez tego sygnału podglądać i zmieniać ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 21:11 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
neptun-elpigaz napisał(a):
Ponadto w Nano brak + stacyjki dochodzącego do sterownika przy zaznaczonej opcji podłączony nie powoduje braku komunikacji, do sterownika normalnie da się połączyć i można chociażby np. odczytać informację o braku właśnie tego sygnału.
Pomijając fakt,że bez tego sygnału instalacja może działać poprawnie wcześniej odpowiednio konfigurując sterownik, można również bez tego sygnału podglądać i zmieniać ustawienia.


Dopoki nie odpale silnika, to program pokazuje mi brak komunikacji i nie wiedze zapisanycj ustawien.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 10:48 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1198
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 67 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Powinno być połączenie po odpaleniu silbika i zgaszeniu. Sprawdz to zanim cos bedziesz robił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 11:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-03-13, 09:25
Posty: 1191
Lokalizacja: Kamil z Koszalina

Pomógł: 131 razy

Auto: Forester 2.5XT
Elektronika: ALEX Optima Nano
Wtryskiwacze: ALEX Napoleon
Reduktor: Domański Niko-S
fisto napisał(a):
Powinno być połączenie po odpaleniu silbika i zgaszeniu. Sprawdz to zanim cos bedziesz robił.


Potwierdzam.
Natomiast chwile temu zrobiliśmy próbę - z wiązki podłączony tylko stały plus i masa do akumulatora a plus stacyjki dołożony do plusa głównego. Połączyło się normalnie, odłączenie plusa stacyjki powoduje odpowiedni komunikat w programie i nie zrywa połączenia. Na ciągle odłączonym plusie stacyjki od akumulatora po kilku minutach ponowne podłączenie interfejsu do sterownika i do programu łączy się bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 14:14 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
fisto napisał(a):
Powinno być połączenie po odpaleniu silbika i zgaszeniu. Sprawdz to zanim cos bedziesz robił.

Po wylaczeniu silnika pokazuje sie w prawym dolnym rogu na czerwonym tle info "brak polaczenia".

neptun-elpigaz napisał(a):
Potwierdzam.
Natomiast chwile temu zrobiliśmy próbę - z wiązki podłączony tylko stały plus i masa do akumulatora a plus stacyjki dołożony do plusa głównego. Połączyło się normalnie, odłączenie plusa stacyjki powoduje odpowiedni komunikat w programie i nie zrywa połączenia. Na ciągle odłączonym plusie stacyjki od akumulatora po kilku minutach ponowne podłączenie interfejsu do sterownika i do programu łączy się bez problemu.


Sprawdze jeszcze raz ;)

Rozumiem, ze przekrecenie kluczyka w pozycje zaplonu (bez odpalania silnika) powinno uruchomic sterownik gazu i program powinien pokazac polaczenie na zielonym tle i wyswietlic ustawione wczesniej wartosci.???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-23, 21:31
Posty: 374
Lokalizacja: Cz-wa/Rudniki tel.500 247 100

Pomógł: 46 razy

Auto: BMW X5
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Twin
Dysze: brak
Pojemność: 4400
Moc: 286
Kod Nadwozia: E53
Kod Silnika: M62TU
Rok Produkcji: 2002
Jericho napisał(a):
Rozumiem, ze przekrecenie kluczyka w pozycje zaplonu (bez odpalania silnika) powinno uruchomic sterownik gazu i program powinien pokazac polaczenie na zielonym tle i wyswietlic ustawione wczesniej wartosci.???


Jeśli plus po stacyjce jest podłączony prawidłowo lub jeśli go nie podłączysz jak wcześniej już było pisane, centralka zaświeci i wtedy połączysz się z komputerem gazowym, po wyłączeniu stacyjki program od razu nie zrywa połączenia tylko jest w podtrzymaniu i na dole pisze BRAK STACYJNKI jakieś 30s.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 21:38 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23760
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 871 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Może mu główne zasilanie sterownika dali pod stacyjkę :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-21, 06:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-03-13, 09:25
Posty: 1191
Lokalizacja: Kamil z Koszalina

Pomógł: 131 razy

Auto: Forester 2.5XT
Elektronika: ALEX Optima Nano
Wtryskiwacze: ALEX Napoleon
Reduktor: Domański Niko-S
Struna napisał(a):
Może mu główne zasilanie sterownika dali pod stacyjkę :)



Chcieliśmy pod szyberdach ale nie było...a tak na poważnie to zasilanie jest do akumulatora jak we wszystkich autach. Na przeglądzie sprawdzimy co się dzieje bo co najmniej dziwne to zjawisko.
Optima świeżo wyciągnięta z pudełka (sprawdziłem trzy losowe) z podłączonym plusem i minusem do akumulatora się nie połączy to prawda. Dotknięcie na ułamek sekundy stacyjkowego plusa do akumulatora powoduje połączenie i komunikat,że nie ma stacyjki ale można normalnie zmieniać co się chce i nie traci połączenia. Po kilku minutach na ciągle odłączonym plusie stacyjki ponowne podłączenie interfejsu i programu nadal niczego nie zmienia. Do przeglądu nie jestem w stanie napisać dlaczego tak się dzieje o ile się dzieje ale na pewno to sprawdzimy by skończyć temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-21, 19:57 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
Sprawdzilem jeszcze raz. Przed odpaleniem silnika brak polaczenia. Po wlaczeniu silnika, albo po chwilowej probie jego odpalenia faktycznie pojawia sie napis "brak stacyjki", ale mozna sie polaczyc i widac ustawienia.

W porownaniu do Staga to dziwi mnie zanik wskazania cisnienia kolektora i reduktora po wylaczeniu silnika, przydatne do kontroli szczelnosci ukladu po np. calonocnym postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-21, 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-23, 21:31
Posty: 374
Lokalizacja: Cz-wa/Rudniki tel.500 247 100

Pomógł: 46 razy

Auto: BMW X5
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Twin
Dysze: brak
Pojemność: 4400
Moc: 286
Kod Nadwozia: E53
Kod Silnika: M62TU
Rok Produkcji: 2002
Tu się nie ma co dziwić, przekręcasz kluczyk na zapłon i widzisz to co chcesz, więc nie wiem w czym masz problem, po za tym w stagu po nocy bez + po stacyjce też chyba nic nie podejrzysz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPTIMA
PostLink | Napisane: 2016-12-22, 19:20 

Dołączył(a): 2009-05-23, 17:26
Posty: 814
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 6 razy

Auto: VW Passat TiptroniC
Elektronika: STAG ISA2 (10.0)
Wtryskiwacze: Hana zielone - listwa
Reduktor: AC R01
Dysze: --
Pojemność: 1.8T
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3B5
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2004
pattio napisał(a):
przekręcasz kluczyk na zapłon i widzisz to co chcesz,

No nie widze bez proby/ odpalenia silnika, a na zaplonie i tak te dwie wartosci pokazuja mi "0".
pattio napisał(a):
po za tym w stagu po nocy bez + po stacyjce też chyba nic nie podejrzysz.


W moim stagu przekrecam na zaplon i dziala OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1177 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO