Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S40 gaśnie na lpg, znowu a było dobrze
PostLink | Napisane: 2016-06-05, 12:48 

Dołączył(a): 2016-05-16, 20:02
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Witam, ostatnio opisywałem swój problem w którym po przełączeniu na gaz moje s40 2.0 z instalacją necam koltec gasło. Otóż slychać w kabinie pyknięcie instalacji że próbuje się przełączyć po czym drugi ""pyk" i gaśnie. Wymieniałem wtedy wszystkie filtry i robiłem różne inne rzeczy jak czyszczenie styków itd. Nie dałem rady oddałem do gazownika ten z kolei wyczyścił rozdzielacz i powiedział, że z rok może dwa pojeżdze ale następnym razem czeka mnie wymiana rozdzielacza. Problem pokazał się teraz po niecałym miesiącu. Wczoraj na zimnym silniku na gazie włączyłem klimatyzację i od razu zgasł więc odpaliłem raz jeszcze bez klimy i włączyłem ją po 5minutach. Dziś rano wstałem zrobiłem tak samo z tym, że jak zgasł to już nie chce ruszyć gaz w żaden sposób. Pytanie takie- co powinienem w takiej sytuacji zrobić? Rozbierać ten rozdzielacz? wymieniać go czy znowu optykać się z gazownikiem?

PS jakieś pół roku temu też się tak zrobiło ale volvo poszło w odstawkę bo było inne auto i nagle samo zaczęłodziałać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S40 gaśnie na lpg, znowu a było dobrze
PostLink | Napisane: 2016-06-05, 16:10 

Dołączył(a): 2016-05-16, 20:02
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Panowie, mam prośbę, żeby ktoś oblatany w temacie pomógł mi w następującej kwestii.
Mam wstawiony do tej instalacji parownik silver, on podaje chyba złe ciśnienie więc postanowiłem nie wiem czy dobrze wymienić go na oryginalny aby zlikwidować problem. I tu pytanie, bo wygląda on jak ten co miałem oryginalnie ale jest z silnika 1.2 chevroleta. Nie wiem czy mogę wkleić linka ze znanego serwisu aukcyjnego, ale chciałbym go wam pokazać. http://allegro.pl/show_item.php?item=5081827496

Druga sprawa to zamierzam kupić zestaw naprawczy do rozdzielacza necam koltec i wg instrukcji z forum go spróbować zregenerować.

Bardzo proszę o odpowiedź, auto potrzebne do pracy a na benzynową jazdę zwyczajnie mnie nie stać.

Wywnioskowałem, że wykonam powyższe działania na podstawie rozmowy z moim gazownikiem, który powiedział że on by zaczął od regeneracji rozdzielacza bo układ parownik rozdzielacz się zapycha czy coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S40 gaśnie na lpg, znowu a było dobrze
PostLink | Napisane: 2016-06-05, 21:16 

Dołączył(a): 2008-12-22, 00:45
Posty: 814
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Pomógł: 58 razy

Auto: celinka c-180
Elektronika: stag 300 isa2
Wtryskiwacze: Hana czerwone
Reduktor: Stag AC R01
Pojemność: 1800 ccm
Moc: 90 kw
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: 111.921
Rok Produkcji: 2000
a wymieniłeś chociaż filterek w nim?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S40 gaśnie na lpg, znowu a było dobrze
PostLink | Napisane: 2016-06-15, 08:51 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Bardzo często przyczyną gaśnięcia samochodu w instalacji gazowej KOLTEC (III generacja) na parowniku VG392 jest uszkodzony przekaźnik odpowiedzialny za przełączanie z benzyny na gaz. U mnie w instalacji to Matsushita CB1-D-12V-H17. Miałem identyczny problem, który po wymianie przekaźnika całkowicie ustał. Na słuch wydawał się OK. Jednak po jego pomierzeniu okazało się, że styki są nadpalone i posiadają po przełączeniu oporność około 300 omów zamiast wartości 0 om.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S40 gaśnie na lpg, znowu a było dobrze
PostLink | Napisane: 2016-06-15, 09:19 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Tak właściwie to nie wiem do końca jaką ty masz instalację ? Zrób fotki. Piszesz, że instalacja Koltec, a parownik jest firmy silver. Jeżeli masz rzeczywiście kolteca to instalacja jest dedykowana pod dany samochód i typ silnika. Wymiana parownika, nie jest trudna. Istotne jest to aby średnice przewodów gazowych i wodnych były takie same. Dodatkowo parownik koltec-necam (III generacji VG392) występuje w paru odmianach. Są takie które mają czujniki ciśnienia gazu i temperatury cieczy wkręcane w obudowę parownika. Inne posiadają czujnik poza parownikiem. Ważne jest aby dobrze przyglądnąć się instalacji obecnie zamontowanej. Sprawdzić, czy ECU jest oryginalne i dedykowane do Twojej fury. Może jest innej firmy. Regeneracja parowników KOLTEC jest łatwa i nie zajmuje dużo czasu. Ten parownik z allegro jest na pewno do czyszczenia. Posiada czujnik temperatury cieczy ale brak w nim elektrozaworu I stopnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO