Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-06-04, 18:39 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Przyznam, że zapomniałem odpisać... Przed napisaniem tego posta z dnia 21.04 i jeszcze przed ponownym rozebraniem starego zaworu tankowania zdążyłem zamówić na allegro nowy i poprosiłem o wysłanie na adres kumpla, który był akurat w PL. Kiedy wrócił do NL (juz po napisaniu mojego posta) odebrałem od niego ten nowy zawór i pierwsze co rzuciło mi się w w oczy (a raczej w uszy) to swobodnie przemieszczająca się wewnątrz zaworu kulka.

Jest dokładnie tak jak napisał rhonal:
rhonal napisał(a):
Sprężynka która się znajduje w tym zaworze tak naprawdę nie pełni roli sprężynki, jest ona tylko ogranicznikiem dla kulki, aby ta nie zatykała wlotu gazu do przewodu łączącego zawór tankowania z wielozaworem (butlą).
Powinna być ona skierowana tym zawiniętym przez środek zwojem w stronę przepływu gazu od zaworu do butli, czyli aby było jaśniej to powinna być tak ustawiona aby kulka sobie do niej swobodnie wpadała

Jak wspomniałem na początku - moja kulka i sprężynka wypadły na ulicę nie uprzedzając mnie wcześniej o swoich zamiarach, a więc nie miałem możliwości dokładnego zapamiętania kolejności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-07-10, 13:55 

Dołączył(a): 2010-09-17, 13:54
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów / Jaslo

Pomógł: 11 razy

Auto: mazda 626
Elektronika: Tech316
Wtryskiwacze: Hana 2000 RED
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GF
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 2002
Dla tych co rozumieją bardziej wzrokiem zamieściłem rysunek poglądowy.

Załącznik:
Komentarz: schemat zaworu tankowania
kulka.png
kulka.png [ 116.12 KiB | Przeglądane 972 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 22:00 

Dołączył(a): 2012-02-16, 23:35
Posty: 120

Pomógł: 0 razy

Auto: Galant EA5A
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: RAIL typ 30
Reduktor: AT09
Dysze: nieznane
Pojemność: 2.5
Moc: 163KM
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: 6A13
Rok Produkcji: 1998
szukałem w zasobach forum tego oto właśnie tematu.
Zdążyłem u siebie kupić nowy wielozawór i problem dalej był. A kulka i sprężynka we wlewie oczywiście źle założona. Objawy mam takie właśnie jak tu wyżej Koledzy piszą, dodatkowo podczas tankowania dzieje się to bardzo głośno.
Jutro odwrócę kulkę jak tylko wróce z roboty i dam znać co to dało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2014-10-10, 07:46 

Dołączył(a): 2014-01-31, 08:29
Posty: 20
Lokalizacja: Duchnice

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Fusion
Elektronika: KME DIEGO G3
Wtryskiwacze: Rail Horizon IG3
Reduktor: KME Silver
Pojemność: 1400
Moc: 80
Rok Produkcji: 2004
Zrobiłem dokładnie to samo, jak zakładałem zbiornik, patrze kulka luźno lata, więc odwróciłem sprężynkę, żeby gaz nie uciekał, a na stacji 5l gazu tankowałem 10 min... <LOL>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2016-11-17, 21:40 

Dołączył(a): 2013-01-17, 08:41
Posty: 46

Pomógł: 0 razy

rhonal napisał(a):
tuczi77 napisał(a):
Co było przyczyną? Zabijcie mnie - nie mam pojęcia...


Kolego, przerabiałem podobny temat. Zakupiłem jakiś czas temu mały zawór TOMASETTO (do wlewu paliwa) z dokręcaną redukcją. Pewnie z ciekawości musiałem go wtedy rozebrać i z lenistwa złożyć na pałę.
Niedawno zabrałem się za jego montaż i złożyłem dokładnie tak jak był złożony - niewłaściwie, problem z tankowaniem był tego oznaką.
Sprężynka która się znajduje w tym zaworze tak naprawdę nie pełni roli sprężynki, jest ona tylko ogranicznikiem dla kulki, aby ta nie zatykała wlotu gazu do przewodu łączącego zawór tankowania z wielozaworem (butlą).
Powinna być ona skierowana tym zawiniętym przez środek zwojem w stronę przepływu gazu od zaworu do butli, czyli aby było jaśniej to powinna być tak ustawiona aby kulka sobie do niej swobodnie wpadała.

Brak sprężynki = brak możliwości zatankowania - kulka pchnięta ciśnieniem z pistoletu skutecznie blokuje dalszy przelot gazu do butli, choć mnie raz się udało zatankować, ale tylko raz :)

Sprężynka ustawiona zagiętym zwojem w stronę pistoletu = problem z zatankowaniem, utrudniony przepływ spowodowany ciągłym pokonywaniem oporu sprężynki.

Na logikę i w pośpiechu może wydawać się że sprężynka powinna wypychać kulkę na zewnątrz aby zamknąć wypływ gazu z przewodu od wielozaworu do zaworu tankowania. W rzeczywistości kulkę wypycha na zewnątrz ciśnienie gazu które jest w tym przewodzie.

W praktyce ta sprężynka i jej zawinięty zwój ma jedynie za zadanie niedopuszczenie do zatkania wlotu gazu do przewodu łączącego zawór z butlą.

Pozdrawiam z nadzieją, że komuś uda się dzięki temu zaoszczędzić trochę czasu i nerwów.

Uratowales mi zycie tym postem. Miałem juz zmieniac wielozawór, bo mi sie zachcialo grzebac w koncowce i poskladalem, ze sprezynka wypychala do gory nawet bez cisnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO