Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-06-01, 13:32 

Dołączył(a): 2011-06-26, 13:47
Posty: 552
Lokalizacja: LU-belskie

Pomógł: 68 razy

Auto: VW
Elektronika: STAG 300-4 ISA-2 - OFF
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: VSI PRINS
Moc: 220
danishow napisał(a):
Może zależy czym odczytujesz/kasujesz

Słuszna uwaga. ;) Ja posiłkuje się na VAG COM/VCDS.
robertsobol1983 napisał(a):
A jak to poznam w blokach mierzonych, że zostały skasowane?

Tylko w grupie 032 masz korekty długoterminowe. Skasujesz błędy i jak pojawią się tam same 0,0 to korekta wykasowana. To samo dzieje się z kodami gotowości przyjmują status: uszkodzony/niekompletny.


Załączniki:
readiness.png
readiness.png [ 73.52 KiB | Przeglądane 1391 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-08-07, 17:47 

Dołączył(a): 2012-12-13, 16:55
Posty: 25

Pomógł: 0 razy

Auto: CC
Elektronika: Stag
Fragment z manuala:

Jedziemy na benzynie, utrzymujemy stałe obciążenie silnika i obserwujemy czasy wtrysku benzyny. Załóżmy, że czasy utrzymują się na poziomie 4,5 ms. Teraz przerzucamy na GAZ. I sprawdzamy, co dzieję się z czasem wtrysku benzyny. Jeżeli spada np. do 4 ms klikamy na kropkę mnożnika i opuszczamy ją w dół - strzałką na klawiaturze"

nie powinno być: "co się dzieje z czasem wtrysku gazu" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-08-07, 17:54 

Dołączył(a): 2013-05-18, 12:21
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag4 Eco
Wtryskiwacze: Valteki czerwone
Reduktor: tomasetto alaska at09
Dysze: ?
Pojemność: 1600
Moc: 84
Kod Silnika: Z16SE
Rok Produkcji: 2001
wachus napisał(a):
Fragment z manuala:

Jedziemy na benzynie, utrzymujemy stałe obciążenie silnika i obserwujemy czasy wtrysku benzyny. Załóżmy, że czasy utrzymują się na poziomie 4,5 ms. Teraz przerzucamy na GAZ. I sprawdzamy, co dzieję się z czasem wtrysku benzyny. Jeżeli spada np. do 4 ms klikamy na kropkę mnożnika i opuszczamy ją w dół - strzałką na klawiaturze"

nie powinno być: "co się dzieje z czasem wtrysku gazu" ?


Kolego jest dobrze, trzeba obserwować czas wtrysku benzyny czy nie rośnie/spada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-08-08, 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-23, 15:44
Posty: 3286
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 160 razy

Auto: Megane Grandtour mk3 ph3
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1558
Moc: 110
Kod Silnika: K4M 868
Rok Produkcji: 2015
wachus, Powtórzę za kolegą luk1121. Jest ok. Czasy wtrysku benzyny jadąc na gazie mają być takie same (w tych samych warunkach) jak czasy wtrysku benzyny jadąc na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-08-08, 12:06 

Dołączył(a): 2012-12-13, 16:55
Posty: 25

Pomógł: 0 razy

Auto: CC
Elektronika: Stag
OK, dzięki chłopaki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-19, 22:16 

Dołączył(a): 2009-12-07, 13:13
Posty: 2146
Lokalizacja: Lubelskie

Pomógł: 2 razy

Auto: Ford Mondeo Duratec 2.0
Elektronika: Stag 300plus
Wtryskiwacze: Hana Typ B
Reduktor: Zavoli S
Dysze: ??
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Nadwozia: Liftback
Kod Silnika: ??
Rok Produkcji: 2002
Ogólnie fajny temat z screenami , może warto by go podkleić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-19, 23:21 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23286
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 834 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Temat jak widać jest mocno sfokusowany na auta z grupy vag, jest fajna pigułka wiedzy ogólnej w pierwszym poście ale potem to już jest bardziej - jak stroić auto z grupy vag z użyciem softu do vaga

Do pozostałych aut praktycznie nie nadaje się, bo przecież sobie w fordzie nie obejrzysz jakiegoś tam bloku 007 ani go nie skasujesz :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-20, 08:05 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 692
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3t/9-5 2,3T/525i
Elektronika: Stag 300+/Tech 224
Wtryskiwacze: Hana 2000Gr/Dragon
Reduktor: R01Red/2xSilver
Pojemność: 2298/2298/2497
Moc: 220/220/218
Kod Silnika: B235L/B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2002/2004/2006
Chciałem upewnić się. Strojąc na mapki czasów wtrysków w miejscach, gdzie zielona linia jest ponad niebieską jest za ubogo i trzeba podnieść mnożnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-20, 08:08 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23286
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 834 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
W przypadku staga - odwrotnie.
Jak wyżej to za bogato - mnożnik (lub korekta po obrotach w tym zakresie) w dół.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 09:26 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
spróbowałem zrobić korektę po temperaturze wg tego poradnika, nigdy nie miałem takiej wprowadzonej.
Po przejściu na gaz auto trochę szarpie, np przy zmianie biegów - wcześniej szarpało mocno ale zastosowałem się do porad z forum (oddzielny temat, zmniejszyłem ciśnienie, ustawiłem od zera)
Szarpanie jest do ok. 25 stopni temperatury gazu.
Na polu było 2 stopnie jak poszedłem do auta
Ustawiam od 5 stopni gazu bo dopiero wtedy reduktor miał 35 i się przełączył.
Ustawienie od 5 - 15 stopni wystarczyło żeby nie było szarpania, ale śledziłem dalej co się dzieje ustawiałem i wyszło to co na załączonym obrazku :/
Chyba dziwny ten przebieg...

Bez tej korekty, czas wtrysku na PB był ~4.5, a powinien być ~3.5, przy temp. >35

Co o tym myślicie?


Załączniki:
Komentarz: Korekta po temperaturze
temp.PNG
temp.PNG [ 105.11 KiB | Przeglądane 998 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-30, 17:51
Posty: 225
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 7 razy

Auto: Mercedes Klasa C
Elektronika: Stag 4 plus
Wtryskiwacze: Baracuda Y90
Reduktor: KME GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Nadwozia: W203
Rok Produkcji: 2001
Wg. mnie nie jest dobrze, bo powinieneś wprowadzać korekty w temp. gdzie np. zalewa. A Ty dałeś korektę po całości więc masz teraz korektę korekty korekty coś tam....
Teraz to masz masło maślane :)
Po co masz korektę +15 po całości od 35* ? w całym zakresie Ci źle chodzi auto ?
Mi się wydaje, że wprowadzasz korektę do pewnej temp. np. do 50* i przy 50* już mnożnik jest na 0 do 95* bo w tym zakresie ustawiałeś ( autokalibracja ) i auto nie potrzebuje korekty.

A spróbuj tą kropkę przy 35* przenieść na 50* na wartość korekt 0 ( od 50* do 95* już na całości 0 korekty ) i zobacz.

Ekspertów proszę o pomoc czy nie gadam głupot :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 09:39 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23286
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 834 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Omg... Niezła masakra

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 09:54 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
dzięki @Gabrielll,
z treści instrukcji zrozumiałem że na całości trzeba poprawiać "Robimy tak dla różnych temperatur."

@Struna
możesz coś podpowiedzieć, chyba masz trochę doświadczenia :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-30, 17:51
Posty: 225
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 7 razy

Auto: Mercedes Klasa C
Elektronika: Stag 4 plus
Wtryskiwacze: Baracuda Y90
Reduktor: KME GOLD
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Nadwozia: W203
Rok Produkcji: 2001
Ja dopiero się uczę i próbuje zrozumieć lpg. To co napisałem wydaje mi się logiczne ale nie jestem ekspertem. Dlatego proszę o poparcie lub pouczenie jak piszę głupoty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 11:01 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
@Gabrielll
tez mi się wydaje to sensowne co mówisz, zszedłem z tamtymi punktami do 0.
czekam na komentarze
jutro będzie zimno to znowu rano sprawdzę


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO