Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 13:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 778 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
fold, w dziale stag masz przyklejony temat o korektach po temp.
Ja tam udostępniłem "szablon" wypracowany przez lata doświadczeń.

Skorzystaj.

To co masz w krzywej korekt od temp to to jest jakaś makabra.

To wygląda jakbyś tą korektą leczył złą regulacje - ale to tak się nie da.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-25, 14:10 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 181
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
Możesz mi podać link ? Czytałem dwa tematy o korektach po temperaturze
korekty-po-temperaturze-propozycja-t17342.html
korekta-po-temperaturze-t10315.html
i nie widziałem tego o czym mówisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-26, 09:12 

Dołączył(a): 2013-05-30, 17:27
Posty: 181
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Zavoli Zeta N
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Silnika: Z14XEP
znalazłem o to chodzi?
post545373.html#p545373


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-26, 09:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 778 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Dokładnie

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-26, 13:47 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 4849
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 185 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: Sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Odnośnie robienia korekty od temperatury, to drążyłem temat blisko dwa lata (zima, lato, zima i jeszcze lato) na dwóch różnych wtryskach i mam takie wnioski, że korektę robioną na biegu jałowym można o dupę rozbić. Wtedy wychodzą własnie takie kwiatki jak na dołaczonym zrzucie.
Musi być to wykonane w czasie jazdy (jak reszta strojenia). Do tego trzeba zaznaczyć że niema jednego idealnego rozwiązania na korektę, bo może ona nieco inaczej wychodzić w zimie i w lecie. Trzeba iść na kompromis. Można się tez wspomóc korektą od tem reduktora (jeśli jest taka dostępna w sterowniku).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2014-10-27, 17:45 

Dołączył(a): 2014-02-11, 00:55
Posty: 63
Lokalizacja: OLSZTYN

Pomógł: 0 razy

Auto: mazda 3
Elektronika: Stag Qbox
Wtryskiwacze: Hana 2001 gold
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Silnika: LF17
Rok Produkcji: 2008
Wybaczcie moje laickie pytanie ale nurtuje mnie jedna rzecz. Przeczytałem dość dużo o korektach po temperaturze i mniej więcej łapię o co chodzi. Jednak większość osób przy temperaturach gazu/reduktora poniżej temp. kalibracji wzbogaca mieszankę, a przy temperaturach wyższych daje korektę na minus. Nie wiem czym jest to spowodowane ale u mnie jest odwrotnie. Dlaczego??
Teraz im jest chłodniej korekta krótka i długa idą na minus. Zaczyna się teraz od -10% i zmierza to w kierunku zera do czasu osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury pracy. Jak było gorąco korekty leciały na lekki plus tzn. długa około +3%. Wprawdzie mój gazownik ustawił korektę ale w granicach +1% na zimno do -1% gorąco. Jednak to by się kłóciło z moimi obserwacjami.
Dodam że w moim silniku jest sonda szerokopasmowa a podglądając ECU przez program Torque pro mogę obserwować AFR bieżący, AFR taki jaki "założył" sterownik silnika, no i oczywiście korekty: krótką i długą.
Oczywiście ciśnienie gazu też ulega zmianom wraz ze zmianami temp. otoczenia. Jednak nie są to wartości większe jak +-0,2 bara od ciśnienia kalibracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-28, 21:25 

Dołączył(a): 2010-12-26, 21:17
Posty: 325
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 2 razy

Auto: seat toledo Vr5
Elektronika: STAG 300 ISA2
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: AC R-01
Pojemność: 2300 Vr5
Moc: 170
Kod Silnika: AQN
Rok Produkcji: 2001
witam, mam pytanie co do korekt, mam toledo 2.3 V5 170KM z sonda szerokopasmowa, aktualnie mam korekty krotkie w normie, nawet pod pelnym obciazeniem, jednak jakims dziwnym sposobem korekty dlugie wychodza mi powyzej 10%, a nawet 15%, nie bardzo rozumiem sytuacje ze po skasowaniu korekt, korekty krotkie mam +- 5% a dluga mi wywala np 15% mimo ze krotka takiej wartosi nie osiagnela, dlaczego tak sie dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-28, 21:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24414
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2063 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
coś nie trzyma w silniku parametrów "fabrycznych"
porównaj swoje z silnikiem o korektach zerowych
pewnie logi z Vaga będą przydatne
czasy wtrysku, powietrze, sonda itd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-28, 21:36 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 4849
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 185 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: Sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
A ja stawiam na to, że kolega, lub jego sprzęt robi coś nie tak jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-28, 21:45 

Dołączył(a): 2010-12-26, 21:17
Posty: 325
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 2 razy

Auto: seat toledo Vr5
Elektronika: STAG 300 ISA2
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: AC R-01
Pojemność: 2300 Vr5
Moc: 170
Kod Silnika: AQN
Rok Produkcji: 2001
a co ja moge robic nie tak? mam gr 33 w vagu z korektami krotkimi, wartosni nie przekraczaja tam powiedzmy 7% po po chwili patrze gr 32 a tam korekta dluga 17% ( jak spr ostatnio tak bylo), w tej chwili na wyl silniku mam 10.4%, rozumiem ze korekta dluga jest jakby wyliczana ze sredniej korekty krotkiej tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-28, 21:57 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 273 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
Masz 2 możliwości.
1. Nie patrz na to co z czego jest przeliczane, rób tak żeby korekty były podobne podczas pracy na benzynie i na gazie.
Na przykład zloguj sobie przejazd że utrzymujesz stałą prędkość przez około pół minuty, oczywiście zmieniasz i prędkości i biegi - najpierw na benzynie, później (najlepiej w jak najbardziej zbliżonych warunkach) na gazie. Przyjrzyj się różnicom korekt i tak ustaw korekcję po obrotach żeby były jak najbardziej zbliżone.
2. Podglądaj jedynie grupę 031 na gazie i tak żongluj mapą korekty po obrotach żeby lambda aktualna była identyczna z żądaną - najlepiej robić to będąc pasażerem, ale potrzebny jest w miarę kumaty kierowca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-29, 06:50 

Dołączył(a): 2011-06-26, 13:47
Posty: 538
Lokalizacja: LU-belskie

Pomógł: 67 razy

Auto: VW
Elektronika: STAG 300-4 ISA-2 - OFF
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: VSI PRINS
Moc: 220
atari pokaż log dynamiczny 002+033.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-30, 12:50 

Dołączył(a): 2010-12-26, 21:17
Posty: 325
Lokalizacja: szczecin

Pomógł: 2 razy

Auto: seat toledo Vr5
Elektronika: STAG 300 ISA2
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: AC R-01
Pojemność: 2300 Vr5
Moc: 170
Kod Silnika: AQN
Rok Produkcji: 2001
zrobilem logi, pierwszy przejazd jest na lpg 2 nastepne na benzynie
http://vaglog.pl/log_211122.html
Zasatanawia mnie ta korekta na plus 17% w 25s na lpg, na odpuszczonym gazie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-30, 22:18 

Dołączył(a): 2015-01-19, 03:11
Posty: 441
Lokalizacja: Katowice/Oświecim

Pomógł: 28 razy

Auto: Zafira B/Passat B4/Laguna
Elektronika: QBox B./Bingo S.4/QBox B
Wtryskiwacze: Barracuda/x/Barracuda
Reduktor: ACR01/AT07/ACR02
Dysze: 2.7/x/2.5
Pojemność: 1800/1800/1800
Moc: 120/90/90
Kod Silnika: A18XER/ABS/F3P B 670
Rok Produkcji: 2014/1994/1996
Poczytaj jak badamy korekty z pomocą programu PCMSCAN.

viewtopic.php?f=40&t=46559&view=unread#unread

W niektórych autach, to jedna wartość, a w innych IMHO to cała matryca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podstawy montażu i strojenia sterownika LPG
PostLink | Napisane: 2015-03-30, 22:23 

Dołączył(a): 2012-05-18, 08:28
Posty: 3427
Lokalizacja: okolice Piaseczna pod Warszawą

Pomógł: 273 razy

Auto: Opel Omega x 2
Elektronika: Stag 300-6 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Scorpion GT
Dysze: brak
Pojemność: 2962/3175
Moc: 211->217->???/229+
Kod Silnika: X30XE/Z32SE
Rok Produkcji: 1994/1998
atari napisał(a):
Zasatanawia mnie ta korekta na plus 17% w 25s na lpg, na odpuszczonym gazie

To jest element strategii przejścia w cut-off prawdopodobnie. W normalnych warunkach takie obciążenie jest prawdopodobnie nieosiągalne, dlatego może być niezbyt dobrze zestrojone. Oczywiście możesz to poprawić korektą po obrotach.

No i powtarzam, że może być łatwiej korzystać z grupy 031 do strojenia, dopiero ostateczny etap dogrania robiłbym z korekt (032 i 033).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO