Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koltek necam uszkodzony reduktor a zwiększone zużycie gazu
PostLink | Napisane: 2016-09-15, 07:54 

Dołączył(a): 2013-05-23, 11:20
Posty: 9
Lokalizacja: WZ

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Impreza
Elektronika: Necam GSI
Wtryskiwacze: Koltec 242000-005-3
Reduktor: VG392
Pojemność: 1994
Moc: 125
Kod Nadwozia: GD
Kod Silnika: EJ20
Rok Produkcji: 2003
Witam

Przy wymianie filtrów gazu fachowiec stwierdził, że reduktor jest uszkodzony (nie trzyma ciśnienia). Stwierdzenie to nastąpiło na podstawie faktu, że nie było "syknięcia" uciekającego gazu przy demontażu rozdzielacza, by dostać się do filtra fazy lotnej. W sumie diagnoza może być wiarygodna, choć jej podstawa wydaje się licha. Reduktor swoje przejechał.
Pytanie moje dotyczy czego innego, czy taki nie trzymający ciśnienia reduktor może być przyczyną zwiększonego zużycia gazu? Dotychczas auto spalało mi średnio 12l na 100km, a od jakiegoś czasu zwiększyło mi się do ok 14l/100km mimo, że nie zmieniłem tras, stylu jazdy itd
Czytałem na forum wszystko o koltek necamie i jak dotąd nikt o takim efekcie jak zwiększone zużycie gazu nie wspominał. Więc może powinienem szukać gdzie indziej przyczyny zwiększonego spalania.
Mam w aucie błąd P0420 (z drugiej i na szczęście ostatniej:) sondy lambda) mówiący o niewystarczającej wydajności katalizatora. Zastanawiam się, czy zwiększone zużycie gazu jest przyczyną (za dużo gazu idzie z reduktora, nie spala się do końca i przytyka katalizator), czy skutkiem (brak mocy z powodu przytkanego wydechu daje podwyższenie spalania by ten brak jakoś skorygować).

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltek necam uszkodzony reduktor a zwiększone zużycie ga
PostLink | Napisane: 2016-09-15, 12:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26118
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2293 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
takie teorie potwierdza się pomiarem ciśnienia reduktora, najlepiej różnicowym (do kolektora), póki co możemy "pogdybać"
spalanie mogło wzrosnąć równie dobrze z powodu jakiegoś defektu silnika, tutaj należy sprawdzić spaliny auta dla obu paliw by znowu nie zgadywać :/
przede wszystkim należy przyjrzeć się korektom silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO