Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-23, 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1726
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 126 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
xoslox napisał(a):
Szkoda, że na tym forum nie docenia się nigdy pracy włożonej, tylko zaraz krytyka


Zaraz tam krytyka, każdą uwagę traktuj jako pomocną uwagę i już. Cobyś nie napisał to i tak jest to tylko poradnik. Każde auto jest inne, nawet AUDI wypuszczone w ten sam dzień z fabryki - jeden ma 100 tysięcy, a drugi 250, więc już masz różnicę...

atari napisał(a):
jakos mam mnoznik na koncu ponizej 1 i nic sie nie dzieje


Gdybyś miał mniej wydajne wtryski to wtedy coś by się działo? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-23, 20:49 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1273

Pomógł: 47 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
PiciuK napisał(a):
Możesz przyjąć, że punkt do zbadania to jazda na każdym biegu, więc masz 5 punktów do zbadania.



I te 5 punktów wystarczy do wystrojenia całej mapy 3D a co z resztą punktów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-23, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1726
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 126 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
Thomy81 napisał(a):
PiciuK napisał(a):
Możesz przyjąć, że punkt do zbadania to jazda na każdym biegu, więc masz 5 punktów do zbadania.



I te 5 punktów wystarczy do wystrojenia całej mapy 3D a co z resztą punktów?


Wystarczy. no chyba że uprzesz się i dodatkowo wystroisz wsteczny bieg. Jeśli każdy punkt przyjmujemy jako jazdę na poszczególnym biegu i korektę robimy w czasie tej jazdy to, co chcesz jeszcze stroić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-23, 22:00 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1273

Pomógł: 47 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Ale te korekty robimy w mapie 2D czy 3D?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-23, 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1726
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 126 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
Thomy81 napisał(a):
Ale te korekty robimy w mapie 2D czy 3D?


Jeśli mamy sterownik z mapą 3D to można w 3D - mnie jakoś te 'bajery' nie wciągają. Wolę do korekt w sterowniku benzynowym zaglądać i po 'zgrubnym' ustawieniu mnożnika resztę po korektach po obrotach dostrajać. Na koniec temperaturowe i ciśnieniowe, jeśli są dostępne i coś nie funguje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-24, 04:20 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1273

Pomógł: 47 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Ale na mapie 3D mamy więcej niż 5 punktów a co z resztą punktów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-24, 06:52 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 999
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 111 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
PiciuK napisał(a):
Możesz przyjąć, że punkt do zbadania to jazda na każdym biegu, więc masz 5 punktów do zbadania.

Thomy81 napisał(a):
Ale na mapie 3D mamy więcej niż 5 punktów a co z resztą punktów?

Kolega PiciuK pisząc "punkty" miał na myśli: kroki, etapy postępowania. Czyli to, że masz 5 biegów, to na 5 biegach zbierasz punkty w całym zakresie obrotów, wpierw Pb (na każdym biegu), później na LPG w podobnych warunkach (prędkość, trasa, pogoda, styl jazdy itd). Czas na zebranie punktów: tak długo, aż się wykresy ładnie wypełnia i wyrysują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-24, 16:22 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1273

Pomógł: 47 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
To że zbieram mapę na PB i LPG to wiem ale jest inny sposób na porównywanie czasów wtrysku na benzynie i czasów benzyny na gazie. chodzi mi o to w ilu punktach porównywać te czasy bo mapa 3D ma mnóstwo punktów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 22:11 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1273

Pomógł: 47 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
odpowie ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-14, 20:50 

Dołączył(a): 2012-08-05, 09:36
Posty: 122
Lokalizacja: Trójmiasto

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW E32 / AUDI A6 C4
Elektronika: KING / STAG 300
Wtryskiwacze: FAST REG / VALTEK
Reduktor: OMVL DREAM HP / ZAVOLI S
Dysze: 2.0 / 2.0
Pojemność: 3000 / 2600
Moc: 218 / 150
Kod Silnika: m60b30 / ABC
Rok Produkcji: 1993 / 1997
czy czas wtrysku gazu ma w ogóle jakieś znaczenie? czy jest jakimś odnośnikiem, powinien mieścić się w jakiś wartościach względem czasu wtrysku benzyny (np 1,2*czas wtrysku benzyny itp)? czy jest tylko wartością abstrakcyjną, niezbyt potrzebną przy strojeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-14, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-23, 15:44
Posty: 3286
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 160 razy

Auto: Megane Grandtour mk3 ph3
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1558
Moc: 110
Kod Silnika: K4M 868
Rok Produkcji: 2015
woojtoos, trzeba uważać żeby nie pętlić, dlatego mnożnik przy max czasach powinien być w okolicach 1.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-16, 15:04 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23293
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 834 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
woojtoos napisał(a):
czy czas wtrysku gazu ma w ogóle jakieś znaczenie?

generalnie ma - choć zależnie od zakresu obciążenia mniejsze lub większe.

np. na jałowych istotne jest aby czasy gazu nie były zbyt krótkie, gdyż zaczną się problemy z stabilnością pracy.

Z kolei na pełnym obciążeniu czasy nie mogą być zbyt długie aby nie doprowadzić do zapętlenia.

Natomiast "środkiem" to w zasadzie można by przyjąć, że kwestia czasu wtrysku gazu ma mniejsze znaczenie. Jednak jeśli tylko się da to wskazane jest aby czas wtrysku ( pomijając jałowe ) był w na podobnym poziomie co czasy benzyny ( z tendencją do wyższych )

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-16, 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-04, 19:35
Posty: 1140
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 23 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: Stag-300
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC-R01 250
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Silnika: ES9J4S
Rok Produkcji: 2001
ja mam 2 pytania:

1. W jaki sposób można podejrzeć korekty krótko i długoterminowe w moim silniku.
2. W jaki sposób regulować mieszankę w OL z AFR? Rozumiem, że wciskam but w podłogę i okaże się, że mam AFR na poziomie 11 - czyli bardzo przylane - co dalej musiałbym zrobić ?

Tak sobie główkuję i wychodzi na to, że najpierw powinno się dostroić dyszę + ciśnienie reduktora i sprawdzić czasy w OL.

Dopiero jak się dostroi LPG w OL, tak, żeby nie zmieniało czasów wtrysków PB, brać się za strojenie w CL na czasy wtrysków - poprzez regulację mnożnika...

Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-16, 23:04 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23293
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 834 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
1. Normalnie, podpinasz odpowiedni skaner i sobie czytasz/oglądasz korekty.
2. Jak masz przelane to zubażasz ten zakres pracy

Po tym o co pytasz to lepiej daj to zrobić komuś kto ogarnia temat...

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-05-17, 06:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-04, 19:35
Posty: 1140
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 23 razy

Auto: Peugeot 406
Elektronika: Stag-300
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC-R01 250
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Silnika: ES9J4S
Rok Produkcji: 2001
jakbym chciał oddać to do kogoś, to na forum zapytałbym się kto mi to ustawi, a nie jak to ustawić :-)
jedyne co chciałem wiedzieć, to to, czy w OL ilość gazu również koryguje się mnożnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO