Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 08:11 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Witam. Ponieważ nie znalazłem dosłownie odpowiedzi na moje problemy, a o tych nieco problematycznych full grupowych silnikach jest mało tematów pozwoliłem sobie założyć dla tego silnika. Mam problem taki, że podczas jazdy na lpg zaświeca się check co najmniej co 20 sekund, po kilku kilometrach po przerzuceniu na benzynę auto szaleje, obroty wariują, a auto dostaje muła. Po postoju auto odpala i gaśnie nawet 3-4 krotnie zanim zacznie spokojnie pracować i prawie koszmarna jest jazda na benzynie praktycznie zaraz po adaptacji wolnych obrotów i jednorazowej jeździe na lpg. Ogólnie poradziłem sobie z tym, że po adaptacji przepustnicy na benzynie odłączam sondę lambdy, ecu (bosch 5.1.1) wchodzi w tryb emulacji z ostatnim przebiegiem sygnału lambdy i nie rozstraja już tak gwałtownie mapy benzynowej (nie zapala się check), lecz rozwiązanie te mimo bezproblemowej jazdy niestety zwiększa spalanie zarówno gazu jak i benzyny. Instalacja to AG Compact, wtryskiwacze REG OMVL Dream XXi, reduktor Alaska AT09. Peugeot 406 96r 1.8 16v, słupek silnika po swapie 10kje9 z xantii.
Obecnie mam pożyczony interfejs, i od tygodnia przy chwili czasu kombinuję jak to ruszyć. Średnic dysz wtryskiwaczy nie znam, bo z instalką auto kupiłem. Będę wdzięczny za pomoc.


Załączniki:
map5.png
map5.png [ 80.27 KiB | Przeglądane 484 razy ]
map2.png
map2.png [ 66.88 KiB | Przeglądane 484 razy ]
map3.png
map3.png [ 72.46 KiB | Przeglądane 484 razy ]
map4.png
map4.png [ 83.7 KiB | Przeglądane 484 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 09:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24681
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2104 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
przede wszystkim masz za duże dysze
do tego wątpliwa jest sprawność wtryskiwaczy
w Compakcie nie ma chyba funkcji podwajania, sumowania impulsów, więc wtryskiwacze mają bardzo dużo roboty, mogły się już zużyć
czasy na wolnych obrotach musisz wyciągnąć na jakieś minimum 4 ms, wtedy jakoś to da się zestroić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 09:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18693
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1065 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Zalewa gazem i benzyna glupieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 09:26 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22165
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 372 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Reg fast przy 2.5ms nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 12:16 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Przy adaptacji sterownika, wychodziły mi czasy na 4ms ale już silnik przygasał. Ale jeszcze pokombinuję. Próbowałem zdołować mnożnik, ale już na zimnym silniku chodzi nie na wszystkie cylindry. Czyli obstawicie wtryskiwacze, czy może parownik jest za słaby do tego silnika. Reduktor na zimnym ma 1.5 bar i schodzi ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury. Napiszcie mi czym się ratować, bo na wtryski narazie funduszy brak. Mnożnik podnieść?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 12:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18693
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1065 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
na tych wtryskach to nie będzie dobrze działać, można kombinować ze zmniejszaniem dysz ale to nie będzie dobre rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 14:56 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Obnizylem mnożnik spadkowo od 9,4 ℅ oraz lambe odpialem na 80 st C i myślę, że powinno spalanie lpg spaść poniżej 12 l na100 km. Jakie niedrogie a wystarczająco szybkie wtryskiwacze polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 15:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18693
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1065 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Rece opadaja slyszac takie pomysly. Jesli lamdba Ci przeszkadza to kup samochod z gaznikiem. Poza tym ta metoda zaraz zniszczysz katalizator i jego tez wytniesz???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 19:03 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1107

Pomógł: 131 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Fikovr napisał(a):
Jakie niedrogie a wystarczająco szybkie wtryskiwacze polecacie?

Hercules blue, ewentualnie ac w01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 22:06 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Marcin L napisał(a):
Rece opadaja slyszac takie pomysly. Jesli lamdba Ci przeszkadza to kup samochod z gaznikiem. Poza tym ta metoda zaraz zniszczysz katalizator i jego tez wytniesz???

Cóż.... Trzeba sobie jakoś radzić. Zawsze przed 6 do pracy wyjeżdżam i nie mam czasu na taniec silnika z powody rozjechanych map. Momentalnie szlag trafia mapę benzynową, a za chwilę benzynowa psuje gazową i takie jest błędne koło, a obecnie autko ładnie jedzie, bez szarpnięć i żeby nie rozjeżdżał mi mapy benzynowej to już bym nic nie ruszał :evil: Więc "sram" na katalizator, silnik to nie wata cukrowa, nie rozpuści sie :) jak będzie trzeba to go wywalę. W 20 letnim aucie nie wiadomo czy w ogóle jest.

Dzięki za sugestie odnośnie wtryskiwaczy. Wpadły mi w oko Stag AC w02 są nieco szybsze i listwę będę mógł kupić za ok 220zł, Więc zaraz po nowym roku wkładam nową listwę i podzielę się tutaj czy działa. Nie zamykajcie tematu, nie ja jeden szukam rozwiązania z tym silnikiem. Pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 639
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 59 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
sprawdź jakiej średnicy masz dyszę w regu, nie skreślał bym jeszcze tych wtryskiwaczy. Wrzuć jeszcze plik z ustawieniami programu przyjrzę się dokładnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 20:21 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Sprawdzę po pracy i zapodam kompletne moje wypociny;) kalibracja sterownika gazowego raz mi wyświetla za małe dysze, a raz za duże. Wcześniej było gorzej, potem zwiększyłem i zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze i się membrana rozruszała. Ogólnie instalacja ma 4 lata, a ja auto od roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 07:08 

Dołączył(a): 2016-12-03, 08:07
Posty: 21

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: AG Compact
Wtryskiwacze: REG OMVL Dream XXi
Reduktor: Alaska AT09
Dysze: Były 2,3 są 2.0
Pojemność: 1.8 16v
Moc: 110
Rok Produkcji: 1996
Mam tutaj jeszcze kwestię reduktora, tydzień temu dosłownie pokręciłem śrubą regulacji ciśnienia (co dziwniejsze pierwsze kręcenie śrubą regulowało ciśnienie potem już reduktor nie reagował na regulację), i przez 3 dni auto po przełączeniu na gaz pracowało płynnie do momentu jak przyszedł mróz -5 stC i znowu na chłodnym silniku praca na połowę cylindrów. W momencie przełączenia się na lpg przy temperaturze silnika 35 stC ciśnienie reduktora wynosi 1.5 bar i dopiero jak auto osiągnie ok 70 stC a reduktor bliżej 1.2 bar zaczyna się w miarę nie szarpana jazda. Zaznaczę, że lambdę mam cały czas odłączoną, żeby nie rozjeżdżać mapy benzynowej. Wrażenie mam , że silnik na zimno wręcz zalewa gazem, albo są dysze za duże, albo też reduktor ma już za sztywne membrany , bo ruszenie śruby ci śnienia przyniosło poprawę na kilka dni. Mnożnikiem nie mogę bardziej w dół zjechać,ale już za ubogo jest po zagrzaniu. Jak kupiłem auto to instalka miała temperaturę przełączenia ustawioną na 30 stC, co chyba nieźle skraca żywotność membrany. Jaka średnic a dysz powinna być w tym silniku? Lada moment zapodam rozmiar dysz.

Dysze mierzone na 2 suwmiarkach. Uśredniając wyniki wychodzi ok 2,25 do 2,3.
Chyba zregeneruję dzisiaj reduktor, może chociaż coś pomoże w sprawie pracy na zimno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 21:02 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1107

Pomógł: 131 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Fikovr napisał(a):
Chyba zregeneruję dzisiaj reduktor, może chociaż coś pomoże w sprawie pracy na zimno.

Jak najbardziej wypadało by do niego zajrzeć. Sugeruję też włączyć kompensację na temperaturę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 406 1.8 16v Check na lpg i zła praca na benzynie
PostLink | Napisane: 2016-12-11, 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 639
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 59 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
dysze 2.0 ciśnienie na 1.0bar ponowna kalibracja i zbieranie map. Proponuję jeszcze podłączyć czujnik temp gazu do fioletowego przewodu w wiązce a następnie włączyć kompensację na temp gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO