Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPGTech - ważne informacje odnośnie strojenia i działania
PostLink | Napisane: 2011-10-07, 09:25 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Tu proszę wrzucać ważne rzeczy cały czas aktualne, coś jakby uzupełnienie manuala, bo w głównym wątku toczy się w zasadzie bieżąca dyskusja i ciężko tam coś znaleść.
Dyskusję proszę prowadzić tu:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=8224

Charakterystyka sterowników jest tu: http://www.lpgtech.pl/?page_id=810

1. Szybki start, można go włączyć i ustawić temp szybkiego startu
na 10st więcej niż temp przejścia na gaz, wtedy w zasadzie ustawienie czasów przejścia nie będą miały znaczenia, bo gdy gaz jest chyba zimniejszy niz 30-40st to sterownik realizuje przejście i tak wg innych parametrów niż zadane w programie.
Przy takim ustawieniu będziemy mieli pierwsze przejście zawsze powolne, każde następne w zasadzie z gazu. Parametry przejścia (czas i ilość obrotów) będą miały znaczenie gdy szybki start wyłączony i temp gazu wyższa niż ok 30-40 st.
Szybki start jest możliwy 5 sek po włączeniu zapłonu, gdy nie opalimy w tym czasie, funkcja jest deaktywowana aż do następnego wyłączenia/włączenia zapłonu.

2. Rozgrzewanie wtryskiwaczy: Próg podgrzewnia oznacza koniec podgrzewania, czyli należy ustawić próg podgrzewania 1st niżej niż temp przejścia na gaz. Czyli jak przejście wg temp reduktora np 25, to próg podgrzewania 24.

3. W aucie z turbo albo w wolnossącym gdzie przedział czasów jest dość spory dla obciążenia 100%, można tak dobrać ciśnienie doładowania, aby osiągać max obciążenie np 99%, będzie bardziej dokładne zbieranie mapek dla wyższych obciążeń.

4. Auto przełączy na PB gdy 2 parametry z max obrotów i max obciążenia sa spełnione,
nie przełączy, gdy tylko jeden będzie spełniony.

4. Sterownik wywala błąd zapętlenia nie w momencie logicznego zapętlenia wynikającego z czasów, a w momencie fizycznego zapętlenia - każdy wtryskiwacz ma odpowiedni czas zamknięcia, dlatego przy ustawianiu systemu nie należy się sugerować czasami, a wyskakiwaniem błędu, np dla Hana zapętlenie przy 6krpm wystąpi już przy 19ms a nie przy 20ms jak wynika z obliczeń.
Zależność tą widać ewidentnie w OSC tu: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=148 ... c&start=75 a sprawdzałem to na kilku i jest tak samo.
Już jest obsługa zapętleń i wtryskiwacz nie otworzy się dłużej niż wynika to z jego fizycznej charakterystyki, czyli nie dojdzie do zapętlenia, ale mimo tego dostaniemy błąd. Taka obsługa zapętlenia da nam to, że ciśnienie na końcu nie poleci w dół, nie będzie szarpnięcia, ale oczywiście należy sprawdzić, czy jest bogato, czy nie. Wiadomo, że jak dla 6krpm czas wyliczony wyjdzie z 30ms bo reduktor klęknie o 0,8 bara, to żadna obsługa zapętleń nie pomoże.
To ogólnie jest przydatna informacja do strojenia wszystkich sterowników, bo wiemy, ze niektórzy lubią tak dobierać wtryski, że działają one na pograniczu zapętlenia logicznego, czyli fizycznie są zapętlone dużo wcześniej.

5. Autoadaptacja, autokalibracja i strojenie
Po autokalibracji w Tech zobaczymy suwak na tej samej zakładce, będzie tylko dostępny dopóki nie wyjdziemy z okna kalibracji, należy po autokalibracji dostroić wolne obroty jeżeli taka potrzeba. Po autokalibracji możemy włączyć adaptację i zebrać mapę benzyny, pojeździć w tych samych warunkach na gazie, suwak sam się przestawi, jeżeli to zrobi, należy wyłączyć adaptację. Aby jeździć z adaptacją włączoną, trzeba co jakiś czas jeździć na benzynie. Procedurę ustawienia suwaka można przyspieszyć ręcznie, należy wyłączyć adaptację, gdy większość punktów tabeli jest na -, należy go podnieść i skasować mapę G i ponownie zebrać choć kilka punktów, porównać i tak w kółko.
Tak samo można zrobić porównując korekty OBD.
W przyszłości adaptacja ma się sama wyłączyć gdy przestawi suwaka, taką przynajmniej mam nadzieję:)

cdn.
Każdy OT w tym temacie ląduje od razu w koszu bez przenoszenia do HP.


Ostatnio edytowano 2011-12-04, 12:24 przez caniggia, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-10-14, 09:42 

Dołączył(a): 2011-08-26, 09:18
Posty: 1959
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 12 razy

Sposób zapisu plików oscyloskopu i pliku ustawień - czytaj

Kontakt do działu wsparcia i pomocy technicznej LPGTECH

e-mail: help@lpgtech.pl
tel. +48 85 734 13 28
skype: lpgtech_support


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-11-18, 13:13 

Dołączył(a): 2011-08-26, 09:18
Posty: 1959
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 12 razy

[center]Wszystkie nowe zestawy TECH-PACK i TECH-MINI posiadają w zestawie czujnik poziomu gazu 90Ω rosnący . [/center]

[center]Obrazek[/center]


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO