Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-06, 13:51 

Dołączył(a): 2012-08-06, 13:41
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 3008
Rok Produkcji: 2009
Na początek witam wszystkich.

Powoli zaczynam dojrzewać do zamontowania instalacji ale czy w moim wypadku warto?
samochód Peugeot 3008, 120 KM, rocznik 2009, wersja raczej standard ;)
Miasto Kalisz.
Rocznie około 15.000 km

Poradzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-06, 14:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 4310
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 145 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: AC Stag300.4 ISA2
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: KME tur TWIN
Dysze: optymalne
Pojemność: 1781
Moc: 200
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Moja propozycja:
Sterownik: stag4+
wtryski: Hana 2000 czerwone
reduktor KME Silver


to tak w skrócie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-06, 14:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 2899
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 171 razy

Auto: OPEL / JEEP/TOYOTA
Elektronika: STAG 4/STAG 300/TECH 324
Wtryskiwacze: MATRIX/MAGIC FX/BARRACUD
Reduktor: AC R01/2 x AC R01/AC R01
Dysze: 2,0/2,5/..
Pojemność: 1364/5216/1329
Moc: 90/156 kW/100
Kod Nadwozia: ASTRAG/ZG/YARIS
Kod Silnika: Z14XEP/MAGNUM/...
Rok Produkcji: 2006/1997/2012
i roboform550, jako montażysta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-07, 10:39 

Dołączył(a): 2012-08-06, 13:41
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 3008
Rok Produkcji: 2009
Czyli wszystko jasne ;)
mam pytanie czy ktoś na forum montował już instalację do 3008 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-07, 14:58 

Dołączył(a): 2010-02-08, 14:48
Posty: 98
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 1 razy

Auto: Citroen C3
Moc: 95 KM
Kod Silnika: EP3C (1.4 VTI)
Rok Produkcji: 2011
brylka73 Jak już Ci zamontują instalację to daj znać na PW jak się sprawuje. Mam Citroena z bliźniaczym silnikiem 1.4 VTI i opinie o gazie w nim są różne począwszy że to bezpośredni wtrysk (na 90 % nie jest) do tego że chodzi ok z przeważającą opinią że są problemy. Jest to silnik typu Valvetronic bez (z małym) podciśnieniem w kolektorze ssącym. Tutaj citroen-1-4-vti-95-km-t17951.html nieco o "moim" silniku. Ja jeszcze nie założyłem, czekam na koniec gwarancji. Przed tym interesuję się co by najlepiej podeszło do tego silnika i jak to wystroić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-07, 16:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3291
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 233 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
citroen-c4-picasso-1-6-120-km-2010-t18957.html?hilit=VTI

Nie ma wielkiej filozofii.
Być może sprawdziłaby się opcja w LPGTechu z podłączeniem przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-07, 21:24 

Dołączył(a): 2010-02-08, 14:48
Posty: 98
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 1 razy

Auto: Citroen C3
Moc: 95 KM
Kod Silnika: EP3C (1.4 VTI)
Rok Produkcji: 2011
Ten silnik chyba nie ma przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-08, 08:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3291
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 233 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
A co ma?
Przecież nie MAP sensor. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-08, 11:57 

Dołączył(a): 2010-02-08, 14:48
Posty: 98
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 1 razy

Auto: Citroen C3
Moc: 95 KM
Kod Silnika: EP3C (1.4 VTI)
Rok Produkcji: 2011
Tutaj - pozycja 5 download/file.php?id=16983
jest czujnik ciśnienia więc wygląda na to że tak. Chyba że coś pomyliłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-08, 12:47 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3291
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 233 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Coś dziwnego.

Jeśli to silnik Vti i ze względu na zmienny wznios zaworu (spełniający rolę regulatora ilości zasysanego powietrza) nie ma normalnego podciśnienia w kolektorze, MAP sensor nie może spełniać roli podstawowego czujnika dla wyliczenia obciążenia silnika czyli dawki paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-08, 18:21 

Dołączył(a): 2010-02-08, 14:48
Posty: 98
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 1 razy

Auto: Citroen C3
Moc: 95 KM
Kod Silnika: EP3C (1.4 VTI)
Rok Produkcji: 2011
Sam się zastanawiam jak to wszystko działa. Z ciekawostek wyczytałem tutaj http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681704 że w tym silniku pompa wody jakby "wyłącza się" podczas gdy silnik jest zimny. Cytuję
Cytuj:
"Intelligent thermal management with an on-demand water pump.
On-demand management of the coolant volume delivered is one of the
numerous measures taken to reduce fuel consumption. A friction gear
mounted on a bearing arm is positioned between the water pump gear and
the pulley on the crankshaft. An electrically operated eccentric gear serves to
change the position of the gear wheel, and the water pump may be switched
off when starting the engine cold in order to warm up the engine more quickly.
To save drive power and expedite the warming-up process, coolant is not
circulated until the engine has reached its normal operating temperature.
Then, when it has reached the appropriate temperature, the engine is held
steady at that point by a thermostat masterminded by the engine’s
electronic “brain”, ensuring the most fuel-efficient coolant temperature at
each respective operating point."

No i teraz pytanie jak naprawdę ta pompa się zatrzymuje i jaki to ma wpływ na temperaturę reduktora?
Żeby było jeszcze ciekawiej pompa oleju też jest "zmienna"
Cytuj:
Fully controlled oil pump.
On-demand oil supply delivers only as much oil as is actually required.
Depending on operating conditions, the volume flow-controlled oil pump
requires up to 1.25 kW less drive energy and reduces fuel consumption
by up to 1 per cent.
On-demand oil supply without any loss of oil.
Equipped with a volume flow-controlled oil pump, the new power units rank
unique in their class also in terms of their oil supply.
Operating as a function of oil pressure, the external gear pump driven by a
chain delivers precisely the amount of oil required under all operating
conditions. In other words, there is no need for a bypass feeding back excess
oil or extra volume not needed. Benefitting from this optimised on-demand
management without any unnecessary energy or forces, the volume flowcontrolled oil pump consumes up to 160 W less drive energy than a
conventional pump, reducing fuel consumption in the European driving cycle
by approximately 1 per cent. And under normal driving conditions with the
car in the hands of a customer, the reduction in fuel consumption is far greater,
with a power saving of 1.25 kW or 1.7 bhp at 6,000 rpm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-09, 08:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3291
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 233 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Już bym to auto sprzedawał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-09, 09:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 4310
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 145 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: AC Stag300.4 ISA2
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: KME tur TWIN
Dysze: optymalne
Pojemność: 1781
Moc: 200
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
zawsze można spróbować wstawić dodatkową elektryczną która działa niezależnie od tej w silniku...

a kolega brayłka niech poda kod silnika to będziemy się zastanawiać...dziś kończę montować 1.6 w cytrynie c4 i mam podejrzenie że jest to ten sam silnik co w Peugeocie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-09, 13:13 

Dołączył(a): 2012-08-06, 13:41
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 3008
Rok Produkcji: 2009
EP6 - kod silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Peugeot 3008
PostLink | Napisane: 2012-08-10, 10:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 4310
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 145 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: AC Stag300.4 ISA2
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: KME tur TWIN
Dysze: optymalne
Pojemność: 1781
Moc: 200
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Czego to już nie wymyślą...z tą pompą wody to już kombinacja. Z tekstu wynika że jest sterowana elektrycznie także jest możliwość jej oszukania tak aby działała cały czas...w końcu w zimie jakoś autko musi się w środku nagrzewać a nikt nie będzie czekał aż autko osiągnie 90 stopni i dopiero pojedzie...wszystko to komplikuje trochę montaż LPG ale myślę, że jest to do ogarnięcia...jeżeli kolega baryłka by się zdecydował chętnie podejmę się wyzwania...


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO